tzzivii Quote:
... incearca sa iti tragi un furtun din pantaloni, spate, eventual dupa ce mananci niste fasole. Iesi la alergat si respira pe el, cum te simti?
Asta mi-a placut la nebunie
Tzzivii a fost destul de plastic in exprimare si poate nu chiar suficient de explicit.
Hai sa incerc eu sa ma exprim mai bine... sper sa nu o dau de gard: EGR-ul a luat nastere, la toate marcile nu numai la Alfa, din nevoia de a reduce poluarea ce iese pe teava de esapament. Prin reintroducerea unei parti din gazele de esapament in camera de ardere, se mai supun inca o data combustiei diverse particule nearse sau nearse complet. E cam ca alcoolul dublu distilat
Dar stai chill ca asta se intampla in general in ture joase. Cand insa esti la blana, EGR-ul e inchis, si motorul combina doar aer curat si motorina.
Din motive inca necunoscute, Giusepe la planseta lui de proiectare a gandit acest sistem sa nu fie un exemplu de fiabilitate. Prin urmare, componenta se defecteaza in timp ajungand in stadiul final sa blocheze clapeta pe inchis sau deschis. Insa pana atunci e o cale lunga si anevoioasa de comportamente dubioase ale motorului.
Chiar si cand EGR-ul functioneaza ok implicatiile nu sunt prea sanatoase pentru motor, pe termen lung: in principal, colmatarea admisiei cu produsele reziduale aflate in fluxul reintrodus in camera de ardere. Ca urmare, motorul nu mai va functiona sanatos cu o galerie colmatata, deci si protejarea planetei se duce de rapa. Problema s-ar rezolva in cazul Alfa cu o curatare a admisiei si inlocuirea EGR-ului. Asta daca vrei sa cheltuiesti banii aia. Pentru ca pe langa schimbarea piesei in sine, curatarea admisiei se face cu darea jos in prealabil a distributiei. Odata data jos aceasta, e musai sa schimbi macar curelele daca nu si rolele... Si dupa cum vezi, ori te sincronizezi cu schimbul de distributie, ori mai bagi mana, mai adanc, in buzunar.
Cat despre performante, cred ca Tzzivii a fost foarte elocvent: nu poti functiona la maxim cu un aer deja folosit.
Exista si dezavantaje ale anularii functiei EGR-ului: motorul se va incalzi mai greu in perioadele reci. Eu vad insa asta ca un compromis acceptabil pe termen lung.
Mno, acum decizia iti apartine: daca tii asa de mult la planeta poti pastra EGR-ul, dar iti asumi responsabilitatea de a-l curata/schimba ori de cate ori e nevoie. Asemeni si curatarea periodica a admisiei. In caz contrar, e doar o actiune menita sa te incalzeasca pe tine moral ca faci bine cand de fapt nu faci. Varianta 2, este sa anulezi functia si sa poluezi usor mai mult in ture joase.