Eu unul uleiurilor de producator, gen Elf pentru Renault si Peugeot, Selenia pentru FIAT si asa mai departe, nu le acord atentie deloc. Daca mie FIAT imi spune ca uleiul facut de ei este cel mai bun pentru masinile vindute tot de ei, cumva devin suspicios si aleg altceva, dintr-o sursa independenta.
Mercedes de exemplu, pentru SL55AMG, nu recomanda nicio viscozitate si niciun producator de ulei. Spune doar ca uleiul trebuie ales in functie de climat, temperatura exterioara, etc. Da un tabel frumos cu viscozitatile si gama de temperatura pentru care sunt recomandate si mai departe...te descurci. Asta e in manual. Mi s-a parut foarte elegant si corect. Sunt convins insa ca, odata ajuns intr-un service Mercedes, mi se va "recomanda" un anume ulei, insa macar in manual au fost eleganti.
Revenind la oile noastre, in orice situatie m-as afla dpdv financiar, nu as alege Selenia. Am avut Selenia in JTS, am avut Selenia in GTA. Odata schimbat cu o posirca de Castrol, nu numai ca nu au mai consumat ulei nici una din masini, dar ambele mergeau mai altfel, mai placut, mai normal. Iar Castrol, cum spuneam, e crap. Cu Valvoline VR1(adica un SynPower cu alt nume, insa numai in varianta 5W-50, pentru ca alte variante sunt semi-sintetice sau complet minerale) deja altfel stau lucrurile, nu batai aiurea in motor la rece, nu probleme, nu consum, nada.
Royal Purple nu comentez, n-am bagat inca in a mea, dar dupa ce am bagat in altele....faptul ca am observat o diferenta de la prima pornire m-a surprins placut. In R1 cel putin, inainte de Royal Purple, a baga in treapta 1 avea ca efect un soc de parca a fost lovita brutal motocicleta(ulei nou, din fabrica, unge si ambreiaj si cutie si tot). Dupa RP se mai simte un soc finutz, o plalida urma, fara comparatie.
Should I go on ? Synchromax in cutia de M3 a facut sa fie mai fine schimbarile de viteza la rece, desi a fost in acelasi timp instalat un short shifter complet metalic care in mod normal te-ar face sa crezi ca schimbi vitezele fara ambreiaj.
|