Salut. De joi sunt tot pe drumuri si mi-a venit o idee. Cei care ne plimbam prin tara mai mult sau mai putin si ajungem sa cunoastem anumite drumuri, sa scriem aici niste scurte reviews astfel incat atunci cand ai de facut un drum sa te poti ghida si sa poti alege varianta ideala, mai mult, sa stii la ce sa te astepti.
Astazi, Brasov - Bucuresti, variante, Bucuresti - Craiova, Craiova - Brasov
Brasov - Bucuresti
Preabine cunoscutul DN1, dus si intors; aici nu sunt prea multe de spus, majoritatea dintre noi il cunosc, facut si refacut in ultimii ani, este un drum relativ bun, spart pe alocuri ( Azuga , Sinaia - centura), principala lui problema ramane aglomeratia in special vineri catre Brasov si duminica spre Bucuresti. Centura Ploiestiului este de asemenea o bucata de evitat, deseori aglomerata, inca destul de stricata, in reparatii, probabil in cateva luni practicabila. Oricum, aici exista varianta Ploiesti - centru sau ocolirea Ploiestiului pe partea de est, varianta mai lunga cu mult.
Brasov - Cheia -Ploiesti - Bucuresti
O varianta pe care o prefer, alternativa la DN1. Un drum refacut in 2006, aproape perfect, fara gropi sau denivelari, ideal pentru pasionati, viraje interesante pe primii 50 de km pornind de la Brasov; putin mai lung decat varianta DN1 (din cate stiu aprox. 30km); timpul Brasov - Bucuresti este aproximativ acelasi, nu este aproape niciodata aglomerat; un dezavantaj ar fii faptul ca pe aici se muta pe timp de zi tot traficul greu, chestie care ar putea deveni destul de incomoda daca prinzi un sir de 2-3 tiruri pe serpentinele de langa Cheia. Pe aceste serpentine sunt vreo 2-3 gropi, insa aproape ca nu merita mentionate. In concluzie, un drum excelent, pe care il recomand. PS sunt 4 treceri de cale ferata in apropiere de Ploiesti, insa eu in 2 saptamani in care am mers de vreo 10-15 ori pe acest drum am prins o singura bariera.
Bucuresti - Pitesti - Craiova
L-am facut vineri spre seara, si am ales varianta asta datorita autostrazii, varianta destul de rapida. Bucuresti - Pitesti, iarasi nu sunt prea multe de spus, cel putin pe sensul asta autostrada este buna, rareori ceva denivelari pe banda 1, trecerile peste poduri(inchegaturile) nu se simt enervant, se circula bine, nu este extrem de aglomerata, deci recomand. Pitesti - Slatina - Craiova, un drum excelent, oglinda, fara gropi sau denivelari, un drum care in apropiere de Craiova este mai lat si foarte bine semnalizat; urcarile sunt de cele mai multe ori pe doua benzi(zona de depasiri), fapt ce te ajuta sa depasesti camioane sau alte masini care ar putea incetini traficul. Concluzie: recomand, un drum perfect.
Craiova - Pitesti - Brasov
Este drumul care m-a facut sa scriu toate cele de mai sus. Varianta mai scurta cu aprox 100 de km decat varianta Craiova - valea Oltului - Sibiu - Brasov, deci de luat in considerare DOAR din acest punct de vedere. Prima parte, pana la Pitesti, descrisa mai sus, excelenta, drum aproape perfect. Insa portiunea Pitesti - Campaulung - Rucar - Bran - Brasov este un drum absolut incredibil. De prost. De asta te prinzi imediat ce iesi din Pitesti, catre Campulung, cand semiautostrada de vreo 10 km facuta din placi si cu parapet intre sensuri este pilaf. Cel putin in masina mea asa s-a simtit. Denivelat, cu gropi pe alocuri, drumul pare special conceput sa te enerveze. Dupa ce scapi de primii 15- 20 km, incepi sa navighezi prin localitati, unde drumul pare ok, insa se strica iarasi. Pana la Campulung, alternanta de drum bun si denivelat, insa preponderent rau. Dupa Campulung vine o portiune care te face sa crezi ca de acolo incepe sa fie mai bine, insa din nou nu dureaza foarte mult, din nou se strica, apoi iarasi e bun. De la Rucar incepe distractia, pe urcarea prin culoar, drumul virajat este relativ bun, insa plin de surprize neplacute, in sensul in care mergi 3-4 serpentine, pe un asfalt refacut de curand, apoi din senin te trezesti pe vechiul drum comunist si ai senzatia ca lucratorii nostri pur si simplu s-au plictisit si au lasat lucrarea asa cum era. Dupa ce incepi sa cobori, catre Bran, drumul devine mai bun, insa nu te apropia de marginea sa, acolo fiind denivelat rau, asfaltul impins de camioane sta in valuri si te fura usor. De asemenea, curbele spre dreapta nu e bine sa le iei foarte strans, din aceleasi motive. In apropiere de Bran, recomand precautie, undeva la 500m - 1000m de placuta pe care scrie Bran, este efectiv un sant de aprox 40-50 cm care traverseaza soseaua nationala. Santul este unul destul de adanc, deoarece nu a fost reasfaltat, ci pur si simplu acoperit cu pamant/moloz care , normal, s-a lasat; santul are vreo 5-10cm adancime, eu l-am incasat la vreo 80-90km/h, suficient cat sa-mi sara cutia de Cola din suport si sa am senzatia ca s-a rupt tot pe sub masina; din fericire nu a fost asa, m-am intors, m-am uitat, m-am enervat, chiar le-am spus domnilor politisti care stateau la prima intersectie din Bran de sant, mi-au spus ca si ei l-au muscat..si am plecat mai departe. Bran - Brasov, pana la Rasnov este un drum tare aiurea, in special pe sensul spre Brasov; este un drum nici prea prost ca sa mergi incet, si nici prea bun sa mergi tare, adica perfect pentru a solicita articulatiile la maxim. De la Rasnov drumul este foarte bun, poate putin cam ingust insa bine asfaltat.
Cam astea sunt parerile mele despre aceste rute. Cand am timp voi mai scrie si despre alte drumuri pe care am fost in cei 70k km cu Alfa mea..si va invit si pe voi sa scrieti, daca nu atat de mult cat am scris eu, macar ce este important despre fiecare drum pe care il faceti pe drumurile de la noi si nu numai.
_________________ "Live fast, die young, leave behind a nice beautiful body" J.D.
|