It is currently 31 Jan 2025, 01:30

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: frane 156
PostPosted: 08 Jun 2006, 15:52 
Offline

Joined: 07 Jun 2006, 14:30
Posts: 15
Intrebare:

Ce are?

deci: Frane fata: discuri (neventilate) - spate: discuri
Cand merg cu peste 100 - 120 km/h si franez destul de tare, totul e ok...(stati asa...nu-s nebun).
Daca, insa, franez lejer, adica sprijin picioru acolo, pe frana, sa decelerez mai usor, nu sa ma proptesc in volan, dupa cateva secunde (de cand am inceput sa apas frana) incepe sa se auda un zgomot (frecventa joasa) asa, cam cum fac IKARUS-urile alea galbene in frana de motor 8) . Parca simt si o vibratie...oricum, eficienta franarii scade ceva, acolo...
Stati asa! nu cred ca-s ovalizate...stiu simptomul, am avut un Almera care avea discurile ovalizate si simteam in volan, se auzea doar la anumite viteze...e ca si cu vibratie de la dezechilibratul rotilor...

Ma gandesc si io ca se incing si apoi se fac patrate!? nu prea, nu?

patira-ti si voi asa ceva groaznic?

_________________
156 JTD


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Jun 2006, 17:15 
Offline

Joined: 07 Jun 2006, 14:30
Posts: 15
nu sunt ventilate...JTD noiembrie 2001...si sunt ale ei

placutele sunt bune...("carne" cam 8 mm)

_________________
156 JTD


Top
   
 Post subject: Re: frane 156
PostPosted: 10 Jun 2006, 11:45 
Offline

Joined: 17 Mar 2006, 01:02
Posts: 32
Location: Oradea
Am avut si eu o problema aseamanatoare la un opel astra. Problema era placutele uzate.. dar intr-un mod mai interesant. Doar la o roata si doar cea de pe interior ... la care nu ii vedeam uzura. Eu m-am uitat la cea din exterior si aia mai avea vreo 5 -6 mm carnea pe ea. Daca nu ai vazut placutele de pe interior , te sfatuiesc sa dai roata jos si sa te uit mai bine, daca ai facut treaba asta .. nu stiu care ar putea fi problema.

Discurile ventilate sunt ca si 2 discuri lipite, unu langa altu cu un spatiu de vreo 5-7 mm intre ele pt ventilatie, nu doar cele gaurite pe lateral sunt discuri ventilate. Imi cer scuze daca erai in clar cu treaba asta dar un prieten confunda treaba asta .. credea ca discurile ventilate sunt doar alea gaurite pe lateral.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2006, 11:50 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Da, trebuie retinut ca daca placutele se uzeaza neuniform inseamna ca tija culisanta de pe etrier e blocata, trebuie data jos si curatata. Mare atentie!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2006, 15:46 
Offline

Joined: 07 Jun 2006, 14:30
Posts: 15
mersi, Lolo...
asa cum am scris, nu am discuri ventilate...stiu si io bre cum sunt alea...
Si eu m-am mirat ca Alfa mea nu are discuri ventilate si am cautat si am gasit un site care arata o fotografie a puntii fata cu toate bratele, mec. directie, tot - mai putin roti - si nu avea discuri ventilate (era chiar o poza - nu un 3d)...in rest, pe toate site-urile o arata cu discuri vent. (varianta - noiembrie 2001).

s-ar putea sa fie placutele, oricum simptomul este cel putin dubios...o alta ipoteza ar fi microfisuri in disc - care atunci cand tin pedala apasata mai mult timp (frane "lejere" si lungi) s-ar dilata, si de aici zgomotul...

Am avut un Nissan Almera 1.8 (model 2002), cumparat de nou, caruia i s-au ovalizat discurile (ventilate fata). cei de la Nissan au zis ca la modelu' ala, cu jante, apa ajunge mult mai usor pe discuri si pericolul de a se ovaliza este mai mare - cam puerila explicatia lor, da ma rog...

e clar ca are legatura cu incalzirea lor, deoarece dupa ce incepe sa "huruie", daca iau piciorul si incep sa franez dupa 3-4 secunde (fatal in unele cazuri) nu se mai aude...un timp scurt, apoi, din ce in ce mai tare incepe din nou.

Am avut timp sa fac teste in drum spre mare, de curand cu autostrada goala...

_________________
156 JTD


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2006, 21:47 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Nu e chiar puerila explicatia. Discurile incinse la care intra apa (in general datorita baltocilor prin care se intra...) risca sa se decaleasca.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Jun 2006, 00:38 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2006, 14:57
Posts: 132
poti sa stai linistit...

Si eu am 156 si la fel se comporta explicatia este ca se incalzesc discurile si intra in rezonanta. incearca sa franezi de la 180 la 120 si o sa vezi ca la fel se intampla, apoi lasa-le sa se raceasca 2 km si franeaza din nou. Sunetul dispare. nu iti face griji dar incearca sa eviti franarile prelungite pentru ca o data cu incalzirea sunt afectate si performantele sistemului de franare.

Toate bune!

_________________
156 JTD M-Jet.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited