Avand in vedere ca majoritatea membrilor de pe acest forum sunt pasionati de viteza, m-am gandit ca ar fi interesant un astfel de topic.
Incep prin a va o prezenta pe Bella mea, cum era ea noua in 2002:
1. Prima modificare pe care am facut-o a fost un sistem de evacuare
REMUS (cat-back) format dintr-o intermediara free flow (racing tube) si o toba finala. Pe langa sunetul mai "sport" am observat o usoara imbunatatire a performantelor, in special la turatii inalte (+4.500 rpm).
2. Dupa ce am imbunatatit evacuarea m-am gandit sa imbunatatesc si admisia de aer, asa ca am achizitionat un filtru sport
K&N 57i pe care l-am montat exact dupa debimetru (prima poza). Numai ca in acea pozitie, cand masina rula la viteze mici (in special in oras) nu exista suficienta ventilatie si acesta tragea aer cald, deci pierdeam din putere. Ulterior i-am gasit o noua locatie (in spatele farului stang - poza 2) de unde sa "inspire" aer rece in permanenta iar cu aceasta ocazie am montat si un filtru de ventilatie
Simota pentru ca gazele arse din motor sa fie evacuate in aer si nu recirculate prin admisie. Astfel dupa ce filtrul K&N a fost montat corespunzator, din nou s-a simtit o usoara crestere a performantelor la turatii inalte iar raspunsul motorului la apasarea pedalei de acceleratie a devenit mai rapid. De asemenea filtrul a adus si un plus de sunet.
3. Dupa aceste modificari m-am hotarat sa imbunatatesc stabilitatea si look-ul masinii asa ca am achizitionat un set de arcuri sport
H&R care au coborat masina cu 40mm. Astfel suspensia a devenit mult mai ferma, lucru ce mi-a permis sa abordez virajele cu o viteza mai ridicata decat inainte iar inclinarea caroseriei in curbe s-a redus semnificativ. Evident suspensia a devenit mai "tare" astfel comfortul a fost usor diminuat.
4. Urmatorul pas a fost achizitionarea unor jante
O.Z. Antares de 18 toli (8x18) precum si a unor anvelope performante
Goodyear Eagle F1 GS-D3 de 225/40 ZR 18. In urma acestei modificari stabilitatea si in special directia au fost mult imbunatatite astfel incat la inceput am avut impresia ca masina merge pe sine
, incadrindu-se in viraje si ramanind pe traiectorie la viteze mult mai ridicate decat inainte. Cu aceasta ocazie am achizitionat si un set de anvelope sport de iarna
Michelin Pilot Alpin de 205/55 R 16 pe care le-am montat pe jantele standard, Alfa Teledial de 16" si de care ma folosesc din decembrie pana aproximativ in martie.
5. Urmatoarea modificare a fost un ECU Remap pe care l-am facut la un atelier de tuning din Bergamo (ITA) specializat in Alfe. Acolo mi-au rescris ECU tinand cont de modificarile deja existente pe masina (filtrul + evacuarea sport) pentru ca sporul de putere sa fie cat mai semnificativ. Am avut de ales intre mai multe setari iar in final am gasit-o pe cea care mi se potrivea cel mai bine, iar masina a aratat pe dyno putin peste 170 CP @ 6.900 rpm, iar limitatorul de turatie a fost scos acum urcand pana la 8.000 rpm daca e nevoie
6. A urmat un nou filtru sport,
BMC CDA care spre deosebire de cel K&N, are un filtru cilindric ce este introdus intr-o carcasa din fibra de carbon ce nu permite ca filtrul propiu zis sa se incalzeasca, iar in interior se afla un deflector care accelereaza fluxul de aer, astfel rezultand un spor suplimentar de putere iar datorita EVO WING-ului masina trage aer direct din spoiler. Insa pentru a pozitiona filtrul corespunzator a trebuit ca sa ii gasesc un nou loc cutiei cu sigurante.
7. La scurt timp a urmat o noua toba finala din fibra de carbon. Principalul avantaj al acesteia fata de cea Remus este greutatea mult mai mica si sunteul, care a devenit mult mai puternic (si placut)
De asemenea aceasta are in dotare un 'silencer' care daca este montat reduce zgomotul, insa nu este cazul
8. I-am mai montat si un set de bari stabilizatoare superioare (fata+spate)
Wiechers pentru a imbunatati rigiditatea caroseriei, lucru important in cazul virajelor luate in forta.
9. Aaa..., am achizitionat si un set de stopuri "chrome style" insa masina nu merge mai repede de la ele