Salutare!!!
Am initiat acest topic in care sa descriu cum puteti sa identificati starea motorului dupa aspectul bujiilor:
Normal:

Electrodul are o culoare gri deschis, izolatorul este caramiziu - starea generala a motorului este foarte buna!
Incarcat uscat sau umed:

Bujia este incarcata cu funingine neagra, uscata sau manjita cu ulei, aspect lipicios, lucios - este cauzata de functionarea defectuoasa a bujiilor sau lipsa scanteilor. Sau amestecul este prea bogat, clapeta blocata, mers subturat sau bujii prea "reci". Toate aceste posibilitati trebuiesc investigate.
Supraincalzire:

Se acumuleaza calamina pe izolator si are aspect neted - cauzata de avans prea mare la aprindere, amestec prea sarac, lipsa ulei sau antigel, bujii fixate defectuos (nestranse sau cu garnitura proasta), bujii prea "fierbinti".
Depuneri:

Izolatorul si electrozii sunt acoperiti cu calamina alb-galbuie - cauzate de lipsa compresiei pistonului - segmenti varza, supape neetanse, simeringuri uzate sau uleiul motorului este necorespunzator.
Acoperire cu plumb:

Izolatorul este de culoare galben-maronie - s-a folosit benzina cu continut prea ridicat de plumb.
Spargere:

Izolatorul este spart - cauzata de expansiune termica anormala a camerei de ardere - soc termic (racire sau incalzire brusca), de asemenea este cauzata de supraincalzirea motorului.
"Normal life":

Cresterea distantei dintre electrozi este normala de-a lungul vietii bujiei. Totodata, o distanta intre electrozi marita inseamna consum ridicat si solicita sistemul de aprindere - bujia trebuie inlocuita, este la sfarsitul "vietii".
Erodare anormala:

Distanta dintre electrozi a crescut in mod accelerat - cauzata de coroziunea, oxidarea sau reactia cu plumbul din benzina - utilizati benzina cu continut scazut de plumb.
Topire:

Suprafata electrozilor este rugoasa si lucioasa - supraincalzire - vezi mai sus.
Erodare, corodare, oxidare:

Suprafata electrozilor este rugoasa, in anumite circumstante sunt oxidate, capatand o tenta verzuie - masina a stat mult timp nefolosita sau este motorul vechi.
Erodarea electrozilor:

Electrodul lateral este ros, cel central este ciupit in directia celui lateral iar izolatorul are culoare galben-maronie - s-a facut o reactie chimica intre aliajul bujiei si aditivii din benzina.
Sper ca v-au fost de folos.
Enjoy!
Adminul.