It is currently 11 Apr 2025, 21:43

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: 11 May 2006, 15:49 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Salutare!!!
Am initiat acest topic in care sa descriu cum puteti sa identificati starea motorului dupa aspectul bujiilor:

Normal:
Image
Electrodul are o culoare gri deschis, izolatorul este caramiziu - starea generala a motorului este foarte buna!

Incarcat uscat sau umed:
Image
Bujia este incarcata cu funingine neagra, uscata sau manjita cu ulei, aspect lipicios, lucios - este cauzata de functionarea defectuoasa a bujiilor sau lipsa scanteilor. Sau amestecul este prea bogat, clapeta blocata, mers subturat sau bujii prea "reci". Toate aceste posibilitati trebuiesc investigate.

Supraincalzire:
Image
Se acumuleaza calamina pe izolator si are aspect neted - cauzata de avans prea mare la aprindere, amestec prea sarac, lipsa ulei sau antigel, bujii fixate defectuos (nestranse sau cu garnitura proasta), bujii prea "fierbinti".


Depuneri:
Image
Izolatorul si electrozii sunt acoperiti cu calamina alb-galbuie - cauzate de lipsa compresiei pistonului - segmenti varza, supape neetanse, simeringuri uzate sau uleiul motorului este necorespunzator.

Acoperire cu plumb:
Image
Izolatorul este de culoare galben-maronie - s-a folosit benzina cu continut prea ridicat de plumb.

Spargere:
Image
Izolatorul este spart - cauzata de expansiune termica anormala a camerei de ardere - soc termic (racire sau incalzire brusca), de asemenea este cauzata de supraincalzirea motorului.

"Normal life":
Image
Cresterea distantei dintre electrozi este normala de-a lungul vietii bujiei. Totodata, o distanta intre electrozi marita inseamna consum ridicat si solicita sistemul de aprindere - bujia trebuie inlocuita, este la sfarsitul "vietii".

Erodare anormala:
Image
Distanta dintre electrozi a crescut in mod accelerat - cauzata de coroziunea, oxidarea sau reactia cu plumbul din benzina - utilizati benzina cu continut scazut de plumb.


Topire:
Image
Suprafata electrozilor este rugoasa si lucioasa - supraincalzire - vezi mai sus.

Erodare, corodare, oxidare:
Image
Suprafata electrozilor este rugoasa, in anumite circumstante sunt oxidate, capatand o tenta verzuie - masina a stat mult timp nefolosita sau este motorul vechi.

Erodarea electrozilor:
Image
Electrodul lateral este ros, cel central este ciupit in directia celui lateral iar izolatorul are culoare galben-maronie - s-a facut o reactie chimica intre aliajul bujiei si aditivii din benzina.

Sper ca v-au fost de folos.
Enjoy!

Adminul.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 May 2006, 19:42 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Interesant ghidul asta.Chiar azi am schimbat bujiile la punto,si 3 dintr ele aveau un aspect usor ruginit cu depuneri,la care ma asteptam tinand cond ca am mers mult de la ultimul schimb,dar una dintre bujii era murdara de ulei,ceea ce m-a facut sa ma ingrijorez putin.Dar cumde numai una avea ulei?

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 May 2006, 20:38 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Segmenti varza sau simeringuri de supapa dusi la pistonul respectiv...

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 May 2006, 22:52 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
La cata mecanica stiu eu asta nu suna bine!Am masinuta asta de vre-o 3 ani,si pana acum in afara de ulei, filtre si bucsi spate(pentru ca trebuiau la verificarea tehnica,nu de alta) n-am bagat nimic in ea.Doar n-o sa incep acum :D

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 May 2006, 12:22 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Multumesc! :oops:
Am citit N carti despre masini, incerc pe cat posibil, daca timpul imi permite, sa umplu aceasta sectiune cu tutorialuri...

Adminul.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited