It is currently 18 Apr 2025, 22:48

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ] 
Author Message
PostPosted: 06 Sep 2006, 00:37 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Am sa ii rog pe cei care au avut astfel de probleme sa posteze aici mai exact care sunt simptomele unui ambreiaj care e pe duca
Nu de alta dar al meu prinde cam sus fata de cum era mai demult si se mai si organizeaza "liniute" la Oradea in 24 Septembrie si m-as baga. Si sincer nu prea am chef de schimbat ambreiaj in viitorul apropat sau mai rau sa ma fac de maro pe pista in fata la sute de oameni ca raman fara ambreiaj :shock: Aia ar fi chiar naspa...

Ma rog ideea e ca al meu prinde cam sus si nu prea-mi place. Alexmirica, tu ti l-ai schimbat recent. Spune-mi te rog cum se comporta chiar inainte.

Mersi

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Sep 2006, 08:02 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
La mine "oboseala" s-a manifestat prin faptul ca ambreiajul prindea ffff jos, la cativa mm de podea (WTF? :shock: - stiam ca e invers!)
Si cedeaza instant, fara preaviz, patineaza de-abia cu cativa km inainte sa se duca de tot ferodourile (da, ai citit bine, sa se duca de tot, sa ajunga fier pe fier, discul tine pana la capat).
Inainte de patinare incepi sa simti ca se cupleaza violent, ca si cum ai debraia rapid, si de fapt ridici pedala incet.
Oricum a fost ciudat...

Iar faptul ca prinde sus... ahem... asa mi s-a intamplat anul trecut, si a fost din cauza faptului ca circuitul hidraulic al ambreiajului nu era aerisit, a "prins" bule de aer - verifica nivelul lichidului de frana, vasul lichidului vezi ca are doua compartimente! Ala din stanga e pentru frana si ala din dreapta e pentru ambreiaj! Daca te uiti asa la sticla pare la nivel, dar daca deschizi capacul si te uiti in vas ai sa vezi ca nivelul lichidului pt ambreiaj e joooos. :shock: Uita-te IN VAS prin gat si pune lichid pana peste max (da, peste MAX, ca e tare tampit vasul, cele doua compartimente nu comunica decat peste MAX.

Aerisirea se face asa:
Ingrediente:
- lichid frana
- deget curat
- carpe
- doi oameni (unul sta la volan si altul tre' sa aibe degetul curat) :lol:
Mod de preparare:
Rogi pe amicul tau sa se urce la volan. Vezi ca la cilindrul slave al ambreiajului intra furtunul de la pompa de ambreiaj, Ei, la capatul furtunului e o gura de aerisire acoperita cu un capacel de cauciuc (asta daca mai are), iar furtunul este asigurat cu o agrafa.
Ridica agrafa aia cu maaaaare atentie, ca sare si o poti pierde usor si rar o mai gasesti :shock:. Cu agrafa ridicata trage de furtun afara cativa mm, cat sa nu il scoti. Zi-i amicului tau sa apese ambreiajul usor - ar trebui sa iasa lichidul de frana prin gurita aia de aerisire - atentie sa nu iti sara in ochi! Sunt Stan Patitu', stii ce nasol e?
Daca nu iese, mai scoate nitel furtunul pana iese lichid.
Acuma pui degetul pe gurita aia de aerisire ca si cum ai astupa-o. Ei, degetul tau va juca rol de supapa. Tinand apasat pe gurita aia zi-i prietenului tau sa dea pedale (vreo 10) - o sa iasa lichid de frana + aerul prins in circuit. La final baga furtunul la loc, pune clema la loc, completeaza vasul cu lichid de frana si verifica ambreiajul unde prinde. Daca tot e sus, reia operatia de mai sus pana se aeriseste. La mine s-a aerisit dupa 3 operatii. Acuma prinde exact unde trebuie, la mijloc.

Multa bafta, sper sa te ajute tutorialul.

P.S. Am uitat de carpa. Cu ea stergi pe-acolo de lichidul de frana imprastiat! :lol:

Adminul.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Sep 2006, 15:53 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Mersi mult Alex! Ceva ceva m-am mai linistit :D
Am sa vad de unde fac rost de un prieten :lol: Glumesc

Inca ceva: la mine pompa servo e cam dusa (ti-am zis si pe mess mai demult), adica pare sa functioneze ok dar scoate un zgomot ca si cum masina ar avea motor electric.. :shock: E posibil sa fie si aia de vina? Ca oricum intentionez sa o schimb soon. Eventual am sa fac aerisirea atunci la mecanic (nu la AI :) )

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Sep 2006, 19:25 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Foarte posibil. Daca e pompa dusa prinde aer si de aici neaerisirea sistemului.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Sep 2006, 16:37 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Mersi mult, mate! ;)
Din cate imi amintesc e rosiatic si cam transparent si mi-au zis la 2 service-uri ca e pompa servo responsabila cu acel zgomot (posibil ceva rulment distrus)

Iar cu ambreiajul, am sa ma uit cand va fi vreme mai buna ca acuma e nasol si pe-aici :)

Mersi de sfat oricum si ai grija de tine p'acolea :P

Inca ceva: cum pot sa verific nivelul uleiului din cutie? Si eventual calitatea.. adica sa stiu daca trebuie schimbat sau nu, ca daca ma bag la curse banuiesc ca ar trebui sa fiu "la zi"

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Sep 2006, 19:01 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Pai desfaci busonul de umplere al cutiei cu ulei si bagi degetul sa simti daca e la nivel uleiul - ar trebuie sa fie la acelasi nivel cu gaura de umplere. Daca e mai putin (nu simti ca se murdareste degetul) - mai completezi.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Sep 2006, 19:17 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Si busonul ala unde e? :oops:

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 May 2007, 00:13 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Revin cu o mica problema..
De cateva zile incoa', la fiecare lasare a pedalei de ambreiaj se aude un scritz foarte scurt. :? E greu sa va explic exact sunetul. E ca un scartait.. Doar ca scurt de tot.. pana intra in contact placa de presiune cu discul (banuiesc)
Se aude in primii 5-10 km, pe urma dispare. Si se aude f slab.. adica trebuie sa fiu pe o straduta ingusta ca sa aiba rezonanta, si sa fiu cu geamul deschis, ca sa aud sunetul..

Intrebare: ce o putea fi buba..? :|
Ambreiajul nu-mi patineaza..

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 May 2007, 04:07 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
Si la mine scartaie destul de urat pedala de ambreiaj si o face destul de des, mai ales cand e uscat afara da nu m-am gandit ca ar fi o problema asta...Pare a fi un scartait de la pedala in sine mai mult...Sa-mi fac griji?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 May 2007, 08:25 
Offline
User avatar

Joined: 18 May 2006, 12:07
Posts: 1093
Location: Bucuresti
Pai daca e doar acolo sus ...am eu un spray care te poate ajuta..la mine a mers....E un spray ptr mecanisme...

_________________
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt...so I Am so Clever That Sometimes I Don't Understand a Single Word of What I Am Saying"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 May 2007, 09:38 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
mersi mult occ, vb...:) Eu ma gandeam ca merge si cu WD40 da nush exact unde sa dau exact...
MS!.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 May 2007, 10:31 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
La mine nu e de la pedala

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 May 2007, 10:53 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Nu pt ca stand pe loc nu face. Face in momentul cuplarii, in sarcina.. si e din fata de la ambreiaj :( (am io o presimtire)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Last edited by Alex_Alfa on 22 May 2007, 10:55, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 May 2007, 10:54 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
si la mine la fel , se aude cand apa cu mana, e un scartait natural...sper sa-l rezolv ca e galagios...:)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 May 2007, 18:06 
Offline
User avatar

Joined: 18 May 2006, 12:07
Posts: 1093
Location: Bucuresti
Allex
auzi dupa ce am dat cu sprayul a trecut?

_________________
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt...so I Am so Clever That Sometimes I Don't Understand a Single Word of What I Am Saying"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 May 2007, 18:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Daca e de la pedala spray-ul ala e frectie. Eu deja ii dau a doua oara. M-a tinut cam 1 saptamana un jet de spray. Cred ca trebuie ceva vaselina mai groasa insa e tare greu accesibila incheietura pedalei. Am vazut ca e deja o vaselina alba groasa pe acolo dar cred ca nu e suficienta.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 May 2007, 19:01 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Mda dar mie mi se tot aude.. :?

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 May 2007, 19:06 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
Mda, nici la mine nu a trecut, de fapt la mine nu se aude cand apas pedala, se aude cand ridic incet piciorul ca sa schimb treapta (de pe la jumatatea pana ridic de tot), altfel nu se aude nimik daca apas brusc si ridic brusc piciorul...
Spray-ul lui Occ nu a rezolvat nimik din pacate , inka se aude la fel de accentuat...:(
E cam stresant...!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 May 2007, 20:09 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Alex_Alfa: la tine nu cred ca e de la pedala, din moment ce se aude mai bine cu geamul lasat. Poti sa ferifici cu motorul oprit. Bagi urechea jos langa pedala si o apesi. Daca vine de acolo o sa iti dai seama.

Allex: Probabil nu a nimerit OCC locul. Si l-am nimerit din mai multe incercari. Problema mai mare e cum draq ajungem sa ungem acolo cu vaselina. Oare trebuie data jos pedala? Locul e tare greu de accesat.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Mar 2008, 21:53 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Cred ca m-a lasat ambreiajul. Eram intr-un sens giratoriu si nu a mai vrut sa plece, motorul era pornit si mergea ok, puteam sa schimb vitezele fara probleme, nu mai voia sa inainteze si basta, fara zgomote suspecte, doar un miros puternic de ambreiaj incins!
Am impins-o pana la o parcare din apropiere si am venit acasa pe jos plin de ganduri negre. Ca fapt divers, azi chiar ma uitam pe net sa vad cam cat costa un kit de ambreiaj, na ca mi-a facut-o!
S-au dus banii de bascule brate, bucsi si cauciucuri! :(
Nu cred sa fie doar cablul de ambreiaj rupt si sper din tot sufletul sa nu fie o problema la cutia de viteze!
M-am uitat putin pe net si am gasit kit de ambreiaj nou la 860 RON si rulmentul de presiune la 285 RON, deci doar piesele m-ar duce undeva la ~ 1150 RON! Nu stiu cat m-ar costa manopera, dar mi-a soptit o pasarica ca la service manopera "de regula" costa aprox. jumatate din valoarea pieselor de schimb, caz in care tai de pe lista si mobila de bucatarie!
Nu stiu daca ajuta cu ceva daca spun ca la fiecare schimbare de viteza din 1 in 2 si cateodata din 2 in 3, indiferent cat de usor dadeam drumul la pedala de ambreiaj, masina "smucea" putin, iar pedala prindea undeva spre capatul de jos al cursei!
O sa o duc maine-poimaine la un service auto local, unde am dus-o si pentru diagnoza la trenul de rulare si suspensii dar si la tester, sa vad cu cat imi aduc ei ambreiaj nou si la ce pret il monteaza. Presimt ca trebuie sa bag mana pana la umar in buzunar!

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 Mar 2008, 18:32 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Am primit un mail de la un service auto din Alba Iulia!

Placa de presiune si disc ambreiaj - 700 lei!
Rulment presiune - 315 lei!
Manopera 400 lei!

Personal, cred ca la ei o duc! Sa vad cum imi organizez transport, mai mult ca sigur trebuie sa o duc pe platforma!

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 Mar 2008, 20:50 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Bad Post! Am citit postul #2 si m-am edificat!

L.E.

Am luat un mecanic de mana si ne-am deplasat la locul faptei!
Concluziile lui: circuitul hidraulic este ok, are lichid din belsug si functioneaza la parametrii! Pedala de ambreiaj functioneaza corespunzator, la fel si cutia de viteze, putandu-se selecta fara nici o problema oricare din viteze!
Discul de ambreiaj este terminat! :popa:

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 04 Mar 2008, 14:29 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Maine imi schimba agregatele! Mi-a zis mecanicul ca o sa dea jos si cutia si ca ar fi bine sa schimb si uleiul din cutie! De care sa pun?

1. http://www.flromania.com/oleje/auto_p_tutelazc80s.htm

2. http://www.tecnomar.ro/products/item_tutela_gia__t.htm

L.E. Toate ca toate, dar chiar trebuie dat jos si motorul si cutia ca sa schimbi ambreiajul? Mi-au zis ca lucrarea e de anvergura si ca o tin 2 zile in service. Numai s-o faca cum trebuie!

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited