Regret sa fiu omul negru care sa taie entuziasmul, zic aici din nou ce am mai zis si pe alte topicuri despre evacuari la Giulia 2 litri benzina:
Din pacate solutia cea mai eleganta este o evacuare cu clapete active care sa alterneze intre complet inchis si complet deschis, astfel incit daca doresti sa ai confort la drum lung sa poti merge cu sunetul complet stock iar cind vrei sa atragi atentia sa faci maximul de zgomot posibil de la o asemenea evacuare. Orice alta solutie de evacuare fixa va fi fie prea obositoare, fie insignifianta ca modificare a sunetului.
De asemenea, trebuie tinut cont ca si in cazul evacuarii cu clapete active, care practic pe deschis este straight pipe de la catalizator la finala, sunetul nu este impresionant, comparat cu cel de la QV. Se aude mai tare, mai gros decit stock dar nu waw, din cauza obturatiei catalizatorului si GPF ului.
Acum si la evacuarile cu clapete active exista doua solutii tehnice: clapete electrice sau vacuumatice. Cele electrice (care sunt cvasimajoritare pe piata) sunt mai usor de instalat si tind sa se strice relativ repede.
Top evacuari cu clapete electrice:
1. Ulter (cea mai ieftina evacuare activa de calitate, comanda prin telecomanda) - circa 1000 de euro;
2. Fiammenghi (in opinia mea cel mai bun compromis pret/calitate, comanda si prin DNA si prin telecomanda) - cam 1400 -1500 de euro adusa in Romania (se fabrica artizanal, la comanda, la Ravenna in Italia);
3. Ragazzon (the pinnacle, cu omologare de strada, comanda si prin DNA si prin telecomanda, include optional si traseu majorat si tipsuri de carbon) - spre 2500 de euro adusa in Romania, a avut colegul Felix BFX.
Cu comanda vacuumatica: tzziviii branded, a avut colegul Iftao pe Veloce.
Scuze de misiva, am simtit nevoia sa ma vars
