It is currently 21 Nov 2024, 13:28

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 236 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 10
Author Message
PostPosted: 30 Apr 2024, 09:49 
Offline
User avatar

Joined: 16 Feb 2024, 13:29
Posts: 33
Car: 156 V6 | MiTo 1.4 TB
Location: Timisoara
Multumim!

Trebuie sa recunosc ca ne-am imprietenit cu dungile respective, au farmecul lor. Fiind diferite de ce puteai comanda din fabrica, mi se pare ca ii dau o nota de unicitate, fac cumva parte din istoria masinii.

Problema e ca intr-un viitor neprecizat inca, vopseaua de pe masina trebuie reinnoita, si atunci inevitabil o sa "touch the stripes". Si pe moment nu mi-o pot imagina cu lateralul gol :lol:
ALXege Quote:
Nu-l revad si eu la Fest?
Din pacate nu putem ajunge :(

_________________
'97 156 V6 | '10 MiTo 1.4 TB MultiAir
'12 Kia Sportage AWD | '99 Subaru Forester S-Turbo
EX '08 Honda Accord CL7 | '88 Honda Prelude 2.0i-16 | '00 Audi A6 "Money pit" 2.5 TDI


Top
   
PostPosted: 30 Apr 2024, 09:54 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15260
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Cred ca le mai am eu pe undeva refacute la scara, daca iti doresti sa le pastrezi si dupa revopsire. Si daca nu le gasesc, sunt usor de refacut, trebuie doar sa-ti propui asta inainte sa le dai jos (sa le pozezi si masori).

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 30 Apr 2024, 13:24 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15260
Car: 115/960
Location: Bucuresti
I-am aratat pozele si sotiei, care e nostalgica dupa masina (noua ne-a placut enorm), si cum femeile au spirit de observatie mai dezvoltat, a remarcat numarul de inmatriculare: reprezinta ceva pentru voi, sau e inspirat in continuare de numele Hugo?

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 30 Apr 2024, 13:43 
Offline
User avatar

Joined: 16 Feb 2024, 13:29
Posts: 33
Car: 156 V6 | MiTo 1.4 TB
Location: Timisoara
Ambele... sotia a cautat ceva sa rezoneze cu profesia ei de psihoterapeut ("imbratisare"), dar ne-am bucurat ca se potriveste si cu numele de Hugo.


Top
   
PostPosted: 09 May 2024, 16:07 
Offline
User avatar

Joined: 16 Feb 2024, 13:29
Posts: 33
Car: 156 V6 | MiTo 1.4 TB
Location: Timisoara
Din seria maruntisuri, am schimbat busonul de benzina, al treilea stop de frana si capacelul de la manerul usii pasagerului, caruia ii lipsea partea cromata.

Am refacut cablajul de la hayon, incepuse sa se caseze izolatia firelor. Mi s-a parut scump kitul de reparatie, am zis ca iau niste fire cu izolatie de silicon si le "manufacturez" eu. Nu as mai face vreodata asa, e chinul de pe lume sa prelungesti firele fara sa tai mansonul de cauciuc sau furtunul de spalator luneta. Kitul vine cu alt manson si cu mufa pentru furtun, asa ca probabil iti ia o ora reparatia, in loc de o sambata intreaga.

Urmeaza sa schimb sigla decolorata de pe scudetto, din pacate se lasa cu demontat bara. Am luat preventiv si clemele de fixare pe aripa, doar timp sa gasesc.


Attachments:
image0.jpg
image0.jpg [ 199.61 KiB | Viewed 1159 times ]
image2.jpg
image2.jpg [ 186.02 KiB | Viewed 1159 times ]

_________________
'97 156 V6 | '10 MiTo 1.4 TB MultiAir
'12 Kia Sportage AWD | '99 Subaru Forester S-Turbo
EX '08 Honda Accord CL7 | '88 Honda Prelude 2.0i-16 | '00 Audi A6 "Money pit" 2.5 TDI
Top
   
PostPosted: 17 Jun 2024, 08:18 
Offline
User avatar

Joined: 16 Feb 2024, 13:29
Posts: 33
Car: 156 V6 | MiTo 1.4 TB
Location: Timisoara
Sa trecem la chestii serioase. Am revenit la arcuri stock. Diferenta e imensa.

Calculasem ca amortizoarele FSD puse de @alex_bretean acum 25k ar trebui sa mearga in continuare. Din pacate, ele nu par sa fi rezistat in combinatie cu arcurile Eibach.
Inainte sa trec la arcuri stock, amortizoarele nu lucrau cum trebuie, masina se comporta ca si cum ar fi avut amortizoare ultra uzate. Anumite denivelari induceau oscilatii pronuntate ce se "stingeau" destul de tarziu, si mereu imi era teama ca voi lovi dedesubt din balans.
Cu arcuri stock si aceleasi FSD-uri de pe masina, amortizarea s-a imbunatatit, au disparut oscilatiile prelungite, insa nu amortizeaza simetric, iar cel de pe stanga a inceput sa bata. Mi-e ciuda ca trebuie sa o "deschid" din nou, dar nu am de ales, o sa pun amortizoare noi pe fata.

Pe spate amortizoarele nu sunt FSD, au alt cod (50516724, produse de Sachs). Isi fac treaba cu brio si in configuratia cu arcuri stock.

Am mai schimbat bieletele directie, capetii de bara si suportii motor. La capitolul cosmetice, sub parbriz ambele scurgeri erau infundate cu mult pamant, le-am desfundat si am curatat tot spatiul respectiv. La fel am curatat si scurgerile de la baza usilor si am gresat scripetii de la actionarea geamurilor.

Problema e ca incet-incet nu mai am de lucru la masina si trebuie sa o "predau" sotiei. Ma atasasem de spiritul ei asa "huligan".


Attachments:
image0.jpeg
image0.jpeg [ 1.4 MiB | Viewed 903 times ]

_________________
'97 156 V6 | '10 MiTo 1.4 TB MultiAir
'12 Kia Sportage AWD | '99 Subaru Forester S-Turbo
EX '08 Honda Accord CL7 | '88 Honda Prelude 2.0i-16 | '00 Audi A6 "Money pit" 2.5 TDI
Top
   
PostPosted: 17 Jun 2024, 11:34 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
La Giulietta am schimbat anul trecut amortizoarele. Am ales Sachs si sunt mulțumit de rezultat. Suspensia filtrează destul de bine pe drumuri denivelate si nu sta rău nici pe viraje mai strânse... cumva este compromisul ideal. Eu am arcuri sport/qv care cred ca sunt -15mm fata de cele standard daca nu mă înșel.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 03 Sep 2024, 23:37 
Offline
User avatar

Joined: 16 Feb 2024, 13:29
Posts: 33
Car: 156 V6 | MiTo 1.4 TB
Location: Timisoara
De cand avem masina, se stocheaza oarecum aleator doua coduri de eroare inexistente in baza de date Alfa (U3FFF-FF). Apar si dispar, cand sunt active se aprinde Check engine, se dezactiveaza DNA si start-stop, dar fara sa reduca din putere. Dupa sapaturi am ajuns la banuiala ca cineva a incercat sa dezactiveze din soft unele DTC-uri reale (DTC-OFF) si nu a reusit pe deplin.

Am luat legatura cu cei care facusera softul Stage 1 de pe masina, si intr-un final am ajuns la ei la Oradea pentru verificare. Ca prim pas, au citit softul de pe masina si surpriza, pe masina nu mai era softul facut de ei, ci altul de origine necunoscuta, care avea (cel putin) partea de monitorizare catalizator dezactivata.

Asa ca am ales sa scriem inapoi softul initial de Stage 1, fara dezactivari si alte mizerii. Softul mi se pare mai matur, pare sa aiba aceeasi putere ca cel necunoscut, dar e mai civilizat la partial throttle. Totusi parca e ceva mai laggy la plecarea de pe loc in "N", dar poate e chestie de obisnuinta.

Acum astept sa vad daca si ce coduri apar, ca sa le pot remedia corespunzator.

Una peste alta, foarte placuta experienta la Oradea, profesionist, curat si la propriu si la figurat, in plus m-am bucurat sa ma reintalnesc cu cunostinte vechi.


Attachments:
image1.jpg
image1.jpg [ 395.66 KiB | Viewed 248 times ]
image0.jpg
image0.jpg [ 512.96 KiB | Viewed 248 times ]

_________________
'97 156 V6 | '10 MiTo 1.4 TB MultiAir
'12 Kia Sportage AWD | '99 Subaru Forester S-Turbo
EX '08 Honda Accord CL7 | '88 Honda Prelude 2.0i-16 | '00 Audi A6 "Money pit" 2.5 TDI
Top
   
PostPosted: 05 Sep 2024, 11:59 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2012, 13:02
Posts: 684
Car: Alfa 156 1.8 ts
Location: Bucuresti
Interesant ce spui, mai ales că erorile nu influențează comportamentul mașinii în mod relevant.

Off topic: 147-le din imagine este un GTA-? Așa ar părea.


Top
   
PostPosted: 05 Sep 2024, 14:57 
Offline
User avatar

Joined: 16 Feb 2024, 13:29
Posts: 33
Car: 156 V6 | MiTo 1.4 TB
Location: Timisoara
Mustafa Quote:
Off topic: 147-le din imagine este un GTA-? Așa ar părea.
Da, e 147 GTA in near mint condition. Mai erau in garaj o Giulia QV si un Stelvio QV, dar tot dupa GTA am salivat cel mai tare.

_________________
'97 156 V6 | '10 MiTo 1.4 TB MultiAir
'12 Kia Sportage AWD | '99 Subaru Forester S-Turbo
EX '08 Honda Accord CL7 | '88 Honda Prelude 2.0i-16 | '00 Audi A6 "Money pit" 2.5 TDI


Top
   
PostPosted: 08 Nov 2024, 18:08 
Offline
User avatar

Joined: 16 Feb 2024, 13:29
Posts: 33
Car: 156 V6 | MiTo 1.4 TB
Location: Timisoara
Updates: cum era de asteptat, erorile de care vorbeam mai sus au reaparut, dar acum cu codurile corecte. Ambele indicau spre sonda lambda de dupa catalizator - un signal stuck low si un short to bat, asa ca am schimbat sonda cu prima ocazie cand am ridicat masina. Pare ca am remediat problema - am monitorizat erorile tot la doua zile si in 200km de fataiala prin oras, cu destule cicluri de cold start si warm up, nu au mai aparut.

Ce s-a mai intamplat intre timp: am schimbat amortizoarele pe fata de care ma plangeam, acum in sfarsit sta cum trebuie pe drum. In mod interesant, Koni FSD-urile uzate ce le-am dat jos de pe masina erau cu doua degete mai lungi decat Sachs-urile noi, stock, ce le-am cumparat. Ma gandesc ca particularitatea asta combinata cu arcurile de coborare ce au fost pe masina a dus la uzura lor prematura.

Am facut schimbul de ulei, ocazie cu care am schimbat si filtrul multiair, care era destul de curat, dar si surubul cu filtru de pe turbina (71769773) - am fost surprins cat de imbacsit era. Vasul de expansiune incepuse sa curga la imbinari, l-am schimbat si pe el. In fine, am schimbat si clipsul de la usita rezervorului de benzina, era rupt si improvizat cu o "romaneasca".

Si ca sa nu ma plictisesc, a inceput asa finut sa patineze ambreiajul, se pare ca i-a venit vremea si lui.

_________________
'97 156 V6 | '10 MiTo 1.4 TB MultiAir
'12 Kia Sportage AWD | '99 Subaru Forester S-Turbo
EX '08 Honda Accord CL7 | '88 Honda Prelude 2.0i-16 | '00 Audi A6 "Money pit" 2.5 TDI


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 236 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 10

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited