Pentru ca recent le plangea yux de mila pe un alt topic celor care vor sa schimbe Giulia sau Stelvio si n-au cu ce, am zis sa dau o mana de ajutor
Am testat in weekend un Grecale, in versiunea "de baza", adica GT cu 2.0T L4 MHEV de 300cp. Deci doar 20cp in plus fata de Stelvio din dotare, dar conform fisei tehnice si vreo 200kg (tot in plus). Las aici cateva impresii, raportate fix la experienta mea de proprietar de Stelvio (sa-i zicem Veloce).
Am condus masina in toate modurile posibile, Bucuresti - Constanta si retur in regim de autostrada, fataita prin Constanta in regim urban, dar si pana/prin Mamaia (Nord) in conditii de sa le zicem extraurban, o tura pe Cheile Dobrogei care presupune un drum virajat, dar si o escapada usoara pe un drum neasfaltat pana la Casian. Si ca experienta sa fie completa, am prins si zi, si noapte, si soare, si ploaie, si vant.. zapada si viscolul mi-au lipsit (not!)
Primul lucru care m-a izbit, inca de cand am iesit din curtea showroom-ului, a fost raspunsul pedalei de acceleratie: mult mai prompt, chiar si in modul GT (echivalentul Normal-ului de pe DNA). In combinatie cu o evacuare care stie sa-si faca simtita prezenta, mai ales pe schimbarile de trepte, as fi fost tentat sa zic chiar ca cei 20cp in plus fac o enorma diferenta! Dupa ce-am mers din nou cu Stelvio in seara asta, tind sa fiu putin mai rezervat. Dar overall cred ca trage mai bine (lucru confirmat si de cele 5.4s pana la suta in singura tentativa de masurare a acceleratiei folosind instrumentarul din bord) si cu siguranta are mai mult caracter (in special datorita evacuarii, care e fix cum mi-as fi dorit sa fie pe Stelvio).
Al doilea lucru remarcat, dar de departe cel mai spectaculos, este suspensia
Este mult mai rafinata, filtreaza denivelarile cu mult mai bine, fara insa a penaliza tinuta de drum. In combinatie cu o mai buna insonorizare, transforma masina intr-un adevarat cruiser, extrem de confortabil la drum lung.
Singurul minus pe care l-am gasit masinii este directia
Cumva, nu se simte la fel de sharp ca cea din Stelvio.. Lucrurile se corecteaza in modul Sport (echivalentul Dynamic-ului), dar parca nu-ti vine sa tii masina doar in Sport. Don't get me wrong, nu e intr-atat de deranjant (cum de ex. mi s-a parut intr-un Mustang Mach-E, cu care efectiv nu puteam sa merg drept, fiind nevoit sa aplic corectii intr-una), dar parca mi-e ciuda stiind ca se poate mai bine!
Also, asa cum cei 20cp in plus se simt, as tinde sa zic ca se simt si cele 200kg. Desi se comporta in continuare foarte bine pe drum virajat si pe schimbari rapide de directie, parca n-am mai regasit senzatia aia din Stelvio, de a se simti mai usoara decat e.. Franele insa sunt la fel bune!
Interiorul este insa cel mai mare upgrade fata de Stelvio! O combinatie de materiale premium, finisaje de foarte buna calitate, o integrare foarte buna a display-urilor tactile, totul intr-un stil armonios care inspira eleganta, nu opulenta. Scaunele sunt foarte misto, ofera suport lateral cel putin la fel de bun ca in Veloce, dar vin cu mai multe reglaje (inclusiv tilt pe sezut) si coboara parca mai mult. Overall, a fost foarte usor sa-mi gasesc o pozitie placuta la volan. Vine in mod evident cu toate gadget-urile moderne, gen Wireless Carplay, wireless charging, display digital in locul ceasurilor de bord sau al comenzilor de clima, HUD, adaptive cruise control cu active steering si sign recognition etc. Dotari SF pentru un Stelvio MY19, dar nu tocmai straine pentru un MY23..
Cateva observatii, dominate de o doza puternica de subiectivism:
- misto pozitionarea pe volan a selectorului de moduri de condus (echivalentul rotitei DNA); restul comenzile insa (butoanele stanga/dreapta) sunt intr-un mod nenecesar de complexe; mi-a luat ceva pana sa gasesc comenzile sistemului audio si am ramas usor neplacut surprins sa regasesc solutia de la Jeep (pozitionarea pe spatele volanului) - nu ca ar fi ceva rau in sine, dar insasi ideea ca Maserati sa imprumute solutii de Jeep..
- nu prea sunt fan displayului digital in detrimentul ceasurilor de bord, dar recunosc ca mi-a placut mult integrarea; in schimb, desi m-a incantat la prima vedere panoul digital pentru controlul climatizarii, ala e in realitate o porcarie (nu doar la Maserati, pentru ca devine incet-incet un standard in industria auto): e nevoie de atentie sporita unde si cum atingi, ceea ce-ti muta atentia de la condus de fiecare data cand vrei de ex. sa modifici temperatura sau sa actionezi avariile; in schimb, specificul ceas Maserati din dreptul gurilor centrale de ventilatie, acum digital, dar cu face-ul clasic disponibil, mi s-a parut un detaliu excelent!
- comenzile cutiei de viteze mi se par usor din alt film cu restul interiorului; sunt butoane fizice si sunt usor bulky la actionare, plus ca am patit sa nu raspunda intotdeauna (lucru nu foarte placut cand esti in R si aproape te-ai lipit de cel din spate, iar tu crezi ca ai cuplat D-ul); also, pozitionarea franei de mana electrice e cel putin indoielnica (in stanga volanului, pe partea inferioara a plansei de bord), la inceput cuplam centura si apasam acceleratia sa o decuplez, pana sa caut ulterior pe Youtube unde o gasesc
in schimb, foarte misto amplasarea butoanelor electrice de deschidere a usii din interior, mi se pare atat de nenatural acum sa trebuiasca intai sa caut clanta ca apoi sa pun mana pe maner..
- foarte bun sistemul multimedia (sau cel putin integrarea cu CarPlay, ca pe aia am folosit-o cel mai mult); ecranul generos, touch-ul foarte responsive, destul de intuitiv si meniul
- HUD-ul mi s-a parut deranjant, in special in oras, aveam senzatia ca nu vad gropile din cauza lui; l-am dezactivat la un moment dat, daca e pe lista de optiuni cu siguranta nu l-as bifa vreodata
- geniale farurile LED! am mers toata autostrada cu faza lunga automata, lumina se adapta cumva astfel incat sa-mi lumineze calea, fara a-i deranja pe cei din fata
All in all, o experienta extrem de placuta. Ca sa rezum, e un Stelvio mai posh
Ca pret, inteleg ca se situeaza cam pe teritoriu de QV. Din nou o parere extrem de subiectiva, dar nu am simtit tot weekendul nici cel mai mic imbold cum ca as avea nevoie de mai mult de 300cp, as tinde sa dau V6le trifoiului pe confortul, eleganta si rafinamentul tridentului. Cred ca-i de la varsta, nu?
Attachment:
IMG_3891.jpg [ 1.68 MiB | Viewed 866 times ]
Attachment:
IMG_3885.jpg [ 1.86 MiB | Viewed 866 times ]
Attachment:
IMG_3895.jpg [ 1.51 MiB | Viewed 866 times ]
Attachment:
IMG_3884.jpg [ 1.32 MiB | Viewed 866 times ]
Attachment:
IMG_3896.jpg [ 4.06 MiB | Viewed 866 times ]
Attachment:
IMG_3945.jpg [ 1.78 MiB | Viewed 866 times ]
Attachment:
IMG_3979.jpg [ 1.79 MiB | Viewed 866 times ]
Attachment:
IMG_3989.jpg [ 3.14 MiB | Viewed 866 times ]
Attachment:
IMG_3995.jpg [ 1.99 MiB | Viewed 866 times ]
Attachment:
IMG_4006.jpg [ 1.74 MiB | Viewed 866 times ]
Attachment:
IMG_4014.jpg [ 1.16 MiB | Viewed 866 times ]
Attachment:
DJI_0100.jpg [ 2.05 MiB | Viewed 866 times ]
Attachment:
IMG_4059.jpg [ 1.45 MiB | Viewed 866 times ]
Attachment:
IMG_4064.jpg [ 1.11 MiB | Viewed 866 times ]
Attachment:
IMG_4066.jpg [ 1.24 MiB | Viewed 866 times ]
Attachment:
IMG_4070.jpg [ 2.15 MiB | Viewed 866 times ]
Attachment:
IMG_4073.jpg [ 1.56 MiB | Viewed 866 times ]
Attachment:
IMG_4081.jpg [ 2 MiB | Viewed 866 times ]
Attachment:
IMG_4053.jpg [ 1.57 MiB | Viewed 866 times ]