Va multumesc tuturor pentru aprecieri si pentru urarile de bine. Asa cum am promis, revin cu primele impresii:
- Am ajuns in Germania cu avionul Luni dimineata (am dat 48 de euro pe bilet la Tarom si 138 de euro pe taxi in Germania de la aeroport la dealer
). Am gasit masina fix ca in poze, in showroom, cu rotile de vara. Am scos-o la un test drive destul de scurt si nu i-am dat talpa. Roti de vara, motorul rece, m-am asigurat doar ca e ceea ce am primit in poze si descriere si cam atat. Au montat rotile de iarna, mi-au pus inauntru rotile de vara invelite, curate, etc. Oamenii foarte seriosi, profi, rapizi, nimic de reprosat. Am rezolvat toate actele, plata, garantia etc., iar pe la ora 15:00 am plecat spre casa.
- Nu am mers mai mult de 180 pe autostrada, eram obosit, ploaie, noapte, etc. Iar pana la Timisoara fiind doar autostrada, in afara de cateva reprize de kick down de la 120 la 160 ...nu prea am avut mare lucru de distractie. Abia ieri cand am plecat de la Timisoara la Bucuresti si am ajuns pe Valea Oltului am inceput sa inteleg despre ce e vorba: curbe, depasiri, accelerari. Masina se comporta exemplar, stabila, precisa, raspunde rapid la orice comenzi si imi da in acelasi timp atat o senzatie de sportivitate cat si una de siguranta. Sistemele de asistenta sofer sunt foarte utile, nu m-am obisnuit inca cu ele complet dar sigur isi fac treaba. De exemplu am avut unele momente in care auzeam un ding, dar pe display nu mi se aprindea niciun bec sau vreo notificare. Nu stiu de unde vine dar cu siguranta voi depista pe viitor sau voi face o legatura intre acel ding si o schimbare de stare, limita de viteza, semn de circulatie, clar trebuie sa aiba o logica. Pilotul adaptiv isi face treaba foarte bine, TJA este iarasi foarte util pe autostrada, doar ca trebuie sa tii o mana pe volan. In oras e foarte util, nu mai simt lipsa unui auto-hold ( plangeam dupa cel de la bmw, dar nu mai e cazul )
- Acum stiu ca multi asteapta comparatii vs bmw si se asteapta sa fiu carcotas. Ei bine, contrar asteptarilor, nu prea am decat vorbe de lauda si va detaliez mai jos:
- Confortul era marea mea dilema, daca va fi sau nu la fel de confortabila ca seria 5 si am avut doua surprize foarte placute: Insonorizarea este foarte buna. La viteze de croaziera gen 140 km/h ma asteptam sa fie putin mai galagioasa, mai galagioasa decat bmw-ul. Ei bine tot asteptam sa apara galagia. Nu a aparut si am fost surprins, pentru ca Alfa pe care am avut-o in Italia era galagioasa. Acum fie ca era model inainte de facelift si au remediat aceasta problema, fie ca era mai veche si mai uzata, fie ca a mea are geamuri tratate, habar n-am. Cert e ca este foarte ok si nu am realizat vreo diferenta, ceea ce ma bucura enorm de mult.
- Spatiul interior: ma asteptam sa fie mai inghesuita fata de seria 5 si nu intelegeam de ce mi se pare la fel. Am fost surprins sa aflu ca latimea Giuliei este aceeasi ca a bmw-ului seria 5 F10, adica fix 1860 mm au ambele. Iarasi o surpriza placuta. Scaunele sunt foarte ok, sustinere laterala foarte buna, confortabile. Spatiile de depozitare sunt ok, cel din fata dupa suportul de pahare este generos si util, in suportul de pahare incape si sticla de apa de 1l, iarasi suficient, cotiera spatioasa si ea. Imi place mult ca pot tine telefonul in spatiul special de sub cotiera si cablul de carplay sta integral in cotiera, nu se vede pe afara si imi place mult treaba asta, nu suport cabluri, mataraie..etc.
- Materialele folosite in interior sunt foarte misto, placute la atingere, calitatea este foarte buna. Bordul in piele si fetele de usi fac toti banii, imi da o senzatie de luxury, eleganta si imi place mult. Volanul, padelele schimbatorul, toate sunt din materiale bune. No offence pentru colegii fara facelift dar sa stiti ca se vede si se simte diferenta fata de modelul precedent. Ecranul cu touch merge ok, e usor de folosit, desi rotita e mai la indemana, poate si pentru ca asa aveam si la bmw.
- Suspensia activa si adaptiva face toti banii. Am simtit diferenta intre D si N de asemenea in D cu bumpers off se simte mult mai confortabila. Nu recomand activarea lor decat daca drumul e prost, atunci chiar merita, in rest mi se pare ok asa cum sunt setate. Masina se transforma in D, sunet, directie, suspensii, cutie, totul e diferit. Am fost atent in mod separat la fiecare dintre ele.
- Harman Kardon se aude foarte bine, poate basul era putin mai bun la bmw, dar doar daca volumul este ridicat. In rest, isi face treaba, sunt multumit.
- Motorul si cutia le stiti, nu am ce sa comentez aici, cu precizarea ca schimba mult mai bine ca la bmw, desi e tot o cutie ZF, probabil reglata altfel, iar la motor am incercat sa fiu atent la acel lag la plecarea de pe loc de care discutau colegii pe forum. L-am sesizat si eu, dar asta doar pentru ca am fost atent la treaba asta. Daca nu v-as fi auzit pe voi, probabil ca nu as fi dat importanta. Poate pentru cei care fac liniute la semafor este important, eu insa am trecut de perioada aceea, deci pentru mine e ok.
Cam astea sunt primele impresii. Per total sunt foarte multumit de masina si asta in mare parte pentru ca este exact ce am cautat eu, dotarile pe care le-am vrut, etc. Sper sa raman la fel de entuziasmat si pe viitor.
Ce urmeaza? Pai momentan pe short list urmatoarele:
- sa iau presuri de iarna (daca aveti sugestii pentru unele faine lasati-mi si mie un link ceva)
- centuri de siguranta rosii, am vb cu Tzzivi, nu se mai pot comanda si trebuie sa caute sa vada de unde poate sa imi aduca
- buton rosu start stop, tot Tzzivi ma ajuta , probabil odata cu centurile daca le gaseste
- pornire din telecomanda...asta mai poate astepta, nu e graba.
Aaaa.... si m-a intrebat vamesul daca e noua si a zis ca arata bine....si doi baieti la Omv Timisoara vorbeau intre ei "Cum poate sa arate Alfa asta".......si un vecin in fata blocului m-a felicitat.....si cam atat