tomi_alfa Quote:
Calm, calm
Multa lume apeleaza la solutia asta din cauza costurilor clar mai mici. Unde mai pui ca multe din lupele aftermarket pot fi mai bune decat cele de fabrica la felul cum proiecteaza lumina pe strada. Cred ca toti am intalnit pe sosea masini cu led si xenon cu leveling si tot te sagetau in retina pentru ca sistemul, efectiv, nu raspunde imediat la hopuri, damburi etc.. Are latenta destul de mare. Dupa mine leveling-ul asta e praf in ochi, o chestie de luat banii pe optiune. De ce? Pai ca sa coste, sa incaseze baietii la greu pe o chestie supra apreciata, mai ales cand ea poate fi reprodusa la costuri mult mai mici. La fel si spalatoarele. Unele masini au spalatoare chiar si pe faruri fara xenon, inclusiv 156, semn ca e mai mult o optiune, decat o necesitate.
E un lucru foarte deranjant ca tampeniile astea de autoritati de pe mapamond, gen RAR, TUV si restul, nu vor nici in ruptul capului sa faca o lista cu criterii care sa duca la legalizarea instalatiilor aftermarket, doar ca sa hraneasca constructorii de masini, iar daca intr-adevar vrei sa omologhezi chestia asta iti cer o gramada de bani, absolut inutil. Daca ar tine intr-adevar la siguranta circulatiei ar face lista si ar lasa lumea sa-si puna si sa faci verificarea pe o suma modica care sa-ti dea verdictul ca e in regula sau nu si de ce nu. Sau sa faca asa cum au facut cu ABS-ul, care este absolut obligatoriu pe orice masina noua. Orice masina noua sa aiba xenon de fabrica, dar nu la peste 1k euro optiunea ci la 300-500. Ce piese asa sofisticate are un auto leveling? Pai 2 prostioare de parghii plasate pe brate, unul in fata, unul in spate, cu un potentiometru care comanda motorasului din faruri mai sus/mai jos printr-un ecu mic.
Iar flash-uri nu iei daca le reglezi corect. Si crede-ma ca nu iese nici o mizerie.
Pe mine ma deranjeaza mai mult cei care folosesc farurile de ceata cand nu este ceata decat cei cu
xenon cu lupa aftermarket.
P.S. Singurii care au facut un test mai amanuntit pe faruri sunt cei din America, unde au dat calificative in functie de marci.
https://www.iihs.org/ratings/class-summary/midsize-cars
Eu am 156 si pot sa spun ca farurile halogen ale ei sunt printre cele mai proaste din cate am vazut eu. Pana si dacia 1310 le are mai bune, aia cu faruri patrate.
Produsele aftermarket in marea majoritate sunt mai slabe decat cele de fabrica. Clar si indiscutabil.
2. E de ajuns sa pui in spate 3 persoane (ca romanul rwgleaza farul cu masina goala sau cu soferul doar) si te ai pisat pe toti participantii la trafic. Asta pt cei care macar au o lupa. 3. In pante/dealuri te ai pisat iar pe toti. Sunt satul de combinatii si inventii d astea facute in garaj. Ambalate frumos ca sa vanda.
Acelasi lucru si cu latimea/marimea cauciucurilor. Acum ceva timp citeam pe net un reportaj foarte amplu despre marimea corecta pt anvelope. Era in calcul un golf 5. Au luat in calcul diferente de temperatura gen 15-25 grade, uscat ai umed. Si marimea optima cu cea mai buna aderenta era de 195. Ciudat nu? Tot romanu stie, lat, aderent. Dar uite ca nu e asa. Atunci nu au putut imita si conditii de iarna ai alte rahaturi ca anotimpul nu ajuta.
Cam avelasi lucru si cu luminile aftermarket. Hai sa ne pisam si pe toti constructorii care investesc milioane sa scoata ceva acxeptabil ca, chinezul cu 4 dolari a facut ceva mai bun.
Un alt idiot iti orezinta doar niate avantaje partiale si tu le iei de bune.
Conduc multe ore pe I si stiu ce inseamna xenonu asta minune. D aia se retine taloane pt el