Salutare comunitate. Sunt bucuros sa raportez in primul meu post pe acest forum inmatricularea unei Giulia Veloce
. Ca si cuvant inainte, nu am fost vreodata cu adevarat pasionat de masini, dar mi-au placut intotdeauna masinile italiene (mai ales rosii si un design "senzual"). Cum nu mi-am permis vreodata o masina cu adevarat pe gustul meu, am preferat sa nu investesc bani in ceva ce nu m-ar fi satisfacut pe deplin. Asta m-a condus pe drumul motociclismului, o pasiune care mi-a intrat in sange si de care nu cred ca o sa scap vreodata, dar asta e discutie pentru un alt forum.
A venit insa momentul si oportunitatea sa achizitionez si o masina pe gustul meu, asa ca am inceput cautarile. Eram destul de setat pe un BMW 3/4/5 series, noua sau SH, nu eram convins. Imi doream o masina cat de cat practica, dar si cu veleitati sportive, in care musai sa pot baga 3-4 perechi de schiuri. Am luat in considerare si Skoda Octavia RS (am condus mai multe variante non-RS), Skoda Superb sau Audi A4, dar cele din urma aveau sanse slabe.
Sincer sa fiu, nu mai tin minte cum am dat peste Alfa Romeo Giulia, dar in momentul in care am vazut-o mi-am zis ca asta arata ca viitoarea mea masina. Dar aspectul nu e totul asa ca am inceput sa ma documentez cat mai mult despre caracteristici, fiabilitate, long term review-uri, probleme cunoscute, orice. Dupa ceva discutii si analize am decis ca trebuie sa fac un test-drive cu Giulia, ceea ce s-a si intamplat Luni, pe 12 August. Pe 13 August semnasem contractul si platisem masina. Pe 19 August aveam numerele, iar ieri, pe 20 am plecat cu ea de la reprezentanta, masina aflandu-se pe stoc. S-ar fi intamplat si mai repede, dar 15 August-ul liber m-a cam incurcat si intarziat :p
Toata miscarea asta rapida nu ar fi fost posibila fara ajutorul lui
Marius Ghiga de la MIT Motors. Sper ca nu incalc vreo regula a forumului, dar chiar tin sa ii multumesc si sa ii apreciez public calitatile de salesman si consultant. Chapeau!
In prima zi am apucat sa facem vreo 200 de km pana pe la Comarnic si inapoi (eu si logodnica mea, cu care probabil de acum ma voi "lupta" pt locul la volan). O tin momentan in regim de rodaj, fara accelerari violente si incercand sa variez plaja de turatii pentru primii 1000-1500km.
Minusuri:
- scaunele sport nu au functie tilt - la 1.93 nu pot sa obtin suport optim sub picior
- spatiile de depozitare sunt putine si mici. daca deschizi suportul de pahare, telefonul mobil nu are unde sa mai stea decat intr-unul din suporturi. spatiul de sub cotiera fata este deasemenea foarte limitat
- portbagajul pare si el destul de mic, dar o sa imi dau seama cand mergem la Ski la iarna (testul suprem :p)
- mi-as fi dorit mai multe ornamente metalice in locul celor de plastic de la interior
- senzorii de parcare refuza sa functioneze daca unul dintre ei nu da semnal bun (suportul numarului de inmatriculare bloca un senzor si niciunul nu a mai mers)
- semnalizatorul e putin dubios de folosit deoarece revine in pozitia centrala mereu
- aerul conditionat sufla mai tare prin aerisirile laterale (cele rotunde) decat prin cele centrale
- lipseste optiunea de Active Cruise Control, desi are toate echipamentele hardware necesare (camera frontala pe parbriz si radar). Voi incerca un retrofit, daca este posibil
Plusuri:
- feeling-ul din spatele volanului
- directia, suspensia, tinuta de drum
- modurile N si A iti permit un condus relaxat si comfortabil (atat cat se poate cu jantele de 19")
- Q4-ul tine masina extrem de bine pe traiectorie.
- faptul ca intorc capul dupa ea de vreo 5 ori in timp ce ma indepartez
Desi sunt mai multe minusuri, ele au o greutate mult mai mica in balanta, sa nu aveti impresia ca nu imi place, din contra