Salutari,
Sunt intr-o mare dilema, as aprecia enorm ajutorul vostru.
Temperatura uleiului pe 159 1.8mpi se duce in 120* in oras, dupa 10km de mers normal, in 130* pe autostrada la mers normal, dupa aproximativ 10-15minute (120-140kmh, in a 5a). Apa sta in 90.
Am sa scriu istoria, astfel poate identificam mai bine unde e buba:
Toamna trecuta am schimbat pe ea radiatorul mare de apa, avea fisuri mici si pierdea lichid. Toate bune dupa schimb, nicio problema.
La cateva luni distanta am observat ca incepuse sa imi scada iar lichidul in vas - dus masina la atelier - corp termostat fisurat. Inca nicio problema, in afara ca pierdea lichid.
Am comandat termostatul si am asteptat ceva ceva dupa el, fiind un model mai cu motz pt motorul acesta de opel de pe 1.8mpi (nu il gasea nimeni local), a venit intr-un final si a fost inlocuit. Cand am inlocuit termostatul am inlocuit si un furtun/conducta a carei buza se casase la demontarea initiala. Aceasta teava nu am gasit-o in eper de nicio culoare, nici cautand-o "pentru alfa" . Am cautat motorul de pe opel si astfel am dat de ea cu codul 5826484, dar nu era chiaaar aceasta, a fost comandata pana la urma de la GM oferindu-le codul piesei de la opel .
Bun, acum aveam totul, au fost puse pe masina termostat+teava. Masina nu mai pierdea lichid, insa a aparut acest nou comportament:
-in oras mi se duce in 120* uleiul (chit ca este 14 dupa-amiaza in plin soare, sau 2 noaptea la 20 grade afara). APA STA IN 90* fix fix
-pe autostrada mi se duce in 130* uleiul ziua, noaptea pe racoare nu a sarit de 120*, insa chiar si cand era in 130* uleiul, apa nu a sarit de 90 (??).
In acest punct cunoscutii intrebati, cei de pe la service..deja au ramas un pic pe ganduri. Asa ca am inceput sa schimb pe incercate chestii pe ea si am schimbat dupa ce am mai stat pe forumuri un pic: ulei, filtru si cooler-ul de ulei (pe alfaowner era un individ cu exact aceeasi pb si i s-a rezolvat dupa schimbare cooler, avea 1.8mpi, aici am citit un post despre un 2.2jts si la fel, schimbarea cooler-ului de ulei a rezolvat).
Din pacate mie nu mi-a rezolvat problema.
Sunt cat se poate de "in copac", fiind singura masina de care ma pot folosi sa plec in vacanta la drum de 800km peste 2 saptamani, deci as aprecia enorm orice sfat/indrumare (in afara de mergi cu 90, cu a 5a
) - caci asta am sa fac oricum daca trebuie sa plec cu ea asa cum e). Mai merg si spre greci unde faci ou ochi pe asfalt -_-.
senzor temperatura ulei: nu se comporta astfel cand e stricat. Ori se da cu capul de pereti si se duce cand in jos, cand in sus, ori tine doar sus/jos de cum pornesti masina, ori nu are nici un zvac, e mort de tot.
-pentru dezmintirea teoriei cu senzorul de ulei - va fi testata astazi masina si comparat ce arata pe ceas cu ce arata pe tester.
PS: E adevarat ca indicatorul temperaturii apei este facut in asa fel incat sa arate fix, fix 90 pentru valori intre 85-105 grade ? Am citit fugitiv pe undeva unde nu mai gasesc acum acest lucru, astfel s-ar explica de ce arata 90 temp apei chiar si cand e uleiul in 130*.
Va multumesc!