Giulia Veloce a lui Sorin a ajuns la mine, iar pe aceasta cale doresc sa ii multumesc pentru ca a avut grija de masina exact cum as fi avut si eu, cu toate obstaolele pe care le-a intampinat de-alungul timpului.
Nu voi posta vreo poza, pentru ca de aratat o stiti cum arata, dar o sa las mai jos niste impresii pe care mi le-am facut in scurtul drum dintre Bucuresti si Brasov.
Care este povestea:
Tocmai m-am despartit de daily-ul 320d F30, 215cp, tractiune spate. Giulia este prima masina awd pe care o conduc si, de asemenea, prima benzinara. Planul era sa cumpar un 330i F30 fabricatie mai noua, desi si Giulia a fost intotdeauna o varianta. In bugetul pe care il aveam, BMW-urile din Germania imi pareau prea dubioase, iar Giuliile similare aveau un pret sensibil mai mare.
Intamplarea a facut sa gasesc din intamplare anuntul lui Sorin pe olx si Giulia a devenit, brusc, prima optiune. Pentru ca citisem topicul ei de aici si pentru ca am vazut dupa ce m-am intalnit cu Sorin ca masina a fost bine intretinuta, am hotarat ca ma voi opri din cautat.
Care sunt primele impresii:
Aici imi voi spune primele pareri, comparand-o cu vechea masina, desi stiu ca nu e cea mai potrivita comparatie si, probabil, ca nu toata lumea va fi de acord cu cele spuse.
La interior calitatea materialelor si a finisajelor mi se pare buna, dar nu chiar la nivelul BMW. Dar diferentele nu sunt in niciun caz mari. Designul la BMW este, deja, imbatranit, Alfa vine cu un aer mult mai fresh si este mai frumoasa. Ca functionalitate, BMW este din nou peste, dar doar la nivel de detaliu.
Directia mi se pare cu cel putin o clasa peste cea de la BMW. F30 nu avea o directie rea, nu a fost la nivelul E90, dar comparativ cu alte masini, aceasta era undeva acolo sus. Dar la Giulia diferenta este mai mult decat sesizabila. Este mult mai directa, mai precisa si mai placut de condus.
Cutia de viteze este rapida, schimba bine, dar cea de pe F30 pare mai bine setata si schimba mai lin. Diferentele le observ mai ales in momentul in care franez, iar cutia retrogradeaza si in oras. Totusi nu am o problema cu ea, nu pot spune ca este atat de deranjant.
Susensia mi se pare, din nou, peste ce avea F30 de oferit. In primul rand faptul ca este adaptiva. Apoi chiar si cu rotile pe 19 este mai confortabila decat la BMW pe 18, ce-i drept, am mers mai mult pe setarea soft. Altfel este destul de ferma, dar ce bine ca am sansa de a alege in acest caz.
Motorul... Motorul este asa cum l-a descris toata lumea, adica suna ca un diesel
) Altfel trage foarte bine, desi senzatia de viteza este mai putin sesizabila decat in F30 (ce mai probabil pentru ca masina este mai bine insonorizata si sta mai bine pe sosea), turbo lag-ul nu mi se pare mai pronuntat ca la BMW, ba chiar cred ca trage mai bine, de mai jos si mi se pare ca se comporta exact cum ar trebui sa se comporte un motor cu puterea asta. Alfa cred ca a facut treaba buna cu acest motor.
In ceea ce priveste tinuta de drum, mi se pare ca masina merge ca pe sine. F30-ul era agil, statea bine pe curbe, dar Giulia imi confera un sentiment suplimentar de incredere in comportamentul ei dinamic, cel putin asta am putut sa observ in scurtul drum.
Altfel, masina este mai noua si mai bine dotata decat cea pe care o inlocuieste. Iar ca aspect... banuiesc ca toata lumea este de acord ca nu are rival in clasa.
Ce urmeaza:
Este, cred, prima masina la care nu urmeaza sa lucrez sau sa schimb ceva. In afara de un detailing complet si o pereche de PS4 sau PS4S, pentru ca acum vine cu avelope de iarna, nu o sa ii fac nimic. Si asta spune multe si despre Sorin. Pentru la iarna voi pastra turbinele pe care le aveam la vanzare si voi cumpara niste anvelope, dupa ce le voi vinde pe cele actuale. Sper ca jantele sa se potriveasca.