It is currently 11 Apr 2025, 23:14

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Bataie la tacheti
PostPosted: 05 Aug 2007, 23:43 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Saluti,
De o saptamana si ceva mi-am schimbat variatorul de turatie si totul e okei - ma rog.. era.. :roll:
(pe aceasta cale ii multumesc inca o data lui Alex Mirica pt ajutorul imens, de la distanta, acordat ;) )
Momentan sunt in concediu, cu 1600 km parcursi cu masina de la schimbarea variatorului. Ieri am depistat o bataie foarte suparatoare, ca o bataie de tacheti venita din zona variatorului. De precizat ca am ajuns aici acu o saptamana si nu prea am mai circulat cu ea, masina stand mai mult in garaj. Cand am ajuns am verificat uleiul si lipseau cam 100g de ulei de la plinul facut in tara. Ieri cand am auzit asta si am verificat nivelul uleiului, acesta era undeva la punctul de jos de pe joja.. fuckin' weird :shock: Nu tu pata de ulei pe jos, nu tu fum pe teava de esapament, doar bataie la tachet.. (cred)

Joi i-am schimbat cureaua de la alternator si fulia mare de la vibrochen pt ca m-au speriat cand am vazut cat sunt de uzate. Cand am pornit-o atunci, motorul mergea ca un ceas elvetian.. dupa o zi de pauza au inceput problemele si bataile. Colac peste pupaza mi s-a rasturnat in portbagaj si litrul e ulei de completare deci acum stau si caut asa ceva. Sper ca dupa ce ridic nivelul uleiului la maxim sa dispara sunetul.
Taicameu zice ca bataia e din cauza ca uleiul meu e prea subtire, aceasta fiind cauza uzurii tachetului/lor hidraulic/i. Eu folosesc Castrol RS 10w60, si inainte am folosit Selenia Racing de aceeasi vascozitate.
Anterior va ziceam ca stau si caut ulei dinasta, si nu am gresit deloc. Ei bine, se pare ca la macaronari, uleiul cu vascozitatea asta e o raritate. Trebuie comandat pt ca nicaieri nu se gaseste pe stoc (am incercat la 3 magazine dinrte care unul specializat pe grupul Fiat). De exemplu cand le-am zis de Selenia Racing s-a uitat vanzatorul la mine ca la Schumacher... cred ca daca mai insistam, ma intreba ce tip de Ferrari am :?

Anyway, sper sa scap cat mai usor de treaba asta pt ca vreau sa ma intorc acasa in conditii cat mai safe.. Cand am venit, masina s-a comportat mai mult decat exemplar, imi pare rau ca acuma sufera.. :(
Daca v-ati mai lovit de vreo treaba asemanatoare cu cea relatata, va rog sa imi dati o idee.. voi merge cu ea la un service saptamana ce vine, cu toate ca ma doare sufletul sa o aud cum merge asa.. :(

Grazie
Ciao :P

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Aug 2007, 08:51 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 11:04
Posts: 472
Location: Alba Iulia
completeaza uleiul, si eu am patit, iar apoi bataia a luat sfarsit.
la mine a fost si mai ciudat, inainte aveam selenia in motor, mergea brici pana s-au auzit batai. se pare ca nu mai era ulei (stupoare, dupa 4000km). acum am bagat elf (de la mama lui, nu cumparat din romania) 10W40 si nu mai am probleme sa scada.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Aug 2007, 09:17 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
Poate cineva detalia cum se manifesta bataia asta la tacheti? Si eu de curand am un sunet cand merg la 2500 rpm si accelerez mai brusc...folosesc Selenia 10W40 si il completez destul de des.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Aug 2007, 21:14 
Offline
User avatar

Joined: 18 May 2006, 12:07
Posts: 1093
Location: Bucuresti
Bataia la tacheti ...e permanenta, nu se manifesta la o anumita turaite ...si da si uleiul poate fii cauza..fie lipsa lui fie vascozitatea sau uzura motorului...Sunetul e un tacanit ritmat in functie de turatie(logic) si se aude in partea de sus a chiulasei, in dreptul axei cu came....e greu in cuvinte sa descrii, personal nu stiu cum face la alfa....la altele stiu dar la alfa nu.Stie careva daca se regleaza?.....sau nu pentru ca sunt hidraulici?

_________________
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt...so I Am so Clever That Sometimes I Don't Understand a Single Word of What I Am Saying"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Aug 2007, 22:55 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Alex taica, ai facut cum ti-am zis io, sa dai "asseramento parametri autoadattivo" pe examiner dupa schimbare variator?!?
Daca nu... ahem... ai avansul un pic pe minus, de aici si bataile. Nasol nu e prea tare, cand te intorci pe la AS sa te duci sa faci treaba de mai sus.

Cu bine,
Alex.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Aug 2007, 10:07 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
Multumesc de informatie, si la mine e un tacanit dar doar la o anumita turatie cand o calc mai brusc, daca accelerez peste 3000 nu se mai aude, ma gandesc ca e variatorul care initial se auzea doar la pornire si am citit ca in timp se aude si la turatii joase...Oricum la mine e programat sa-l schimb tocmai in Decembrie odata cu distributia, am inteles ca nu poate cauza probleme.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Aug 2007, 23:02 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Alex nu cred ca au facut miscarea.. am luat masina de pe locul unde au operat-o.
Oricum, a disparut sunetul pe a doua zi si am avut si o surpriza: Luni taicameu i-a facut schimbul de ulei cu Selenia 20K... Stiu ca e alta vascozitate dar el mi-a tot bombanit ca asa e bine daca asa scrie in cartea de service.. Ma rog, macar a fost pe gratis :D
Intre timp am mai bagat cateva sute de euro in:
-pompa de apa (nu o schimbasem la revizie)
-bara stabilizatoare si capete de bara
-role intinzatoare curea alternator
-curea alternator
-rola de la vibrochen (partea care vine la cureaua de alternator)
-filtru polen

ma bate gandul sa ii schimb aici si distributia daca tot am inceput sa ma bag in ea.. nu stiu, mai vad.. in loc sa imi petrec concediul cum se cuvine eu bag bani in Alfa :lol: piticii astia.. :lol:
probabel voi trage o fuga si pe la tester cu ea sa faca miscarea de care zicea alexmirica mai sus

Alex te rog frumos sa ma anunti in legatura cu calele alea.. mama lor de idioti :?

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 25 Aug 2007, 23:58 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Mi-am schimbat si distributia :) Plus ca mai aveam si o fisura in galeria de evacuare si am rezolvat-o si pe aia.. Am lucrat cu taicameu vreo 2-3 zile seara pana pe la 12-1 :) E chiar usor sa schimbi distributia numai ca e destul de mult de desfacut si de bibilit. Acuma e totul nou pe ea si e in stare (aproape) perfecta.
Zic asta pt ca o mica bataie de tacheti se mai simte.. nu stiu daca e normal sau nu, tot am vrut sa gasesc un motor TS sanatos sa il ascult dar culmea ca numa nu am gasit asa ceva :lol: :lol: (sunt multe JTD-uri) :oops:

Galeria ne-a dat batai mari de cap deoarece se demonteaza greu.. suruburile sunt pozitionate f aiurea si trebuie sa te ranesti putin la maini ca sa o scoti la capat. Si la montare e putina "distractie" dar cu mult calm si si mai multa forta se rezolva :)

Aaa, mi-am transcformat masina intr-una "ful opshans" :lol: Adica o data cu revopsirea spoilerului fata (se cojea vopseaua), am vopsit si bandourile si oglinzile in culoarea caroseriei. E mai secsi asa :)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited