Salutare,
Astept momentul acesta de cand am vazut primul 159 pe strazi, iar asta a fost acum muuuult timp.
Dupa ce 156 JTS-ul mi-a prajit nervii si rabdarea, iar job-ul la care aveam masina de serviciu a ramas in urma, mi-am dat seama ca e momentul sa-mi gasesc un alt mijloc de deplasare. Neavand foarte mult cash disponibil, am zis ca-mi caut un 147 FL prin afara, il tin aproximativ 2 ani, iar apoi fac upgrade la 159 sau, de ce nu, la Giulia. M-am fixat pe 1.9 jtdm, 150cv, despre care am primit feedback foarte bun de la un proprietar de 147 FL cu motorizarea respectiva. Au urmat cautari, am realizat ca nu gasesc ce vreau in bani putini, apoi am trecut printr-o faza dubioasa - cautarea de masini noi pe leasing, iar aici am cochetat cu Civic 5D, Fiat Tipo si putin cu Mazda 3 berlina, dar niciuna nu m-a convins. Am lasat-o mai moale, ramasesem cu niste cautari salvate pe aplicatiile mobile si autoscout pentru 159 si ma uitam zilnic la ce a mai aparut nou, asteptand sa-mi sara in ochi masina pentru care chiar as face orice sa o am. Intre timp, ma suna un prieten, spunandu-mi ca alt prieten de-al lui ( amandoi locuind in Germania ) isi vinde 159-le SW. Mi se aprinde beculetul, insa am zis sa nu ma impacientez. Asa ca in 2017, pe 1 decembrie, am plecat din Bucuresti la niste prieteni din Cluj cu un FIAT 500 inchiriat, iar in drum ne-am oprit sa vedem un 159 SW 2.0 120cv in Brasov, care am descoperit ca era altceva decat ceea ce am vazut in anunt, iar apoi am oprit prin Alba Iulia, unde pe langa parada de 1 Dec, am vazut si viitoarea mea masina ( cea despre care am zis mai sus ). Masina fusese trimisa la tatal proprietarului din Germania, acesta a inscris-o pe Romania la sfarsitul lunii mai 2017, dar nu prea a circulat cu ea, fiindca nu s-a putut desparti de mult iubitul lui 156.
Am mers mai departe, la Cluj, ne-am intors in Bucuresti, iar aproape 2 saptamani gandul mi-a stat doar la 159-le din Alba. Asa ca, in 12 decembrie eram cu prietena in autocar, mergand sa luam 159-le.
Masina este un 159 SW 2006, 1.9 jtdm 150cv, banuiesc ca nivelul de echipare a fost Distinctive, adaugate pe parcurs - volan si pedalier TI, rulata in Germania (probabil toata viata ei), inainte sa o iau i s-au facut schimburile de consumabile ( inclusiv distributie ), care sunt consemnate si in cartea tehnica. A venit cu 2 seturi de jante - 17 pentru iarna ( cele din pozele de mai jos ) si un set pe 18, aftermarket, pe care ma bate gandul sa il schimb cu ceva OEM. Dorinta fostului proprietar a fost sa o imbrace in plasti dip, iar in 2013 a facut acest lucru. Zilele urmatoare va reveni la culoarea ei din fabrica - Rosso Barolo, fiindca plasti dip-ul isi arata varsta si sincer, nu e tocmai ceea ce i-as face unei Alfe. Sper sa nu am surprize mari in momentul in care ii scot vopseaua la iveala, stiu doar ca vor trebui revopsite bara fata si capota daca vreau ca masina sa arate foarte bine.
De cand am luat-o, am facut aprox 2500 km impreuna ( 225k km total ), 2 drumuri lungi ( la care mi se pare foarte placut 159-le comparativ cu 156 ) si multe drumuri prin Bucuresti, unde ma bucur extrem de tare sa vad ca o masina de 12 ani inca intoarce multe capete pe strada.
Urmeaza o curatare EGR, pentru ca mi-a murit de cateva ori motorul in momentul in care cobora la relanti, iar apoi a pornit din a 2-a sau a 3-a incercare, eliminare swirl, reparat senzori parcare, inlocuit badge-uri si alte maruntisuri, iar in viitorul destul de indepartat probabil eliminare EGR. As putea sa povestesc la nesfarsit, insa deja am scris un roman aici, asa ca voi incerca sa ma opresc.
Atasez doua poze facute de un prieten care voia sa-si testeze noul aparat foto. Incerc sa revin si cu alte poze dupa ce pleaca plasti dip-ul de pe ea.
Attachment:
27485093_1815912225107234_922100858_o.jpg [ 629.25 KiB | Viewed 7519 times ]
Attachment:
27479563_1815912395107217_1985518682_o.jpg [ 749.62 KiB | Viewed 7519 times ]