It is currently 28 Nov 2024, 21:55

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 148 49 50 51 5258 Next
Author Message
PostPosted: 15 Jun 2017, 18:04 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Eu inteleg ca link-ul dat de Ege e edgeaba. La Mercedes-ul din semnatura imi da 0w, 5w, 10w - 30, 40. Adica pot baga ce vreau eu, nu-i stres.
Inca se poate sterge link-ul, nu-i tarziu. Mie mi-a dat vreo 7 variante de ulei, asta ca sa nu mai iau dupa gura lumii, ci dupa profesionisti. :lol:

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2017, 18:09 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15261
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Poti te rog sa pui un printscreen dupa cartea masini, sa vedem si noi producatorul ce recomanda? Si promit sa trimit mai departe la Motul :wave:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2017, 18:13 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Recomanda 5W-30.
LE : Sorry, dar acum chiar ca sunt super incurcat! :lol: Nu mai inteleg nimic.
Are dreptate EGE, in cartea tehnica am un tabel in care apare 0W, 5W, 10W, 15W si 20W / 30, 40, 50. :thumbdown:
Eu folosesc acum 5W-40 si mi-l cam consuma, dar cel putin vad pe unde, mi-l arunca afara pe undeva pe langa busonul de alimentare cu ulei.
Deci, tot dupa topicul asta tre sa te iei daca alegi un ulei, nu dupa Motul sau dupa cartea tehnica, nu?! :)

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2017, 19:11 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3797
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Esti sigur ca interpretezi corect tabelul ala ? Din ce vad in semnatura ar trebui sa ai un motor M271.948, pentru care poti folosi blaturile M229.3, M229.31, M229.5, M229.51 si M229.52. In niciunul din blaturile astea nu ai uleiuri 15W sau 20W si doar in cel mai vechi, in MB 229.3, gasesti si specificatiile 10W40 si 5W50, dar izolat, numai pentru anumite uleiuri. Pentru intervale extinse ai doar blatul MB229.5, in care cele mai multe uleiuri sunt 5W30 sau 5W40.


Attachments:
Multigrade engine oils (specification MB 229.5).pdf [109.61 KiB]
Downloaded 337 times

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”
Top
   
PostPosted: 15 Jun 2017, 19:43 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Mi se pare de cacao sa nu-mi scrie exact ce si cum, nu sa trebuiasca eu sa interpretez, dar ma rog. Deocamdata merg cu 5w-40, aia e.
LE : Sunt in Luna de miere, nu luati de bune tot ce scriu in urmatoarea saptamana. :lol:

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2017, 19:53 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Depinde de zona, bre. Nu face nimeni un tabel in care sa treaca fiecare tara, eventual si pe zone. Daca stai la miercurea sibiului, mergi cu 0w40. In capitala merge si 5w40. Cand plecati acasa, in Grecia, 10w40.

Cum ar fi? De regula ti se spun aceste detalii la achizitia masinii, ulterior in service (reprezentanta sau nu). Au fost si cazuri cand masini au plecat din fabrica cu recomandare de o anumita vascozitate, dar pe parcurs au revizuit vascozitatea.

Hai casa de piatra! :drunksinging:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 16 Jun 2017, 10:10 
Offline

Joined: 06 Nov 2015, 18:03
Posts: 215
Car: Alfa 159 2.0 jtdm sw
Location: Cluj Napoca
Salutare băieți, ca tot vorbim de uleiuri, la sugestia lui Vladimir am zis sa încerc alt tip de ulei la Alfa mea. După ce ultimele doua schimburi le-am făcut cu selenia am zis sa încerc și altceva, în speță Bardahl 5w 30 c60 technos. Am făcut deja vreo 2 mii km cu el( un drum de Fest în care știm toți ce serpentine superbe am avut) și pot trage ceva concluzii : în primul rand pe hârtie are specificații mai bune ca Selenia lucru care mi-a fost confirmat, amorsare mai rapida la prima cheie și o urcare mai ușoara în turații ridicate, un sunet mai frumos al motorului în special când tragi de el. In al doilea rand este un ulei cu norma c3 pt dpf, asigura o protecție mai buna a motorului contra uzurii, lucru care pe mine ma interesează în mod deosebit ( de aici și schimbarea de la Selenia care are c2, norma care sacrifica puțin protecția motorului în favoarea economiei de carburant). Cam acestea sunt impresiile mele , o sa vad cum se comporta alfa după ce mai adun ceva km, mai ales cum lucrează Dpf ul. Bafta și drumuri bune.

Trimis de pe al meu LG-H818 folosind Tapatalk



Top
   
PostPosted: 21 Jun 2017, 17:23 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2011, 13:33
Posts: 44
Car: 156 1,9 sportwagon
Location: GALATI
Salut.pot pune uleiul asta pe alfa 1.9 jtd 85kw 115cp.am facut comanda de wide range 5w40 dar am primit altceva.multumesc


Attachments:
20170621_165551.jpg
20170621_165551.jpg [ 2.6 MiB | Viewed 8891 times ]

_________________
dacia logan 1.4 mpi opel vectra b 1.6 16v alfa romeo 156 sw 2.4 jtd ford mondeo 1.8 alfa romeo 156 sw 1.9 jtd
Top
   
PostPosted: 24 Jun 2017, 23:56 
Offline
User avatar

Joined: 20 Dec 2016, 14:22
Posts: 141
Car: Alfa 147 ts
Location: Bucovina
Are norma superioara,deci poti pune linistit! Doar e un ulei foarte bun,asigura o protectie buna a motorului.Recomandat si pentru DPF daca il mai ai... :)
Una din reguli,cand schimbi uleiul,este sa pui un ulei cu norma egala sau superioara, cu cel avut inainte.

_________________
Batranu


Top
   
PostPosted: 25 Jun 2017, 13:39 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
zveroboy78 Quote:
Am folosit pompa aia de extractie ulei (Pela 6000, multumesc lui "i860" pt pont), merge impecabil, daca stii s-o folosesti, in 45min a scos tot (a trebuit sa bag maximul scris in cartea masinii, 2.8L).
Cand bagati tubul de extractie pe gaura de la joja, trebuie sa "simtiti" cand atinge fundul baii de ulei; din acel moment nu mai trebuie impins, altfel risca sa faca bucla si sa ajunga capatul tubului in partea de sus a baii.
Se da la pompa 15-20 ori la-nceput, sa faca vid, apoi puteti s-o lasati sa-si vada de treaba.

Cand nu mai are ce suge, pompa te anunta (bolboroseste, trage ulei cu aer). Abia atunci se merita sa mai impingeti tubul cativa cm, uneori mai recuperati cativa ml de ulei (abia atunci trebuie pompat din nou, a "pierdut" vidul).

Important:
-de desfacut busonul de umplere
-de incalzit uleiul (la mine era cam rece, desi motorul a mers 10 min, poate de-aia a durat asa mult); dar nici foarte fierbinte nu-i bun, pompa si tubulatura sunt totusi din plastic.
Foarte eficienta scula.

Am folosit-o de 2 ori in aceeasi zi (pe un Ka cumparat SH: spalare motor cu niste resturi de ulei proaspat din bidoane vechi + schimb definitiv ulei si filtru)

Desfacand busonul de la baia de ulei: nici o picatura in plus! Scosese TOT din baie.
E greu de crezut, pana nu te convingi cu ochii tai.

Practic, odata aspirat uleiul cu pompa de vid, ramane doar de schimbat filtrul. Rapid, curat si gratis.

http://www.pelapumps.co.uk/default.aspx?A10PAGE=PL6000 La mine a fost 40 eur + transport din germania.


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2017, 16:16 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Nu mai gasesc in tara 20K-ul AR in ambalajul nou. :lol: :lol: :lol:

Si ca sa fie italiana treaba pana la capat, pe site-ul Petronas, in aria dedicata Selenia, apare vechiul recipient din tabla dar cu un design nou. Astia-s nebuni, nu gluma. Nu m-am uitat inca atent la msds sa vad daca e ceva schimbat...

http://www.selenia.com/en/dettaglio-pro ... ?code=1640


Attachments:
Capture.PNG
Capture.PNG [ 72.52 KiB | Viewed 8544 times ]

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE
Top
   
PostPosted: 18 Sep 2017, 15:51 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
ADDINOL - Intamplator am gasit si acest ulei de provenienta germana.
http://www.addinol.ro/produse


Attachments:
Addinol_Super_Racing_10W60.pdf [549.24 KiB]
Downloaded 223 times

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)
Top
   
PostPosted: 18 Oct 2017, 14:11 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Razvan29 Quote:
Nu mai gasesc in tara 20K-ul AR in ambalajul nou. :lol: :lol: :lol:

Si ca sa fie italiana treaba pana la capat, pe site-ul Petronas, in aria dedicata Selenia, apare vechiul recipient din tabla dar cu un design nou. Astia-s nebuni, nu gluma. Nu m-am uitat inca atent la msds sa vad daca e ceva schimbat...

http://www.selenia.com/en/dettaglio-pro ... ?code=1640
Uleiul Petronas Syntium Racer X1 10W60, care era cca 35roni litrul a disparut, acum va fi Petronas Selenia Racing 10W60 cu pret de cca 49roni litrul.
La fel s-a intamplat cu toata gama Petronas.

Regele a murit, traiasca regale!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2017, 14:53 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Cred c-au mai disparut stocurile vechi.
Petronas Syntium X1 10w60 (bidon gri) e versiunea veche.
Petronas Syntium 10w60 (fara X1, bidon galben) e versiunea noua.

Stiu ca mi-am batut oleaca tastatura cu cele doua versiuni
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic ... 22#p335822

Eu zic c-o s-apara si Petronas 10w60 asta nou.


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2017, 15:13 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
zveroboy78 Quote:
Cred c-au mai disparut stocurile vechi.
Petronas Syntium X1 10w60 (bidon gri) e versiunea veche.
Petronas Syntium 10w60 (fara X1, bidon galben) e versiunea noua.

Stiu ca mi-am batut oleaca tastatura cu cele doua versiuni
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic ... 22#p335822

Eu zic c-o s-apara si Petronas 10w60 asta nou.
Nicaieri nu se mai gaseste Petronas Syntium, de nici o culoare...

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 20 Oct 2017, 01:10 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
antonelcodreanu Quote:
Nicaieri nu se mai gaseste Petronas Syntium, de nici o culoare...
Tocmai cand ma pregateam sa-l iau in calcul :disgust:
Sa vad ce-mi pica din 10W-60: liqui moly Synthoil Race Tech GT, ADDINOL Super Racing sau Motul 8100 X-Power

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 20 Oct 2017, 10:57 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Cred c-ai putea lua in calcul si 5w50 , cum spunea Goldfinger pe pagina precedenta , mai ales ca vine iarna.

Acum eu vorbesc teoretic, tu iti stii cel mai bine motorul.


Top
   
PostPosted: 20 Oct 2017, 15:54 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Am invatat-o cu 10W-60 si am consumul de ulei in limite mai mult decat decente pentru stilul de mers, incat un 5W-40 in cazul meu n-ar ajuta, chiar daca vine iarna. Totusi n-am sa schimb uleiul in functie de anotimp avand in vedere ca intr-un an nu fac 10k km. N-au fost probleme la porniri pe frig, decat in primele secunde ca deh...grade putine, ajunge putin mai greu unde trebuie. Pana acuma am avut Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 care a fost in regula. In 8000 de km in plus fata de cei 4.4l care intra in motor am mai completat cu 1.5-1.7l, avand vreo 167-168.000 km pe ECU.

De data asta am ales varianta Motul 8100 X-Power 10W-60. Ca valori tehnice pe hartie sunt destul de apropiate unul de altul, dar am urmarit si cateva filmulete interesante.

Din punctul meu de vedere dau un feedback pozitiv pentru Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60, dupa doua schimburi de ulei (in 2015 si in 2016)in care masina a mers preponderent in oras si alert.

https://www.youtube.com/watch?v=Uy9O2mJSvZw

https://www.youtube.com/watch?v=p8Ce3e_A7bA

https://www.youtube.com/watch?v=b6eicKk9Yac

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 09 Jan 2018, 09:53 
Offline

Joined: 11 Jun 2014, 14:04
Posts: 91
Car: Alfa Romeo GT
Salut, Am facut schimbul de ulei la JTS-ul de 2L, dar in ignoranta mea am luat doar 4L de Petronas 10W60 si mai am nevoie de ~0,5L, problema este ca nu il mai gasesc pe la nici un distribuitor. Are cineva idee care este geamanul lui cu alt nume evident?


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2018, 15:25 
Offline

Joined: 10 Dec 2016, 09:48
Posts: 3
Car: Alfa romeo gt 1.9 D
Imi cer scuze daca subiectul a mai fost dezbatut dar vreau sa intreb daca procedez corect in privinta schimbului de ulei care umreaza sa il fac pe masina...masina este un afla romeo gt 1.9 150 cp din 2004...masina a fost adusa din belgia si la primul schimb de ulei si filtre am pus Castrol Edge 5w40 si acuma a venit timpul al doilea schimb de ulei...am comandat de la Emag ulei Selenia 5w30 dar ma gandesc ca fac o prostie sa schimb vascozitatea uleiului de la 5w40 la 5w30...apreciez daca ma poate ajuta cineva cu un sfat


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2018, 16:00 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Salut, dat fiind ca masina ta este euro3 si nu are DPF, tind sa cred ca nu e ok 5w30, dat fiind ca pe hartie nu are nici o treaba cu uleiul recomandat de producator pentru motorul tau ( Selenia WR 5w40 ).

Recomandarea mea, incearca sa pui ce scrie in carte (Selenia WR 5w40). Si eu as fi pus selenia 5w40, insa din pacate la mine nu se impaca bine cu filtrul de particule. Vezi ca exista un topic cu multe informatii despre uleiuri. Personal am invatat ceva de acolo... https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=29&t=6178
Spor la citit !

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2018, 16:27 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2011, 21:47
Posts: 489
Car: GT Vsechs
Location: Düsseldorf
Apropo de filtru de particule, pt gt 1.9JTD in carte zice 5w40(mai exact standardul FIAT 9.55535-N2) indiferent daca masina e echipata sau nu cu DPF. La masinile cu DPF lumea pune 5w30 'ca asa se pune la masinile cu DPF', ulei care intruneste standardul FIAT 9.55535-S2. Eu unul am pus tot 5w40 (insa cel cu mentiunea pt DPF) care insa tot standardul FIAT 9.55535-S2 il intruneste si nu cel dat de carte(FIAT 9.55535-N2), exista mai multe marci de ulei care au combinatia asta FIAT 9.55535-S2+5w40(motul xclean 5w40).
Acestea fiind spuse, este ok sa bagi FIAT 9.55535-S2 in timp ce cartea zice FIAT 9.55535-N2? Iar daca FIAT 9.55535-S2 e ok ce SAE, 5w30 sau 5w40?

_________________
“I live my life one Lancer at a time, and for those few moments, as my front wheels spin, I know that I'm free...“ MCM


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2018, 14:43 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
La cererea cuiva, reactualizat "ghidul", sper sa fie de ajutor.
Pentru un ulei suficient: v. punctele 1-3a
Pentru un ulei foarte bun: v. punctele 3b-7

Cam asa vad eu lucrurile, cei interesati trebuie sa puna notiunile cap la cap, si vor gasi uleiul adaptat motorului si stilului de mers.

1. Respect clasa de vascozitate data de prod. masinii in manual (Xw-30 sau Xw-40; daca-s admise amandoua, o iau pe 40)
Xw= clasa de vascozitate la rece, cele mici sunt bune (0w, 5w)
-30 sau -40 = clasa de vascozitate la cald (100grC, temperatura de functionare a motorului); este vascozitatea pentru care s-a proiectat motorul (jocurile dintre piese, canale de ungere), deci e imporanta.

2. Respect specificatia ACEA, de obicei:
- ACEA C? (C3 in cazul meu) pt diesel DPF/benzina Euro6
- ACEA A3/B4/C3 pt benzinare obisnuite/disel fara DPF

3a. Sa aiba aprobarea (specificatia) producatorului masinii din manual (de ex. FIAT 9.55535-S2)
3b. sa aiba aprobari de top (=sa fi trecut cele mai recente si exigente teste ale constructorilor auto), mai ales:
-Porsche A40 sau C30
-MB229.5 sau 229.51 , listele oficiale de uleiuri testate si aprobate de Mercedes aici:
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... ction=show
http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... ction=show

4. HTHS (rezistenta uleiului la forfecare si temperaturi inalte)
HTHS mare = protectie mai buna antiuzura , cu pretul unui consum de combustibil un pic mai mare.
E un parametru esential, din pacate putini producatori de uleiuri il mai publica (de aia nu l-am amintit in v.1), daca nu-l publica il puteti estima indirect dupa norma ACEA:
-Uleiurile ACEA A3/B4/C3 au HTHS> 3.5
-Atentie la ACEA C1 si C2, sunt uleiuri eco, sacrifica protectia (hths) pt economie de combustibil, cu HTHS mic < 3.5 Unele motoare sunt pregatite sa mearga cu uleiuri de-astea, altele nu, deci atentie la norma ACEA din manual.

5. Ma uit in TDS la kinematicViscosity100grC : cu cat e mai mare, cu-atat mai bine; un ulei mai vascos, mai "gros" (in limitele clasei cerute de manual, -30 sau -40):
- va face motorul mai silentios
- va raci mai bine motorul
- il va proteja mai bine (kVisc100grC mare inseamna de multe ori si HTHS mare)
- va reduce consumul de ulei
- va rezista mai bine in timp (vascos=are de unde sa se "subtieze" in utilizare; uleiul folosit in motor isi pierde in timp vascozitatea prin episoade de supraincalzire (RPM multe), prin contaminare cu combustibil etc.; de aia un ulei "obosit" face motorul sa sune mai aspru, sa vibreze = i-a scazut vascozitatea si se cere schimbat)
In functie de kVisc100grC se face clasificarea uleiurilor la cald (-30, -40, -50, -60)

6. ma uit sa aiba CCS si MRV mic - cu cat e mai mic, cu-atat uleiul protejeaza mai bine la pornirea la rece (cand uzura e maxima)
In functie de CCS si MRV se face clasificarea uleiurilor la rece (0w, 5w, 10w, 15w etc.); insa se determina la temperaturi diferite pt 0w, 5w, 10w, deci puteti compara MRV si CCS la doua uleiuri din aceeasi clasa (un 0w cu alt 0w), dar nu le puteti compara la un 0w vs 5w, nu sunt determinate la aceeasi temperaturi, 0W e clar mai bun (masuratorile se fac la temperaturi mai mici ca la 5w)

7. ma uit sa aiba Noack mic (= % de ulei care se pierde prin evaporare la 250grC); Noack mic=ulei de calitate, stabil termic, se arde greu, lasa depuneri minime
Prod de ulei nu prea mai afiseaza Noack, dar il gasiti in analizele de lab pe ulei proaspat (VOA) facute de pasionati rusi:
http://www.oil-club.ru/forum/forum/68-k ... -analizov/
https://oil-club.de/index.php?board/2-f ... 44c58e292a (varianta germana)
Tot acolo, daca vreti sa aprofundati, gasiti cantitatea de aditivi antiuzura (Zn, B, Molibden, mai nou Wolfram) si de detergenti (saruri de Ca sau Mg), plus baza uleiului (hidrocracat din petrol HC/VHVI, GTL, PAO sau esteri) etc. E o mina de informatii secrete.

Simplu, nu? doar 7 puncte de inteles si verificat.

De altfel, CCS(Cold Cranking Viscosity simulated), MRV, HTHS si kVisc100grC(~temp de functionare motor) sunt criteriile dupa care se face clasificarea OFICIALA a uleiurilor in grade de vascozitate!
http://www.viscopedia.com/viscosity-tab ... ty-grades/

:peace:


Top
   
PostPosted: 05 Feb 2018, 09:30 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
salut,
nu stiu cat ajuta dar am gasit asta:

https://www.auto-motor-oel.de/ratgeber/ ... w-etc/273/

interesant este la specificatiile fiat intervalul de schimb a uleiului.

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 05 Feb 2018, 15:04 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Foarte bune info, in afara de intervalele de schimb, care sunt muuult prea optimiste.
Multumesc pt link.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 148 49 50 51 5258 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited