It is currently 11 Apr 2025, 23:20

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
 Post subject: probleme la climatizare
PostPosted: 19 May 2006, 14:07 
Offline
User avatar

Joined: 14 May 2006, 18:59
Posts: 31
Location: Sibiu
Salutare alfisti! Am achizitionat si eu o alfa 156 JTD de 2 saptamani si sunt foarte multumit de ea doar ca am o mica problema: cand pornesc clima nu baga aer destul de rece ,nici nu se simte diferenta prea mare cant trec de pe modul ventilator pe clima.Spuneti-mi si mie ce as putea sa fac in situatia asta.Si cat m-ar costa eventual.


Top
   
PostPosted: 19 May 2006, 14:44 
Offline

Joined: 17 Mar 2006, 01:02
Posts: 32
Location: Oradea
Geamanu Quote:
Salutare alfisti! Am achizitionat si eu o alfa 156 JTD de 2 saptamani si sunt foarte multumit de ea doar ca am o mica problema: cand pornesc clima nu baga aer destul de rece ,nici nu se simte diferenta prea mare cant trec de pe modul ventilator pe clima.Spuneti-mi si mie ce as putea sa fac in situatia asta.Si cat m-ar costa eventual.
Probabil nu mai ai freon in instalatie. Verifica daca ai freon in primul rand. trebuie sa ai 2 ventile pe conductele de la instalatia de ac. Sunt niste ventile asemanatoare cu cele de la roata, dar de vreo 3 ori mai mari in diametru care sunt acoperita de un capac de plastic, asemanator cu cel de pe ventilu de la roata. Cu o surubernita apasa pe el scurt ( sa nu tii capu langa ventil ca daca mai are freon iti poate sarii pe fata ). Preonul in instalatie din cate retin eu trebuie sa aibe o presiune de vreo 7 bari .. sau mai mare. Daca face un mic fss , inseamna ca nu mai ai freon si trebuie sa iti incarci instalatia. La mine la bmw m-a costat 1 mil , 760gr de freon + verificat instatia ( a vidat-o si am asteptat vreo 5 min sa vedem daca scapa) .


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 17:01 
Offline
User avatar

Joined: 14 May 2006, 18:59
Posts: 31
Location: Sibiu
Multumesc de sfaturi.Compresorul e in regula dar cu freonul stau cam prost intr-adevar.Banuiesc ca nu trebuie sa merg neaparat la service-ul Alfa sa-mi bage freon in instalatie ca aici la Sibiu nu exista un astfel de service.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 18:45 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Salutare.
Ti-as recomanda pe cat posibil sa mergi totusi la o reprezentanta Alfa Romeo cu aceasta problema. Nu e scump sa stii. La mine a fost cam 1 milion refreonat si verificat instalatia + adaugata substanta colorata pentru a vedea daca pierde. Daca nu ai unde, poti intr-adevar sa mergi si la altii..


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 19 May 2006, 21:01 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2005, 23:08
Posts: 568
Location: Berghem
saptamana trecuta am pus si eu 600 grame noi...
mai erau 200... :yikes:
mi-a pus si colorat d-ala de vorbea tupac sa vada daca iese: iesea!
nu s-a vazut pe unde...m-am dus la unu' ce avea o dracie cu ultrasunete, da' care era saltata , tziuia mai tot timpul...voi vedea cum se comporta dupa ceva zile.........
pret: 60 euro, da prin alte parti se pleaca si de la 50...ar intra aici si filtru abitacol(polen) dar la mine deja era schimbat!!

_________________
Tu chiamale se vuoi, emozioni...
1971 e dintorni...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 May 2006, 10:02 
Offline
User avatar

Joined: 14 May 2006, 18:59
Posts: 31
Location: Sibiu
Cred ca ma voi duce saptamana asta la Brasov ca am inteles ca acolo e service-ul Alfa cel mai apropiat de Sibiu si am sa verific lichidul din instalatie ca vine vara si am sa ma coc in masina.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 May 2006, 07:30 
Offline
User avatar

Joined: 14 May 2006, 18:59
Posts: 31
Location: Sibiu
Am fost cu masina la service-ul Opel din Sibiu si acolo mi-au spus si aratat ca am cel putin o fisura la o conducta de la climatizare si mi-au dat doua optiuni: sa o sudez la cineva care sudeaza in aluminiu sau sa schimb tot setu de conducte + garnituri.Eu am ales varianta a doua numai ca nu stiu cam cat costa toata treaba asta, ca pe aici prin sibiu nu aduc piese de alfa pe unde am fost eu.Poate imi spune si mie cineva un pret informativ ca le iau de la o reprezentanta alfa daca trebuie.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 May 2006, 07:50 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Conductele sunt foarte scumpe din cate stiu eu! :shock: Si eu am avut o conducta fisurata, dar nu am luat-o de noua pentru ca ma costa 5 milioane (cinci! :shock: ) conducta, asa ca am sudat-o cu 1.2 mil ;)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 25 Jun 2007, 22:54 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 11:04
Posts: 472
Location: Alba Iulia
da, si eu am sudat o conducta, apoi am resertizat furtune noi (erau fisurate). din pacate, nenea care le-a sertizat nu a tinut cont si de unghiurile pe care acestea trebuie sa le faca ca sa nu stea tensionate, iar la strangerea surubului pe corpul compresorului de clima, TZAPA, s-a dus naibii filetul din corp, asa ca acum, trebuie refacute furtunele, iar apoi filetul din corpul compresorului.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jun 2007, 07:57 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
nu schimba tot setul... te omoara la portofel.... te duci la un service specializat in aer conditionat si le ceri sa-ti verifica instalatia cu o substanta fluorescenta. se adauga in freon si dupa cateva zile te poti duce sa vada care e conducta cu pricina. io asa am facut. daca comanzi toate conductele dai faliment, crede-ma. nu se gasesc decat opriginale si preturile sunt scandalos de mari. iar daca se poate suda, alege varianta asta. de obicei tine sudura, nu prea am auzit de probleme la AC dupa sudura (cel putin nu la conducta sudata. bafta!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2007, 10:11 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 11:04
Posts: 472
Location: Alba Iulia
la mine s-a rezolvat, am dat jos furtunele, le-am refacut (atentie pt cei care le refac sa aiba mare grija la unghiurile pe care le fac acestea cu teava de aluminiu), le-am remontat si am refacut filetul din corpul compresorului. apoi am fost la un service care are scula de testare/incarcare profi, am umblat 2 zile cu solutie de detectare a fisurilor, iar apoi am incarcat instalatia. acum merge brici. bafta tuturor care fac aceiasi operatiune


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2007, 10:21 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2005, 16:27
Posts: 311
Location: Botosani
am avut si eu multe batai de cap cu clima.. ba nu mergea compresoru .. l`am schimbat dupa aia am pus freon a mers o ora si s`a dus.. am aflat ca e spart radiatorul . l`am schimbat si pe asta , da numai vroia sa porneasca compresoru s`a rupt un fir .. acuma am facut tot am pus freon merge.. dar totusi nu sunt multumit.. adica imi baga aer rece .. desi nu simt differenta daca pun clima pe 20 de grade sau 16 mi se pare la fel de rece.. insa nu imi da cu putere ca in cealalta mashina cand ii dau drumu la max pai se face frigider in 10 min .. la alfa nu.. e alta problema sau asa sunt alfele?

_________________
Image
00 Alfa Romeo 166 (sold)
03 Renalut Laguna 2 (for sale)
04 Mercedes CLK (Sold)
07 Yamaha Gryzzli 700
09 Peugeot 308
09 Hyundai Santa Fe
09 BMW X6


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2007, 11:43 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 11:04
Posts: 472
Location: Alba Iulia
intr-adevar e rulmentul compresorului, si al meu face la fel cateodata, nu stiu care ar fi solutia, vb cu unii cu altii mi-au spus ca exista posibilitatea de schimbare a rulmentului (crede-ma ca nu am chef sa dau cateva sute de euro pe alt compresor). acum incep investigatiile sa vad cine se baga la asa ceva


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2007, 11:45 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 11:04
Posts: 472
Location: Alba Iulia
ESPinoza Quote:
am avut si eu multe batai de cap cu clima.. ba nu mergea compresoru .. l`am schimbat dupa aia am pus freon a mers o ora si s`a dus.. am aflat ca e spart radiatorul . l`am schimbat si pe asta , da numai vroia sa porneasca compresoru s`a rupt un fir .. acuma am facut tot am pus freon merge.. dar totusi nu sunt multumit.. adica imi baga aer rece .. desi nu simt differenta daca pun clima pe 20 de grade sau 16 mi se pare la fel de rece.. insa nu imi da cu putere ca in cealalta mashina cand ii dau drumu la max pai se face frigider in 10 min .. la alfa nu.. e alta problema sau asa sunt alfele?

corectati-ma daca gresesc, dar comutarea de pe 20 pe 16 grade spre exemplu determina doar modificarea puterii de ventilatie cand e in modul auto, nu si a temperaturii jetului de aer.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Jul 2007, 12:31 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Nici 147-le nu as spune ca e perfectiunea intruchipata la racire... :roll: , dar se descurca bine totusi...per ansamblu. Reusesc pe caldurile astea insuportabile sa merg cu clima pe viteza minim (1 liniuta pe afisaj doar) si alternez direct/sus ca altfel nu il suport.
In Audi-ul unui prieten cand statea clima la 18 grade eu nu puteam sa stau in masina aia, era frigider :shock: ...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jul 2007, 15:03 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 11:04
Posts: 472
Location: Alba Iulia
mai exista o chestie la care nu ne-am gandit: sunt masini proiectate prin '96-'97, cand altele erau temperaturile vara. asta inseamna ca instalatiile au fost calibrate sa faca fata anumitor temperaturi (care erau cu cateva grade bune mai mici decat acum). am observat asta pt ca atunci cand afara sunt in jur de 28-29 grade, aerul pe care il baga e super rece si face fata excelent, iar cand afara e 36-37 se raceste destul de greu.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jul 2007, 21:51 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Asta parca n-as accepta: sa dam vina pe incalzirea globala pentru ca nu lucreaza cum trebuie instalatia de climatizare. :roll:

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Jul 2007, 00:42 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Eu am avut o Alfa 164 din 1991 cu clima automata care racea foarte bine. Iar la vremea ei...in 1991 nu stiu cate masini aveau clima automata.
Sa nu mai spun de Alfa 156 pe care o am in prezent. Da clasa si la Rover(trebuia sa spun BMW de fapt) si la multe alte marci sau modele : Golf, Astra etc.
Nu e o regula si nu se poate eticheta dintr-o simpla fraza : "Alfele au probleme "

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited