It is currently 15 Nov 2024, 11:56

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 139 40 41 42 4358 Next
Author Message
PostPosted: 23 Feb 2016, 14:10 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Pentru mine un ulei bun nu e ala care nu il mananca. Dar oricum Bardahl e un ulei ok.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2016, 16:20 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6686
Location: Brasov... oarecum.
yux_mm Quote:
Cred ca se gandeste la consumul de ulei: cat bagi vs cat scoti. Dar treaba nu e oricum precisa, deci NU poti cuantifica cresterea nivelului de uzura pe baza consumului si variatiilor lui.
Am uitat un cuvant important acolo...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2016, 16:22 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
tzzivii Quote:
Pentru mine un ulei bun nu e ala care nu il mananca. Dar oricum Bardahl e un ulei ok.
:goodpost:


Piticu, intrebarea nu a fost ironica - afirmatia ta in schimb este exagerata, nu poti masura gradul de uzura al unui motorului doar in functie de consumul de ulei.

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2016, 17:51 
Offline
User avatar

Joined: 13 Oct 2010, 19:31
Posts: 338
Car: 159 2.0jtdm
Location: Brescia/Italia
Si eu ma refeream la amuzamentul lui tivii,eu ti-am dat 2-3 detalii pt uzura,acum daca trebuie sa desfacem motorul sau sa masuram compresia pentru a ne da seama daca un motor este sau nu uzat...

_________________
Ex Alfa 156 Sw 1.9 jtd
Ex Fiat Stilo Coupe 1.9 jtd
Ex Fiat Bravo 1.9 jtd
Ex BMW 525 tds
Ex Lancia Thema 2.0i
Ex Peugeot 205


Top
   
PostPosted: 23 Feb 2016, 22:24 
Offline

Joined: 29 Nov 2009, 11:10
Posts: 1611
http://youtu.be/tw1YchhzkcY" onclick="window.open(this.href);return false;

Exceptând reclama, un scurt film despre relația ulei si motor.


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2016, 01:15 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
goldfinger Quote:
am o nedumerire si nu prea mai stiu in ce directie sa merg.
Se da motorul: 1.6 TS. A mers, in ordine cronologica, cu 5w40 selenia, 10w60 selenia, 5w50 redline, 5w40 Modul" X-cess.
uleiul si-a schimbat consistenta.
Care dintre ele?


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2016, 08:57 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Motul X-Ceas

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2016, 11:11 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Salut Cristi,
Atat timp cat uleiul ce il cumperi este 100% original, nu ar trebuii sa-ti faci probleme.

Shell este un ulei foarte bun, insa repet sa ai certitudinea ca nu este contrafacut. Eventual il poti comanda din DE. Eu spre exemplu folosesc un ulei de la petronas 0w40 si mi se pare foarte bun in comparatie cu selenia 5w30, 5w40 sau castrol.

Cand aveam TS-ul cu GPL foloseam Selenia Multi Power Gas 5w40, un ulei special pentru masinile ce aveau si GPL. Pe atunci mi se parea ulei foarte bun, motorul se simtea in largul lui si consumul de ulei era foarte mic.

Uleiurile Selenia sunt facute de Petronas, iar din punctul meu de vedere sunt destul de ok ca si calitate a produselor.

Poti discuta cu razvan29 dar si cu antonel despre uleiuri ok pt TS. Antonel stiu ca foloseste ceva de la petronas de care este foarte multumit.


Te salut :wave:

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2016, 13:35 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
goldfinger Quote:
Motul X-Ceas
Mda, eram sigur. Si eu am avut mari probleme cu asta, la 2 zile dupa ce l-am pus, motorul' parca imbatranise cu 300.000 km. Nici acu nu stiu cum de l-am tinut 7000 in motor; lipsa de timp, parca.
Cumparat din Franta, din magazin, original. In fine, la cum lucra unii pe-aici...

@cristianmiu: ma bucur ca-ti place Petronas 7000 ala, pe hartie e un ulei foarte complet, shaworma cu de toate. Poate o sa-l incerc si eu; deocamdat' mai am 4kile de Shell.

Topul meu de uleiuri bune la pret normal ar fi asa:
Benzinare, dizel fara DPF (ACEA A3/B4)
- Shell Helix Ultra 5w40
- Petronas Syntium 0w40
Dizel cu DPF, benzina euro6 (ACEA C3)
- Aral Supertronic 0w40
- Shell Helix Ultra ECT C2-C3 0w30

Atentie la ultima cifra, sa corespunda cu manualul (30 sau 40).
Atentie desigur sa fie original. Unii zic ca ala contrafacut miroase deja a ars cand deschizi bidonul, si are particule la fund, nu-i chiar curat. Desi probabil falsificatorii au mai evoluat de la faza cu ulei uzat si "limpezit".

Pacat ca producatorii si autoritatile nu iau problema mai in serios. Au cazut cel putin 2 avioane de pasageri din cauza pieselor contrafacute.

NGK, cel putin, publica elementele de securitate ale bujiilor pe site-ul lor.


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2016, 13:04 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Lectura de duminica:

"In Statele Unite, din 5 miliarde litri de ulei uzat produs anual, 750 milioane de litri nu este colectat, ci este varsat ilegal sau accidental in reteaua de canalizare, in rauri, in curti sau in locuri de depozitare a gunoiului.

* Un litru de ulei poate contamina un milion de litri de apa potabila.
* Un litru de ulei produce pe apa o pata cu suprafata de un hectar.
* 40% din poluarea apelor din Statele Unite este produsa de uleiuri uzate.

* Uleiul uzat are mai mult decat dublul valorii calorice a carbunelui, si produce mai multa caldura decat combustibilul petrolier.
* Un litru de ulei uzat poate furniza 5kWh de energie electrica.
* 8 litri de ulei uzat pot produce suficienta energie electrica pentru a acoperi necesarul unei familii obisnuite pe 24 de ore, sau... suficient ca sa gatesti 48 de mese la un cuptor cu microunde; sa te usuci cu un uscator de par de 216 ori; sa-ti cureti casa cu aspiratorul timp de 15 luni; sau sa te uiti la televizor timp de 180 de ore."

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2016, 16:29 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Si daca il arzi si fumul il elimini in atmosfera, polueaza si mai tare. Nu se vrea folosirea eficienta a combustibililor, ca altfel pierd "baietii destepti".

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2016, 16:23 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2012, 00:06
Posts: 43
Car: alfaromeo 156 2.0TS
Eu mi-am comandat (nemaigasind Valvo VR1 5w50), pentru schimbul ce urmeaza, ulei Ravenol RSE 10w50 Sport, PAO/Ester (49 lei/L), cu un HTHS 4,46 dar si alti parametrii buni. In orice caz nu-l tin 10k in motor. Uleiul se gaseste pe site ul lor, dar nu numai, la tipul racing. Am discutat cu reprez lor si mi-au indicat acest ulei pentru masina mea (Alfa Romeo 156 2.0 TS, usor modificata=170 cp). Se poate folosi si iarna (-20 grd, are un PP de -45) in conditii de curse, condus sportiv sau normal/trafic urban. Initial eu am vrut un 5w40 racing (au si asa ceva, tot PAO, Ester) sau 5w50 ori 10w60 dar ei mi au recomandat 10w50 Sport Ester.


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2016, 17:00 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
marylon Quote:
Eu mi-am comandat (nemaigasind Valvo VR1 5w50), pentru schimbul ce urmeaza, ulei Ravenol RSE 10w50 Sport, PAO/Ester (49 lei/L), cu un HTHS 4,46 dar si alti parametrii buni. In orice caz nu-l tin 10k in motor. Uleiul se gaseste pe site ul lor, dar nu numai, la tipul racing. Am discutat cu reprez lor si mi-au indicat acest ulei pentru masina mea (Alfa Romeo 156 2.0 TS, usor modificata=170 cp). Se poate folosi si iarna (-20 grd, are un PP de -45) in conditii de curse, condus sportiv sau normal/trafic urban. Initial eu am vrut un 5w40 racing (au si asa ceva, tot PAO, Ester) sau 5w50 ori 10w60 dar ei mi au recomandat 10w50 Sport Ester.
10W50 e mai ok pe timp de iarna decat 5W50, dar e sub 10W60 pe timp de vara.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2016, 23:56 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2012, 00:06
Posts: 43
Car: alfaromeo 156 2.0TS
Da, pai 10w50 ar fi compromisul cel mai bun in caz de temp scazute, dar face fata cu brio si la cald ( eu ma refer acum la uleiurile Ravenol din gama sport). Are cel mai scazut PP (-45 fata de -39 si -36). Pe de alta parte Ravenolul 5w50 e semisintetic, are vascozitatea cam prea mare la 40°=130 iar 10w60 (sintetic) are 157, fata de 107 cat are 10w50 (comparand fisele tehnice). Interesant e ca 10w50 are hths-ul mai mare decat celelalte 2, fiind singurul ulei cu hths-ul afisat in fisele tehnice =4,46 (lucru confirmat de altfel si de cei de la Ravenol cu care am discutat!!!).


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2016, 09:37 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
antonelcodreanu Quote:
marylon Quote:
Eu mi-am comandat (nemaigasind Valvo VR1 5w50), pentru schimbul ce urmeaza, ulei Ravenol RSE 10w50 Sport, PAO/Ester (49 lei/L), cu un HTHS 4,46 dar si alti parametrii buni. In orice caz nu-l tin 10k in motor. Uleiul se gaseste pe site ul lor, dar nu numai, la tipul racing. Am discutat cu reprez lor si mi-au indicat acest ulei pentru masina mea (Alfa Romeo 156 2.0 TS, usor modificata=170 cp). Se poate folosi si iarna (-20 grd, are un PP de -45) in conditii de curse, condus sportiv sau normal/trafic urban. Initial eu am vrut un 5w40 racing (au si asa ceva, tot PAO, Ester) sau 5w50 ori 10w60 dar ei mi au recomandat 10w50 Sport Ester.
10W50 e mai ok pe timp de iarna decat 5W50, dar e sub 10W60 pe timp de vara.
Gresit!

Dupa atatea pagini cu informatii bune cum poti sa zici ca un ulei cu vascozitate mai mare la rece este mai bun iarna decat unul cu vascozitate mai mica?

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2016, 14:25 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2012, 00:06
Posts: 43
Car: alfaromeo 156 2.0TS
Nu e gresit! Si n-am zis asta; m-am referit strict la cele trei uleiuri racing de la Ravenol :5w50, 10w50, 10w60. Sigur ca pare aiurea dar din fisele tehnice asta reiese si asta au confirmat si ei: 10w50 lor e cel mai subtire dintre ele (nu si decat 5w40 sport!): are cea mai mica vascozitate la rece! Dar am explicat anterior: are cel mai jos PP = -45 grd, si vascozit la 40 grd cea mai mica (107). Fisele tehnice sunt pe site si se pot consulta oricand. Bineinteles ca in cazul altor uleiuri lucrurile stau altfel si in general un 5w e mai bun iarna decat un 10w. Ei bine nu si in cazul de mai sus si mai sunt exemple in gama racing de la alte branduri.Deci uleiul Ravenol RSE Sport Ester 10w50 are cea mai mica vascozitate la rece (fiind mai indicat iarna/temp scazute) si o vascozitate f buna la temp de operare/lucru/cald (aici bineinteles stau mai bine 10w60 si 5w50). Ma repet ca sa nu fiu iarasi inteles gresit: dintre cele trei uleiuri 5w50, 10w50 si 10w60 (nu altele si nu alte branduri!) de la Ravenol gama sport/racing, 10w50 are vascozitatea la rece cea mai scazuta!


Top
   
PostPosted: 04 Mar 2016, 09:42 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Nu era adresat tie reply-ul meu, ci lui Antonel.

In schimb m-am uitat peste site-ul Ravenol, si mi se pare foarte dubios ca nici unul din uleiurile "racing" nu au o certificare de la un producator auto - au doar API si ACEA, iar din uleiurile "normale" majoritatea n-au nici MB 229.5 nici Porsche A40, ci doar MB 229.3.

In rest, vorbe si cifre pe care nu le poate verifica nimeni fara un laborator.

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 04 Mar 2016, 14:44 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2012, 00:06
Posts: 43
Car: alfaromeo 156 2.0TS
Aprobari apar in fisa tehnica de pe ravenol.de (germ) pt 10w50 - MB 229.1, pe site ul romanesc nu apar.
Nu sunt impatimit Ravenol, am folosit anterior Valvoline VR1 5w50, pe care nu l-am gasit in tara si n-am mai vrut sa comand de afara. Si oricum nici Valvo VR1 nu mai e ce a fost. Cel mai mult mi-am dorit Penrite Synthetic 5w60, Royal Purple 10w40 uleiuri ff bune cu o rezist impresionanta a peliculei (290000 psi) sau chiar Motorcraft 5w50 (103000 psi), care lasa in urma mult uleiuri ca Shell, Fuchs, Motul, Gulf ca sa nu mai zic de Mobil, Castrol, Selenia, Elf sau mai stiu eu ce.


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2016, 17:29 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2012, 00:06
Posts: 43
Car: alfaromeo 156 2.0TS
Prof. A.Haas (Ferrari Team) recomandari in materie de uleiuri auto/ vascozitati/ necesitati :
w60: Shell Helix Ultra Racing 10w60, Penn Ultrasynthetic 10w60
w50: Castrol Syntec 5W-50, Red Line 5W-50, Shell Helix Ultra 15W-50, Valvoline SynPower 20W-50
w40: Amsoil 0W-40, Mobil One 0W-40, Renewable Lubricants Inc. 5W-40, Red Line 5w40, Shell Helix Ultra 5w40
Valvoline 10w40 Durablend (semi-sintetic) -singurul semisintetic inclus aici pt calitatile lui deosebite!
w30: Mobil One 0w30, Mobil One 5w30 (simplu, fara esp formula sau alte cele), Castrol Edge 0w30 (c3), Red Line 10w30


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2016, 18:00 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2012, 00:06
Posts: 43
Car: alfaromeo 156 2.0TS
Tot pentru inform de uz general, o alta clasificare in urma testarii complexe a mai multor uleiuri, in 3 clase : protectie excelenta, medie sau slaba (ordine descrescatoare in fiecare clasa, primele -cele mai bune), amintim doar uleiurile mai accesibile la noi-
* protectie excelenta:
Pennzoil Ultra/Platinum 5w30
Mobil1 5w30ᵗᵐ
Motorcraft 5w50
Valvoline VR1 5w50, 10w30
Castrol Edge 5w20, 5w30
Valvoline Synpower 5w30
Red Line 5w30
* protectie medie:
Mobil1 5w30 Extended Perform
Castrol Edge 5w50
Pennzoil 5w20
Mobil 15w40
*protectie slaba:
Mobil 1 15w50
Motorcraft 5w30
Torco 10w40


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2016, 12:25 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Nu stiu in baza la ce ai intocmit tu aceasta lista, si mai ales la ce motoare sunt aceste uleiuri aplicabile. Daca cineva din comunitate baga un 15w50 la un motor relativ actual, cred ca uleiul este ultima sa problema.

Interesant totusi ca ai pus Pennzoil, nu am vazut (dar nici nu am cautat ce-i drept pe la noi), primul ulei (10w30) daca nu gresesc este SHU rebranduit pentru US, asa ca nu vad motiv sa nu alegi Shell-ul datorita disponibilitatii.

VR1 5w50 l-am avut un an, intr-o perioada in care aveam probleme de consum (mecanice) insa mi s-a parut stabil, motorul avea un sunet placut in toate plajele de turatii. Tinand cont ca am completat destul de des, cu bidoane din batch-uri diferite nu pot spune ca experienta/parerea mea este relevanta.

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 12 Mar 2016, 21:50 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
M-am tot uitat in ultimul timp la noua gama 2015 de la Selenia si Petronas
http://www.flitalia.it/en/fl/component/ ... temid,254/
http://www.pli-petronas.eu/products_lis ... idLingua=2

si recunosc ca-s impresionat: au o gramada de uleiuri care, dupa MSDS, ar contine "not dangerous oils" (=esteri, banuiesc), in procente destul de mari : 10-15%, 30-40%, 50-70% chiar 70-90% pt Selenia Racing... Sper sa se confirme din surse oficiale, ar fi tare!

In fine, pentru fanii marcii, au un configurator de ulei care v-ar putea ajuta cu gasirea uleiului Petronas/Selenia pt motorul vostru:
https://www.pli-petronas.com/tools/luberecommender


Top
   
PostPosted: 16 Mar 2016, 11:49 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2012, 00:06
Posts: 43
Car: alfaromeo 156 2.0TS
Petronas foloseste ca baza tot ulei grupa III - sever hidrocracat/rafinat (denumit de ei -Etro4, Etro6), se gaseste chiar la ei pe site-ul oficial la Products/Base oil/Etro. Datorita punctului de inflamabilitate ridicat (>200⁰C) il clasifica la Not dangerous oil, adica nu reprezinta un pericol major la transport/depozitare- in sens ADR (marfuri periculoase/explozibile), totusi e toxic daca e ingerat etc (vezi MSDS). Acest ulei (Grup III) sever hidrocracat e folosit ca baza la toate produsele Selenia sau Syntium, in proportii ce variaza de la 50 -90 %. Restul amestecului e in proportii mai mici Pao, esteri (posibil POE- polyol esteri care sunt f scumpi- 1 max 2% in amestec),aditivi (1-2 % Zn la unele) s.a. Si astfel sunt etichetate ca sintetice sau full sintetice (totusi sunt uleiuri ok) in functie de calitatea amestecului, pentru ca nu-i obliga nimeni inca (poate doar concurenta,piata/legea) sa foloseasca in proportii mai mari costisitoarele PAO/POE (grupa IV si V).
In Germania, uleiurile respective (grupa III) nu sunt considerate sintetice si nu este permis ca pe bidon sa fie mentionat lucrul acesta.
Personal eu am optat pt un ulei made in Germany, Ravenol RSE -full sintetic PAO Ester 10w50 (cu baza de ulei majoritar Pao cu mix de POE si aditivi, in special Zn), un ulei sport/racing care insa poate fi folosit si in conditii normale. De altfel nu se gaseste chiar asa usor, trebuie comandat de la ei/anumiti dealeri.
Ca un amuzament: dupa ce am primit 5 l din acest ulei (49lei/L) am desfacut un bidonas de curiozitate sa vad cum arata si am turnat putin intr-un pahar, l-am studiat: ok si l-am turnat inapoi, cand sa incerc sa spal paharul, de unde... am incercat cu detergenti, benzen, acetona, nimic! statea agatata o pelicula subtire pe sticla de n-am mai reusit sa o dau jos nicicum. In final am aruncat paharul...interesant, sa vedem cum se va comporta in motor!


Top
   
PostPosted: 18 May 2016, 16:50 
Offline

Joined: 11 Oct 2006, 13:11
Posts: 72
Location: Le Mans France
n-am mai intrat de mult pe aicea.
Vad ca scrieti la obiect zveroboy78 si marylon. Imi place

Un hint ptr marylon, vezi ca au cei de la arizonamotors ulei valvoline vr1 racing 5w50 pe stoc. Vezi atasat captura de ecran, am vorbit cu ei azi
http://arizonamotors.ro/?Vasc=61" onclick="window.open(this.href);return false;

Legat de ravenolul acela 10w50 (Ravenol RSE 10w50 Sport, PAO/Ester) care l-ai cumparat, ce data de fabricatie avea scrisa pe bidon?
Se stie ca uleiul trebuie sa fie cat mai actual. Nu vechi din anii trecuti :)
Stima


Attachments:
valvoline vr1 racing 5w50.JPG
valvoline vr1 racing 5w50.JPG [ 147.98 KiB | Viewed 5000 times ]
Top
   
PostPosted: 18 May 2016, 17:42 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
marylon Quote:
Petronas foloseste ca baza tot ulei grupa III - sever hidrocracat/rafinat (denumit de ei -Etro4, Etro6), se gaseste chiar la ei pe site-ul oficial la Products/Base oil/Etro. Datorita punctului de inflamabilitate ridicat (>200⁰C) il clasifica la Not dangerous oil,
Nu te supara, dar gresesti; mai toate uleiurile HC (minerale) si POA au Flash Point > 200°C, si cu toate astea sunt semnalate ca periculoase in MSDS-uri! Pericolul este pt. sanatate...

O sa-ti raspund exact ce i-am raspuns unui coleg pe SP la acelasi subiect (scuze de copy paste)
http://forum.softpedia.com/topic/15073- ... ry19239938

"Ar fi fost bine daca citeai si MSDS-urile de la ETRO 4,6 si M500
https://www.pli-petronas.com/products/etro

La uleiurile de baza Etro4, 6 si M500 scrie clar in MSDS: Distillates (petroleum) hydrotreated heavy paraffinic ..... 100% . Deci sunt 100% HC grupa II (M500) si III (Etro); sunt HC si DANGEROUS Posted Image
Scrie mare acolo in link-ul de mai sus.

Pe cand la gama CoolTech, pe langa fraza asta ( HC), mai au si "not dangerous oils" .

Deci logic "not dangerous oils" nu pot fi nici HC (gr II sau III, "Distillates (petroleum) heavy paraffinic"), nici GTL ("Fischer-Tropsch distillates..."), nici POA ("1-Decene..." sau "Dec-1-ene homopolymer...")
Ramane o varianta : POE (esteri)

Pun a treia oara link-ul, MSDS de ulei pt. frigidere, unde e scris mai "in clar" http://www.webrepshvac.com/assets/pdfs/ ... 20Oill.pdf
"Non-hazardous mixture of synthetic polyol ester"

Acu v-ati prins? E ca-n clasa a doua: daca prunele nu-s mere, nici pere, nici gutui, e clar ca-s perje. Mai ales ca prune=perje. LOGIC!"

In concluzie, personal sunt FERM convins ca noua gama Selenia 2015 si Petronas CoolTech 2015 contin esteri in procente mari, la preturi rezonabile.

@doogy: multumesc


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 139 40 41 42 4358 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited