It is currently 02 Dec 2024, 20:25

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Problema ambreiaj 156
PostPosted: 05 Nov 2014, 17:03 
Offline

Joined: 03 Aug 2010, 08:24
Posts: 8
Location: Bucale
Salut,

Detin o AR 156 2.0 TS 114kw 1998 si am o problema la ambreiaj.Masina a stat in jur de 2 ani parcata,iar acum am decis sa circul cu ea.Problema consta in faptul ca intra foarte greu in trepte cu motorul pornit,iar cu motorul oprit intra foarte lejer.Dupa ce am parcurs in jur de 5 6 km , pedala ambreiajului sa inmuiat si tinea foarte foarte putin ( ridicam piciorul dupa frana si masina pleca).Am verificat lichidul de frana si am completat cu un Mobil Dot 4 ulterior am facut pedale si a inceput sa se intareasca pedala.In 2 3 km simptomele au revenit,am citit pe ici pe colo si am facut o aerisire ambreiajului.Am scos siguranta furtunului care intra in rulment,am scos furtunul iar un amic facea pedale.Iesea lichid cu aer si am facut acest procedeu timp de 5 7 min,dar fluidul tot nu iesea sub forma de jet puternic.Am cuplat furtunului cu ambreiajul calcat,am deschis vasul de expansiune si am inceput sa fac iar pedale,aerul iesea pe sus si ambreiajul se intarea foarte repede.Totul ok pt alti 2 3 km cand aceiasi problema a revenit,am reusit sa ajung acasa (dupa destule pedale in trafic se intarea si puteam cupla macar o treapta).Problema cea mare este ca acum pedala nu se mai intareste deloc,este extrem de moale oricate pedale i as face si se observa o mica scadere in vas.Am inteles ca pompa de ambreiaj este in spatele pedalei (presul nu e ud),iar cilindrul receptor nu stiu unde se afla.
Va multumesc anticipat si scuze de greseli.
Nu stiu ce sa fac si va rog sa ma ajutati.

_________________
AR 156 2.0 TS ( 155 HP / 1998 )


Top
   
PostPosted: 05 Nov 2014, 17:47 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
Salutare.

La modelul tau, cilindrul receptor este rulmentul de presiune propiuzis.
Cel mai probabil rulmentul hidraulic pierde presiune, implicit si lichid.
Recomandarea mea este sa fie inlocuit intreg Kitul de Ambreaj ( Rulment Hidraulic, Placade Presiune si Discul de Ambreaj), din moment ce se va demonta cutia de viteze.

Numai Bine.


Top
   
PostPosted: 05 Nov 2014, 18:30 
Offline

Joined: 03 Aug 2010, 08:24
Posts: 8
Location: Bucale
Multumesc pt raspuns.
Intrebarea mea este de ce pe siturile ce comercializeaza piese auto exista 2 piese individuale cilindru si rulment?
Si a 2 intrebare, de ce furtunul care intra in rulment nu arunca lichid cu presiune si doar tasneste putin ?

_________________
AR 156 2.0 TS ( 155 HP / 1998 )


Top
   
PostPosted: 05 Nov 2014, 21:08 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Tocmai ce am trecut printr-o problema asemanatoare. Atunci cand faci aerisirea, nu trebuie sa tasneasca ca dintr-o seringa ci sa curga usor pana nu mai vezi nici o bula de aer. La mine prima problema a fost de vina pompa de ambreiaj (cea de la pedala) la inceput, la care se rupsese arcul din interiorul sau. Nu se ridica pana la capat si uneori ramanea apasata, alteori isi revenea insa nu aveam probleme cu intratul in vreo una din trepte. Am schimbat pompa cu una noua si iarasi am avut aventuri. De acuma nu curgea lichidul de frana deloc si nu puteam sa aerisesc, asa ca am demontat din nou pompa si am pus-o pe banc si am testat-o sa vad daca primeste lichid si surpriza: gaura infundata la pompa noua!

Am destupat-o si a functionat bine o perioada pana cand intr-o zi imi ramane pedala jos si masina pleca de pe loc, semn ca pierdea presiune si n-o puteam tine decat daca apasam frana sau ridicam pedala repede si o apasam din nou pentru ca nici sa o scot din treapta nu puteam. Era atat de neplacut incat pleca binisor cu treapta 1 si mai aveam putin si faceam si un accident cu ea in parcare. Intr-o dimineata imi zic "ia sa ma uit la lichidul de frana" si nu mare mi-a fost mirarea cand am vazut ca era sub minim. Cauza era una din micile garnituri (acele doua oringuri) de la furtunul ce intra in rulmentul de presiune, care era piscata. Atentie ca sunt niste oringuri care au o anumita grosime si diametru si daca nu sunt la dimensiune nu va intra furtunul. Eu cel putin nu am gasit exact cum aveam pe masina, insa am luat o dimensiune apropiata, am pus pe un surub care sa fie potrivit pentru diametrul interior al oringului si usor am polizat uniform unul din ele astfel incat sa intre si sa fie si etans. De atunci nu am mai avut probleme. Se rezolva simplu daca asta este cauza.
Spor! :peace:

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2014, 00:45 
Offline

Joined: 03 Aug 2010, 08:24
Posts: 8
Location: Bucale
Tomi chiar acum m am uitat la ea si am vazut ca furtunul care intra in rulment e ud ( ieri am facut aerisirea ),pana sa fac aerisirea nu era ud.Sa fie totusi garniturilea acelea?Stii cumva unde le pot gasi ?
Multumesc

_________________
AR 156 2.0 TS ( 155 HP / 1998 )


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2014, 01:38 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Pai eu am umblat cateva zile cu simptomele de mai sus si incepeam deja sa dau vina pe noua pompa, insa cand m-am uitat de acolo era problema. E un drac de oring mic tare, insa are un efect foarte mare.
Eu le-am gasit la un magazin auto la mine in oras si vanzatorul a scos o cutie de tipul acesta si apoi niste pungute mici. Nu mai avea in cutie insa mi-a dat din pungute. Au mai tot felul de chestii mai marunte sau ce nu prea gasesti la cele obisnuite gasesti la ei. M-am uitat acum sa vad daca exista vreun cod exact pentru ele insa nu am gasit. Nu-ti ramane decat sa te duci cu ele de model sa-ti dea, insa nu uita sa astupi cu un dop de cauciuc furtunasul sa nu-ti curga tot lichidul. Cred ca in Bucuresti ar trebui sa gasesti un magazin mai rasarit care are asa ceva. Au cam 5-6mm diametru exterior, iar grosimea lor nu-i prea mare.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2014, 01:57 
Offline

Joined: 03 Aug 2010, 08:24
Posts: 8
Location: Bucale
Tomi maine incerc sa gasesc acele oringuri,sper totusi sa fie asta problema si sa nu fiu pragmatic ca altii de aici care sugereau schimbarea kitului de ambreiaj.Totusi nu imi explic de ce acum furtunul este ud dupa aerisire.

_________________
AR 156 2.0 TS ( 155 HP / 1998 )


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2014, 02:49 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Nu este etans sistemul. Tu cand apesi pedala faci presiune si iese fortat lichidul pe langa oring. Si la mine era uscat inainte de aerisire, insa apoi era ud tot pe acolo, probabil din cauza ca atunci cand a impins furtunul la loc o fi prins oringul intr-o pozitie gresita si l-a piscat si de aici toata povestea. Da, Jukebox ti-a zis ca e posibil sa fie rulmentul de vina si daca tot il schimbi pe el daca ar fi stricat, dand cutia jos, cel mai bine e sa schimbi si placa si discul, in caz ca au o uzura mai mare, ca sa nu umbli de multe ori acolo ca-i munca serioasa. Tot asa mi-a zis si mie cineva la un service ca rulmentul e de vina si uite ca am scapat ieftin cu o investitie totala de 20 lei (2 oringuri + lichid) si o ora de surubareala, ca nici eu nu-mi explicam cum poate fi rulmentul de vina cand are in jur de vreo 15k km si nici nu se auzea vreun zgomot de rulment uzat.
P.S. Aici, daca vrei sa vezi ce-am patit cu prima pompa, cauza primei probleme. Ia in considerare ca si ea poate pierde presiune, insa ai avea balta de lichid pe la picioare.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2014, 11:26 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3798
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Si daca tot dai cutia jos, fa-ti pomana si schimba si simering-urile de la palier si priza directa, sa nu te trezesti ca ai pierderi mai tarziu si sa-ti dai palme ca nu le-ai schimbat cand aveai cutia jos.

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2014, 20:22 
Offline

Joined: 03 Aug 2010, 08:24
Posts: 8
Location: Bucale
Am schimbat oringurile astazi,numai curge pe la furtun.Ambreiajul sa intarit dar dupa nici 1 km a revenit problema. :(

_________________
AR 156 2.0 TS ( 155 HP / 1998 )


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2015, 19:08 
Offline

Joined: 28 Apr 2009, 16:26
Posts: 122
Car: Alfa 156 v6 Busso
Location: Bucuresti
Salutare, are cineva idee cum se poate aerisi ambreiajul la o un 147 jtd ? pt mine este un infern real ! ajuta daca am motorul pornit ca sa faca vacuum ?

_________________
Alfa Romeo 147 coupe 1,9jtd 8v - 2002
ex: Alfa Romeo 147 1,9jtd 8v - 2002
ex: BMW e36 328sedan (M54B22) dublu vanos
ex: VW PoLo SDi
ex: Alfa Romeo 156 facelift 1,9jtd 8v - 2004
ex: SAAB 9-5 Aero
ex: Nissan Almera 1.5
ex: BMW e46 320ci
ex: Alfa Romeo 156 SW 1,9jtd 8v - 2001


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2015, 03:54 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Se face cu motorul oprit, pentru ca trebuie sa scoti bateria si ce mai e pe acolo. Scoti furtunul de pe cutie (nu de tot), evident dupa ce scoti siguranta si dopul de pe rulmentul de presiune, lasi sa curga lichid pana nu mai vezi bule de aer, bagi furtunul, pui siguranta, faci 3-4 pedale si testezi cum e si repeti daca e cazul.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2015, 12:07 
Offline

Joined: 28 Apr 2009, 16:26
Posts: 122
Car: Alfa 156 v6 Busso
Location: Bucuresti
am facut pedale timp de 1 ora ieri, am aerisit de cel putin 15 ori ...dar tot am pedala moale terci, si aer pe conducta tot are, tin sa precizes ca la un moment dat a mers dar mi-a zburat furtunul din cilindru master ca am uitat sa pun siguranta ca un idiot...oricum ambreiajul din cutie e ok. tin sa mentionez ca am schimbat si pompa de ambreiaj de la pedala si cilindru dupa cutie. O sa mai incerc sa scot cilindru dupa cutie si sa-l pun jos...poate ma ajuta gravitatea mai ales daca ii fac si cateva pompe practic inversand circuitul dinspre cilindru cutie spre pompa ambreiaj, tocmai mi-a venit ideea asta ma duc sa pun in practica

_________________
Alfa Romeo 147 coupe 1,9jtd 8v - 2002
ex: Alfa Romeo 147 1,9jtd 8v - 2002
ex: BMW e36 328sedan (M54B22) dublu vanos
ex: VW PoLo SDi
ex: Alfa Romeo 156 facelift 1,9jtd 8v - 2004
ex: SAAB 9-5 Aero
ex: Nissan Almera 1.5
ex: BMW e46 320ci
ex: Alfa Romeo 156 SW 1,9jtd 8v - 2001


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited