@Dany: Multumesc pentru sfat, treaba cu garnitura de chiulasa arsa s-a dovedit a fi o alarma falsa.
Cum saptamana trecuta am fost in concediu si nu puteam sa-l las sa treaca fara sa-mi nimicesc macar o zi din el lucrand la masina, am decis sa-i fac revizia Carlei. Trebuia facuta, o facusem spre sfarsitul lui 2012 si depasisem cu putin si 10k de km in timpul asta, o limita pe care mi-am autoimpus-o. Bun, n-a fost sa fie o zi, au fost doua, fiindca am dat si capacele culbutorilor jos, avand pierderi de ulei pe la garnituri. Acuma, pentru cineva care face treaba asta zilnic sigur nu e nimic deosebit, dar mie mi-a consumat ceva timp, nu e prea comod sa lucrezi la un V6 pus de-a latu', sa stai aplecat peste el. E adevarat ca nici nu m-am grabit in vreun fel si am facut totul foarte tacticos. Spre disperarea lui Hermanoli, altfel nici nu stiu.
Ca sfat, daca aveti de ales intre garnituri Ajusa si garnituri Victor Reinz, mergeti pe cele din urma, chiar daca poate sunt o idee mai scumpe diferenta de calitate e evidenta.
Desi eram cat se poate de multumit de Motul-ul folosit la schimburile anterioare am decis sa trec pe Shell Helix Ultra Racing 10W60, din mai multe motive. Mi-as fi dorit sa continuu cu Motul, dar ei nu au 10W60 in gama. Am vrut un ulei o idee mai gros nu pentru ca mi-ar consuma, ci pentru a "indulci" putin tacanitul tachetilor mecanici. Din ce am vazut, la ochi, axele se prezinta foarte bine, fara semne de uzura si voi incerca si reglarea tachetilor in momentul in care voi face distributia si voi da axele cu came jos. Apoi, 10W60 e specificat si in carte si am optat pentru Shell pentru ca asta are si Hermanoli in GT si n-avea sens sa mergem cu uleiuri diferite. Prost n-are cum sa fie, chiar daca stiu ca poate se va gasi cineva care sa-mi spuna ca la jumatate de pret puteam alege ceva macar de trei ori mai bun.
Am schimbat si bujiile si m-am bucurat sa le gasesc pe toate curate si in buna stare. Acuma stiu ca trebuie schimbate la 20k de km, dar cred ca asta era valabil pentru Golden Lodge-urile origine, NGK-urile Iridium pe care le aveam eu pe masina au cam fost schimbate degeaba, la cum aratau. Am pus Bosch, pentru simplul motiv ca am avut acces in Stuttgart la responsabilul lor de produs pentru bujii si mi-a recomandat pentru motorul asta echivalentul lor la Golden Lodge si anume Bosch Super 4 WR56, cu inlocuire la aceleasi 20k. E prea devreme sa ma pronunt asupra bujiilor si nici nu cred ca o voi putea face fiindca am mai remediat si doua neetanseitati pe traseul de admisie, pe unde imi tragea aer fals. Acum nu mai miroase atat de puternic a benzina nearsa, parca, dar poate fi si placebo. Oricum ar fi, aerul fals avea clar un aport negativ, ma astept ca ceva diferente sa fie.
Una peste alta, mi-a fost dor de satisfactia de a face tu lucrurile cu mana ta.
Am scris o gramada, atasez si niste poze.
P.S. Multumiri lui Hermanoli atat pentru alinierea geamului si inlocuirea opritorului aceleiasi usi stanga, dar si pentru faptul ca mi-a suportat figurile de mecanic aferat si m-a ajutat.