Nebunie mare la editia 2014, cel putin acolo unde am asistat eu la sosirea caravanei, in centrul Bologniei. Trafic blocat, oameni pe acoperisuri, politisti cu sirene ce-i conduceau pe protagonisti intr-o serie de ilegalitati, televiziuni, elicoptere, si nu in ultimul rand foarte, foarte multi spectatori. Atat de multi oameni la un loc probabil pe la noi se vad la un derby Steaua - Dinamo sau la concertul Madonnei. E placut sa vezi ca nu esti singurul nebun, si sa constati ca oamenii obisnuiti de pe aici au viteza in sange. Anul asta s-au inscris 435 de echipaje (un record) formate ca de obicei din personalitati, magnati sau seici. Pentru ca doar "intrarea" costa 12.000 de euro! Si in afara masinilor de epoca, toate aratand de un milion de dolari, mare parte dintre ele chiar cu o valoare de un milion de dolari, spectacolul intregului eveniment e ceva exceptional, de la an la an reuseste sa ma surprinda si sa ma incante tot mai mult. Cel putin pentru un spotter de exotice e paradisul pe pamant: un Veyron sau 2 LaFerrari te fac sa uiti chiar si de 8C, 4C, o coloana de F-Type sau escorta unui seic compusa din trei Range Rover-uri dintr-alea mari. In prima seara am parasit Centrul aproape de miezul noptii, cam jumatate dintre echipaje nu ajunsesera inca, asa ca Duminica dimineata m-am trezit fara sa pun ceasul si pe la 6.30 am ajuns din nou in Piata Sfatului varianta bologneza sa mai miros niste benzina si ulei ars. Din nou, mare parte dintre echipaje plecasera ( cand dracu' dorm oamenii astia?!) dar macar erau mai putini spectatori asa incat am putut sa ma invart in voie cateva minute bune printre masini si sa si fac o poza doua.
Am cautat in primul rand Alfele, 6C-urile atat Villa d'Este cat si Freccia d'Oro sunt superbe, dupa parerea mea printre cele mai frumoase automobile construite vreodata. Chiar langa 2 Alfe de dinainte de razboi am vazut si doua Mercedesuri SSK. Impresionante bestii, se vedea de acum 80 de ani diferenta dintre cele doua natii: italienii cu forme voluptoare, nemtii cu pragamatismul si cu... panzerele! Am asistat si la o scena draguta: in linie erau parcate un Mercedes SL300, o Giulietta Bertone si o O.S.C.A ( barchetta tipica italiana fara parbriz, construita de fratii Maserati dupa ce au vandut fabrica ce le poarta si azi numele). Proprietarul SL-ului il lustruia ca pentru o sedinta foto, echipajul Giuliettei compus din tata si fiu surubarea pe la motor. La OSCA nu aparea nimeni, desi timpul trecea si masinile din piata se tot imputinau. La un moment dat apar doua tipe bine (sau bune, dar astea-s cancan-uri) grabite foc, deschid portbagajul, arunca gentile in spate, trag coviltirul care acoperea scaunele, se urca in masina direct, soferita ii da cheie si demareaza in tromba lasandu-i pe toti masculii cu gura cascata. Viata bate filmul!
Daca sunteti interesati, ceva poze puteti vedea
in albumul de pe facebook. Aici incarc doar una si aia instagramata, e singura care-mi place, si nu neaparat cum a iesit, ci prin simbolistica ei: un Maserati la umbra statuii lui Neptun, cu tridentul ce reprezinta chiar emblema marcii nascuta bologneza dar devenita intre timp modeneza.