Face foarte bine fata greutatii masinii. Numai ca nu poate fi numit sportiv. Are demarajul 0-100 la 9.4 secunde, la o greutate a masinii de 1535 kg (dupa producator) sau 1661 kg (dupa talon).
Dupa cum ziceam mai devreme, du-te la un test drive si insista sa mergi mai mult cu masina. O sa ai ocazia sa vezi ce poate. Fata de 2.4 acesta trage mai liniar pana aproape de 2500 de ture, unde incepi sa simti demajarul. Dar nu e nici o problema sa accelerezi de la 1500, si nu simti nici turbo-lag daca esti peste 2000 si ii dai talpa. Ca sa-ti faci o idee despre viteza maxima, 210 km/h data de producator, in treapta a 6-a la 3000 de ture are undeva pe la 190-200 km/h pe ceas. Nu mai stiu exact ca n-am stat prea mult la viteza aia din cauza ca se termina strada
. Oricum, poate mai mult. Si la 180 km/h nu simti decat vintul, masina sta lipita de sosea, motorul nu se aude.
Despre finisari nu stiu ce sa zic, nu am probleme deocamdata si sunt multumit. Oricum, italienii sunt varza la marketing, complet varza. Eu am descoperit dotari ale masinii doar citind manualul, nu am gasit un cuvintel despre ele in brosuri sau in "recitalul" dealerului. Spre exemplu:
- 2 leduri rosii in plafoniera, care se aprind singure, comandate de senzorul de lumina si care iti lumineaza consola - pai frate, aia de la Ford se bat in piept cu Submarine Light de pe Focus ST de zici ca e cine stie ce mare smecherie
- spatiu din cotiera cu functie de pastrare a temperaturii. Daca bagi cafea, ti-o tine calda. Daca bagi ceva rece, o tine rece.
- etc. nu-mi mai amintesc acum dar mai sunt.
Probabil ca la alta casa, aceste lucruri erau unele din punctele forte are vinzarii masinii. La Alfa nu e asa, si nu inteleg de ce, poate nu vor sa penetreze piata pana la ultimul chinez, desi e anti-profit. Dar au totusi doua atuuri care doboara inclusiv pe cei care nu au mai condus Alfa: imaginea masinii, care sincer este exceptionala, jaw-dropping, si felul in care te simti la volan. Senzatia de la volan e incomparabila cu orice alta marca. Eu as conduce aceasta masina non-stop. Chiar imi pare rau cand ajung acasa si trebuie sa opresc motorul. Si d-abia astept sa mi se ofere ocazia de a conduce din nou. De multe ori imi creez eu ocazii, plec sa cumpar lucruri inutile, sau pur si simplu dau o tura la volan
Si un pic offtopic, despre poluare & stuff. Am teava de esapament curata. Pe interior. La diesel.
LE: si am mai uitat un punct forte: DIRECTIA (timoneria, steering, etc). nu o sa mai vezi o asa directie pe nici o masina din clasa ei, cateva clase dedesupt, si cateva deasupra. Never. Ever. Masina iti comunica absolut totul prin volan, simti exact incotro te indrepti, orice tendinta iti da feedback instantaneu.