It is currently 10 Apr 2025, 04:58

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ] 
Author Message
 Post subject: ulei 1.9 JTD
PostPosted: 26 Nov 2006, 23:42 
Offline

Joined: 24 Nov 2006, 21:21
Posts: 3
Location: bucuresti
oameni buni, ce credeti, ar fi o alegere nepotrivita ptr motor un Valvoline TD 5w40 in locul uleiului selenia td 10w40??ce stiti de valvoline?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Nov 2006, 00:30 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Eu nu stiu prea multe, dar eu unul as ramane la Selenia.
Peste Selenia consider insa ca sunt Castrol si Aral de exemplul. Personal folosesc Castrol.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Nov 2006, 00:50 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Asta doar daca esti SIGUR de provenienta Castrolului si al Aralului, in sensul sa fie intr-adevar originale, tara asta e pliiiiina de produse contrafacute.
Beware!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Apr 2007, 16:42 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Ca sa fiu in ton, nici eu nu sunt expert in uleiuri, stiu doar ca producatorii proiecteaza si testeaza motoarele cu anumite uleiuri, pe care dup-aia le si recomanda. Selenia in cazul Alfei, Elf la Renault etc. Pe langa specificatiile de pe cutie si standardele respectate, exista si diferente mai subtile intre uleiuri, motiv pentru care este in general bine sa respecti recomandarea producatorului.

Ceea ce, in cazul Alfei, in Oradea e foarte complicat. Nici un magazin de unde cumparam de obicei uleiuri nu are Selenia, cel mult exclama "Aaa, treaba aia pentru fiaturi!". In sfarsit, mi-am luat din Ungaria WR 5W 40 sintetic, chiar daca in cartea masinii scrie 10W 40 semi. Avem turbina si cel mai bun ulei e de preferat...

By the by, nu am vazut WR 5W 40 nici in shopul forumului. Gresesc?

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Apr 2007, 16:50 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Nu gresesti :wink:

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Apr 2007, 14:04 
Offline
User avatar

Joined: 06 Jul 2006, 12:03
Posts: 737
Location: Baia Mare
Si e ok sa bagi ulei cu viscozitate diferita ? :?

_________________
Ni Ten Ichi Ryu


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Apr 2007, 22:47 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Nu prea .

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Apr 2007, 16:06 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Cu scuzele de rigoare ca dau link spre forumul Renault,

http://www.reno.ro/Viata-turbinei-intre ... 42183.html

E vorbarie multa acolo dar ideea este ca motoarele cu turbine moderne care se duc peste 100000 rpm prefera cel mai bun ulei posibil. Daca este si marca recomandata de producator, cu atat mai bine.

Dealtfel WR 5W 40 este recomandat pentru 1.9 JTD mai degraba decat 10W 40, asta chiar de Selenia. Este mai scump si creste costul reviziilor, de accea grupul Fiat nu il da ca prima optiune.

http://www.flpoland.pl/www_eng/oleje/engine_wr.htm

http://www.flpoland.pl/www_eng/oleje/engine_turbod.htm

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Last edited by bh00ooo on 20 Apr 2007, 20:41, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Apr 2007, 16:54 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
100.000 rpm :shock: :shock3:

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Apr 2007, 20:40 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Chiar 150ooo. Turbina, nu motorul. Tare, nu?

http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Apr 2007, 07:32 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
:woot:

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2007, 15:44 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2007, 12:00
Posts: 29
Location: Bucuresti
bh00ooo Quote:
Ca sa fiu in ton, nici eu nu sunt expert in uleiuri, stiu doar ca producatorii proiecteaza si testeaza motoarele cu anumite uleiuri, pe care dup-aia le si recomanda. Selenia in cazul Alfei, Elf la Renault etc. Pe langa specificatiile de pe cutie si standardele respectate, exista si diferente mai subtile intre uleiuri, motiv pentru care este in general bine sa respecti recomandarea producatorului.

Ceea ce, in cazul Alfei, in Oradea e foarte complicat. Nici un magazin de unde cumparam de obicei uleiuri nu are Selenia, cel mult exclama "Aaa, treaba aia pentru fiaturi!". In sfarsit, mi-am luat din Ungaria WR 5W 40 sintetic, chiar daca in cartea masinii scrie 10W 40 semi. Avem turbina si cel mai bun ulei e de preferat...

By the by, nu am vazut WR 5W 40 nici in shopul forumului. Gresesc?
"Eista si diferente mai subtile" ... :) nu exista diferente subtile. Exista - mari producatori de uleiuri de baza in lume si 2-3 de aditivi. Specificatiile uleiurilor de baza sunt standardizate, ale aditivilor deasemenea, ca sa nu mai spun ale lubrifiantilor pentru autovehicule (vezi ACEA si API). Fiecare producator de motoare recomanda o vascozitate sau mai multe (5w-40, 10w-40, 10w-60, etc) care sa indeplineasca un criteriu de performanta (API C-de la compresie (motorina) si S de la scanteie (benzina)), majoritatea uleiurilor fiind dezvoltate atat pentru benzina cat si pentru motorina (ex. API CF/SL). Ca si concluzie: daca producatorul de motor iti recomanda un ulei cu o anumita vascozitate si performanta (API/ACEA) atunci poti baga orice ulei care nu este contrafacut si care are clasa de performanta pe el (verificat de API respectiv ACEA). Deasemenea nu e recomandat sa bagi semisintetic peste minereal mai exact se poate baga mineral peste semisintetic care poate fi bagat peste sintetic, nu si invers. :paper:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Apr 2007, 19:18 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Cand zici "bagat peste" te referi la completare sau la schimb de ulei?

Intre Elf 5W 40 si Selenia 5W 40 nu e nici o diferenta?

La obiect, parerea ta, Selenia WR 5W 40 e bun sau nu pentru JTD?

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject: 5w-40
PostPosted: 23 Apr 2007, 10:39 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2007, 12:00
Posts: 29
Location: Bucuresti
De completat trebuie completat cu acelasi ulei. De bagat peste ma refeream (scuze ca n-am fost explicit) la schimbat. Trebuie schimbat de la sintetic spre mineral si nu invers. Selenia WR 5w40 e foarte bun pentru jtd daca motorul nu este uzat si daca inainte nu ai folosit un ulei semisintetic (10w-40) ca sa nu mai vorbesc de mineral.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Apr 2007, 11:20 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Motorul nu este uzat, de hopul asta am trecut.

Din fabrica inteleg ca vine cu semisintetic. EDIT: Pentru ce mai recomanda 5W 40 ul sintetic? Regula cu "fara sintetic peste semi" poti s-o argumentezi?

Pun intrebarile astea cu buna credinta, nu ca sa te contrazic :). Despre uleiuri se vorbesc foarte multe asa cum sigur stii.

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject: schimbare ulei
PostPosted: 24 Apr 2007, 13:22 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2007, 12:00
Posts: 29
Location: Bucuresti
OK, nu stiu exact cu ce vine din fabrica insa uleiul de prima umplere, este uleiul care ar trebui schimbat la 1000-5000 km, astfel neafectand foarte tare comportamentul ulterior al motorului (indiferent daca acesta este sintetic sau semisintetic). Din cate stiu uleiul de prima umplere este special dezvoltat (cu un procentaj mai mare de detergenti decat un ulei normal) si este recomandat pentru un numar limitat de km, avand scopul de a curata foarte bine motorul de contaminarile iminente la un motor nou. Avand proprietati foarte bune de curatare, este recomandat sa nu fie schimbat imediat, ci sa se parcurga cel putin 1000 km.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 24 Apr 2007, 13:40 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
mulder77, te rog, da-mi o sursa unde scrie ca NU trebuie bagat sintetic peste semisintetic? :shock: Din ceea ce spui inseamna ca daca 147-le meu ce a fost livrat din fabrica cu Selenia 20K Alfa Romeo 10W40 nu am voie sa pun Selenia Racing 10W60? :shock: Da-mi voie sa fiu sceptic in privinta asta pana la proba contrarie, oare de ce au mai scris recomandarea asta in manual (sa se foloseasca Racing in conditii extreme de sofat, cazul meu), daca nu e voie?

Astept reply.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 25 Apr 2007, 09:59 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2007, 12:00
Posts: 29
Location: Bucuresti
alex..uite un raspuns tot de pe net: http://www.incepator.ro/tehnice/ulei_au ... or_syn.asp
(nu-mi confirma 100% ceea ce am spus).
Discutia este foarte lunga. Uleiul cu care vine din fabricatie, repet ar trebui schimbat dupa un nr. limitat de km, nefiind nici o problema daca dupa un rulaj de 2000-5000 km cu ulei semisintetic bagi sintetic (mai ales daca motorul este nou)-fie vorba intre noi nici daca mergi 1-2 schimburi cu semisintetic nu ar fi o problema sa treci pe sintetic. problema e de la 3 schimburi in sus. Datorita aditivilor (inferiori) si a vascozitatii (superioare la rece si inferioare la cald) motorul se uzeaza mai pronuntat cu un ulei inferior (mineral<semisintetic<sintetic), de aceea nu este recomandat schimbul cu un ulei superior. Bun aici se poate discuta, pentru ca este foarte importanta periodicitatea de schimb, si vascozitatea uleiului folosit. (acum este mai greu de demonstrat ceea ce spun eu- pentru ca:
-pana acum 2-3 ani uleiul sintetic era 0w-40 5w-50 0w-30 5w-30 si 5w-40- deci cele cu 0w si 5w
-semisintetice 10w-40
-minerale 15w-40, 15w-50 si 20w-50.
Mai nou a aparut acest 10w-60-ulei sintetic care e putin mai ciudat fiind atipic (10w care in mod normal este semisintetic. De asemennea au aparut 10w-40-sintetic, 15w-40 semisintetic si probabil alte uleiuri atipice care-mi scapa acum.
Uzarea motorului se face datorita unor aditivi inferiori dar si a vascozitatii mari la rece si mici la cald. Avand in vedere ca racing este un 10w presupun ca nu ar fi o mare problema sa pui iarna de exemplu 10w-40 (iarna nefiind foarte importanta caracteristica "la cald" (nu prea sunt conditii de mers sport si este si o temperatura mai mica cu 30-40grd decat vara)
OK, ca si concluzionare raman la ideea ca nu e bine sa schimbi -de la un ulei inferior la unul superior (nu consider schimbare de tip de ulei atunci cand ai folosit un tip maxim 20.000 km). Oricum discutia se face de la 3 schimburi in sus pentru ca un schimb nu afecteaza in structura motorul.
(Daca vrei documentatie despre lubrifianti iti fac rost. Dai un discount la manopera pentru motorul ala pe care trebuie sa-l fac la tine dupa 2-3 mai? :tongue: ) (...a ...nu scrie in documentatie negru pe alb ca nu se poate schimba- citesti vreo 1000 de pagini tehnice si extragi de acolo daca stai bine la chimie (cracare, polialfaolefine (PAO), poliglicoli (PAG), aditivi, vascozitati, etc :wink: )


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 25 Apr 2007, 11:37 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Cu parere de rau, si chiar daca ai adresat raspunsul lui Alex, sursa citata de tine te contrazice brutal:

"
Ma nou insa:

Shell declara pe site-ul lor:

Nu exista dovezi stiintifice ca amestecul celor doua tipuri de uleiuri (nota: sintetic si mineral) ar avea efecte negative, cu exceptia celor pur sintetice.

"
Acestea din urma nu fac obiectul discutiilor noastre, evident.

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 25 Apr 2007, 13:29 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2007, 12:00
Posts: 29
Location: Bucuresti
bh00ooo Quote:
Cu parere de rau, si chiar daca ai adresat raspunsul lui Alex, sursa citata de tine te contrazice brutal:

"
Ma nou insa:

Shell declara pe site-ul lor:

Nu exista dovezi stiintifice ca amestecul celor doua tipuri de uleiuri (nota: sintetic si mineral) ar avea efecte negative, cu exceptia celor pur sintetice.

"
Acestea din urma nu fac obiectul discutiilor noastre, evident.

si cu asta inchei...
Nu exista dovezi, cum nu existau dovezi ca tigarile omoara-incet dar sigur. Asa si cu uleiurile, dar nu exista nici dovezi ca nu ar avea efecte negative. Cum spuneam ...io din ce m-am documentat ...si crede-ma ca am facut-o pentru ca lucrez in domeniu, nu recomand trecerea de la un ulei inferior la unul superior (daca trecerea este facuta dupa ce motorul a mers cu un tip inferior mai mult de 2 schimburi). Mai bine se face un schimb la o periodicitate mai scazuta (10-15.000) in loc de 20.000. Recomndarea o fac si in urma experientei capatate. Exemplul este cel mai mare parc auto (bine este vorba despre camioane) din Romania. Au camioane Volvo. Le-am schimbat uleiul cu unul superior si au avut 1000 de probleme. Am revenit la cel inferior. Si schimbarea s-a facut doar la un nivel superior de aditivare (API/ACEA), nu vreau sa ma gandesc daca le schimbam si vascozitatea uleiului ce se intampla :yikes:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 25 Apr 2007, 14:04 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Multumesc pentru lamuriri.
Oricum Selenia Racingul il schimb la 5000 - maxim 7500km, deci no problem, deci sa inteleg.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 25 Apr 2007, 14:31 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Eu unul sunt tot in ceata. Repet, incerc sa te inteleg, nu sa te contrazic :).

Te-as ruga sa nu inchei ci mai bine sa ne citezi cateva din cele 1000 de probleme. Sa stiu la ce sa fiu atent.

Presupun ca daca motorului meu nu ii facea bine trecerea pe WR 5W 40 (eu chiar nu stiu ce a fost inainte dar toate reviziile au fost facute de unul si acelasi service in Germania care presupun ca a pus Turbodiesel 10W 40) un prim semn ar fi fost consum de ulei. Or mie nu mi-a mancat deloc in 5000 de km de mers tare.

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited