Hai sa adaug si eu cateva noutati.
De curand am reusit si am pus lupe bixenon Morimoto Mini H1 in faruri. Nu pot sa spun decat ca in sfarsit vad drumul asa cum trebuie. Faza lunga cel putin este incredibila. Partea neplacuta este ca spre deosebire de
Alfa 147 unde se monteaza foarte usor, la 156 Mk1 cel putin montarea lor mi-a dat batai de cap din cauza ca filetul lupelor este prea scurt ca sa pot prinde piulita in spatele oglinzilor, asa ca a trebuit sa muncesc la ele si sa iau din material ca sa le pot fixa. Cei de la RetrofitLab au un filmulet si cu
156 Mk3, insa nu sunt Morimoto. Cu aceasta ocazie, daca tot am desfacut farul, le-am facut si GTA Look (
link de pe forum).
Pentru cei ce doresc sa-si monteze Morimoto Mini, iata un mic ghid pentru montarea lor. Mentionez ca am lucrat pe un far cobai, marca DEPO. Din spusele colegului hartans, cele Carello difera in spatele oglinzii.
Scule si accesorii necesare:
- o cutie de carton de 3xvolumul farului sau cuptorul aragazului. Eu am folosit aragazul, preincalzit si am tinut ~10 min de far pentru a dezlipi sticla, cu focul stins, iar farul asezat pe doua cutii de carton.
- pistol aer cald
- manusi protectie
- fir dublu, colorat negru-rosu pentru legatura la solenoidul lupelor
- patent mediu cu varf ascutit (spit cum i se mai spune) pentru a putea strange piulita de la lupe
- papuci mama-tata de marime medie si mare, cel putin 6 perechi pentru legatura solenoidului
- vopsea negru mat, eventual si grund, pentru GTA Look
- tub termoizolator si doua tuburi striate medii spre mari
- banda izolatoare si dublu adeziva
- pila rotunda si lata de marime medie
- panza bomfaier
- surubelnita in cruce si lata (medii spre mari) si una-doua micute pentru ceasuri, late
Pentru a scoate oglinda farului, trebuie scos motorasul de reglaj in primul rand (trageti cu grja de el), apoi cu o surubelnita lata ajutati-va sa o scoateti din prinderile de jos - una la becul de faza lunga si cealalta la cel de scurta.
Dupa ce sunteti cu oglinda farului in mana, scoateti sistemul de fixare a becului (2 suruburi in cruce), verificati cam cat material trebuie luat prin pilire punand ca suma adunata latimea saibei si a piulitei de la lupa. Faceti un semn cu un creion de jur imprejur ca sa aveti idee pana unde trebuie pilit pastrand o distanta egala de la margine pana la linia desenata. Apoi cu panza de bomfaier, faceti o taietura adanca atat cat trebuie, pana la semn, in partea de sus unde vine acea piedica de la becul de halogen. In continuare, trebuie taiata acea parte de jos pentru ca altfel nu veti putea strange piulita, nu veti putea monta saiba de ghidare a lupei si nici suportul de montare al becului. Atentie insa, trebuie lasata o margine in care sa se sprijine saiba.
Piliti pana la semn si pana ajungeti la o suprafata perfect neteda si care vine perfect pe saiba, astfel incat aceasta sa fie fixa si sa nu aiba joc. Saiba nu va intra decat daca piliti putin si in colturile interioare de sus si de jos.
Dupa fixarea lupelor, pe cat posibil, faceti reglajul pe masina, la un perete sau chiar pe un aparat de reglat farurile daca aveti posibilitatea, inainte de a relipi sticla farului, ca sa vedeti daca linia luminii este orizontala si lumineaza corect.
Pentru cine doreste, poate face si legatura la faza lunga, legand cele doua fire ce ies din lupa la + & - de la becul de faza lunga. Dupa ce am scos firele din acea mufa, am taiat putin capetele de la micile mufe apoi le-am fixat in doi papuci, unul mediu si unul mare (ca sa nu gresesc la fixare). De asemenea am adaugat fire (negru si rosu) la firele farului, dupa care le-am izolat.
Ca sa pastrez un aspect cat mai de fabrica, am scos firele becului prin partea de jos a capacului de la far si le-am imbracat in tuburi striate de protectie. Am dat si o gaurica in partea de sus a capacului pentru a preveni condensul.
La sfarsit am folosit silicon pentru faruri si le-am lasat la uscat aproximativ 24 de ore. Rezultatul il puteti vedea mai jos.