It is currently 17 Nov 2024, 15:28

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
PostPosted: 06 Nov 2013, 11:55 
Offline
User avatar

Joined: 30 Jul 2013, 11:44
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Iasi
Buna ziua,
Sunt fericitul detinator al unei AR 156 din 2001 TS 1.8.
Problemele sunt de natura electrica nu sunt grave doar ca ma deranjeaza si nu imi place s-o las asa(prima masina).
  • 1. cand franez sunt 80% sanse sa nu mi se aprinda stopul din dreapta - aceasta este prima problema care am avut-o de natura electrica cu masina. initial, am rezolvat-o inlocuit un bec pt ca era ars unul din filamente(frana dar nu pozitie); a reaparut si am incercat sa o rezolv strangand contactele la mufa de la tripla(contact imperfect?), dar rezolvarea a tinut max 2zile; in momentul de fata am verificat, becul nu este ars(am inlocuit cu unul nou si la fel face)
    2. semnalizarea doar pe stanga - cand semnalizez becul coresp semnalizarii nu se aprinde, in schimb semnalizez cu stopul. incepand de ieri, releul cupleaza muult prea repede si e enervant cand astept sa se elibereze sensul opus de mers ca sa pot face stanga; becul pt semnalizare nu e ars, deoarece cand folosesc inchiderea centralizata acesta se aprinde.
    3. nu imi merge o lumina in bord la vitezometru pt zona de jos, si alte 2 la aerul conditionat(rece/cald si zonele). am mai avut o problema izolata intr-o zi cand am mers de la serviciu acasa fara sa stiu exact ce viteza am(nu se aprindea nimic la vitezometru) - cand am parcat-o am dat de 2 ori cu degetul deasupra indicatorului(nu tare) si s-a reaprins luminita care mergea si inainte.
    4. am martorul la airbag aprins in bord
Pt 1 si 2: presupun sa fie mufele de la triple de vina si daca considerati ca asa este rog sa ma si indrumati cum sa le rezolv.
Ma gandeam sa le inlocuiesc cu o regleta simpla si sa cositoresc firele/capetele, dar e o munca delicata si pierd cateva ore bune ca sa nu stric altceva din neatentie. Intrebarea este: sigur se rezolva asa? vreau sa repar nu sa stric mai tare
Pt 3: sunt sanse sa se intample iar si sa nu isi mai revina? Daca le inlocuiesc cu leduri se aprinde martorul de lumini in bord? ca sa schimb culoarea(e verde acum) trebuie sa scot folia si sa pun leduri colorate(nu vor fi ca 2 pete de lumina pe indicator)?(am citit ca este o folie care da culoarea si becurile sunt albe)
Pt 4: am 1 cablu galben sub scaun la pasager cu mufa si n-am unde sa il bag(scaune aftermarket)

Multumesc pt ca ati citit tot :)


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2013, 13:47 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Salut si bine ai venit in club.
Dupa cum descrii, cineva s-a "jucat" cu instalatia electrica inainte (semnalizarea e ca la unele loganuri taxi :uhuh: ) si probabil sunt niste fire legate aiurea. De aia si releul cupleaza prea repede pentru ca intampina o rezistenta prea mica. E ca si cum ar fi un bec ars. Ti-as sugera sa mergi la un electrician sau sa compari firele de la a ta cu o alta Alfa 156 care functioneaza corect. Pentru punctul unu, ma gandesc ca ar putea fi si un contact imperfect la sigurante (aici gasesti manualul masinii).

Lumina din bord se schimba usor. Ai cate un surub sus care tine ornamentul din fata ceasului. Apoi inca 3 care tin fix ceasul si o mufa. In spatele ceasului ai sa gasesti 3 becuri mici. Se scot prin rotire cu un patent subtire si lung (tipurile de bec [url=http://am_application.osram.info/publish/index_en.html]aici[/url]; sunt la fel ce becurile din al treilea stop frana). Daca vrei sa le inlocuiesti cu leduri nu se aprinde nici un bec de eroare, dar cum ai spus tu, s-ar putea sa arate ca niste pete pe ceas. Martorul in bord pentru becuri arse se aprinde doar cand unul din becurile de la pozitii, becurile de la numar ori stop frana nu ard. Din cate stiu nu-i nici o folie ci e plasticul colorat verde, iar chinuiala sa schimbi culoarea e prea mare. Mai bine cauti un set de la una 2.0 Sport Pack, negre cu orange. Arata asa.

Pentru a schimba becurile de la consola centrala, citeste aici. Nu sunt la fel cu cele de la ceasuri. Sunt mai mici si au alt soclu. Din cate stiu gasesti doar pe comanda.

Martorul airbag s-a aprins pentru ca "nu vede" airbagurile laterale, mai exact firul galben de sub scaun venea pus la airbagul lateral. Inainte de toate ar fi sa pui pe tester sa vezi exact ce erori apar. Ai putea sa pui o rezistenta pe fir, dar recomandarea mea ar fi sa gasesti doua scaune cu airbag lateral sau chiar un interior complet.

P.S. Fa-i un topic separat de prezentare si pune cateva fotografii sa o vedem si noi :D

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2013, 14:08 
Offline
User avatar

Joined: 30 Jul 2013, 11:44
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Iasi
Multumesc pt raspuns.
Am tester doar ca, cu fiat ecu scan nu pot sa dau connect la airbaguri si de multe ori imi da "kick" la main screen cand citesc parametri motor si trebuie sa redeschid aplicatia, altfel nu ma pot reconecta.
Ce aplicatie folositi voi impreuna cu testerul sau o fi testerul de vina?
La consola de AC as pune leduri si de alta culoare ca sa nu umblu de 2 ori(dupa ce schimb setul de indicatoare). acolo e tot cu plastic verde?
Manualul masinii il am in varianta english si l-am citit(o zi de concediu :lol:)
PS: ii fac dupa ce pun cauciucurile noi de iarna si o curat putin :)


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2013, 14:13 
Offline
User avatar

Joined: 29 Aug 2013, 22:33
Posts: 341
Car: Alfa 159SW 2.0jtdm
Location: Oradea
salut,
problema cu stopul si semnalizarea dupa cum inteleg eu , de obicei cand nu este masa buna si se duce curent pe semnal sau invers depinde pe care il aprinzi, cel putin asta se intampla la loganuri sau alte masini. vezi daca este un fir care iese din stop sau din mufa de la stop si se prinde pe caroserie cu un surub (piulita) pentru ca acolo este contact imperfect sau poate sa fie firul oxidat in papuc si cel mai bine curatal si cositorestel si pe urma izolat.
Succes si sa te bucuri de ea fara incidente, ca restu....le rezolvi tu pe parcurs. :wink:

_________________
for pleasure: Alfa 159 2.0jtdm '09
for city: Smart ForTwo cdi '07


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2013, 14:29 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
hackandmore Quote:
Am tester doar ca, cu fiat ecu scan nu pot sa dau connect la airbaguri si de multe ori imi da "kick" la main screen cand citesc parametri motor si trebuie sa redeschid aplicatia, altfel nu ma pot reconecta.
Ce aplicatie folositi voi impreuna cu testerul sau o fi testerul de vina?
Eu tot FiatECU Scan folosesc pentru a ma conecta si o pot face la toate. Pentru airbag trebuie sa conectezi pinii 3 si 7 impreuna. Ca sa conectezi pinii foloseste o sarmulita de aia care tine cablurile stranse. Un capat il pui in pinul 3 si altul in 7, de la mufa masinii (scrie mic pe mufa masinii) si apoi conectezi cablul de diagnoza. Din pacate nu pot sterge erorile de airbag. Eu asa il folosesc. Grija mare totusi! Sursa

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2013, 16:54 
Offline
User avatar

Joined: 30 Jul 2013, 11:44
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Iasi
s-ar putea sa ai dreptate madkat. am mers extraurban 50+km si n-am avut probleme dar cum am intrat in oras si am dat de gropi s-a luminat martorul.
merita sa incerc sa vad daca lumineaza direct cu o sursa de 12v.


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2013, 02:02 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2012, 13:02
Posts: 684
Car: Alfa 156 1.8 ts
Location: Bucuresti
tomi_alfa Quote:
Salut si bine ai venit in club.
Dupa cum descrii, cineva s-a "jucat" cu instalatia electrica inainte (semnalizarea e ca la unele loganuri taxi :uhuh: ) si probabil sunt niste fire legate aiurea. De aia si releul cupleaza prea repede pentru ca intampina o rezistenta prea mica. E ca si cum ar fi un bec ars. Ti-as sugera sa mergi la un electrician sau sa compari firele de la a ta cu o alta Alfa 156 care functioneaza corect. Pentru punctul unu, ma gandesc ca ar putea fi si un contact imperfect la sigurante (aici gasesti manualul masinii).

Lumina din bord se schimba usor. Ai cate un surub sus care tine ornamentul din fata ceasului. Apoi inca 3 care tin fix ceasul si o mufa. In spatele ceasului ai sa gasesti 3 becuri mici. Se scot prin rotire cu un patent subtire si lung (tipurile de bec [url=http://am_application.osram.info/publish/index_en.html]aici[/url]; sunt la fel ce becurile din al treilea stop frana). Daca vrei sa le inlocuiesti cu leduri nu se aprinde nici un bec de eroare, dar cum ai spus tu, s-ar putea sa arate ca niste pete pe ceas. Martorul in bord pentru becuri arse se aprinde doar cand unul din becurile de la pozitii, becurile de la numar ori stop frana nu ard. Din cate stiu nu-i nici o folie ci e plasticul colorat verde, iar chinuiala sa schimbi culoarea e prea mare. Mai bine cauti un set de la una 2.0 Sport Pack, negre cu orange. Arata asa.

Pentru a schimba becurile de la consola centrala, citeste aici. Nu sunt la fel cu cele de la ceasuri. Sunt mai mici si au alt soclu. Din cate stiu gasesti doar pe comanda.

Martorul airbag s-a aprins pentru ca "nu vede" airbagurile laterale, mai exact firul galben de sub scaun venea pus la airbagul lateral. Inainte de toate ar fi sa pui pe tester sa vezi exact ce erori apar. Ai putea sa pui o rezistenta pe fir, dar recomandarea mea ar fi sa gasesti doua scaune cu airbag lateral sau chiar un interior complet.

P.S. Fa-i un topic separat de prezentare si pune cateva fotografii sa o vedem si noi :D




:goodpost: :clapping: Scuzati off-ul, dar Tomi merita felicitari pt promptitudinea cu care ofera raspunsuri, pt corectitudinea sfaturilor sale. SI asta am observat de mai multe ori. Nu spun ca este singurul, dar face parte din cei care stiu sa fie de folos.Asta inseamna sa ajuti pe cineva, sa stii in primul rand ca poti fi de folos, nu sa palavragesti aiurea... Scurt pe doi: daca stii ceva si poti ajuta, spune, daca nu, mai bine te abtii. Si, da, revenind, fa-i cateva poze alfei, s-o vedem si noi...


Top
   
PostPosted: 11 Nov 2013, 18:07 
Offline
User avatar

Joined: 30 Jul 2013, 11:44
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Iasi
Din lista primului topic, am rezolvat:
  • 2. am curatat contactele(mufa + lamele) si am impins lamele la mufa mai in fata ca sa faca contact mai bine.
    3. am inlocuit un bec de la vitezometru(ars) cu unul din al 3lea stop(banda); am dat jos consola si am mutat becul functional de pe sistemul A/C pe ultima rotita (initial aveam: cald/rece ars, viteza ventilator functional, zonele ars => acum am: cald/rece ars, viteza ventilator ars, zonele functional); diseara ma duc sa cumpar inlocuitoare si sper sa rezolv cu luminile de interior in weekend.
Revin cu updateuri duminica.
Multumesc pt ajutor :)

PS: folositi surubelnita cu cap magnetizat - salveaza vieti: unul din suruburile cu care era fixata a cazut prin masca de la schimbator(care a fost scoasa anterior) pana pe dupa un burete. statea fix pe margina si nu puteam sa il apuc; noroc de surubelnita


Top
   
PostPosted: 18 Nov 2013, 13:36 
Offline
User avatar

Joined: 30 Jul 2013, 11:44
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Iasi
hackandmore Quote:
  • 1. cand franez sunt 80% sanse sa nu mi se aprinda stopul din dreapta - aceasta este prima problema care am avut-o de natura electrica cu masina. initial, am rezolvat-o inlocuit un bec pt ca era ars unul din filamente(frana dar nu pozitie); a reaparut si am incercat sa o rezolv strangand contactele la mufa de la tripla(contact imperfect?), dar rezolvarea a tinut max 2zile; in momentul de fata am verificat, becul nu este ars(am inlocuit cu unul nou si la fel face)
    2. semnalizarea doar pe stanga - cand semnalizez becul coresp semnalizarii nu se aprinde, in schimb semnalizez cu stopul. incepand de ieri, releul cupleaza muult prea repede si e enervant cand astept sa se elibereze sensul opus de mers ca sa pot face stanga; becul pt semnalizare nu e ars, deoarece cand folosesc inchiderea centralizata acesta se aprinde.
    3. nu imi merge o lumina in bord la vitezometru pt zona de jos, si alte 2 la aerul conditionat(rece/cald si zonele). am mai avut o problema izolata intr-o zi cand am mers de la serviciu acasa fara sa stiu exact ce viteza am(nu se aprindea nimic la vitezometru) - cand am parcat-o am dat de 2 ori cu degetul deasupra indicatorului(nu tare) si s-a reaprins luminita care mergea si inainte.
    4. am martorul la airbag aprins in bord
1. Rezolvat + Testat
2. Rezolvat + Testat
3. Am rezolvat ACul dand jos consola si cositorind direct pe placa 3 becuri
4. Status neschimbat

A mai ramas problema cu airbagul si 2-3 becuri la ceasuri unde trebuie sa caut cu tot cu soclu(lipseste).


Top
   
PostPosted: 18 Nov 2013, 13:40 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
pentru airbag curata mufele de sub scaunele fata , alea galbene parca.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 18 Nov 2013, 13:59 
Offline
User avatar

Joined: 30 Jul 2013, 11:44
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Iasi
Am 2 fire galbene sub scaune(iesind din masina) unul cu mufa, unul fara dar nu cred ca am unde sa le bag(am dat cu mana pe sub scaun sa caut o mufa mama dar n-am gasit nimic, totusi sunt sanse sa fie)
Mentionez ca am scaune de piele momo.
Mai are cineva scaune de genul si au gasit acea mufa mama sub scaun? Daca da, puteti sa-mi ziceti si zona?
Daca nu exista, pot sa pun o rezistenta si ce valoare trebuie sa aiba?


Top
   
PostPosted: 18 Nov 2013, 14:01 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
masina a fost tavalita?

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 18 Nov 2013, 14:06 
Offline
User avatar

Joined: 30 Jul 2013, 11:44
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Iasi
Nu cred dar ce stiu eu.
Putem presupune ca nu...?


Top
   
PostPosted: 18 Nov 2013, 14:15 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
sa ma mai uit odata la mine sa vad de unde vin firele.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 18 Nov 2013, 15:10 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
hackandmore Quote:
Am 2 fire galbene sub scaune(iesind din masina) unul cu mufa, unul fara dar nu cred ca am unde sa le bag(am dat cu mana pe sub scaun sa caut o mufa mama dar n-am gasit nimic, totusi sunt sanse sa fie)
Mentionez ca am scaune de piele momo.
Mai are cineva scaune de genul si au gasit acea mufa mama sub scaun? Daca da, puteti sa-mi ziceti si zona?
Daca nu exista, pot sa pun o rezistenta si ce valoare trebuie sa aiba?
Mufele (una pentru incalzire in scaun daca ai si una pentru airbag) se gasesc intr-o cutioara de plastic sub scaun, inspre pedalier parca. Are ca un fel de sertaras pe care-l tragi, ca aici. Daca nu sunt, tind sa cred ca scaunele tale nu au airbag lateral. Sunt variante Momo cu si fara airbag.


Attachments:
cu si fara airbag.jpg
cu si fara airbag.jpg [ 273.42 KiB | Viewed 3516 times ]

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)
Top
   
PostPosted: 18 Nov 2013, 15:51 
Offline
User avatar

Joined: 30 Jul 2013, 11:44
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Iasi
Sunt identice cu cele din stanga, deci fara airbaguri
Am citit pe forum si am inteles ca ordinea e asa:
1. test pe airbaguri -> izolare problema
2. suntare cu rezistenta de 1ohm -> "remediere" problema
3. test final
Corect?


Top
   
PostPosted: 18 Nov 2013, 18:32 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
da, mufele sant in niste cutiute negre prinse de scaun, la modelul cu airbag lateral in scaun, la modelul celalalt nu am idee

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited