Alianta Mercedes - Renault este un pic altfel, presupune impartirea anumitor platforme si motorizari insa, foarte important, toate gandite si setate pentru piata europeana, altfel spus foarte usor de adaptat pe profilul clientului fiecarei marci.
Legat de "morizarea de logan", probabil, la un moment dat, cineva din staff-ul Merc a decis ca este oportun ca in contextul actual A-Klasse sa fie oferit cu motoare entry-level, cilindree mica si/sau putere mica. Mercedes are/avea tehnologia si capacitatea de a dezvolta singuri o motorizare entry-level pentru A-klasse, banuiesc ca nu exista dubii in privinta asta, insa din moment ce au avut oportunitatea de a obtine aceasta motorizare cu eforturi minime din punct de vedere financiar, nu-si avea sensul. Mercedes a primit, probabil, exact ce au convenit, nici mai mult nici mai putin, la fel si cealalta parte implicata. Faptul ca aceeasi motorizarea Renault, care mai nou este pusa inclusiv pe A-Klasse, este folosita (si) pentru modelul Logan este un lucru bun si o mandrie, cel putin pentru mine, nicidecum un punct slab pentru Mercedes sau pentru Renault, cu atat mai putin pentru Dacia si modelul amintit, Logan. In alta ordine de idei, Mercedes nu ar fi acceptat nici in ruptul capului sa primeasca un motor prost si faptul ca Mercedes foloseste un motor Renault este, daca vreti, o garantie ca acea motorizare respecta standardele de calitate " deutschland".
In schimb, la Fiat/Alfa Romeo situatia nu pare sa fie clara deloc - se chinuie de ani buni sa dezvolte o masina de segment D insa nu pot - ceva nu este cum trebuie, fie ca e vorba de arhitectura, motorizari, design s.a.m.d. Nu stiu exact despre ce e vorba si nu vreau sa fac speculatii inutile, cert este ca au batut pasul pe loc, timp in care concurenta, exact aceia pe care italienii isi permit sa-i sfideze, a progresat. Astept cu nerabdare sa vad acel produs alfa romeo care poate satisface atat cerintele clientilor americani cat si exigentele clientilor europeni de masini premium,
alfa romeo insasi incercand sa se pozitioneze ca marca premium.