It is currently 04 Feb 2025, 17:04

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: 19 Jun 2012, 16:28 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
Salutare,

Ieri cand ma intorceam acasa de la Iasi, la un moment dat motorul a inceput sa scoata un zgomot ciudat. Ajuns la un semafor am dat geamul jos si ce sa auzi, motorul meu fluiera ... la propriu.

Fluiera intermitent, circa 1 secunda pe ciclu, dar mai repede atunci cand turam motorul pana in 2500 - 3000 ture, apoi se amortiza sunetul. Sunetul este ca cel de fluier de lemn, foarte strident ...

Ati mai patit si voi asa ceva? ... Tin sa mentionez ca am dat jos catalizatoarele si toba imediat urmatoare dupa racordul flexibil, unul din cat avea sitele cat o gutuie adunate si stricate toate, iar celalalt nu le mai avea deloc, ele formand un dop pe teava care duce in Y inainte de racordul flexibil, plus toba imediat urmatoare era plina de fragmente de ceamica.

Dupa o curatare totala a cat`urilor, a tevii si a tobei, evacuarea a fost pusa pe masina, sunetul de fluier persistand. Tin sa mentionez ca treaba cu evacuarea am simtit-o mai demult de cand imi dadea cu intreruperi atunci cand motorul era cald undeva pana in 3000 ture, mers in oras, plecari de pe loc in principal.


Daca s-a mai confruntat cineva cu tipul acesta de zgomot va rog postati ...


Top
   
PostPosted: 19 Jun 2012, 16:48 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
din ce zona a motorului se aude?

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 19 Jun 2012, 17:02 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7933
Car: Vespa
Location: Bucuresti
poate l-ai luat pe Becali pe trecerea de pietoni si e agatat pe la scut :)


Top
   
PostPosted: 19 Jun 2012, 17:08 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
Cum te uiti la motor, undeva in partea dreapta, pe partea cutiei de viteze ...


Asa mi se pareuse in mijlocul europenei cu 5 tir`uri trecand pe langa mine. CLAR nu se auzea pe partea cu distributia, curele etc... toate fiind schimbate acum 2 luni ... plus supape, garnitura de chiuloasa semeringuri ..etc etc.


Top
   
PostPosted: 19 Jun 2012, 17:11 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
clar, becali, ii place pe cutie

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 19 Jun 2012, 17:13 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
" Ce`ti mai place cu Becali nebunooooo " :D ....

Lasand gluma la o parte ... ce poate sa fie ??? ... face ingrozitor de urat, nu am simtit nici o modificare de putere, doar zgomotul infernal ...

Ajuns in fata blocului, se mai domolise zgomotul, a doua zi am plecat la iasi, cu fordul tatalui meu ... el mergand cu a mea in service ... facea mai tare ca in parcare....

Face zgomotul acesta dupa cum i se face pofta


Top
   
PostPosted: 19 Jun 2012, 17:16 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
Nu madkat, toate zgomotele se refereau la Alfa ...


Top
   
PostPosted: 19 Jun 2012, 17:33 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
Nimeni care sa aiba habar de problema mea ? :(

@Seth ... cum am deschis capota, m-am uitat la motor in partea de evacuare, de acolo se auzea - partea frontala a motorului ... preponderent pe partea cutiei, nu a distributiei ... sa fie vreun rulment ? ... sa se fii gripat ? ... preietena mea a accelerat putin si tot acelasi zgomot venea numai cu o frecventa mai rapida ... pana la 3000 ture cand se amortiza zgomotul ...


Top
   
PostPosted: 19 Jun 2012, 17:39 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
no, si zici ca a aparut dupa ce ai ciopartzit juma de evacuare?

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 19 Jun 2012, 17:43 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
Nu nu ... scuze daca nu am fost pe intelesul tuturor.

Am ajuns acasa duminica, cand incepuse sa fluiere.

Luni am plecat la Iasi cu Fordul, tatal meu mergand cu Alfa in service.

Am sunat mecanicul, intre timp tata era in service cu masina ca imi sarisera timpanele de la ecoul produs de sunetul respectiv in hala, i-am zis si de intreruperi sa rezolve problema daca tot ajunsese masina in service.

S-a apucat de evacuare, stiind ca poate influneta motorul fiind obturata evacuarea, a curatat tot.

Motorul face ala fel, dar nu mai trepida.

Nu era din cauza curatirii evacuarii.


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2012, 22:36 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
Rezultate...

Bujie rupta pe jumatate dupa hexagonul unde vine pusa cheia ... cele 2 bucati frecau una de alta producand zgomotul.

Electrodul central al bujiei in timpul ruperii cel mai probabil a cazut in cilindru.

Efecte:

Fum albastru plus miros de ulei ars pe toba .. doar cand o calc sau stand pe loc cand bag piciorul mai agresiv in pedala, in rest nu ...

Posibil electrodul respectiv sa fii zgariat camasa cilindrului, scapand acum ulei ...
Uleiul era sub minim ... trebuia schimbat ... m-am speriat totusi cum de a ajuns la acel nivel - am completat cu 1l de Valvoline Maxlife ... 10 w 40 - ce fusese si inainte, acum uleiul este la jumatate pe joja si pe spatele acesteia la 2 mm mai sus de jumate - in functie de pozitia jojei, cum intra in baie.
Posibil si din cauza uleiului care isi pierduse caracteristicile sa il arda ...

Tin sa mentionez ca nu maa am catalizatoare si toba de dupa racord .. ele fiind goale, intermediara inlocuita cu o teava ... tobe pe masina functionale mai sunt finala si cea dinaintea finalei.


Posibil fumul albastru sa fie din cauza ca mi-e zgariat interiorul cilindrului si scapa ulei ?

Faza e ca imi scoate fum doar cand ii dau mia tare si cand stau pe loc, pe liber si la fel, turez deodata.


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2012, 22:46 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7101
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Fumul albastru este de la consumul excesiv de ulei.

Mai exact, uleiul iti ajunge in camera de ardere din varii cauze precum: segmenti uzati, ghidajele de la supape uzate, supape, semeringuri uzate, etc.

Motorul este posibil sa traga chiar mai bine putin ca inainte datorita arderii uleiului.

PS. Ai cam facut-o de oaie... acum ar trebui sa desfaci motorul si sa schimbi segmenti si alte nebunii pe acolo... oricum ii cam venise timpul, pentru ca si asa spuneai tu ca, consuma aprox 3L ulei / 10.000 km .

imi pare rau pentru a ta patanie si tine-ne la curent ; Eu unul chiar sunt curios.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2012, 22:47 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
Supape, semeringuri ... toate sunt schimbate recent...

Mi-e teama sa nu fie camasa cilindrului ... segmentii ca segmentii ... aia se schimba usor ... mi-e frica sa nu trebuiasca umblat la cilindru ...

Voi monitoriza consumul de ulei, daca va fii excesiv, clar e o problema majora ...


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2012, 22:50 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7101
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Oricum tu aveai un consum cam maricel de ulei din ce povesteai. Mai ruleaza putin cu ea asa fara sa o fortezi foarte tare, vezi ce se intampla, oricum trebuie desfacut motorul, deci... cu 2-300km +/- tot acolo esti din punctul meu de vedere.

LE: Nu sunt sigur pe afirmatia de mai sus, posibil sa fi spus vreo prostie. Mai bine intrebi un mecanic priceput daca este ok sa mai mergi asa cu ea.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2012, 22:59 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
Consumul scazuse foarte mult .... dupa schimburile de Valvo ... acum sa vad, poate si lipsa cat si a tobei care erau infundate in proportie de 80 % imi lasa fumul sa iasa asa de gros ...

Vom trai si vom vedea ... vorba aceea ...

O sa monitorizez in continuare consumul de ulei ...


Acel electrod putea sa intre intre piston si cilindru sa zgarie camasa? sau mai degraba a fost scos pe supapa de evacuare imediat ce a cazut in cilindru ?


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2012, 23:04 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
Tu intrebi asta si faci facultatea de mecanica?

Nu mai porni motoru!
Da jos chiulasa si vezi ce s-a intamplat in cilindru!

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2012, 23:05 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
Daca as avea in garaj toate necesare .. crede-ma ca l -as da....


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2012, 23:07 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
@ Seth ... chiar daca fac facultatea de mecanica, acolo nu iti spune tie profesorul daca ti se rupe bujia unde cade si ce face .... trust me ...


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2012, 23:09 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
Pai nu tre sa iti spuna, nu se duce in narnia, e de bun simt ca bucatile au zburat in cilindru si au facut haos acolo, ma mir ca nu bate motoru

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Last edited by nae on 20 Jun 2012, 23:12, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 20 Jun 2012, 23:12 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
Nu bate, nu trancane nimic, nu simt lipsa de putere ... E vorba de electrodul central al bujiei mici ...


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2012, 23:13 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
Macar masoara compresia pe cilindru ala

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2012, 23:16 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
Azi cand eram la service, am rugat pe un baiat sa invarta motorul, capacul de deasupra axelor cu came fiind dat jos ... s-a chinuit baiatul sa invarta de i-au iesit ochii ... bineinteles invartea tot motorul pe compresie ... sa vad maine cum am timp sa vorbesc la service sa masoare un pic compresia din cilindru ...


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2012, 23:19 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
Sa o masoare pe toti, da nu un pic, de tot!

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2012, 23:20 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
seth Quote:
Sa o masoare pe toti, da nu un pic, de tot!

Cu siguranta ii va masura pe toti...

Dar de curiozitate ... pe care din bujii va pune aparatul ? ... sau nu conteaza?


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2012, 23:22 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
Pe bujia mare

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited