It is currently 29 Nov 2024, 06:43

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 06 Apr 2012, 21:14 
Offline
User avatar

Joined: 16 Dec 2011, 21:06
Posts: 6
Car: Alfa Romeo 159
Location: Bucuresti
Salut

In cartea tehnica ( Alfa 159 ) scrie ca toate cele 4 anvelope montate pe masina sa fie identice dar din cate stiu si am auzit e perfect OK daca pe fata ai un model ( 2 identice ) si pe spate alt model.

Care e varianta adevarata? :scratch:


Top
   
PostPosted: 06 Apr 2012, 21:19 
Offline

Joined: 22 Mar 2009, 00:50
Posts: 598
Location: Bucuresti
Ambele.

_________________
Image
'07 Maserati Coupe CambioCorsa
'03 156 GTA
156 2.0 JTS-vanduta


Top
   
PostPosted: 08 Apr 2012, 22:30 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
daca oamenii aia scriu o treaba in carte or fi avand un motiv intemeiat. ca altfel nu scriau nimic sau puneau si varinata 2, nu crezi?

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 00:21 
Offline
User avatar

Joined: 12 Apr 2007, 21:56
Posts: 229
Car: Stelvio 2.0 280hp Q4
Location: Bucuresti
Dupa parerea mea sunt 2 motive:

1. In manual scrie ca pentru 4x4 trebuie folosite anvelope identice ca marca, tip pentru o functionare optima si pentru a nu defecta sistemul Q4

On cars fitted with four-wheel drive, all
four tyres should be the same (brand
and track) to prevent damaging the 4-
WD system. The efficiency of the 4-WD
system however, is not jeopardized if
tyres with different wear conditions are
fitted.

2. Iar pentru siguranta , anvelopele trebuie sa fie identice. Functionarea optima a sistemului ESP

Attaining to the prescribed size, to ensure
safety of the car in movement, it
must be fitted with tyres of the same
make and type on all wheels.


Deci : SIGURANTA si EFICIENTA

_________________
Stelvio 2.0 280hp Q4
ex:156 1.9Jtd-M 2004


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 10:33 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 11:33
Posts: 1755
Location: Brasov
Legal, trebuie sa fie identice pe punte. Nu stiu care-i treaba cu siguranta, eu le-am avut intotdeauna la fel pe toate 4 rotile...


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 11:36 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2011, 21:44
Posts: 107
Car: 147 1.9 JTDm
Location: Bucuresti
@yux: si te durea mana sa scrii un raspuns decent? Omul a pus o intrebare, nu a facut o afirmatie, astfel incat sa te iei de el.

Am avut marci diferite fata-spate pe timp de iarna si n-am avut nicio problema. Tine aici si de puterea financiara.


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 11:46 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
eu consider ca i-am raspuns omului decent, fara sa il iau la misto. oricum nu era intentia mea sa il iau peste picior. pana la urma evidentul e chiar in fata ochilor insa refuzam sa il vedem.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 12:46 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2011, 21:44
Posts: 107
Car: 147 1.9 JTDm
Location: Bucuresti
In acelasi timp, daca e sa o luam "by the book", si consumul meu ar trebui sa fie mult mai mic, uleiul din motor ar trebuie sa fie Selenia si nu Castrol Edge etc...


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 12:57 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
mai spune

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 13:09 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4279
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Vyk Quote:
In acelasi timp, daca e sa o luam "by the book", si consumul meu ar trebui sa fie mult mai mic, uleiul din motor ar trebuie sa fie Selenia si nu Castrol Edge etc...
Vorbesti serios ? Pai atunci de ce nu pui lichid de frana in loc de ulei, daca tot e sa facem lucrurile anapoda ?

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 13:37 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
cred ca s-a inteles ce vroiam sa zic. nu stiu daca are rost sa mai continuam offtopic. idea de baza e ca recomandarile din carte au o baza destul de bine fundamentata si nu si-a dat nimeni doar cu parerea cand a redactat-o. (daca vrem sa traim nemteste trebuie sa si respectam legile, normele, reglementarile, regulamentele, recomandarile, tot nemteste)

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 14:03 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2011, 21:44
Posts: 107
Car: 147 1.9 JTDm
Location: Bucuresti
De interese comerciale nu a auzit nimeni pana acum?
@georgeg: arata-mi unde am facut ceva anapoda, te rog.


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 14:21 
Offline

Joined: 19 Jul 2009, 20:15
Posts: 175
Location: Bucuresti
Chiar daca nu au aceeasu marca, sau uzura, anvelopele e bine sa aiba dimensiunile si specificatiile de masa din carte. Si sa fie respectat indicele de viteza. Si sa fie macar perechi, nu 4 roti complet diferite pe masina.Altfel poate iesi urat.

Daca trage doar fata, si ai o pereche pe fata si alta spate, frana si espul se vor comporta diferit, nu la specificatiile din fabrica, si nu o sa fie atat de precise. Atata vreme cant nu tratezi masina la limita, si esti atent, asta e un caz in care poti merge cu o pereche mai buna pe fata, si una mai uzata pe spate. Doar sa fii mai precaut.


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 14:34 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4279
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Vyk Quote:
De interese comerciale nu a auzit nimeni pana acum?
@georgeg: arata-mi unde am facut ceva anapoda, te rog.
Pai poti sa incepi de la uleiul ala de prajit cartofi.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 14:40 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2011, 21:44
Posts: 107
Car: 147 1.9 JTDm
Location: Bucuresti
Ai si vreo motivare tehnica? Sau esti doar megafan Selenia si nu mai exista si altceva pe piata?


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 14:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
calmeaza-te si incearca sa intelegi ca este important sa ai 4 gume la fel,
pe strada ai nevoie de o masina previzibila, nu de reactii diferite din partea gumelor de 6 feluri.

nu imi spune ca e ok cu michelin pilot sport pe fata si linglong`uri pe spate, te rog, nici tu nu crezi asta. :)

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 15:16 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2011, 21:44
Posts: 107
Car: 147 1.9 JTDm
Location: Bucuresti
Evident ca nu. Dar poti lua urmatoarea varianta: prinzi o superoferta la goodyear, sa zicem, dar au doar doua bucati. Nu le iei si cauti alt brand asemanator calitativ pentru celelalte doua roti? Noi-noute, evident.


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 15:30 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Trebuie facuta diferenta intre obligativitate si recomandare.
E obligatoriu (cand te duci la ITP, de exemplu) ca anvelopele sa aibe dimensiunile indicate in carte. Ce este obligatoriu, este si recomandat. Ce e recomandat insa nu e neaparat obligatoriu.
Cel mai bine e sa ai toate anvelopele identice, pentru ca din cand in cand e recomandat sa se faca rocada, astfel ca toate sa fie uzate in aceiasi masura.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 15:44 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
notJamesMay Quote:
Daca trage doar fata, si ai o pereche pe fata si alta spate, frana si espul se vor comporta diferit, nu la specificatiile din fabrica, si nu o sa fie atat de precise. Atata vreme cant nu tratezi masina la limita, si esti atent, asta e un caz in care poti merge cu o pereche mai buna pe fata, si una mai uzata pe spate. Doar sa fii mai precaut.
Vara, anvelopele cele mai bune trebuie sa fie pe spate. De ce? Exista doua posibilitati: carosabil uscat sau ud. Daca esti pe asfalt uscat, poti avea si slick-uri, masina va avea aderenta buna. Daca asfaltul este ud anvelopele uzate nu pot face fata cantitatii de apa si incep sa acvaplaneze, cu atat mai mult cu cat sunt montate pe spate care este mai usor. Daca ai de ales intre ce vrei sa iti derapeze, intre fata si spate, majoritate oamenilor sunt de acord ca este fata, este mult mai usor de detectat si controlat (reduci din acceleratie).
video

Iarna iti trebuie 4 anvelope bune: video.

Legat de ce zice antonel, pentru a trece ITP-ul, am descoperit pe propria-mi piele ca anvelopele trebuie sa aiba indicele de viteza peste viteza maxima constructiva a masinii. In cazul meu, nu mai stiu din ce motiv (probabil erau mai ieftine si iarna de obicei nu merg cu 200), anvelopele de iarna erau de 190km/h iar vitza maxima a masinii este 209. In Romania, unde viteza maxima legala este 130 km/h, imi trebuie anvelope de cel putin 210. In Germania, unde viteza maxima este nelimitata, ai voie sa pui anvelope sub viteza maxima a masinii dar sa ai un abtibild in bord care sa iti reaminteasca sa nu depasesti limita anvelopelor. :mad2:

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 15:49 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
ibiza Quote:
notJamesMay Quote:
Daca trage doar fata, si ai o pereche pe fata si alta spate, frana si espul se vor comporta diferit, nu la specificatiile din fabrica, si nu o sa fie atat de precise. Atata vreme cant nu tratezi masina la limita, si esti atent, asta e un caz in care poti merge cu o pereche mai buna pe fata, si una mai uzata pe spate. Doar sa fii mai precaut.
Vara, anvelopele cele mai bune trebuie sa fie pe spate. De ce? Exista doua posibilitati: carosabil uscat sau ud. Daca esti pe asfalt uscat, poti avea si slick-uri, masina va avea aderenta buna. Daca asfaltul este ud anvelopele uzate nu pot face fata cantitatii de apa si incep sa acvaplaneze, cu atat mai mult cu cat sunt montate pe spate care este mai usor. Daca ai de ales intre ce vrei sa iti derapeze, intre fata si spate, majoritate oamenilor sunt de acord ca este fata, este mult mai usor de detectat si controlat (reduci din acceleratie).
video

Iarna iti trebuie 4 anvelope bune: video.

Legat de ce zice antonel, pentru a trece ITP-ul, am descoperit pe propria-mi piele ca anvelopele trebuie sa aiba indicele de viteza peste viteza maxima constructiva a masinii. In cazul meu, nu mai stiu din ce motiv (probabil erau mai ieftine si iarna de obicei nu merg cu 200), anvelopele de iarna erau de 190km/h iar vitza maxima a masinii este 209. In Romania, unde viteza maxima legala este 130 km/h, imi trebuie anvelope de cel putin 210. In Germania, unde viteza maxima este nelimitata, ai voie sa pui anvelope sub viteza maxima a masinii dar sa ai un abtibild in bord care sa iti reaminteasca sa nu depasesti limita anvelopelor. :mad2:
E incantator sa afli ca "ITP-istii" stiu si asta, sau daca o stiu ca tin cont de ea.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 16:08 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
antonelcodreanu Quote:
E incantator sa afli ca "ITP-istii" stiu si asta, sau daca o stiu ca tin cont de ea.
Am patit asta in doua locuri in Bistrita, in 2010. Este primul lucru la care se uita baietii. Nici nu te lasa sa bagi masina ca ei se uita la anvelope si cartea masinii. Controale, panica mare...

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 16:14 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
ITP-istii mei nu au sesizat ca anvelopele sunt de 190 si masina are 208 :lol: si nu, nu am dat spaga

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 16:31 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
ibiza Quote:
antonelcodreanu Quote:
E incantator sa afli ca "ITP-istii" stiu si asta, sau daca o stiu ca tin cont de ea.
Am patit asta in doua locuri in Bistrita, in 2010. Este primul lucru la care se uita baietii. Nici nu te lasa sa bagi masina ca ei se uita la anvelope si cartea masinii. Controale, panica mare...

offtopic: da-i :censored: de spagari! s-ar lega de orice, poate poate obtin si ei o spaga! Eu am avut gume mai late decat scrie in talon si, normal, am avut probeleme la ITP, in schimb Dacia 1300 din spatele meu a trecut, era perfecta din punct de vedere tehnic, pana si gumele erau originale. :scratch:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 18:24 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 11:33
Posts: 1755
Location: Brasov
Imi aduc aminte de o anumita curba de pe drumul catre primul Trans. In primavara aceea am decis sa-mi iau anvelope de vara second de la un amic forumist, si asta fiindca in verile anterioare mancasem cate un rand de GY Eagle F1, cele simetrice, si m-am gandit ca balcanicul sa fac economie tocmai unde nu era cazul. Mi-am luat niste Dunlop SP Sport 9000 pare-mi-se, toate la fel, uzura diferita dar nu cu mult, insa cu ani de fabricatie FOARTE diferiti. (2, 4, 6, ani vechime, p-acolo).
M-am intalnit cu coloana la iesire din Codlea si am bagat mare spre Balea. Ei bine, undeva dupa Codlea si inainte de Vladeni este o curba de peste 90 de grade la stanga, intr-un varf de deal, curba in care intrasem de multe ori cu 120+ si iesisem excelent de fiecare data, fara macar sa aud scartait de cauciucuri. De data asta insa, am auzit scartait puternic si am simtit masina derapand pe spate: am franat undeva inainte de jumatatea curbei, planuind ca accelerez imediat ce vad iesirea. Si acum sunt convins ca masina a reactionat TOTAL diferit fata de obicei tocmai din cauza aderentei diferite pe roti, mai ales pe franare: m-am ridicat pe 3 roti din franare (stanga spate sus), i-am dat drumul si am accelerat imediat, tragand de volan pe interiorul curbei. In spatele meu era ori Seth, ori Mirica, ori Madkat, ori doi dintre ei, cred ca mi-au si facut o poza sau m-au filmat. Dupa patanie, am reveni la cauciucuri noi, de vara, aceeasi marca si acelasi an de fabricatie, toate 4. Nu am mai avut niciodata probleme, si martori pe aici imi sunt destui ca nu-s tocmai un ingeras atunci cand vine vorba de drumuri virajate...


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2012, 18:39 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4279
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Jaggguare, jaggguare, cate amintiri legate de primul trans si niste drumuri virajate in miez de noapte avem. :naughty:

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited