De ceva vreme a trebuit sa predau 159-le sotiei intrucat si-a schimbat job-ul si are nevoie de masina, transportul public nefiind o optiune din motive de timp. Intrucat proiectul meu e la Muenchen si urasc aeroportul de acolo (unul din cele mai proaste din Europa in materie de conexiuni catre centru cu SBahn-ul), plus mi-e mai usor cu masina si in oras, am inceput sa recurg la inchirieri. Ieri am predat si 159-le la garaj ptr. a verifica inca o data problema cu 'Have Engine checked' si am primit o Giulietta ca ersatzwagen, asa ca parcul meu auto s-a 'imbogatit' peste noapte cu 2 masini: un Audi A3 1.4 TFSI 125PS inchiriat din MUC ptr. o luna si o Giulietta 1.4TB 120PS ptr. 2 zile. Ambele au cam acelasi kilometraj (8000) si evident au fost supuse cam acelorasi conditii de exploatare pana acum (e evident cum te porti cu o masina cand nu e a ta).
Unde sa incep comparatiile:
1. Look. Hmm, no contest whatsoever.
2. Audi e evident mai bine inchegat, degaja mai multa soliditate, prin contrast in Giulietta se aud cam tot felul de zgomote in interior
Iarasi la materiale din pacate Giulietta pierde destul de masiv. Cel putin eu nu sunt chiar un fan al bordului nou, nici al ergonomiei. Sunt insa cateva lucruri care-mi plac mai mult la Alfa: pozitia cotierei (mult mai buna decat in A3) si faptul ca nu deschid/inchid luminile old fashion style de la butonul de langa volan (Audi). Niciuna dintre masini nu are un loc unde se poate depozita usor si la indemana un iPhone, doar in cotiera usii. La Audi e extrem de dificil sa culeg cartela de intrare in parcare din usa de lateral. Butoanele de pe volan la Audi sunt deloc prietenoase, gen rotite, la Alfa pe langa faptul ca sunt mai stylish sunt si mai usor de manevrat. Pana si rotita de aranjat oglinzile e mult mai spectaculoasa la Alfa decat la A3 (parerea mea). Butoanele din bord insa sunt putin cam ciudate la Giulietta, mai degraba prefer abordarea clasica de la A3. Imi mai plac chestiile din aluminiu de la aeratoare (sau cum se cheama chestiile alea de clima) A3, very neat.
3. La mers A3-ul mi se pare mai sprinten in treptele inferioare. Giulietta pare sa inceapa sa se simta mai in elementul ei de la 100 in sus. A3-ul incepe sa devina galagios de la 3.000 de ture in sus, iar de la 160 ai senzatia ca mergi cu geamurile deschise. La 180 am senzatia ca zboara acoperisul. La Giulietta n-am trecut de 140 intrucat n-am condus decat in Elvetia si am inca nevoie de carnet
Oricum la zgomot ori Audi a facut ceva pasi inapoi, ori Alfa s-a imbunatatit usor (probabil ambele). A3-ul e extrem de silentios in schimb in trepte superioare si viteze mici, ai tot timpul indicatia aia pe bord care-ti sugereaza in ce treapta sa conduci, la 70 deja sugereaza a 6-a. De curiozitate am urmarit indicatiile de bord si recunosc ca la 50 in a 5-a si 80 in a 6-a cred ca A3-ul respectiv merge cel mai bine
4. La consum A3-ul castiga detasat. 7.5 consumul pe ultimii 400km, la Giulietta vreo 9.2 in 100km, acelasi regim de mers pe autostrada in proportie de 90%. Doar ca la Giulietta am mers "normal" (adica a 5-a bagata doar de la 100-110, a 6-a doar la 130 de curiozitate ptr. ca si la 159 bag de regula a 6-a doar de la 150-160).
Overall A3-ul e mai premium, o calitate superioara de finisaje/materiale, insa Giulietta e mai "fun" de condus. Concluzie realmente suprinzatoare
. Daca ar trebui sa fac o alegere de cumparare, ar fi la fel ca in urma cu 7-8 ani cand am ales 147 in detrimentul A3 (alegere influentata de varsta, eram mai tanar si nelinistit), insa de atunci gap-ul calitativ mi se pare ca s-a mai redus in vreme ce diferenta de pret a ramas cam aceeasi. Deci Giulietta for me