It is currently 07 Oct 2024, 00:24

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1776 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 572 Next
Author Message
PostPosted: 17 Jun 2011, 23:05 
Offline

Joined: 28 Mar 2011, 21:29
Posts: 54
Car: AR159 2.4JTDm/210
Location: Craiova
Am 21800 Km si ieri am observat ca rotile de fata sunt complet uzate pe interior. In conditiile in care pe exterior profilul este ok. Cele de spate sunt ca noi. Chiar si pe fata dar pe exterior profilul este peste 4 mm adancime.
Am gasit un topic deschis pe alfaowner.com in 2008 avand sute de posturi (peste 30 pagini) care discuta despre aceasta problema, datorata setarilor de fabrica pentru geometria rotilor pe fata. Multi spun ca au pretins si primit despagubiri de la Alfa Romeo UK.
A mai avut cineva aceasta problema?
Cauciucurile sunt Good Year Eagle F1 225/50 R17.

Maine primesc un set nou de cauciucuri pentru fata, dar cam costa distractia asta.


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 00:53 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
De verificat amortizoarele si flansele pe fata. Acolo ma gandesc c-ar fi o problema...

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 01:37 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
mai mult ca sigur nu este nici o problema in amortizoare etc. problema este geometria, chestie discutata intens si patita de cativa si de pe forum.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 09:26 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Ma intreb daca oare o fi asa... Sau daca nu cumva o patesc doar cei cu motorizari 2.4, care au o greutate marita pe puntea fata, articulatiile fiind aceleasi, asta ducand la un unghi de cadere diferit, de aici si uzura pronuntata pe interior a anvalopelor?!?

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 10:33 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4257
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Posibil si ce zice alexmirica insa problema mare vine de la geometria masinii care vine, din fabrica, f u t u t a !
La 12.000 km gumele mele de fata erau uzate la jumate pe interior fata de exterior, motivul fiind deschiderea destul de mare a rotilor. Am facut geometria la baietii de pe dudesti, pus cat mai aproape de drept, am tinut gumele respective pana la 40k km cand intr-adevar le-am aruncat.
Du-te si verifica cat mai repede cum e situatia la tine cu geometria, altfel vei schimba foarte repede gumele.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 11:19 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Da, posibil sa fie varza din fabrica, la unghiuri, insa unghiul de cadere este fix si devine negativ din ce in ce mai pronuntat odata cu cresterea greutatii pe puntea fata, logic. De aici si deductia mea de mai sus, ca la motorizarea 2.4 nu au schimbat si amortizorul, e la fel. La soimul meu de exemplu am unghiul de cadere muci din cauza greutatii mari pe puntea fata, dar nu ma deranjeaza.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 11:23 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
bre, la soim ai unghiul de cadere aiurea din cauza suspensiei mai joase. iar la 2.4 este alt amortizor decat pe 1.9 (chestie verificata)

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 12:07 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Pai io ce zic, prin analogie, motorul de 2.4 fiind mai greu, puntea fata e nitel mai joasa si de aici unghiul de cadere negativ. Deductia asta am facut-o deoarece doar cei cu motorizari 2.4 (mai grele) se plang de uzura pe interior a anvelopelor.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 12:11 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
pai si pe spate bre? ca si pe spate au fost probleme cu anvelopele. si nu se plang toti, stiu masini (2.4) care nu au avut nici o problema.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 15:20 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3314
Car: Giulia Q
tzzivii Quote:
bre, la soim ai unghiul de cadere aiurea din cauza suspensiei mai joase. iar la 2.4 este alt amortizor decat pe 1.9 (chestie verificata)
poate la modele mai noi de 2008 , ca pe cele vechi amortizoarele pt 1.9 si 2.4 sunt sub acelasi cod produs, acelasi lucru si pt brate si etc.
http://webcat-services.zf.com/index.asp?SPR=4" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 15:58 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Poate pe aftermarket. Pe OEM sunt sigur diferite. Chestie vazuta la un schimb de brate superioare. Si oricum intre 1.9 si 2.4 mai difera si arcurile care au alt spring rate.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 16:01 
Offline
User avatar

Joined: 18 Aug 2009, 15:04
Posts: 23
Location: Iserlohn, NRW
Nu apare numai la motoru de 2.4, si eu in toamna cand mi-am schimbat cauciucurile,alea din fata imi erau praf. Am zis ca na, am umblat un an cu ea pe drumuri proaste, geometrie dusa. Am schimbat cauciucurile, am facut geometria, si cand am trecut iar la cauciucuri de vara(dupa vreo 10-15000 de km facuti cu alea de iarna-dunlop wintersport m3) surpriza, si astea erau terminate. Dupa ce m-am agitat 1 pic in service s-or mai uitat mesterii la masina 1 pic si mi-or zis ca trebe schimbat ''schwingarm-u'' dreapta fata ca are 1 pic de bataie si deaia mi se rod cauciucurile. Acu nush ce sa zic, o fi, nu o fi... da ii si bat cu prostia aia in cap daca o schimb si nu ii rezolvata problema, ca nu ii tocma ieftina distractia.

_________________
Liese(159 - 1.9)


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 16:08 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
eu cred ca nu ti-au facut geometria ok. nu are cum fizic, cu geometria ok, sa uzeze anvelopele. se intampla asta doar cand masina este super joasa si atunci unghiul de cadere o ia razna.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 18:18 
Offline

Joined: 28 Mar 2011, 21:29
Posts: 54
Car: AR159 2.4JTDm/210
Location: Craiova
Daca unghiul de cadere (inclinatia in plan vertical) nu se poate regla, cum se poate din reglajul geometriei rotilor sa indrepti chestia asta.

Dincolo spun oamenii ca au primit raspuns de la ARUK ca reglajul asta este specific pentru un condus sportiv pe viraje.
Luni ma duc la un ateleier specializat pe roti si reglaje de unghiuri, sa vedem ce zice meseriasul.


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 18:33 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Unghiul de cadere nu mananca anvelopele decat daca este foarte pronuntat (garda la sol foarte mica)

Problema cu mancatul pe interior al anvelopelor se trage din paralelismul rotilor.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 20:26 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Maninca si caderea, eu dupa 70k km am pe interior cam 1-1.5mm mai putin ca pe exterior. Daca e foarte pronuntata uzura, convergenta este aiurea, vedeti pe topicul lu KALI. Acolo se vede ca 159 are cam -1.5grade (de ex G5 GTI are -0.5), asta e, daca vrei sa stea masina si sa nu subvireze, sufera baba la frumusete.


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 20:28 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
mananca bre dar nu mananca deranjant. la naiba, a mea care e cu rotile sub aripi (vedere din lateral :lol: ) de 20k km si abia se vede uzura pe interior....

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 22:08 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1316
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Hmmm, ma mira ce spuneti cu geometria care vine proasta din fabrica, eu pana acum n-am absolut nici un semn de uzura dupa approx. 27.000 km. Nu se poate totusi sa fie din cauza drumurilor? (intreb ca un non-expert ce sunt).

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
PostPosted: 18 Jun 2011, 23:23 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Am pus pe topicul lui KALI un exemplu cu un G6 1.4TSi testat de km77 care avea aceeasi problema. Nu e o regula unde apare etc. Bine ca nu ai probleme.


Top
   
PostPosted: 19 Jun 2011, 00:23 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
dand Quote:
Hmmm, ma mira ce spuneti cu geometria care vine proasta din fabrica, eu pana acum n-am absolut nici un semn de uzura dupa approx. 27.000 km. Nu se poate totusi sa fie din cauza drumurilor? (intreb ca un non-expert ce sunt).
au fost multe masini care nu au avut probleme, dar si destule care au avut. cum au avut chef italienii :lol:

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 21 Jun 2011, 18:19 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2010, 07:51
Posts: 94
Location: constanta
am patit chestia asta acum o luna de zile ! am luat o groapa mai serioasa si cu ceva viteza si dupa vreo 2 zile am observat o galma pe cauciucul dreapta fata. am mers asa inca vreo 10 zile moment in care am observat ca mi-au iesit sarmele din cauciucul din stanga fata pe partea interioara. cauciucurile erau cam la jumatatea vietii dar au fost schimbate ambele din cauza evenimentului nefericit.

nu a fost defect din fabrica dar se pare ca la cea mai mica dereglare cauciucurile se distrug vazand cu ochii. oricum ca idee in conditii normale cauciucurile din fata s-au tocit dublu fata de cele din spate in cazul meu.

_________________
Alfa Romeo 159 jtdm 16v 150 cp - Fara inima ar fi doar masini


Top
   
PostPosted: 21 Jun 2011, 21:16 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6673
Location: Brasov... oarecum.
treaba cu uzura pe interior mi s-a intamplat si mie pe 47. in mai putin de 10k km am ramas pe interior cu juma de profil. am facut geometria (rotile paralele, unghi cat mai aproape de 0) , am schimbat rotile cu cele de pe spate, ca sa observ daca se mai intampla ceva, iar acum dupa mai bine de 20k sunt tocite uniform interior-exterior. rotile de pe spate sunt la randul lor cam cracanate si intr-adevar parca s-a mai accentuat uzura pe interior insa nu ingrijorator.

daca va faceti geometria tot la Ai, asa cum am facut eu prima data, o sa le puna la fel de deschise ca atunci cand vine din fabrica si nu rezolvati nimic. ba mai mult, o sa aveti surpriza sa va spuna, asa cum mi-au spus si mie, ca "geometria era in regula, aveati o deviere de 2-3 secunde fata de specificatii". morala: tre facuta geometria cu convergenta 0.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 22 Jun 2011, 10:48 
Offline

Joined: 28 Mar 2011, 21:29
Posts: 54
Car: AR159 2.4JTDm/210
Location: Craiova
Nu se cam strica manevrabilitatea si stabilitatea in curbe cu convergenta in zero blana?


Top
   
PostPosted: 24 Jun 2011, 19:26 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6673
Location: Brasov... oarecum.
nup. am mers si cu 0 si ca in fabrica peste 10k cu fiecare setare si nu e diferenta sesizabila pentru un sofer de rand ce merge in ritm normal pe strazi.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 26 Jun 2011, 21:09 
Offline

Joined: 10 Nov 2005, 02:26
Posts: 303
Location: Cluj
A aparut o problema ciudata de ceva vreme la geamul soferului, cand il ridic are un carait pe ultima portiune. Am fost la baietii de monteaza parbrize, s-a uitat , au dat din umeri si cam atat. Ma gandeam ca poate e o piatra prins pe undeva, dar de ce scoate zgomotul doar in partea superiora? Aaaaa si dupa ce o spal ii trece o perioda.

_________________
159 2.4 neagra
ex 147 1.6T.S. 120CP


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1776 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 572 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited