It is currently 02 Feb 2025, 11:49

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 
Author Message
PostPosted: 26 Jan 2006, 05:35 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Sunt foarte curios sa aud impresii despre Selespeed. Nu stiu daca are cineva asa ceva pe forum, dar poate ca cineva a avut ocazia sa conduca asa ceva.

Eu m-am hotarat sa imi cumpar o Alfa 156, si am zis ca daca tot imi iau Alfa, sa imi iau una Selespeed, ca trebuie sa fie misto. In mod normal, as fi luat un BMW, pentru ca sunt fan BMW, am avut pana acum 5 BMW_uri, numai ca problema este ca nu imi permit sa sar de 10 mii de euro cash si la banii astia nu pot lua decat ce am mai avut si de care sa fiu sincer, m-am cam plictisit. Iar un BMW cu SMG trece de 20 de mii, asa ca un Selespeed mi se parea o solutie foarte potrivita.

Dar din cauza ca pentru un viitor leasing, ar trebui sa iau din 2002 minim, am renuntat la ideea de Selespeed pentru ca era peste posibilitatile mele financiare, in Germania cea mai ieftina era 9-10 mii netto. Asa ca am comandat o Alfa 156 2.0 JTS, cu mult mai ieftina, si care pe viitor daca imi place si ma hotarasc sa o tin, o sa o bag pe leasing.

Acuma sunt curios ce am pierdut. Este Selespeed-ul o incantare? Sau e doar o chestiune de fitze?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 10:59 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
O chestiune de fitze, parerea mea. Niciodata nu o sa schimbe vitezele mai bine ca tine!
Singurul avantaj este ca elimina picioru' stang (ambreiaj) si necesitatea de a schimba vitezele. Dezavantaje sunt multe: consum ridicat, schimbare mai greoaie, nu e buna de "liniute", etc.
Stai linistit, nu ai pierdut nimic!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 14:50 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
alexmirica Quote:
O chestiune de fitze, parerea mea. Niciodata nu o sa schimbe vitezele mai bine ca tine!
Singurul avantaj este ca elimina picioru' stang (ambreiaj) si necesitatea de a schimba vitezele. Dezavantaje sunt multe: consum ridicat, schimbare mai greoaie, nu e buna de "liniute", etc.
Stai linistit, nu ai pierdut nimic!
Eu mergeam pe varianta ca fiind semiautomatica, ca si un SMG de la BMW, ar trebui sa schimbe cel mai rapid. De fapt se pare ca e un fel de Steptronic. Imi placea chestia cu padelele de la volan, si reclama care i se facea "Shift like in a Ferrari".

In principiu, mi-ar fi placut o automata pentru oras, e comoda, chiar daca mareste consumul. Stiam ca Selespeed are modul City in care schimba singura.

Oricum, nu sunt genul care sa rupa masini. Imi iau Alfa si pe premiza ca eu am grija in general de masini si ma gandesc ca nu o sa am probleme cu Alfa, ca poate toti aia care se plang, cine stie cum le intretin.

Chiar e greoaie schimbarea vitezelor?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 14:52 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Nu, este extrem de usor de schimbat vitezele, e chiar fun!
Dar parerile de mai sus vin de la unul caruia ii place sa testeze limitele masinii, sa detina cat mai mult controlul masinii, fara calculatoare, electronicaraie si alte prostii.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 15:29 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15282
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Nu am condus selespeed, dar am condus automata, ce-i drept generatie mai veche, insa o cutie destul de desteapta, cu mod economic si sport. Este foarte confortabila, mai ales pt oras, este foarte placuta chiar si pe sectoare virajate, unde singura grija este sa ii dai talpa, schimband ea optim rapoartele (mai ales in cele inferioare cand e cazul), face singura frana de motor fara a brusca masina, sau poti face chiar tu, INSA creste consumul cu mult, si este foarte lenta la plecarea de pe loc !!!! De acest lucru am auzit plangandu-se inclusiv posesori de selespeed, marele dezavantaj al cutiilor automate si semiautomate fiind ca nu poti pleca de pe loc in turatie, ele pleaca de la relanti si urca incet pana in zona unde cuplul devine cat de cat acceptabil sa traga multumitor.

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 16:49 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2005, 16:27
Posts: 311
Location: Botosani
ba potzi pleca de pe loc cu turatzie.. eu la clk daca dau pe sport si apas acceleratia puternica mai intai se tureaza pana la 5000 si dupa aia porneste

_________________
Image
00 Alfa Romeo 166 (sold)
03 Renalut Laguna 2 (for sale)
04 Mercedes CLK (Sold)
07 Yamaha Gryzzli 700
09 Peugeot 308
09 Hyundai Santa Fe
09 BMW X6


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 16:55 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Pai au kickdown. Cel putin la BMW, daca dai talpa brusca la pedala, zbori. Credeam ca asa e si la Alfa, sau poate ca n-ai incercat.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 17:25 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15282
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Am spus mai sus, nu am condus alfa selespeed, am condus automata cu rapoarte sport si kickdown, dar kickdown din cate stiu reprezinta capacitatea cutiei de a retrograda 1 sau 2 trepte la apasarea brusca a pedalei de acceleratie. Scuze daca ma insel.. La selespeed am auzit de aceiasi problema, pleaca lent de pe loc..

Later edit: am vazut cu ochii mei curse intre nissan 350z automate, si plecau amandoua foarte lent, la relanti, si un porsche tiptronic S vs Subaru Impreza (modificata), same, deloc impresionanta plecarea, in final pierzand in fata Imprezei. De 2 ori!

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 17:39 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Da, kickdown la asta se refera in principal, reactia cutiei in retrogradare, dar acelasi lucru se intampla si la plecarea de pe loc, adica ai apasat brusc si pana la fund, zboara. Daca apesi usor pana la fund nu se intampla mare lucru.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 17:56 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15282
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Cred ca depinde mult de masina, si de generatie, eu am in familie o automata generatie mai veche, iar la plecarea de pe loc cu kickdown pleaca intradevar ceva mai tare decat in mod normal, dar nu la fel de tare ca o manuala.. e avedarat, recupereaza pe parcurs, schimba foarte repede si foarte exact vitezele urmatoare (comparativ cu o manuala instalata pe acelasi motor)

ESPinoza, dar CLKul tau nu e diesel? :oops: 5000 de ture la plecarea de pe loc mi se pare moarte curata la un diesel..

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 18:37 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Eu in afara de BMW-uri, nu prea am condus multe masini. Deci pot sa iti spun cum era la 750iL, 528iA, 730dA, 525iA. Cel putin la 750iL, era o senzatie criminala, era V12 de 300 de cai si desi avea 2 tone, cand dadeam kickdown, zbura efectiv. Si de exemplu, intre un 528i cu steptronic si manual, e diferenta de 0,3s in cartea tehnica, cel cu steptronic e mai rapid.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 20:59 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
Am condus selespeed atat pe 147 cat si pe 156. Clar, Selespeed-ul este mai putin fiabil si mai lent decat manuala clasica (daca este manuita corespunzator) insa este mai FUN.

In cazul in care pleci de pe loc nu vei avea sanse in fata uneia manuale deoarece cu selespeedul se pleaca de la realnti in timp ce cu manuala se poate porni optim de la 3-4.000 rpm.

Chestia cu apasatul franei in timp ce se tureaza motorul nu am incercat-o, insa unii proprietari mi-au spus ca nu merge deoarece schimba automat in 2.

Per total este o cutie OK fiind mai rapida decat una automata clasica.

_________________
Superchips - Be Driven


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 22:18 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Deci in concluzie, am facut bine ca am renuntat la idee. Eram foarte incurcat, pentru ca cele care erau la banii mei, erau model 2000-2001, cu interiorul stil vechi si care nu imi placea deloc. In plus, cum nemtii nu scriu data fabricatiei in anunturi, si scriu data primei inmatriculari, eram foarte nedumerit, daca este sau nu este Euro 3. Din cate studiasem eu, din 09.2000 motoarele 2.0 TS au avut Euro 3, si degeaba gaseai una cu EZ 2001, daca ea de fapt era fabricata inainte de a se baga Euro 3. Iar in privinta consumului, nu ma deranjeaza foarte tare, am avut 2 ani un 535 care imi consuma un pic sub 20 in oras, deci chiar daca Selespeedu consuma mai mult, ar fi fost ok.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Nov 2006, 23:09 
Offline

Joined: 06 Sep 2006, 20:11
Posts: 44
Location: bucuresti
bine ca nu ti-ai luat selespeed.
eu am 147 selespeed si regret. mi s-a defectat ceva la ea si nu ii da nimeni de cap.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 Nov 2006, 13:52 
Offline
User avatar

Joined: 06 Jul 2006, 12:03
Posts: 737
Location: Baia Mare
Si eu am condus un 156 cu selespeed si nu am ramas impresionat.Dupa ce trece "senzatia" de nou si high-tech pe care ti-o da selespeedul, o sa cauti ambreiajul in podea tot mai des .Dar subscriu si eu: e lots of fun si mult mai usor si simplu decit pare.

_________________
Ni Ten Ichi Ryu


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2006, 23:26 
Offline

Joined: 04 Jul 2007, 15:05
Posts: 5
Location: Tulcea
WLF Quote:
Sunt foarte curios sa aud impresii despre Selespeed. Nu stiu daca are cineva asa ceva pe forum, dar poate ca cineva a avut ocazia sa conduca asa ceva.

Eu m-am hotarat sa imi cumpar o Alfa 156, si am zis ca daca tot imi iau Alfa, sa imi iau una Selespeed, ca trebuie sa fie misto. In mod normal, as fi luat un BMW, pentru ca sunt fan BMW, am avut pana acum 5 BMW_uri, numai ca problema este ca nu imi permit sa sar de 10 mii de euro cash si la banii astia nu pot lua decat ce am mai avut si de care sa fiu sincer, m-am cam plictisit. Iar un BMW cu SMG trece de 20 de mii, asa ca un Selespeed mi se parea o solutie foarte potrivita.

Dar din cauza ca pentru un viitor leasing, ar trebui sa iau din 2002 minim, am renuntat la ideea de Selespeed pentru ca era peste posibilitatile mele financiare, in Germania cea mai ieftina era 9-10 mii netto. Asa ca am comandat o Alfa 156 2.0 JTS, cu mult mai ieftina, si care pe viitor daca imi place si ma hotarasc sa o tin, o sa o bag pe leasing.

Acuma sunt curios ce am pierdut. Este Selespeed-ul o incantare? Sau e doar o chestiune de fitze?


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2006, 23:33 
Offline

Joined: 04 Jul 2007, 15:05
Posts: 5
Location: Tulcea
salut baieti.din ce am citit aici nu stiu daca sa ma intristez sau sa ma bucur ca am selespeed 156. dar cum nu sunt genul sa le rup pe "liniute" e ok, chiar foarte ok.singurul dezavantaj ramane bineinteles consumul dar imi place prea mult ca sa ma uit la 2 litri in plus.intr-adevar pierd "scartaitul" la plecare dar pe urma nu mi-e rusine cu ea.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Dec 2006, 11:51 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Problema cu Alfa Romeo in general si cu varianta Selespeed in in special este ca e prea putin cunoscuta in Romanica,si atunci la cea mai mica problema,din cauza raritatii oamenilor specializati in a remedia problemele,ti se pare un capat de lume sa duci o Alfa,sau Doamne fereste,un Selespeed intr-un service(fie el si Autoitalia)....stai p-aproape si experienta de Alfist va avea numai lucruri bune de castigat! :wink:
Apropo,bine ai venit pe forum,niste poze de-ale masinii tale ar fi foarte apreciate!

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Dec 2006, 16:38 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Eu am un 156 Selespeed, pe care il conduce sora-mea... Si cunosc foarte bine sistemul, de altfel eu am reusit sa rezolv problema lui ottogrozav care se manifesta prin faptul ca sarea in N (neutral) si nu mai vroia sa intre in nici o viteza, decat daca scoti bornele de la baterie si sa lasi asa o ora. Neplacut.
Oricum, daca Doamne-Fereste ai probleme sau nelamuriri cu Selespeed scrie aici sau trimite-mi un PM.

Alex.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited