It is currently 30 Nov 2024, 20:00

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 1258 Next
Author Message
PostPosted: 01 Oct 2010, 13:50 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Pai vad ca 10w-60 e recomandat pentru o atmosfera mai calda si tocmai vine frigul... :? Cand vor fi cel putin -10 grade, uleiul va fi mai "gros", ceea ce face o pornire mai grea si va fi si mai dificil pentru pompa de ulei sa-si faca treaba. Sper sa nu ma sperii singur. :D

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 01 Oct 2010, 13:55 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
Daca avem o iarna ca ultima, ar fi bun un ulei 5w-50/40.
Pentru noi, cei cu TS/JTS, chiar si V6

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 01 Oct 2010, 14:30 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
tomi_alfa Quote:
Pai vad ca 10w-60 e recomandat pentru o atmosfera mai calda si tocmai vine frigul... :? Cand vor fi cel putin -10 grade, uleiul va fi mai "gros", ceea ce face o pornire mai grea si va fi si mai dificil pentru pompa de ulei sa-si faca treaba. Sper sa nu ma sperii singur. :D
Interpretarea e gresita, 10W-60 face parte din grupa uleiurilor sintetice recomandate si pentru temperaturi de peste 45grade dar si sub -35grade! In respectivul tabel 10W-60 face parte dintr-o insiruire de tipuri de ulei, nu e ultimul, sau nu se incadreaza unor temperaturi ridicate...
Daca avem de ales dupa conditiile atmosferice insa, pentru ierni geroase se recomanda uleiuri 5W iar pentru verile calduroase orice W-60...

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 01 Oct 2010, 15:05 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Ah, m-am mai linistit in cazul asta :D Multumesc pentru explicatie.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 03 Oct 2010, 13:15 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Poze din manualul de 147, deci pentru 1.6 ts 105 si 120cp, 2.0 ts 150cp si diesel 1,9 jtd 8v si 16v
Poze din autodata pentru 1,6 ts 105cp si 2,0 jts
Aveti si indicatii despre ce bujii sunt recomandate(pentru benzinare), ca sa nu mai puneti toate prostiile la indicatia altora si apoi sa va mirati ca nu trage masina.


Attachments:
ulei3.jpg
ulei3.jpg [ 75.55 KiB | Viewed 2580 times ]
ulei2.jpg
ulei2.jpg [ 101.17 KiB | Viewed 2580 times ]
ulei1.jpg
ulei1.jpg [ 86.19 KiB | Viewed 2584 times ]

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP
Top
   
PostPosted: 16 Dec 2010, 18:41 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Intre MOTUL 7100 4T 10w40 (Sintetic cu dublu Ester) si MOTUL 8100 X-cess 5W-40 (Sintetic 100%), care ar fi mai indicat, avand in vedere ca ajung cam tot pe acolo cu pretul pentru 5 litri?

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 06 Feb 2011, 00:50 
Offline

Joined: 05 Feb 2011, 01:16
Posts: 2
Stimati Alfisti, bine v-am gasit. Am si eu o intrebare referitoare la noua mea Alfa Crosswagon Q4 1.9 JTD, 16v, 110 KW si anume ce tip de ulei de motor trebuie sa folosesc.
Am citit tot topicul (va rog nu ini sariti in cap) dar nu am gasit nimic referitor la motorul acesta.
Pana una alta am achizitionat pentru primul schimb de ulei un Aral High Tronic 5W-40 (scrie ca e fabricat in Germania si are cod de bare care incepe cu 40).
Va rog sa imi spuneti daca acest ulei este ok avand in vedere ca masina are 110.000 km reali (verificati la reprezentanta), nu am carte de service si manual de la fostul proproietar, asa incat nu stiu ce ulei s-a folosit anterior si nici nu stiu care este recomandarea fabricantului.
Totodata, credeti ca este cazul sa schimb si kit-ul de distributie? repet, nu am manual de utilizare. Trebuie schimbata si pompa de apa odata cu kit-ul de distributie?
Multumesc mult celor care imi vor raspunde!


Top
   
PostPosted: 06 Feb 2011, 03:10 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Jura-te ca nu ai gasit fix mai sus, cu poza din manual, ce fel de ulei trebuie folosit ?
Daca ai cautat la fel si despre distributie, nu o sa ai viata usoara pe forumul asta.
Iti las postul doar pentru ca e primul, altfel zbura instant.


Top
   
PostPosted: 06 Feb 2011, 15:21 
Offline

Joined: 05 Feb 2011, 01:16
Posts: 2
Ma tot uit la postul de mai sus si nu reusesc sa vad unde este vreo referire la Aral. Tocmai spuneam ca nu vreau sa iau Selenia ca nu se prea gaseste in comert.
Referitor la distributie, stiu parerea voastra insa nu stiu ce scrie in manual, si asta m-ar fi interesat mai mult.
Oricum...mersi mult pentru ajutor!!


Top
   
PostPosted: 06 Feb 2011, 15:29 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7906
Car: Vespa
Location: Bucuresti
pai nu o sa gasesti pareri despre toate marcile de ulei din lume ... doar ce tip de ulei e recomandat pentru motorul tau .
Selenia gasesti , nu neaparat la Metro sau in orice magazin de piese dar tre sa cauti . nici nu e greu , dai un PM aici lui dcmilitaru , dima gabriel , sau pur si simplu folosesti functia search ... cum dealtfel la fel de usor gasesti in reteaua AutoItalia sau la Italoparts ...


Top
   
PostPosted: 06 Feb 2011, 15:52 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
giovanotti Quote:
Ma tot uit la postul de mai sus si nu reusesc sa vad unde este vreo referire la Aral. Tocmai spuneam ca nu vreau sa iau Selenia ca nu se prea gaseste in comert.
Referitor la distributie, stiu parerea voastra insa nu stiu ce scrie in manual, si asta m-ar fi interesat mai mult.
Oricum...mersi mult pentru ajutor!!
Daca nu vrei sa iei Selenia pe motiv ca nu se gaseste, puteai rezolva problema cu un search, sunt destui pe aici si nu numai pe aici care vand respectivul ulei.
Daca nu vrei sa iei Selenia pe motiv ca e un ulei prost, iarasi, gaseai aici alternative.
Cat despre manual, puteai sa rezolvi si aia cu un search.
Aparent, nu stii ce vrei si iti e lene sa cauti.
Uite manualele, cu promisiunea ca urmatorul post in care ti-a fost lene sa cauti va atrage dupa sine pedeapsa retroactiva si pentru astea 2 de mai sus.
http://www.sendspace.com/file/2h0urr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sendspace.com/file/qpyygq" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 05 Mar 2011, 16:51 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
Salut,

Luna aceasta va trebui sa fac schimbul de ulei, m-am gandit sa ii fac si un "oil flush" daca tot sunt la capitolul asta. Ma puteti ajuta cu o recomandare, ce firma, ce flacon, cum se face exact, se toarna peste uleiul uzat sau se goleste uleiul uzat si se toarna solutia asta de curatat dupa aceea se goleste si se pune uleiul bun filtru si gata.
Mentionez ca eu folosesc Valvoline 5w50 VR1 am vazut la ei pe site ca au si ei solutia asta "engine flush" sau imi recomandati alta firma.


PS: pentru masina din semnatura, motorul are 150k .

Mersi,

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 05 Mar 2011, 19:46 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Nu te obosi, nu face absolut nimic acel oil flush. Cea mai sigura solutie de flush e sa dai jos baia de ulei si sa o cureti, altfel vor ramane urme din uleiul vechi indiferent cum faci si ce solutie folosesti.


Top
   
PostPosted: 05 Mar 2011, 23:53 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
Am sa tin cont de parerea ta si a colegilor forumisti care mi-au dat pm pe acest subiect si asa voi face, schimb uleiu, filtru si sanatate.

Merci baieti :wave:

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2011, 15:05 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Deoarece ma indrept cu pasi repezi spre revizia de 40k km, a venit timpul sa imi pun si eu intrebarea: ce ulei sa ii pun in locul raposatului Selenia *?

Asadar, dupa citirea acestui topic, oscilez intre urmatoarele tipuri de ulei:
- Royal Purple
- Motul
- Valvoline VR1 5W-50
- Edge Sport / Edge (da, stiu ca este totusi o diferenta maricica intre cele doua tipuri).
Eu inclin totusi catre Motul sau Royal Purple dar decizia nu este luata inca. Are cineva argumente pro sau contra, in afara celor mentionate deja, sau o alta recomandare ?

Vreau sa aleg uleiul care ofera motorului cea mai buna protectie, acesta esti singurul criteriu in alegerea lui. :P

L.E. motorizare : 1.6 TS, 77 KW

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2011, 22:37 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Exista o pleiada de uleiuri bune. Dar tu ai citit si nu ai inteles nimic, ai dat copy/paste unor firme si cam atit.
Uleiul se alege in functie de ce vrei de la el, de la masina, cand si cum conduci.
Daca vrei reteta ca pentru robotei, pune Motul ca e usor de gasit.


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2011, 22:56 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
@Cristian_Nita Am folosit Castrol Edge (10W-60) si nu am fost prea multumit, pentru ca il consuma cam repede si nici motorul nu suna prea placut. Am trecut pe Motul (10W-60 4T Ester) si motorul se simte mai bine si nici nu mai consuma atat de mult. Trec de 1000km si completez cam 500-700g si ating si 7000 rpm.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2011, 23:05 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
@tomi_alfa ... 500-700ml ulei la 1000km ? vb serios? este un consum exagerat din punctul meu de vedere. Pana si motorul lui cristialex ia mai putin :))

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2011, 23:11 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
CristianMiu Quote:
@tomi_alfa ... 500-700ml ulei la 1000km ? vb serios? este un consum exagerat din punctul meu de vedere. Pana si motorul lui cristialex ia mai putin :))
Am spus ca peste 1000km, plus ca deseori merg cu ea turat, pentru ca ma imbie si toba sport :D .

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2011, 23:19 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
eu prin trecut de 1000km inteleg ca e undeva intre 1000 si 1500 sau intre 1000 si 2000km, care sincer tot mi se pare un consum destul de maricel de ulei. Personal masina mea de la schimb la schimb consuma undeva 300-500gr ulei ( schimbul il fac la 8000km )

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2011, 23:23 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
CristianMiu Quote:
eu prin trecut de 1000km inteleg ca e undeva intre 1000 si 1500 sau intre 1000 si 2000km, care sincer tot mi se pare un consum destul de maricel de ulei. Personal masina mea de la schimb la schimb consuma undeva 300-500gr ulei ( schimbul il fac la 8000km )
Intre 1000-1500. Probabil are o influenta si cilindreea, a mea fiind 2.0.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2011, 23:26 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Posibil... oricum si antonel are 2.0 ts si 200.000 km si spunea ca nu-i consuma deloc de cand foloseste selenia racing... whatever, sa mearga cum trebuie si sa te bucuri de ea. ;)

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2011, 08:27 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Masina a mers doar cu Racing, si ca exemplu, am schimbat saptamana trecuta uleiul, schimb pe care l-am "lungit" pana la 10000km, in acesti 10000 am completat cu 400ml.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2011, 09:33 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
:shock:

multumesc frumos pentru feed-back si, in mod special, multumesc pentru PM-urile utile. Sa auzim de bine!

PS. alexandrus, sa intru intr-o disputa cu tine despre ce presupui tu ca stiu eu sau nu stiu, sau cat presupui ca inteleg si de ce, este total inutil; pentru mine, pentru tine, pentru forum. Nu ai decat sa pandesti fiecare post de-al meu si sa postezi cele mai acide posturi, cu cele mai ciudate banuieli, deduceri... daca asta te face sa te simti bine, go ahead!

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 14 Sep 2011, 12:28 
Offline
User avatar

Joined: 23 Oct 2006, 16:14
Posts: 192
Car: GT 2.0JTS Selespeed
Location: Bucuresti
Am citit topicul asta si in principiu ma lamureste partea cu tipurile de uleiuri. Insa nu inteleg cum doar din caracteristicile uleiurilor poti sa ai variatii de consum de la nimic (probabil 100-200 ml) intre schimburi cum spun unii la 700-800 ml/1000km cum spun altii. Mi se pare foarte mult si ma gandesc ca totusi ar putea sa mai fie si alte probleme la motor daca consuma atat nu doar tipul uleiului.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 1258 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited