It is currently 12 Apr 2025, 21:17

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 25 Dec 2006, 10:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2006, 08:22
Posts: 344
Car: 159 2.4
Location: Tomis
Salutări!

Nu credeam să postez atât de repede în cadrul acestui topic.

Am făcut deja 700 km cu Alfiţa mea şi încep deja problemele. E drept că nu par prea grave (nu am fost nevoit să chem o platformă să mă întorc acasă) însă cu siguranţă sunt alarmante.

AÅŸadar:
-alaltăieri (sâmbătă 23 dec) mi s-a oprit motorul DE DOUĂ ORI în timpul mersului :samui: (nu acceleram şi aveam în ambele situaţii cca 70 km/h) fără nici un avertisment de niciun fel. Mi-am dat seama că motorul se oprise încercând să schimb direcţia şi sesizănd că era extrem de greoaie (şi parcă şi pedala de frâna la rândul ei era greoaie însă m-am concentrat asupra directiei, aşa că nu-mi mai amintesc foarte clar)... Mi se pare extrem de periculoasă această problemă. Nu vreau să mă gândesc ce ar fi fost dacă eram într-o situaţie de urgenţă şi mă trezeam că schimbarea de direcţie ia mult mai mult timp decât prevăzut... Reducând viteza şi apăsând iar butonul de start, motorul a pornit şi totul a fost ok (fără mesaje de alarmă, luminiţe ciudate în bord sau cine ştie ce altceva)

- ieri după ce am făcut o plimbare de cca. 200 km, la oprirea motorului am fost întâmpinat de un ţiuit ciudat însoţit de un mesaj : "Vehicle Protection System not Available". Am scos cheia din locasul ei, mesajul de pe display a dispărut (evident, s-a stins displayul la scoaterea cheii) însă ţiuitul a continuat... După cca 5 secunde am reintrodus cheia în contact, am observat imediat în partea stânga jos a diplayului un icon galben - un volan deasupra unei chei. şi după alte 2 secunde, totul a revenit la normal. Mi-am continuat drumul însă după alte câteva minute, ajungând acasă, la oprirea motorului surpriză: acelaşi ţiuit stresant cu acelaşi mesaj. De data asta însă, a durat puţin mai mult până să încerc să reintroduc cheia, astfel că după cca 10 secunde a dispărut ţiuitul de la sine, fără a mai fi necesar să introduc eu cheia.

Aseară am mai făcut o plimbare de vreo 75 km (nu-mi dădea pace mesajul şi voiam să văd dacă se mai repetă sau dacă se mai opreşte ca proasta în mers), însă totul a fost ok. Absolut nici o problemă, maşina s-a comportat excelent. Am oprit de două ori însă nu am mai avut parte de mesajul "VPS not available".

Sunt confuz deja :headscratch: . Nu ştiu ce să mai cred. Oi fi avut eu ghinionul de a nimeri una dintre cele proaste :woot: ?

A mai întâlnit cineva problemele astea? Voi merge la dealer după sărbători chiar dacă maşina va fi ok până atunci, măcar sa ia nota de problemele survenite, pentru eventualitatea în care se vor mai repetea (doamne fereşte)...
Sper să nu mai postez curând în acest topic...

P.S.: poate are relevanţă :) În ambele situaţii când Alfiţa a făcut nazuri (şi numai atunci), nevastă-mea ( :bee: ) era în maşină (doar două plimbări a făcut cu Alfiţa până acum). Nu mi-a făcut nici o problemă atunci când o conduceam singur... :inlove:

_________________
Fița - Alfa 159/2.4 JTDm, 200CP
GiPi - Fiat Grande Punto/1.4 StarJet, 95CP

"The man who does not take pride in his own performance performs nothing in which to take pride" - Thomas J. Watson (1874-1956) - Founder of IBM


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 25 Dec 2006, 11:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Io banuiesc ca e immobilizer-ul, in sensul ca la un moment dat nu mai citea codul cheii.
Fugi la dealer si zi-le de problema!

Alex.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Dec 2006, 01:47 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2006, 08:22
Posts: 344
Car: 159 2.4
Location: Tomis
M-am mai linistit.
Aparent nu este o problemă gravă, după cum mă liniştişte un membru de pe "alfaowner", ci ar fi vorba despre bolţul electric de fixare a coloanei de direcţie după oprirea motorului care nu ar fi intrat bine în locaşul lui (după cum am înţeles eu, nefiind nici mecanic şi nici priceput într-ale mecanicii). Iar dacă situaţia se mai repetă, ar trebui să apăs pe coloana de direcţie ca în cazul unui volan standard al unei maşini care se porneşte clasic, din cheie (însă nu mi-e clar cum anume, să rotesc volanul sau să-l apăs ? :scratch: ).
Iată referinţa către postul respectiv:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... post828488
Dar voi face totuşi o vizită la dealer pentru ca prima problemă (cea cu oprirea din senin a motorului) încă mă pune pe gânduri. Altfel, nici o problemă nici astăzi. Maşina este pur şi simplu excelentă şi nu-mi pare nicio clipă rău că m-am îndreptat către Alfa Romeo, iar micile probleme - de care se pare că nu scăpăm nici chiar în cazul modelelor mai noi, din păcate - au fost un risc asumat...
:shithappens:
"Prietenii ÅŸtiu de ce"

_________________
Fița - Alfa 159/2.4 JTDm, 200CP
GiPi - Fiat Grande Punto/1.4 StarJet, 95CP

"The man who does not take pride in his own performance performs nothing in which to take pride" - Thomas J. Watson (1874-1956) - Founder of IBM


Last edited by Johnny Mnemonic on 26 Dec 2006, 12:04, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Dec 2006, 11:45 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Se referea sa rotesti volanul stanga-dreapta, ca la Dacie, ca sa deblochezi boltul antifurt, ca ramane agatat in coloana. Acelasi lucru se poate intampla si aici, deoarece asa patesc si io la 147, fiind sistem clasic, vechi.
Insa asta e mesajul cu VPS Not Available.
Cu oprirea motorului in mers inca nu ne-am lamurit.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Dec 2006, 21:23 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Alfa sau nu,unei masini noi-noute in anul 2006 nu ii poate fi acceptat sau iertat sa se prezinte asa in primele zile de utilizare.
Daca s-ar mai repeta faza cu opritul motorului ar fi indreptatit sa ceri o masina noua.De fapt,nu vad de ce ai mai astepta sa ti se opreasca motorul in mers pentru a doua oara...ca sa se intample ceva grav???

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Dec 2006, 22:27 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2006, 08:22
Posts: 344
Car: 159 2.4
Location: Tomis
Cred ca am exagerat cu problemele ...
Am deja 1300 km (500 azi dupa un drum până la Bucureşti) si maşinuţa s-a comportat numai la superlativ până acum (cu excepţia celor două motive de "panică" descrise mai sus). Nu s-a mai oprit niciodată motorul din acea zi... Încă nu sunt foarte liniştit (evident că mă nelinişteşte faptul că nu găseşte nimeni o explicaţie plauzibilă pentru acele două opriri ), dar totuşi, faptul că nu s-au mai repetat, are darul de a mă face să cred că poate nu era ceva grav, sau poate răspunsurile nu ţin chiar de maşină...
Aşa că aştept să fac 100mii km şi să-mi amintesc cu zâmbetul în colţul gurii despre acele momente de "dubii".

Later edit:

am fost zilele trecute si pe la service pentru alinierea portierei soferului (pareta din spate iesea cam cu 5 mm si era chiar vizibil) si pentru alinierea volanului (tineam usor stanga pentru o directie dreapta), ocazie cu care au pus si testerul pe masina si nici o problema detectata. Si pana acum (2400 km) nu s-a mai intamplat nimic alarmant. Masina e chiar superba: toate sistemele functioneaza ok (exceptand un senzor de parcare care iese ca prostul periodic in alarma, dar nu vreau inca sa-mi dea bara jos pentru asta...).

_________________
Fița - Alfa 159/2.4 JTDm, 200CP
GiPi - Fiat Grande Punto/1.4 StarJet, 95CP

"The man who does not take pride in his own performance performs nothing in which to take pride" - Thomas J. Watson (1874-1956) - Founder of IBM


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2010, 04:13 
Offline

Joined: 08 Feb 2010, 17:17
Posts: 25
Am patit si eu faza cu semnul cu volanul si cheie pe bord insotite de acelasi text,dar atat,adica n-a fost nici un tiuit sau sa mi se opreasca motorul,mie semnul mi-a aparut in mers,dupa ce am oprit si repornit motorul a disparut,plus ca mie imi mai apare un semn,ceva legat de suportul pentru calcai,imi apare un semn galben si zice ceva de hillholder dupa care a disparut,nici n-am apucat sa citesc tot,poate ma lamuriti,ms


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2010, 09:55 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
1. Nu e posibil ca tocmai din cauza IMMO ului sa se fi oprit si motorul? Poate e un contact imperfect pe la senzor.
2. Mi s-a oprit motorul in mers la un drum cand nu aveam borna (+) de la baterie stransa! Prima data a repornit bine mersi, in afara de sperietura nu mi-am dat seama ce s-a putut intampla. A doua oara nu a mai pornit, nu mai aveam nici contact. A fost primul lucru sa verific borna :wink:

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2010, 16:51 
Offline
User avatar

Joined: 29 Sep 2006, 08:22
Posts: 344
Car: 159 2.4
Location: Tomis
povestea cu oprirea motorului e... poveste acum. Dar ca sa lamuresc putin problema, mi-e greu acum sa fac asocierea intre eroarea immobilizer-ului si oprirea motorului pentru ca la acea vreme a fost singura data cand s-au manifestat ambele intr-un interval de timp apropiat. De atunci nu am mai vazut mesajul 'VPS not available', iar cu motorul cred ca am rezolvat-o (sunt ani de cand nu s-a maioprit in mers, insa si dupa ce mi s-a rescris softul si s-a inlocuit un releu de la pompa de combustibil la reprezentanta, si de asemenea dupa ce mi-am schimbat stilul de condus - evit sa las levierul cutiei de viteze in punctul mort, stil recunoscut de multi dintre cei carora li s-a oprit motorul in mers).

_________________
Fița - Alfa 159/2.4 JTDm, 200CP
GiPi - Fiat Grande Punto/1.4 StarJet, 95CP

"The man who does not take pride in his own performance performs nothing in which to take pride" - Thomas J. Watson (1874-1956) - Founder of IBM


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited