Serbane, esti foarte tare, de-abia astept sa ne cunoastem, saga voastra o sa faca record de audienta, sa stii! Felicitari si de la mine, pentru masina, pentru multe, pentru rezultatele tale si, mai ales, pentru pasiunea ta! Daca inca nu s-a inventat grupul stabil de fani pe care sa-i vezi prin viraje pe traseele tale de concurs, il propun eu acum spre infiintare!
(In felul asta o sa am ocazia sa-l vad si pe Bogdan Coconoiu, de care sunt curios.)
Zi-ne, te rugam, si care e legatura dintre 'nea Vova si celebrul Marin Dumitrescu!
Anul trecut l-am cunoscut la taica-meu in curte pe Eugen Ionescu-Cristea, ca ma oprisem incredul sa ma holbez la Lotus-ul ala negru al lui. Si dupa ce-mi intinde mina cu modestie si-si rosteste numele, in starea de perplexitate in care m-a bagat (eu fiind mare fan al lui si al tatalui lui) il aud ca-mi explica: "Asta, care o vedeti, e o masina care o sa circule bine mersi si peste 30 de ani. De fapt ea are deja niste ani buni... N-are nici un pic de electronica pe ea si nici un <<sistem>> special. Asa am primit-o de la uzina, si asa am vrut-o si eu. E de la mama ei, domnule! Am si hard-top la ea! Ii schimb acum scaunele, i le pun pe-astea de competitie, ca ma mai duc si eu cu ea in cite-un weekend, ma dau o tura-doua prin Poiana si ma intorc cuminte acasa. Si nici o masina moderna, oricit de sofisticata ar fi, n-o sa-mi redea mie placerea mea de a conduce! Ca in rest, ce mi-a mai ramas de facut? Sa mai invat cite-un VIP sa sofeze?! Pai imi vomita in masina, la prima curba..."
Mai mult decit savuros... A fost o mare bucurie pentru mine si o mare onoare. Eram innebunit cind ii vedeam pe vremuri celebrul lui R12-Gordini si mai ales acea Lancia Stratos... Sa nu uitam ca Petre Cristea, tatal sau, detine un anumit record pe care majoritatea conationalilor impatimiti de masini nu-l cunosc: a fost singurul roman pina acum care a cistigat marele premiu la Raliul Monte Carlo, in 1938, cu o masina preparata integral chiar de el. Daca nu ma insel, montase un motor de Ford Cosworth... 1938!!! Au trecut 72 de ani!!! Habar n-avem noi azi cum s-a scris istoria... si cit de mici suntem, fata de acesti oameni si rezultatele lor concrete, si calitatile lor dovedite. Oameni cu adevarat intregi.
Totusi, ceva avem si noi in singe, chiar daca ne ajutam de ABS, EBD si altele: pasiunea, si mai ales placerea de a conduce. Cea autentica.
Si care masina zici ca a apartinut si lui Tiriac? Chiar asta?
Hai ca-ti citesc posturile ca pe carti, sau seriale... Baga niste episoade mai lungi, ca facem cu inima...
P.S. Nu ma-ntreba cum arata Lotus-ul acela, ca intru brusc in transa hipnotica.
_________________ "Eu nu port bijuterii... Eu le conduc!" And beauty is not enough...
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16v 150CP+ 310Nm+ 2005 facelift Giugiaro
|