Alfa Romeo 6C
Alfa Romeo 6C Super Sport din 1929
Alfa Romeo 6C este numele unei seri de modele de automobile prezentata in 1925,care in diversele sale evoluti a fost produsa in sectile casei milaneze incepand din 1927 pana in 1950.
Sigla "6C"este acronimul de la sase cilindri si descrie functionarea motorului care echipa masinile proiectate de Vittorio Jano,un important proiectant de la Alfa Romeo al carui nume este legat de motoarele in 6 cilindri in linie montate pe 6C 1500.
Primele versiuni 6C 1500 Young din 1927 si 6C 1500 Touring din 1928 (numele de la carozzieriere englez James Young si carozzieriere italian Touring),aveau montat un 6 cilindri in linie cu un singur ax cu came in cap cu o cilindrata de 1.500 cc ,capabil de a furniza 54 CV,facand masina sa ajunga la 125 km/h.Motorul lui Jano mic in cilindrata reusea sa dezvolte o asa putere mare din cauza cilindreei unitare reduse (250cc).Versiunea Sport a masini 1500 Alfa Romeo au fost dotata rapid cu dublu ax cu came in cap si de un sistem de supraalimentare permitandui astfel versiuni 6C 1500 de a avea puterea sa invinga in '28 la Mille Miglia, la 24 Ore de Spa,la Targa Florio si pe circuitul din Modena.Asa erau iesite in anul 1928 masinile 6C 1500 Sport (carrozzata Young) de 76 CV ce atingeau viteza de 140 km/h.
6C 1500 Sport Spider din '28 a fost prima spyder Alfa Romeo,iar o versiune a acesteia vine numita 6C 1500 NR in onoarea lui Nicola Romeo care a abandonat conducerea fabrici.Micutul motor de 1500 cc a stimulat interpretarea mai multor carrozzieri care au scos diverse versiuni ale masini 6C.In 1929 de exemplu,carrozzeria Farina a propus un elegant Torpedo.
Dintre toate versiunile,cea mai puternica a fost 6C 1500 Sport compressore Zagato din '29 condusa de Antonio Ascari si Giuseppe Campari.In total modelul 1500 a fost produs in 1.075 exemplare.
In anul 1929 intra in productie versiunea succesiva a masini care avea marita cilindrata motorului la 1.752 cc de unde si numele de Alfa Romeo 6C 1750. Estetic nu suferise modificari importante; aceasta versiune 1750 ,a ramas in productie pana in anul 1933 reusind in tot acest timp sa domine lumea curselor,multumita propulsorului sau care era in gradul de a furniza 85 CV (chiar si pe versiunile destinate vanzari).In cei patru ani in care a fost produsa au fost realizate 2.579 esemplare.
In ultimul an de producere a versiuni 1750,vine introdusa si noua versiune Alfa Romeo 6C 1900 care avea cilindrata dusa la 1917 cm3.Versiunea Alfa Romeo 6C 1900 a fost produsa in 197 exemplare.
Succesiva versiune a lui 6C a fost Alfa Romeo 6C 2300 prezentata in anul 1934,ramasa in productie pana in anul 1937. Acceasta evolutie prezenta noutati importante printre care prima in Europa cu suspensi pe roti independente.
Este substituita de Alfa Romeo 6C 2500, ultima masina de serie produsa de casa din Arese de dinaintea celui de-al doilea razboi mondial,masina a carei productie s-a reluat in primul an de dupa razboi si produsa pana in anul 1950 in circa 2.800 exemplare.
Din seria 6C au fost si versiuni speciale printre care si Alfa Romeo 6C 2500 SS Villa d'Este.
In anul 1952 vine realizata 6C 3000 CM, model creat exclusiv pentru curse(a obtinut multe succese sportive)
Modelul 2500 a fost ultima versiune din seria 6C si vine retrasa de pe piata pentru a face loc noi Alfa Romeo 1900.
Una dintre ultimele 6C 2500
sursa:
wikipedia
Attachments: |
800px-Coys_vintage_car_501593_fh000035.jpg [ 119.45 KiB | Viewed 3128 times ]
|
800px-Coys_vintage_car_501593_fh000033.jpg [ 58.81 KiB | Viewed 3128 times ]
|
800px-Alfa-Romeo_6C-2300B-Pescara.jpg [ 185.67 KiB | Viewed 3128 times ]
|
800px-Alfa_Romeo_6C_2300_Sport_Cabriolet_1947_white_vl_TCE.jpg [ 79.01 KiB | Viewed 3128 times ]
|
800px-Alfa_Romeo_6C_1938_with_2_3_litre_engine_and_light-weight_sports_body.jpg [ 132.68 KiB | Viewed 3128 times ]
|
800px-1938_Alfa_Romeo_6C_2300B_Mille_Miglia_Spyder_186635948.jpg [ 152.95 KiB | Viewed 3128 times ]
|
800px-1938_ALFA_Romeo_6C_2300B_Mille_Miglia_Spyder2.jpg [ 126.56 KiB | Viewed 3128 times ]
|
800px-1937_Alfa_Romeo_6C_2300B_Pescara_Berlinetta.jpg [ 154.12 KiB | Viewed 3128 times ]
|
757px-Alfa_Romeo_6C_2300_Touring_Spider.jpg [ 122.64 KiB | Viewed 3128 times ]
|
450px-1937_Alfa_Romeo_6C_2300B_Pescara_Berlinetta_front.jpg [ 74.26 KiB | Viewed 3128 times ]
|
800px-Alfa-Romeo_6C-2500-SS-Touring-Rear-view.jpg [ 124.76 KiB | Viewed 3128 times ]
|
800px-Alfa-Romeo_6C-2500-SS-Touring.jpg [ 131.55 KiB | Viewed 3128 times ]
|
800px-Alfa-Romeo_6C-2500-SS-Cabriolet.jpg [ 175.24 KiB | Viewed 3128 times ]
|
800px-Alfa-Romeo_6C-2500.jpg [ 181.37 KiB | Viewed 3128 times ]
|
800px-AlfaRomeo3.jpg [ 94.86 KiB | Viewed 3128 times ]
|
780px-Alfa_Romeo_6C2500_SS_grey_v_TCE.jpg [ 129.14 KiB | Viewed 3128 times ]
|
800pxpilotialfaromeo5.jpg [ 85.96 KiB | Viewed 3128 times ]
|
800pxnuvolariconsuma.jpg [ 78.59 KiB | Viewed 3128 times ]
|
800px-Alfa-Romeo_6C-1750-Spider.jpg [ 153.5 KiB | Viewed 3128 times ]
|
700px-1930sAlfaRomeo6C.jpg [ 153.78 KiB | Viewed 3128 times ]
|
800pxalfaromeo6c1900.jpg [ 197.94 KiB | Viewed 3128 times ]
|