fara nici o suparare, dar asa o aiureala mai rar!
"In principiu avem 3 filozofii de cauciucuri de iarna
Cine are ceva de adaugat sau de corectat, este binevenit, eu am incercat sa dau doar cateva repere.
1. filozofia germana: sunt cauciucuri cu un profil f asemanator cu un cauciuc performant de vara si este conceput pentru a rula in special pe autostrada, la mare viteza. In general autostrada este uscata sau umeda, prezenta zapezii sau a ghetii fiind practic inexistenta, deoarece curatarea zapezii se face frecvent si se imprastie deasemenea o mare cantitate de material antiderapant (nisip si sare)
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... +Sottozero
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... tact+TS810
2. filozofia japoneza: sunt cauciucuri special concepute pentru rularea pe suprafete acoperite de polei si legislatia nu permite utilizarea cuielor. Profilul este usor de recunoscut, fiecare bloc cauciuc al profilului fiind dotat cu o multitudine de "serpisori"
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... odel=X-Ice
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... zak+REVO+1
3. filozofia nordica: este un cauciuc care este conceput in principal pentru drumuri acoperite de zapada ori amestec zapada si apa , sau in regiunile unde este frecventa prezenta a catorva centimetrii de zapada, zapada ce este curatata mai rar sau foarte tarziu. In general un astfel de cauciuc poate fi dotat cu cuie (atentie sunt tari sau regiuni unde cuiele nu sunt permise!)
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... interforce
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... er+Carving"
-aratati-mi mie firma care poate sa-si permita sa faca cauciucuri speciale pt germania/asia/tarile nordice...
-pt japonia: "concepute pt rulare pe polei, samd...". radio erivan spune: in principiu da, dar numai daca japonia a fost mutata la polul nord!!!
-pt germania: de cand exista in germania numai autostrazi? drumuri "judetene", de tara, sau in oras, etc... nu mai exista? in plus, cine zice ca autostrazile nu pot sa fie inzapezite? chiar zilele astea au fost niste stau-uri(dopuri de circulatie) din nord pana in sud de zeci de km!
-in plus: "serpisorii" sant la ordinea zilei, nu sant altceva decat "lamellen" care sant caracteristice TUTUROR cauciucurilor de iarna!
eu nu stiu, dar postingul asta mi se pare ca un banc(prost)...
"In afara de asta ce ar mai trebui stiut:
1. un cauciuc 4 sezoane ajunge la "aderenta 0" odata cu scadera temperaturii sub -7C
2. marea majoritate a cauciucurilor de iarna incep sa se supraincalzeasca la temperaturi peste +7C
3. recomand instalarea cauciucurilor de iarna pe jante de tabla de otel, janta de aliaj fiind predispusa coroziunii, iar repararea acestea costand o avere in cazul unui accident sau a aspectului corodat.
4. cei care au o iarna cu f putina zapada si chiar cu temperaturi peste 0 grade, eu recomand un set bun de lanturi in caz ca......mergi la ski.
5. pentru cei care opteaza la jenti de tabla, eu recomand o jeanta de origine (noua sau din dezmembrari) Asta va da posibilitatea de a reduce diametrul jentii si ca atare puteti instala un cauciuc de iarna care este mai putin costisitor.
de ex: masina este echipata cu jante de aliaj 18" dar se pot instala fara probleme jante 16" cu cauciucuri echivalente. Asta poate fi un mare avantaj financiar, un set complet de roti 16" poate avea acelasi pret cu 3 cauciucuri 18"
6. dimensiunea minima a jantei este data de.... etrierul de frana fata. Adica trebuie sa va dea posibilitatea de a instala janta si sa se invarta fara a freca in etrier.....
Iar daca nu puteti avea o geanta de tabla de origine si singura solutie este o jeanta universala, trebuie sa fiti f atenti ca jeanta sa se sprijine pe butucul fuzetei!
7. Un reglaj/verificare a unghiurilor este recomandat sa fie facut macar o data pe an, ideal fiind o data toamna si o data primavara. Iar daca luati o bordura "la pachet" .....imediat!"
...alte aiureli!
referitor la punctul:
1: orice cauciuc "4-seasons" e mai bun in iarna decat un cauciuc de vara! "0 aderenta"! in principiu da, dar numai daca mergi cu slick-uri de cursa!
2: groaznic! va dati seama cati mor anual din cauza cauciucurilor de iarna "supraincalzite". bullshit!!! adevarul este ca cauciucurile de iarna se uzeaza mai repede, din cauza ca materialul e mai moale(ca sa aiba aderenta mai buna la frig, cand alea de vara devin "scortoase")
3: si da si nu...da, pt jentile de aliaj costa reparatia mai mult decat pt alea de tabla(ce surpriza!). nu, vremea cand jentile de aliaj erau mancate de sare a trecut de mult. jentile de productie actuala(si ultimii ca 8-9 ani) nu mai au probleme cu sarea(sau invers...). majoritatea masinilor "mari", si multe din alea "mai mici" merg si iarna cu jenti de aliaj(pt unele nici nu mai exista de tabla).
4: nu am prea inteles ce vrea, dar ma rog...
5: o mare noutate, cauciucuri mai mici/inguste sant mai ieftine decat mai mari/late! wow!
6: bla, bla...
7: de ce sa faci un reglaj odata pe an?? chestia cu bordura, ok!
sorry, pt lungimea postingului dar mi-sa ridicat parul pe spinare ce aiureli scriu unii...