It is currently 22 Nov 2024, 03:00

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 16 Sep 2009, 14:20 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Aveti idee daca la masinile cu arcuri sport (-30mm Eibach, in cazul meu) se poate regla unghiul de cadere (nu stiu termenul tehnic) incat cauciucurile sa nu se manace pe interior. De curand am descoperit ca toate sunt uzate mai mult pe interior. Am fost la un service Alfa, mi-au masurat geometria si a iesit ca unghiul de cadere e cam de 2 grade fata de verticala, insa mi-au zis ca asta e normal in cazul arcurilor sport. E adevarat?
Daca da, cam care ar fi intervalul de uzare al cauciucurilor in cele doua cazuri (cu si fara arcuri sport)? Intreb pentru ca pe partea exterioara profilul cauciucurilor e destul de adanc.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2009, 14:50 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6690
Location: Brasov... oarecum.
salut. banuiesc ca este vorba de un model 156.
am inteles ca la alfa (147/156) nu se poate regla unghiul respectiv. desi am cautat pe net diverse informatii, si am aflat ca in general la tipul asta de suspensie (la cel de pe fata ma refer) ar trebui sa se poata face si acest reglaj. pe spate mi se pare ca nu este posibil. din cauza arhitecturii suspensiei. oricum, sunt in continuare in cercetari asupra acestei probleme, de aceea nu dau ca sigure aceste informatii.

eu am problema de care zici tu, insa doar pe fata, desi am arcuri+amortizoare stock. la mine pe interior adancimea santurilor este cam jumate din cat este pe exterior. avand in vedera ca erau noi cauciucurile si ca au ajuns asa in 10.000km, aproximez ca mai merg in stilul asta un maxim de 5-6000km. eu am cauciucuri asimetrice, ce nu pot fi permutate de pe stanga pe dreapta. dar daca s-ar putea muta ar ajunge la un inca 15-16.000km. deci un total de aproximativ 30-32.000km. totusi, un cauciuc ar trebui sa dureze cel putin un 50-60.000km de condus normal pana sa implineasca varsta de 3 ani cand se considera ca a imbatranit si trebuie schimbat.

daca ce am spus mai devreme e adevarat (cheastia cu reglatul) nu iti ramane alteceva decat sa le permuti de pe stanga pe dreapta. daca exsta si alte reglaje posibile, sunt si eu faorte curios si interesat.

succes

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2009, 15:40 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Cauciucurile au doar cu mine la volan 37k km, si in principiu doar pe fata e problema mai grava. Cele de pe spate mai merg bine mersi inca 10-15k km. Insa am impresia ca uzura a avut loc mai mult in ultimul timp, pentru ca eu de obicei verificam cauciucurile periodic si nu mi-au sarit in ochi decat relativ recent. Dar chiar si asa imi pare ca e cam mic intervalul. In principiu ma astept ca un set de cauciucuri de vara sa fie ok cam 80k km.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2009, 16:54 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
eu cred ca tu vrei defapt sa reglezi convergenta. tocitul rotilor pe interior tine de convergenta mai mult decat de cadere :)


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2009, 16:59 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Ma refer la camber angle. Din pacate nu stiu termenul tehnic in romana. Si ca sa fiu mai clar, rezultatul masuratorii a fost aprox 2 (+-0.2) grade camber negativ la toate rotile.

LE: ar mai fi caster angle, dar din cate imi dau eu seama asta e fixat, si toe care se regleaza din bratele casetei de directie (asta e zero la mine).

LLE: cred ca toe inseamna convergenta, si intradevar am citit aici ca asta genereaza uzura prematura. E posibil ca o data cu masurarea geometriei sa imi fi reglat si convergenta, insa nu mi-au spus ca ar fi fost in neregula.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2009, 23:09 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Din cauza arcurilor, va trebui sa te obisnuiesti cu modul asta de a uza anvelopele.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 17 Sep 2009, 02:59 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Camber si caster nu se regleaza la 147/156/GT. Sau ma rog, nu cu flansele amortizor stock, pentru camber, iar pentru caster e nevoie de suruburi mai speciale.


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2009, 10:02 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Dany Quote:
toe... (asta e zero la mine).
Am verificat mai atent foaia cu rezultatele geometriei si am observat ca inainte de reglaj avem convergenta 1.8°.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2009, 12:21 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Ca sa nu poluez aiurea topicul lui @marius continui aici discutia legata de convergenta puntii spate:
IRBabuin Quote:
Da, ai si pe spate, uite aici in fisa de reglaj de la 159 al lui KALI.
http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php? ... 0&start=75" onclick="window.open(this.href);return false;
Poate isi face cineva timp sa imi explice si mie diversele valori de pe fisa respectiva, pentru ca mi-e cam greu sa inteleg valoarea unui unghi masurat in mm. Pe de alta parte vad in afara de valoarea convergentei puntii fata, toate celelalte valori au ramas identice la final. Sa inteleg din asta ca doar convergenta fata se regleaza? Daca da, care mai e sensul masurarii celorlalte unghiuri (cadere, fuga - banuiesc ca e vorba de camber si castor), in cazul unei masini stock? Sunt relevante pentru starea trenului de rulare in vreun fel?

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2009, 12:32 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Toe, Camber si Caster.
Casper in episodul urmator. :)

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2009, 12:59 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Dany Quote:
... si intradevar am citit aici ...
@marius acelasi site il citam eu mai sus. Nu semnificatia celor 3 unghiuri ma incurca (m-am lamurit intre timp cum sta treaba), ci masurarea lor in mm, conform fisei postate de @kali.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2009, 14:32 
Offline

Joined: 20 Feb 2009, 18:28
Posts: 1712
Location: Galati
Dany Quote:
Ca sa nu poluez aiurea topicul lui @marius continui aici discutia legata de convergenta puntii spate:
IRBabuin Quote:
Da, ai si pe spate, uite aici in fisa de reglaj de la 159 al lui KALI.
http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php? ... 0&start=75" onclick="window.open(this.href);return false;
Sa inteleg din asta ca doar convergenta fata se regleaza?
Se regleaza si pe spate dar la mine nu a fost cazul...

_________________
ex 159 SW 1750 TBI ti


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2010, 11:36 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Când am schimbat gumele de vară cu cele de iarnă am observat că cele de pe spate sunt tocite pe exterior mai mult decât pe interior. Când mă uit la maşină din spate, roţile par să aibă unghi de cădere negativ, adică ar trebui să tocească exact invers(pe interior).
Cum se explică acest lucru?
P.S. Arcurile pe spate sunt cam moi şi parcă nu mai are înălţimea corectă la gol, cu atât mai puţin încărcată.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 14 Jan 2010, 13:14 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Aparent tocirea excesiva e din cauza convergentei (toe) -in cazul tau cred ca e vorba de toe in daca zici ca sunt tocite pe exterior-, nu a unghiului de cadere (camber).

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2011, 08:48 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Salutare. Am nevoie urgent de niste sfaturi/pareri. In urma unui accident suferit din lateral in partea din fata stanga, masina "trage dreapta". Am fost la geometrie si mi-au spus ca unghiul de cadere si de fuga sunt in afara valorilor pe partea stanga si mi-au spus sa schimb portfuzeta si amortizorul.

Intrebarea este: Amortizorul ar putea face ca masina sa "traga dreapta"? Intreb, deoarece de la reprezentanta mi-au spus ca nu de la amortizor s-ar remedia comportamentul asta, iar in alte doua parti ca din cauza lui face asa. Nu stiu pe cine sa mai cred, ca stiu ca nu-s reglabile fuga si caderea :( . Pana acum, pe masina sunt schimbate portfuzetele fata, bratele inferioare fata, tendoanele si basculele spate.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2011, 10:19 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2009, 21:18
Posts: 880
Car: KamiKaze 147
Location: Bucuresti
Nu pot sa spun sigur pentru Alfa insa la Supernova imi tragea aiurea din cauza unui amortizor putin stramb. Cat despre unghiul de cadere, asa-i nu se poate regla, insa cel de fuga stiu ca se regleaza.

_________________
(O=v=O) - 147 1.9 JTD


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2011, 10:31 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Multumesc de raspuns. Mai astept si alte pareri, ca nu vreau sa schimb un amortizor de sport pack degeaba, ca-i destul de scump :cry:

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2011, 23:12 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6690
Location: Brasov... oarecum.
cat de grav a fost incidentul din lateral? poate e dusa toata fata intr-o parte si atunci,...e cam nasol.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2011, 01:00 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
yux_mm Quote:
cat de grav a fost incidentul din lateral? poate e dusa toata fata intr-o parte si atunci,...e cam nasol.
Nu as putea sa spun cat e de grav, dar voi descrie cum a fost. Eram pe drumul prioritar, cu o viteza de cam 60 km/h, ploaie si din stanga vine un taximetrist care ma loveste in roata stanga fata si ma proiecteaza in bordura din dreapta. Ca pagube la exterior nu am avut decat bara fata crapata putin, aripa fata "sifonata" iremediabil, infundata portiera soferului, stearsa portiera din spate, gaurita aripa din spate si rupta o bucata de plastic din bara spate.
Sper ca din descrierea de mai sus sa nu duca la concluzia ca e dusa toata fata ca nu stiu ce ma fac :samui:

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 26 Jul 2011, 15:39 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6690
Location: Brasov... oarecum.
pare destul de nasol. eu as duce-o la un service mai spalat, asa, poate chiar la reprezentanta, care are sculele necesare, sa o puna pe standul special pentru verificari si sa vezi daca e dreapta masina. loviturile astea in lateral nu sunt suportate deloc bine de masini in general. succes

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 26 Jul 2011, 17:53 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
yux_mm Quote:
pare destul de nasol. eu as duce-o la un service mai spalat, asa, poate chiar la reprezentanta, care are sculele necesare, sa o puna pe standul special pentru verificari si sa vezi daca e dreapta masina. loviturile astea in lateral nu sunt suportate deloc bine de masini in general. succes
Mda, tocmai ca reprezentanta din Iasi e slab dotata. N-au nici macar cu ce sa lipeasca pragurile de plastic :thumbdown: . Am gasit un service care cica are aparatura de ultima generatie, fac indreptari de caroserii etc., dar fiindca e in concediu persoana care se ocupa de astea, trebuie sa apelez la altele :roll: .

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2011, 19:02 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Azi am reschimbat fuzeta stanga fata si mi-a dat valorile de mai jos si nu mai trage dreapta atat de tare.
Cum rezolv ceea ce e cu rosu, adica unghiul de cadere si de fuga, ca nici un mecanic nu-mi spune cum (ori nu stiu ori nu vor) ? :thumbdown:


Attachments:
DSC00857.JPG
DSC00857.JPG [ 140.09 KiB | Viewed 3608 times ]

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)
Top
   
PostPosted: 29 Aug 2011, 13:16 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
O solutie pentru rear camber. http://www.autocorse.es/index.php?main_ ... anguage=en

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.


Top
   
PostPosted: 02 Sep 2011, 19:41 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
sv_kdt Quote:
Problema e pe fata din pacate... :?

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 02 Sep 2011, 22:58 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
Jugul are o miscare laterala de 1-2 mm, s'a incercat deplasare lui spre dreapta pentru echilibrare?

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited