It is currently 31 Jan 2025, 17:40

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: 25 Jun 2009, 20:33 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
De vre`o 2 sapt incoace sunt disperat! a inceput variatorul sa faca urat la pornire (1 - 2 secunde)dar asta nu`i problema prea mare! Mai grav este ca atunci cand apas ambreajul si calc frana ... pe langa obisnuita`i "autoturatie", adica cand atinge pragul unde trebuie sa aibe relantiul, scade sub limita, si apoi se tureaza singura pana la ~1800 Rot/min, apoi se opreste motorul. Din aceasta cauza raman fara servodirectie si fara ABS ... am curatat debitmetrul (adica mufa de conectare) si clapeta de acceleratie. Rog pe cat posibil un alfist din Constanta care are un model asemanator, sau oricare alt coleg de forum, sa ma trimita la un mecanic aici in Constanta! Nu doresc preturi foarte mici, ma intereseaza calitatea serviciilor! :(( Mentionez ca am alimentat de la Luk Oil si problema a inceput sa apara mai des! De asemenea am schimbat kitul de distributie de curand, inclusiv pompa de apa si uleiul+filtru de ulei! Va rog idei de la ce ar putea fi ?

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 26 Jun 2009, 09:04 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Poate ajuta si pe altii! Am cautat si pe alte forumuri si am gasit, impropriu spus, "o rezolvare". Poate fi considerata extrema de unii dar nu am primit inca reply`uri pe tema asta asa ca am sa aplic si va voi tine la curent.
Iata "Rezolvarea" (pt. un 2.0 TS din 99 MK1)
1. se demonteaza din bord vitezometrul
2. La conectorul A, (acolo sunt 2 conectori-mufe) se cauta pinul cu numarul 15 (pinul responsabil cu trimiterea de semnal catre ECU)
3. Prin taierea sau deconectarea acestuia unitatea ABS nu mai influenteaza ECU, prin faptul ca la franare sau debraiere si automat scaderea vitezei, ECU nu mai tine cont si astfel nu mai influenteaza turatia motorului.
Am sa caut la mine despre ce este vorba! Sper sa se rezolve! La mine relantiul este "beton" 900rot/min asta in stationare! Apoi dupa ce plec de pe loc chiar si la schimbarea in treapta a 2`a exista posibilitatea opririi motorului in mers!
De asemenea ma gandesc ca acest comportament ciudat poate surveni din cauza unor factori de natura electrica! am sa caut toate masele si voi incerca sa le fac o conexiune mai buna! Astept pareri si comentarii. Multumesc!

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 27 Jun 2009, 08:35 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
rezolvare tipic romaneasca :thumbdown:
eu nu ti-as recomanda sa faci asta!

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 27 Jun 2009, 12:31 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Marian, stiu ca nu e o "rezolvare" este mai mult o amanare! Dar uite ca doar ce am facut chestia asta, iata imbunatatirile :
1. Relantiul sta FIX la 900, are variatie, rareori, mai ales cu AC`ul pornit, de ordinul zecilor de rotatii pe minut (din ce indica bordul );
2. Ezitarile, din cauza turatiei, au disparut complet!
3. La franari sau debraieri, turatia scade "usor" pana la 900 rot/min, si se mentine!
4. ABS`ul functioneaza la fel, nu exista deprecieri in franare.
5. Am testat`o la un drum, si chiar se comporta excelent!
Din ce am citit pe alfaowner, altii care au facut acelasi lucru, au cateva luni bune de mers asa si nu se observa alte defectiuni!
Banuiesc ca rezolvarea problemei, consta in verificarea instaltiei electrice. Spun asta pentru ca, la pornire nu exista fasoanele turatiei, si nici pericolul opririi in mers! Deci in urma incalzirii motorului si implicit dilatarea unor cabluri, apare un scurt sau un contact imprefect (cred ca a doua este mai plauzibila). Va voi tine la curent cu evolutia "rezolvarii".
P.S Iata cum se face taierea pentru o Alfa 156 2.0 TS an fabricatie 1999, model MK1 :
1. se demonteaza vitezometrul!
2. In spate exista 2 mufe! A si B (A este cea care are 16 pini iar pe mufa exista numerotarea acestora)
3 se cauta pin`ul cu nr 15 si se taie (indeajuns cat sa poata fi reatasat ulterior!)

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2009, 22:43 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Opinii, pareri, comentarii ... nimic ? A mai facut cineva de pe mealugurile noastre treaba asta ? S`a mai confruntat, sau se confrunta cu aceasta problema? Multumesc!

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 30 Jun 2009, 01:30 
Offline

Joined: 01 Dec 2008, 23:24
Posts: 1379
Location: Lisbon
Deci aceasta "rezolvare" este comuna pe forum-uri de afara...atat AO cat si 156.net...aici in Portugalia au facut deja treaba asta la doua masini...156 1.8 din 1998 si 2.0 din 1999,intr-adevar s-a rezolvat.

Dar au "aplicat" aceasta "optiune" din cauza ca relantiul era chiar foarte enervant,si apoi a aparut aceeasi problema ca si la tine: se oprea motorul in mers.

Daca pana la urma faci asta,firul care il tai izoleaza-l si lasa-l acolo,dar identificat(pui pe el o eticheta cu nr. corespunzator).

Bafta.

_________________
Alfa Romeo Giulia 2.0 RWD
Alfa Romeo 147 GTA


Top
   
PostPosted: 04 Jul 2009, 11:18 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Iti multumesc triesse, in primul rand pt. ca ai fost singurul, care a "binevoit" sa raspunda post`ului meu! Cred ca restul s`au simtit "jigniti" de aceasta "rezolvare" si din aceasta cauza nu a raspuns nimeni ... asadar! Iti multumesc inca odata!(Multumirea este sincera, fara nici`o umbra de ironie!)

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 04 Jul 2009, 11:45 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Nu cred ca s-a simtit nimeni atat de jignit incat sa nu-ti raspunda.
Mai probabil este ca nu s-a lovit nimeni de problema ta si rezolvarea ei.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 04 Jul 2009, 12:37 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Multumesc Marius! :) Credeam ca e o problema uzuala relantiul si "figurile" lui. M`am gandit ca aceasta "remediere" va fi utila!
Am aproximativ o sapt de cand merg asa! Nu s`a stricat altceva ba chiar dimpotriva, cred ca s`a inbunatatit consumul :), pe baza faptul ca relantiul este stabil si nu se mai tureaza singur motorul :). Pot spune cu mana pe inima ca am regasit, chiar daca nu cred ca am pierdut`o, pasiunea de a conduce elegant si sportiv ;). Pt mine a mers cei care mai au probleme rog sa dea un PM sau sa posteze aici. Am sa revin si cu poze ca sa se vada exact cablul cu pricina.
P.S Marius ... ma simteam singur pe aici :( si de aia m`am simtit un pic revoltat :) ca sa nu`ti mai zic ca am intalnit o gramada de soferi in trafic care sunt proprietari de "masina Alfa Romeo" si habar nu au ce masina au :censored: :P Multam` !

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 04 Jul 2009, 23:13 
Offline
User avatar

Joined: 12 Nov 2008, 22:51
Posts: 89
Location: giurgiu
La mine face foarte rar figuri , dar cred ca recurg si eu la rezolvarea asta... ..
Astept poze.....

_________________
Alfa 156 1.8 t.s/1999 "edizione sportiva"

"After you drive an Alfa Romeo,anything else is..basic transportation!"


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2009, 19:36 
Offline
User avatar

Joined: 23 Feb 2009, 02:03
Posts: 112
Location: Giurgiu
La fel am si eu 2.0 ts astept poze si mai multe detalii daca sa rezolvat definitiv problema, ca ma bate gandu s-o "operez" si eu pe a mea.


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2009, 20:24 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Am revenit cu pozele :) Sper sa se "pupe" si la voi! "Operatia" in sine este descrisa mai sus, si iata o repet aici :
Iata "Rezolvarea" (pt. un 2.0 TS din 99 MK1)
1. se demonteaza din bord vitezometrul
2. La conectorul A, (acolo sunt 2 conectori-mufe) se cauta pinul cu numarul 15 (pinul responsabil cu trimiterea de semnal catre ECU)
3. Prin taierea sau deconectarea acestuia unitatea ABS nu mai influenteaza ECU, prin faptul ca la franare sau debraiere si automat scaderea vitezei, ECU nu mai tine cont si astfel nu mai influenteaza turatia motorului.
Iata si imaginile :
http://img219.imageshack.us/img219/1324/sdc12171.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img219.imageshack.us/img219/2305/sdc12183.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Sper sa va ajute ... aveti grija mare la numerotarea lor! Mufa 1 este cea mai mare de acolo! La mine, banuiesc ca la toate, numerele apar in colturile mufei!
P.S Inca ceva... peste tot unde am vazut aceasta rezolvare, scria clar ... cablul se TAIE nu se deconecteaza, pentru ca exista riscul ca ulterior sa apara in bord "defectiune Airbag" si nu`i placut si din ce am inteles nici ieftin de scos! asa ca ...atentie si succes!
P.P.S :P Inca un punct important, spun eu, este sa taiati cablul la o lungime care permite reconectarea lui, in cazul in care se gaseste o rezolvare serioasa a problemei !

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 06 Jul 2009, 10:22 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 178
si eu am aceeasi problema, nu stiu cat de buna e solutia gasita :(


Top
   
PostPosted: 06 Jul 2009, 15:28 
Offline

Joined: 10 Jan 2009, 16:28
Posts: 3
Location: giurgiu
sal,si eu tot un 2.0TS din 99 am si as incerca si eu aceasta metoda,cam aceleasi probleme am si eu la alfa mea si in plus mai am o chestie ca peste 4000rpm nu se mai tureaza...am curatat clapeta,am verificat depitmetru, este ok.o sa o tratez si eu cu aceeasi metoda poate ai face bine...la tine se manifestau problemele pe care le am eu cu lipsa turatie peste 4000rpm??daca da,in urma"interventiei" se simt ameliorari?merci,ciao la toata lumea


Top
   
PostPosted: 06 Jul 2009, 15:51 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Lucicanu, la mine problema, cu peste 4000 nu a existat sa stii, probabil la tine se intampla din cauza debitmetrului de aer :(. Eu nu sunt in masura sa iti recomand altceva decat un service sau un mecanic de Alfe. Dar poti incerca sa tai cablul si sa iti lasi indeajuns de mult cablu incat sa`l poti reatasa usor! ;) Si vezi ce iese! Acest cablu, cum am zis si mai sus transimte semnal de la vitezometru la computerul de bord, ca sa anunte decelerarea sau scoaterea din viteza. Incearca sa`l tai si vezi ce iese ... Daca nu rezolva problema atunci mergi cu incredere la un mecanic, solutia la problema ta, din pacate ma depaseste.
P.S Incearca sa vezi daca nu cumva motorasul de la acceleratie este defect! vezi unde duce acceleratia la tine (cablul mai exact) ar trebui sa duca la o "rola" care este un motoras de fapt! N`ai precizat, nu se tureaza peste 4000 in mers, sau la relanti ?

Cipy83 ... am zis si mai sus! "rezolvarea" pe care am adoptat`o eu, a dat roade! Merg asa de aproape 2 saptamani, te rog sa ma crezi pe cuvant !E O ALTA MASINA! merge altfel ... fuge altfel! Schimbarea vitezelor se face mult mai "fin" ... ABS`ul functioneaza perfect (am testat`o la service). Singurul "inconvenient", daca permiti, este ca acum cand iau piciorul de pe acceleratie ... se simte o mica bruscare, adik frana de motor este mai profunda! Te rog sa nu intelegi gresit, masina nu se opreste mai repede ci pur si simplu inceputul decelerarii este un pic mai pronuntat!

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 06 Jul 2009, 16:39 
Offline
User avatar

Joined: 23 Feb 2009, 02:03
Posts: 112
Location: Giurgiu
Eu mai astept putin,poate mai face cineva, ca imi este cam aiurea sa imi bag nasu sa tai fire,ca poate are si ceva efecte secundare.Oricum imi surade ideea de a scapa de problema asta enervanta a relantiului .


Top
   
PostPosted: 06 Jul 2009, 21:57 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Sorinel25 ... da`i fara frica! EU am facut treaba asta ! ti`am explicat cum sta treaba :) citeste mai sus ! NU exista pana acum dezavantaje ! :) taie`l cat trebuie si indeajuns incat sa`l poti pune inapoi ;) incearca :) mai rau n`are ce sa faca crede`ma !

Madkat, consumul, dupa cum am zis mai sus, cred ca s`a imbunatatit. Spun asta din cauza faptului ca acum, cand debraiez sau cand franez, nu mai apare turatia aia aiurea, scaderea sub limita relantiului si apoi turatia peste 1800rot/min, acum se "aseaza" undeva la 900rot/min indiferent ce ii fac, viraje cutit, frane puternice... Am testat`o in toate felurile! si functioneaza :D. Cat despre frana de motor...sincer e la fel! ;) :D am sa incerc sa fac un mic video :D ca sa se vada beneficiile! :P

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 08 Jul 2009, 00:03 
Offline
User avatar

Joined: 23 Feb 2009, 02:03
Posts: 112
Location: Giurgiu
Mersi pentru detalii alexandru,cand o sa am timp o sa ma apuc si io de ea,dar mai am o nelamurire cum se scoate ceasu din bord sta doar in surubul acela, sau mai are cleme ceva sa ma chinui,sau sa stric ceva pe acolo.


Top
   
PostPosted: 09 Jul 2009, 21:38 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Ai acolo 1 surub cel de sus (in stea) dupa care scoti acel cilindru, se scoate foarte usor nu forta, apasa usor pe el si trage spre rotindu`l usor spre stanga (o sa vezi ca sunt niste "gauri" prin care iese ;) ) in partea de jos a ceasului, exista 2 suruburi tot in cruce ;) :D.
P.S Ai grija la cele 2 de jos, au cleme prinse de plastic, lucreaza cu grija sa le prinzi in acelasi fel cum le demontezi :) Si fa`i "operatia" mai repede! Crede`ma o sa te bucuri de o masina "perfecta"! ;)
Numa` bine!

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 11 Jul 2009, 19:35 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 178
Ar fi bine sa faci un mic filmulet sa vedem rezultatul.:) eu mai astept sa faca si altcineva aceasta operatie


Top
   
PostPosted: 11 Jul 2009, 19:44 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 178
vreau sa ma rog de cei de la service sa pun testerul in mers, poate arata vreo eroare.:(


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2009, 22:32 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Dragii mei, nu va obliga nimeni sa faceti treaba asta! Eu am cautat si am gasit aceasta "rezolvare" ... o recomand cu caldura, daca e sa nu rezolve treaba (putin probabil, in conditiile in care "simptomele" sunt aceleasi ca la mine) reconectarea cablului este foarte usoara :). Maine am sa postez pe youtube un filmulet scurt ca sa vedeti ce vreau sa zic ;) :D. Numa` bine!
Cipy nu mai astepta dupa altii ;) e foarte usor sa pui cablul ala din nou in functiune :D se pun 2 papuci, mama si tata, si s`a rezolvat problema! :peace: :smart:

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 13 Jul 2009, 20:15 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Dupa cum am promis, iata inregistrarea :) Imi cer scuze pt. calitate, eram singur si mai greu si condus si filmat, dar se intelege ce e de inteles ;) :D http://www.youtube.com/watch?v=borkMnvAMB4.

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 13 Jul 2009, 20:48 
Offline
User avatar

Joined: 23 Feb 2009, 02:03
Posts: 112
Location: Giurgiu
Mi se pare mie sau e relantiul mai scazut decat inainte?la mine cel putin sta cam la 1000 ture sau un mm mai jos


Top
   
PostPosted: 13 Jul 2009, 20:49 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2009, 15:47
Posts: 2329
Car: 156 1.6 TS
Location: Bucuresti
si mie mi s-a parut ca scade ff mult..aproape de linia inchisa...ciudat.

_________________
156 1.6 TS
fosta GTV 2.0 TS
fosta 156 1.6 TS


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited