It is currently 27 Nov 2024, 15:06

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 658 Next
Author Message
PostPosted: 21 Apr 2009, 03:39 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Nu e ditai radiatorul ala de la diesel-uri(eu ma refeream la benzinare, ca pe mine ma pasioneaza tractoarele la fel de mult ca si tunsul oilor, prashitul si alte din astea ;)), e mai mic decit ala de pe GTA, iar pe ala de pe GTA o sa il schimb cu proxima ocazie pentru ca e prost imho(dureaza o vesnicie pina sa incalzeste uleiul, desi teoretic, are o termovalva care nu lasa uleiul in radiator daca nu e nevoie). Momentan vreau sa aflu ce dimensiune de radiator ar incapea acolo si ce fitting-uri ii trebuie, sa stiu pe ce imi setez creerul tembel ;)

PS. Acel Valvoline e destul de ieftin, dar am niste rezerve. Din toata gama de VR1, adica racing, doar 5W-50 e sintetic, adica WTF ? 10W-60 de exemplu e mix, iar 20W-50 e mineral. Ce e in capul lor ?


Top
   
PostPosted: 21 Apr 2009, 09:28 
Offline

Joined: 12 Jan 2006, 19:55
Posts: 366
Car: Giulia Competizione
Location: Bucuresti
Am facut o tentativa de a face rost de ulei Penrite SIN 10 :D. Am luat legatura cu Moss Motors din UK. Din pacate nu importa tipul asta de Penrite :(.

Pana la urma nici nu stiu ce ulei 10W-60 sa aleg. Cred ca iau Selenia Racing, cel putin e original.

_________________
Alfa Giulia Competizione
Alfa 159 TBI
(ex) Alfa 156 JTS FL
(ex) Alfa 33 16v


Top
   
PostPosted: 21 Apr 2009, 13:26 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Penrite SIN10 nu este 10W-60, este 10W-70. SIN5 este 5W-60, as strange as that might sound. Si nu, din gama Penrite nu se exporta decit cele pentru motoare clasice, restul sunt AUS only :(
Eu am pus mana pe niste SIN5, insa conform testului cu pricina, Royal Purple e mai bun(este singurul la care au scos baia de ulei in timp ce mecanismul functiona). Din pacate nu exista 10W-60, cel mai apropiat fiind 20W-50, care oricum e indeajuns pentru mine, nu folosesc masina cind sunt -15C afara, daca sunt vreodata temperaturi din astea prin Bucuresti.


Top
   
PostPosted: 21 Apr 2009, 14:28 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15261
Car: 115/960
Location: Bucuresti
ai sa fi surprins, sunt

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 21 Apr 2009, 14:32 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Iarna asta nu au fost decit noaptea, iar masina mea oricum nu circula iarna ;)


Top
   
PostPosted: 21 Apr 2009, 14:59 
Offline

Joined: 12 Jan 2006, 19:55
Posts: 366
Car: Giulia Competizione
Location: Bucuresti
@Alexandrus
Da, stiam ca e 10W-70 dar nu m-am mai obosit sa scriu :D.
Pacat ca RP nu face si 10W... . La 20W... nu-mi vine sa ma bag.

_________________
Alfa Giulia Competizione
Alfa 159 TBI
(ex) Alfa 156 JTS FL
(ex) Alfa 33 16v


Top
   
PostPosted: 21 Apr 2009, 21:29 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Tu vrei sa bagi 10W-70 in masina, sper ca e V6. 20W-50 e OK de la 0 grade in sus, deci nu ma stresez prea mult. Pentru iarna oricum as baga 5W-40.


Top
   
PostPosted: 21 Apr 2009, 21:51 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Nu neaparat, insa sunt suspicios putin cum de e o diferenta atit de mare intre viscozitatea la rece si viscozitatea la cald. Adica prefer o diferenta cit mai mica, sincer sa fiu, nu cit mai mare. Stiu, ideal e 0W-60 si sa nu se deterioreze deloc de la presiune, caldura si asa mai departe, insa tot ideal eu conduc un Ferrari, sunt multi-miliardar si traiesc un milion de ani.


Top
   
PostPosted: 27 Apr 2009, 22:12 
Offline
User avatar

Joined: 16 Mar 2009, 13:53
Posts: 1203
Car: Spider 916
Location: Valcea/Bucuresti
trebuie sa completez cu niste Selenia Gold ... pe unde gasesc prin Bucuresti sa cumpar ? mai ieftin decat la Autoitalia se gaseste pe undeva ?


Top
   
PostPosted: 05 May 2009, 20:17 
Offline
User avatar

Joined: 16 Mar 2009, 13:53
Posts: 1203
Car: Spider 916
Location: Valcea/Bucuresti
are ceva daca bag Selenia 20 K peste Gold ? astept un raspuns mai repede daca se poate ... daca nu sa il schimb cu Gold ...


Top
   
PostPosted: 18 May 2009, 16:49 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Daca permiteti, un aditiv care personal il consider mai tare decat Dura Lube, se numeste Metabond, il folosesc de aproximativ 13 ani si se comporta minunat. Iata prezentarea lui http://www.youtube.com/watch?v=1hu5BZag2Ck de curand am cumparat o Alfa Romeo 156 de 2.0 TSI ... SUPERBA masina :love:, am avut mare bafta cu ea a fost intretinuta corespunzator, am sa postez unde trebuie! pe tema asta ca sa va fac cunostinta tuturor cu Alfitza mea! :peace:
Intentionez sa folosesc Metabond si la Alfitza sa vedem daca`i place, am tot rasfoit topic`urile si tot trebuie sa`i schimb uleiul :) am sa va tin la curent! Numai bine ! :wave:

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 18 May 2009, 17:13 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2009, 20:13
Posts: 384
Car: AR 156
Location: Bucuresti
Alexandrul Quote:
Daca permiteti, un aditiv care personal il consider mai tare decat Dura Lube, se numeste Metabond, il folosesc de aproximativ 13 ani si se comporta minunat. Iata prezentarea lui http://www.youtube.com/watch?v=1hu5BZag2Ck de curand am cumparat o Alfa Romeo 156 de 2.0 TSI ... SUPERBA masina :love:, am avut mare bafta cu ea a fost intretinuta corespunzator, am sa postez unde trebuie! pe tema asta ca sa va fac cunostinta tuturor cu Alfitza mea! :peace:
Intentionez sa folosesc Metabond si la Alfitza sa vedem daca`i place, am tot rasfoit topic`urile si tot trebuie sa`i schimb uleiul :) am sa va tin la curent! Numai bine ! :wave:

treaba ta. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 18 May 2009, 17:53 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
1. in acel test nu se ia in considerare temperatura la care lucreaza lichidul(uleiul/metabond in acest caz), explozia combustibilului, incarcarea uleiului cu diverse particule reziduale,etc, etc. practic se probeaza capacitatea de lubrifiere a uleiurilor la rece. Dar dupa ce ai plecat cu masina si motorul se incalzeste, ce se mai intampla? metabond ne lasa in suspans

2. mari prosti sunt toti inginerii astia care fac masini, de nu recomanda metabond sau alte produse similare. de ce nu le-ar face sa functioneze doar cu metabond? scapam si noi naibii de facut revizii si una alta (da stiu, o sa mi-o dati pe aia: ca tre sa manance si aia cu uleiurile o paine)

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 18 May 2009, 17:56 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2009, 20:13
Posts: 384
Car: AR 156
Location: Bucuresti
yux_mm Quote:
1. in acel test nu se ia in considerare temperatura la care lucreaza lichidul(uleiul/metabond in acest caz), explozia combustibilului, incarcarea uleiului cu diverse particule reziduale,etc, etc. practic se probeaza capacitatea de lubrifiere a uleiurilor la rece. Dar dupa ce ai plecat cu masina si motorul se incalzeste, ce se mai intampla? metabond ne lasa in suspans

2. mari prosti sunt toti inginerii astia care fac masini, de nu recomanda metabond sau alte produse similare. de ce nu le-ar face sa functioneze doar cu metabond? scapam si noi naibii de facut revizii si una alta (da stiu, o sa mi-o dati pe aia: ca tre sa manance si aia cu uleiurile o paine)

daca metabond e cum zic ei ... inventatorii erau cu 2 dolari mai bogati decat Bill "Poarta"

iar producatorii de uleiuri vindeau seminte in piatza


Top
   
PostPosted: 18 May 2009, 23:10 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Atunci la Alfitza nu bag Metabond! la Dacia functiona perfect... dar greseala mea eu m`am gandit ca din punct de vedere mecanic si ca sa zic asa al fluidului de ungere, e ok pentru orice motor! Multumesc de sfat! iar de ulei voi folosi Valvoline VR1 " sec " :)

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 18 May 2009, 23:14 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2009, 20:13
Posts: 384
Car: AR 156
Location: Bucuresti
Alexandrul Quote:
Atunci la Alfitza nu bag Metabond! la Dacia functiona perfect... dar greseala mea eu m`am gandit ca din punct de vedere mecanic si ca sa zic asa al fluidului de ungere, e ok pentru orice motor! Multumesc de sfat! iar de ulei voi folosi Valvoline VR1 " sec " :)

ai grija la densitate....citeste in paginile anterioare


Top
   
PostPosted: 19 May 2009, 02:01 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Ala e testul de uleiuri "standard" ca sa zic asa. Vezi testele in care Royal Purple face acelasi lucru. Sau, alta formulare, daca un ulei se comporta prost la testul ala, ce te face sa crezi ca va functiona mult mai bine in conditii adverse (caldura etc).


Top
   
PostPosted: 19 May 2009, 09:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
...schimbarea proprietatilor la temperaturi inalte.
Testul mi se pare corect pentru pornirea la rece. Pentru conditii de mers, trebuie alt test, care sa ia in considerare conditiile generale sau punctuale din timpul mersului.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 19 May 2009, 14:59 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Ce proprietati se schimba bre' la temperaturi inalte ? Stii ce sunt alea uleiuri auto ?


Top
   
PostPosted: 20 May 2009, 10:46 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Vascozitatea.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 20 May 2009, 14:03 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Exact, dar in afara de aia...


Top
   
PostPosted: 20 May 2009, 19:52 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
Alexandrus, daca stiam prea multe nu imi puneam intrebari ci dadeam raspunsuri. Si aici apare dilema cu proiectantii: de ce nu au proiectat ei motoarele sa functionere cu aditivi din astia minune?! intrebarea este retorica.
Legat de probarea calitatilor uleiurilor la rece...am sa fac o paralela cu ceva cu ce ma pricep ceva mai bine: tu vrei o casa, eu iti construiesc una si iti zic sa o probezi asa static; tu foarte multumit o cumperi; apoi vine ala micu' (cutremurul) si observi ca se bataie casa pana cade....

Dupa sa nu vi la mine sa imi reprosezi ca nu am verificat (prin simulari cu programe specifice) casa SI in caz de bataiala.

Cam asa vad eu treaba cu uleiurile.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 20 May 2009, 22:52 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
N-am inteles nimic din ce vrei sa expui.

Anyway, daca vreti sa folositi aditivi, mult succes, insa din kkt bici nu se face, adica din ulei prost sa faci ulei bun punind aditivi. Acei aditivi sunt probabil niste EP, trebuie studiat, insa nu sunt produse magice, asta e clar. Decit ulei prost + aditivi, mai bine ulei bun.
SI ca tot veni vorba de ulei prost, magnificul recomandat Selenia devine mai prost pe zi ce trece. De unde Selenia Racing 10W-60 avea pina acum 1 an un TBN de 10.8, acuma are 8.6. Way to go, down :(


Top
   
PostPosted: 22 May 2009, 18:59 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2009, 20:13
Posts: 384
Car: AR 156
Location: Bucuresti
ChitZu Quote:
E mai subtire, probabil o sa ti-l pape nitel mai bine...sa ne spui consumul de ulei la 1000 de km.
Salutare :wave:

cam 300 gr mi-a papat :? o fi bine ?! o fi rau?!


Top
   
PostPosted: 22 May 2009, 20:01 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2007, 14:21
Posts: 840
Car: 2.0 TS
Location: CLUJ-NAPOCA
cred ca e toata gama


Attachments:
LISTINO_OLI_MOTORE_2008_s.jpg
LISTINO_OLI_MOTORE_2008_s.jpg [ 148.44 KiB | Viewed 4485 times ]

_________________
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL - THE ULTIMATE THRILL KILLER
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 658 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited