Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
JTD Tuning - Sfaturi https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=751 |
Page 1 of 3 |
Author: | Tupac [ 25 Sep 2006, 16:17 ] |
Post subject: | JTD Tuning - Sfaturi |
Dupa cum unii dintre voi deja stiu, mi s-a cam pus pata sa fac un tuning la motor. Initial variantele erau Novitec Powerrail II sau ECU remap autohton. Intre timp problema s-a complicat, dupa ce am stat de vorba cu KGB, am cam renuntat la ideea cu Novitec care aparent nu este chiar super safe, era vorba despre o pacalire a ECU-lui, a.i rezulta o presiune mai mare in nu stiu ce pompa (scuzati, sunt cam paralel cu mecanica ). Asa ca momentan cam tind sa renunt la aceasta optiune... Bun...ar mai fi deci remap. Cum insa la noi nu prea stiu oameni care sa faca ceva profi pe Alfa, a.i sa stau linistit prinvind viitorul motorului meu, ma cam vad nevoit sa caut si alte alternative Si uite asa am ajuns sa trimit mail la Digital Tuning Bulgaria, unde si-a facut remap-ul KGB. Din cate am retinut de la KGB, aceasta companie Suedeza este foarte buna, si stiu ce fac, si fac foarte bine. Pentru a face remap la Digital Tuning insa, trebuie data o fuga pana la Sofia + costul remap-ului in sine 500E (cu niste rezultate impresionante as spune, am vazut pe site: 148CP si 363Nm, ceea ce este super ), deci facand un total repejor, remap+motorina+cazare 1 noapte +micile cheltuieli, cred ca ajung la 650E toata smecheria, un pret deloc de neglijat pentru mine din pacate La noi un remap m-ar duce 300E, cu putin noroc poate chiar un pic mai jos, dar nu stiu nimic de incredere, si sincer, decat sa merg pe amatorisme, mai bine dau dublu naibii si dorm mai linistit... As aprecia daca v-ati dat si voi cu parerea vis-a-vis de subiect, cred ca este o chestiune interesenta si sunt destui care ar fi interesati cred.... Thx.. |
Author: | Jeff [ 29 Sep 2006, 11:08 ] |
Post subject: | |
Eu as zice sa nu mai gandim asa romaneste - nu tot ce e romanesc e rau. Am lucrat cu mai multi furnizori de soft, germani, austrieci si romani. Spre surprinderea mea, cel mai bun rezultat l-am avut cu o firma ROMANEASCA. Un fisier de la ei echipeaza masina proprie si e foarte bine gandit. La regim intins consumul meu este de cca. 4,7 la suta iar in regim de forta am putere crescuta de pe la 2200 rpm, ca sa se protejeze ambreiajul; fum normal de tdi, ca de la mama lui. Asta dupa 15000km cu fisierul repectiv. Deci iti recomand sa nu dai banii pe calatorii la tuneri exotici din alte tari mai straine ca a noastra - sigur gasesti si la noi marfa de calitate pe care o doresti. Sunt multi care stiu cum se modifica un fisier de JTD sau care lucreaza cu parteneri straini care le furnizeaza softurile modificate. Atentie doar la cine apelezi. |
Author: | Tupac [ 29 Sep 2006, 11:59 ] |
Post subject: | |
Am ramas la Mastertuner pana la urma, la ei cred ca imi voi face Unichip. E bine ca iti face direct pe dyno si vezi comportarea masinii in conditii reale de exploatare. |
Author: | ALXege [ 29 Sep 2006, 12:02 ] |
Post subject: | |
Io zic sa nu stai langa masina cat ti-o chipuiesc ca tu mori de inima, o sa vada atata forja masinuta aia pe dyno timp de juma de ora - 1 ora cat nu o sa vada de la tine intr-o viata! |
Author: | Tupac [ 29 Sep 2006, 12:38 ] |
Post subject: | |
Taci mah, ca mie imi fac chip la 1200rpm In alta ordine de idei esti chiar optimist , te anunt ca dureaza 4 ore sa imi faca masina , trag speranta insa ca nu vor fi doar forje... |
Author: | ALFA_addict [ 05 Oct 2006, 12:39 ] |
Post subject: | |
Tupacule , l-ai facut ? cum merge ? |
Author: | ALXege [ 05 Oct 2006, 22:29 ] |
Post subject: | |
Bob, mai traiesti? scuza-mi offtopicul tupac, dar o asemenea prezenta trebuia salutata |
Author: | Tupac [ 05 Oct 2006, 23:15 ] |
Post subject: | |
Inca nu man, ca nu am finante momentan . Tre sa vand laptopul mai intai... |
Author: | ALFA_addict [ 09 Mar 2007, 12:53 ] |
Post subject: | |
Am inteles ca l-ai facut de curand ... poate imi dai detalii , cum , cat , unde , cat ai acum in plus . bob |
Author: | Tupac [ 09 Mar 2007, 13:02 ] |
Post subject: | |
Salutare Bob! Da, uite ca uitasem sa scriu si aici. Deci...de curand mi-am dopat masina cu un remap. Remapul l-am facut la Rabanne (sper sa nu fie interpretat ca si reclama mascata) % CO (userul meme te poate lamuri si mai mult daca doresti ). Remapul este unul chiar moderat, in care nu s-a fortat mai nimic. Cati CP am? Nu stiu, poate -10CP . Dar masina trage grav acum, este cu totul alta fata de stock (care si asa tragea foarte bine), urca foarte repede in ture. Nu stiu...eu sunt superincantat de rezultat, iar de MM (meme) ce sa spun - super baiat! Pretul nu il pot da aici, ti-l spun pe privat daca e. Sfatul meu acum pentru toti cu JTD ar fi cam asa: fratilor, nu mai stati stock, ca nici nu stiti ce pierdeti! |
Author: | Silviu [ 09 Mar 2007, 13:36 ] |
Post subject: | |
Numai pt JTD-uri ? |
Author: | alexmirica [ 09 Mar 2007, 14:47 ] |
Post subject: | |
Pentru teseuri, vii la mine si iti modific mecanic motorul si cutia. Doar stii ca e razboi software tuning vs. mechanical tuning Io sunt mai de moda veche, remapul pentru mine este ultima treaba ce trebuie facuta la masina. Oricum, o sa lamurim care pe care |
Author: | Tupac [ 09 Mar 2007, 14:55 ] |
Post subject: | |
Tu mai bine te-ai pregati sufleteste pentru diseara, fugi la farmacie si ia niste calmante, ca vei avea nevoie cred |
Author: | Silviu [ 09 Mar 2007, 15:08 ] |
Post subject: | |
Mirica vorbim la intalnire |
Author: | ALXege [ 10 Oct 2007, 11:32 ] |
Post subject: | |
dupa o discutie amicala cu un prieten la un pahar de suc m-am gandit sa readuc putin topicul la viata.. Intrebarea ar fi de genul urmator: cam cat de mult ar conta inlocuirea intercoolerului actual cu unul mai mare, pozitionat frontal in bara (fata de pozitia actuala oarecum ascunsa spre aripa). Turbina ramane stock, se modifica ulterior softul. |
Author: | Dany [ 10 Oct 2007, 12:14 ] |
Post subject: | |
In principiu un intercooler mai mare inseamna aer mai rece pe intake, deci ar trebui sa existe un castig de putere. Mai conteaza si tubulatura de la intercooler la compresor. |
Author: | Tupac [ 10 Oct 2007, 12:17 ] |
Post subject: | |
Cred ca o sa te ajute un intercooler mai mare. Nu el insa va face diferenta, ci softul, acolo vor fi castigurile . Intercoolerul va relaxa un pic motorul banuiesc...il va ajuta, mai putin stres.... Sa-si dea si baietii mai avizati cu parerea , se stiu ei care |
Author: | Alexx [ 10 Oct 2007, 12:36 ] |
Post subject: | |
Intercoolerul conteaza foarte mult, mai ales in zilele calduroase de vara, dupa cum a spus si Dany, el raceste aerul care intra in admisie. FMIC-ul reprezinta solutia optima, insa trebuie sa ai grija sa nu blochezi in totalitate radiatorul masinii, astfel dai in alte belele. Oricum, este o investitie care merita 100%, pentru Alfa in afara de cel Novitec, care nu este frount mounted, nu cunosc alte intercoolere after-market, asa ca vei fi nevoit sa adaptezi unul pentru alte masini pe GT-ul tau, nu este nimic gresit, dar este putin mai complicat din cauza problemelor de spatiu pe care vei fi nevoit sa le calculezi singur. Tubulatura va trebui sa o schimbi, eventual cu una siliconica pentru a redirectiona noul traseu. Sa te astepti la o investitie de cam 1000euro, dar care merita toti banutii |
Author: | Meme [ 10 Oct 2007, 12:52 ] |
Post subject: | |
Imi este mai usor sa dau un copy paste aici (va descurcati si voi cu traducerea) An intercooler, or charge air cooler, is an air-to-air or air-to-liquid heat exchange device used on turbocharged and supercharged internal combustion engines to improve their volumetric efficiency by increasing intake air charge density through isochoric cooling. A decrease in air intake temperature provides a denser intake charge to the engine and allows more air and fuel to be combusted per engine cycle, increasing the output of the engine. Intercoolers can vary dramatically in size, shape, and design, depending on the performance and space requirements of the entire supercharger system. Common spatial designs are front mounted intercoolers (FMIC), top mounted intercoolers (TMIC), hybrid mount intercoolers (HMIC). Each type can be cooled with an air-to-air system, air-to-liquid system, or a combination of both. Din propria experienta - un intercooler FMIC duce pe un soft stock la scaderea presiunii la care lucreaza turbina - asta inseamna ca fara o modificare in electronica montarea unui FMIC duce la o senzatie de regres ca si putere. Solutiile Pro sunt intr-adevar undeva pe la 1000 euro. |
Author: | ALXege [ 10 Oct 2007, 13:14 ] |
Post subject: | |
meme cred ca a pus cel mai bine punctul pe I! Da, am inteles ca pe un soft stock un intercooler marit duce la scaderea presiunii din turbina, doar ca eu nu voi ramane cu softul stock (right? ) Tocmai de aceea am pus softul dupa intercooler, pentru a tine seama de noii parametrii din admisie.. Tubulatura siliconica prevazuta si ea.. Totusi, de unde asa scor? O alta problema de care sincer nu tinusem cont este problema racirii.. puteti detalia putin? (m-ar interesa cazul particular al GTului daca il cunoaste cineva / a intalnit pe alte forumuri..) |
Author: | Dany [ 10 Oct 2007, 13:17 ] |
Post subject: | |
madkat Quote:
si a treia chestie - intercoolerul daca il schimbi ar trebui schimbat cu ceva mai putin "restrictiv" pt fluxul de aer, mentinand proprietatile de racire... parerea mea e ca nu prin racire mai buna castigi putere ci prin flux de aer mai putin restrictionat...
Aici gresesti! Dupa cum a zis si Meme e vorba de eficienta volumetrica, adica cat oxigen (ca asta ne intereseaza) e intr-un volum dat de aer. Cantitatea de oxigen din volumul respectiv creste cu scaderea temperaturii gazului (de fapt la acelasi volum gazul contine un numar de moli mai mare- amintiri de pe la chimie ). Deci daca scazi temperatura aerului bagi mai mult oxigen in cilindrii, reusesti sa arzi o cantitate mai mare de combustibil, de aici rezultand castigul de putere.
|
Author: | ALXege [ 11 Oct 2007, 12:46 ] |
Post subject: | |
revenind, unde sa-mi caut intercooler? Cam cat de mare, ce alte specificatii sa aiba.. |
Author: | Alex_Alfa [ 11 Oct 2007, 13:35 ] |
Post subject: | |
Alex, ia uite ce am gasit intr-o seara http://www.autotoys.com/x/home.php?cat=993 |
Author: | ALXege [ 15 Oct 2007, 18:43 ] |
Post subject: | |
pareri va rog |
Author: | alexmirica [ 15 Oct 2007, 19:06 ] |
Post subject: | |
Parerea mea e ca va trebui sa modifici si spoilerul, deoarece precis el nu va mai incapea de intercooler... si modifici si pragurile si spoilerul spate, ca sa nu mai para kitsch doar cu spoilerul fata coborat. Plus ca vei avea o masina de raschetat asfaltul. Poate ma insel, insa ochiometric asta am vazut... |
Page 1 of 3 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |