It is currently 30 Nov 2024, 23:55

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 155 posts ]  Go to page 1 2 3 4 57 Next
Author Message
 Post subject: Batranica mea Alfa 156
PostPosted: 29 Jan 2013, 22:57 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
In primul rand vreau sa salut toti posesorii de Alfa Romeo, dar in special pe cei cu Alfa Romeo 156 :D
De ieri sunt posesorul unui 156 cu motor 1.8 TS 144CP.. cam batranica, din 1997. Dar in ciuda anului se tine bine pe picioare si nu gafaie la 193.000KM.
Ca dotari, pot enumera : 2 geamuri electrice, Aer Conditionat, 4 AirBag-uri [cred, n-am verificat :)) ], proiectoare, xenon pe faza scurta, oglinzi electrice, interior sport si o toba finala schimbata.

In mare sunt multumit de masina, chiar sunt, nu am ce sa-i reprosez tinand cont de anul de fabricatie. Are mici bube, care sper sa le rezolv cat mai repede.

1. Fostul propietar mi-a spus ca a pus-o pe tester si i-a dat "contact imperfect" la debitmetru. Mi-a spus ca nu debitmetrul ar fi cauza ci firele mufei care intra in debitmetru, care avand o pozitie putin nasoala, stau in tensiune si nu mai fac contact bine. Totul manifestandu-se in felul urmator : cand pornesc masina dimineata, nu pot sa o accelerez ca ii da in nas, tremura si abia dupa ce se incalzeste putin motorul pot sa ma misc cu ea de pe loc.

2. Azi facand un drum Ploiesti-Bucuresti am observat ca acul de la temperatura nu s-a ridicat de la 50 de grade si nici caldura bagata in habitaclu nu prea era caldura.. ci mai mult aer rece. Apoi dupa ce am mai oprit in diverse locuri, am plecat si tot asa.. uneori acul indica undeva la prima liniuta dupa 50 de grade si baga caldura. Banuiesc ca ar fi de vina termostatul ?

3. Si tot astazi pe DN1, s-a aprins martorul acela de dupa 8000rpm care am aflat ca ar fi de la injectie. Ar putea avea legatura cu debitmetrul ?

Cam astea ar fi micile/marile probleme ale batranicii mele :D In rest sper ca e doar senzatia mea caci venid dupa o masina v6 200 cp, asta mi se pare putin lenesa, sau poate nu merge nici ea in toate mintile ei din cauza debitmetrului.

Anyway, atasez cateva poze si astept parerile voastre.

P.S. Am vrut sa fac topic nou in sectiunea "Garajul Meu" dar nu mi-a dat voie.
Attachment:
194.88.1juuy48.41.jpg
194.88.1juuy48.41.jpg [ 73.38 KiB | Viewed 3477 times ]
Attachment:
194.88.148yu.41.jpg
194.88.148yu.41.jpg [ 73.22 KiB | Viewed 3477 times ]
Attachment:
194.8548.148.41.jpg
194.8548.148.41.jpg [ 829.65 KiB | Viewed 3477 times ]
Attachment:
194.88.148.41.jpg
194.88.148.41.jpg [ 451.75 KiB | Viewed 3477 times ]


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2013, 23:41 
Offline
User avatar

Joined: 27 Nov 2011, 16:11
Posts: 32
Car: alfa romeo 156
Location: portugal,timisoara
Frumoasa masina, problema de la punctul trei am patito si eu, de vina a fost temperatura lichidului de racire (rezolvare : schimbat termostatul) ... sanatate si cati mai multi km fara incidente

_________________
Actuala: Alfa Romeo 156 1.6 ts


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2013, 23:43 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
adryan_156 Quote:
Frumoasa masina, problema de la punctul trei am patito si eu, de vina a fost temperatura lichidului de racire (rezolvare : schimbat termostatul) ... sanatate si cati mai multi km fara incidente
Adica martorul de la injectoare are legatura cu termostatul ? :D


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2013, 01:50 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
zumedia Quote:
Si tot astazi pe DN1, s-a aprins martorul acela de dupa 8000rpm care am aflat ca ar fi de la injectie. Ar putea avea legatura cu debitmetrul ?
Martorul ala care are forma de injector e de fapt MCSF (Motor Control System Failure) si nu se refera strict la injectoare. Beculetul cu injectorul = beculetul cu motorul. Dupa cativa ani, au inlocuit semnul cu injectorul cu motorul. Daca zici ca au probleme mufele alea, pai zic eu e si normal sa faca figuri. Mai strange-le putin sa stea fest si vezi sa ai si clama de plastic in regula, cea care tine efectiv mufa prinsa de debitmetru. Mergi cu ea la un tester vezi ce cod de eroare are si vezi care e cel corespunzator aici.

P.S. Bine ai venit in club! Multi km fara probleme!

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2013, 11:26 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Astazi, sau cel tarziu maine astept sa-mi trimita un baiat mufa, ca sa o inlocuiesc si abia apoi vreau sa o pun pe tester sa vad ce cod de eroare apare :D
Multumec pentru primire! Astazi sper sa o duc la spalatorie si sa ii fac niste poze mai profi.


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2013, 11:31 
Offline

Joined: 22 Aug 2012, 22:52
Posts: 65
Car: Alfa Romeo 156
Salut la punctul 1 nu e de vina ce ti-a spus proprietarul si eu am aceasi problema ca si tine . Am schimbat debimetru , clapeta acceleratie si ecu tot persista problema . Uitate la consumul de combustibil si o sa vezi ca e prea mare pentru ca isi ia prea multa benzina de aia tremura si nu poti sa o folosesti pana nu se incalzeste . Peste o saptamana o duc a mea la un electrician care stie sa si citeasca testerul nu doar sa stearga erorile , daca ai rabdare si nu te dau bani afara din casa :D asteapta sa vad ce raspuns imi da si poate te ajuta si pe tine :) . Bafta


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2013, 20:30 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Zero Quote:
Salut la punctul 1 nu e de vina ce ti-a spus proprietarul si eu am aceasi problema ca si tine . Am schimbat debimetru , clapeta acceleratie si ecu tot persista problema . Uitate la consumul de combustibil si o sa vezi ca e prea mare pentru ca isi ia prea multa benzina de aia tremura si nu poti sa o folosesti pana nu se incalzeste . Peste o saptamana o duc a mea la un electrician care stie sa si citeasca testerul nu doar sa stearga erorile , daca ai rabdare si nu te dau bani afara din casa :D asteapta sa vad ce raspuns imi da si poate te ajuta si pe tine :) . Bafta
Pai maine cred ca fac rost de mufa, ma costa 20RON, deci nu e o problema, macar sa stau linistit ca am schimbat-o :D Astazi termostatul a functionat perfect.. cred ca este pe toane si el :D
Dar tie de la faza asta.. iti trage mai greu.. si parca nu are vlaga in ea ?

O alta intrebare, am auzit ca la 156 martorul de airbag este ceva uzual.. masina nu are nici un airbag sarit, dar martorul sta aprins, why ?
Si inca o chestie.. cati litri are rezervorul ? Si de cand se aprinde pe rosu la benzina, cati km se mai pot face ? E dubios sa inteleg ce-mi indica caci la fostele masini [Opel, Ford, BMW, Skoda] era delimitat altfel :D


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2013, 21:58 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Martorul de la airbag se poate aprinde de la o eroare in sistem. De obicei pe tester iti spune care e de vina. Poate fi si de la centura de siguranta. Si eu am martorul aprins din cauza centurii de la sofer, cu toate ca n-au fost incidente. Inca un lucru, daca te uiti undeva pe portiera de la sofer, ai sa vezi ca airbag-urile au de fapt o valabilitate de vreo 10 ani si cica in mod normal si astea ar trebui schimbate, dar cine face asta? :lol:
Rezervorul are 63 de litri cu tot cu rezerva, la care becul se aprinde cand mai sunt 7 litri, deci din gradatie in gradatie ar fi cate ~16 litri (16x4=64). Cati km faci? Depinde cum si pe unde mergi. :D Manual in romana (in adober reader>view>rotate view>counterclockwise)

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2013, 22:13 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Fostul propietar mi-a spus ca martorul de airbag s-a aprins in urma unei vizite la spalatorie si nu stiu cum au atins cei de acolo si.. "spuf" martorul :D
Cu siguranta nu exista roman care sa schimbe airbag-urile odata la 10 ani :))
Inca o chestie, acel beculet de la benzina, se aprinde.. si cand deja mai este putina rau benzina.. ince sa clipeasca, sau ramane asa pana "faci pana prostului'? :D


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2013, 22:26 
Offline
User avatar

Joined: 16 Mar 2009, 13:53
Posts: 1203
Car: Spider 916
Location: Valcea/Bucuresti
Se aprinde cand in rezervor mai sunt 7 litri cum a zis tomi, nu clipeste, nu se aud bip-uri/avertismente etc.


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2013, 22:38 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Inseamna ca.. Daca eu am bagat ieri 17litri de benzina.. si am facut cam 150-160km Ploiesti-Bucuresti ...alergat si prin Bucuresti si azi prin Ploiesti.. rezulta consum mediu de 7? :D

Daca e asa.. SUPER!!!


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2013, 00:16 
Offline

Joined: 22 Aug 2012, 22:52
Posts: 65
Car: Alfa Romeo 156
Pai maine cred ca fac rost de mufa, ma costa 20RON, deci nu e o problema, macar sa stau linistit ca am schimbat-o :D Astazi termostatul a functionat perfect.. cred ca este pe toane si el :D
Dar tie de la faza asta.. iti trage mai greu.. si parca nu are vlaga in ea ?

O alta intrebare, am auzit ca la 156 martorul de airbag este ceva uzual.. masina nu are nici un airbag sarit, dar martorul sta aprins, why ?
Si inca o chestie.. cati litri are rezervorul ? Si de cand se aprinde pe rosu la benzina, cati km se mai pot face ? E dubios sa inteleg ce-mi indica caci la fostele masini [Opel, Ford, BMW, Skoda] era delimitat altfel :D[/quote]

Dap trage greu si nu are vlaga si are momente cand o zmaceste trage ca si un motor de 2.0 :), arderea e incomplecta se aude si la toba ;) ar fi prea frumos sa fie mufa :)


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2013, 01:15 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jan 2010, 09:48
Posts: 742
Car: 156 JTD/ Giulietta
Location: Londra/Iasi
Rezervorul are 63 de litri parca, iar dupa ce ti se aprinde becul galben(ai alfa, nu e rosu :lol: ) de la rezervor mai faci linistit 50 de km.

_________________
Mercedes E250 coupe
ex: Mercedes CLS 320
ex: Giulietta 2.0 JTDM-2
ex: 156 1.9JTD 8v
ex: 156 1.9JTD 16v
ex: 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2013, 01:18 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Si eu sper sa fie asta rezolvarea.. :D Astept sa ma anunti ce-ai rezolvat si tu si eu pana la urma vineri primesc mufa!


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2013, 04:33 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
spooky Quote:
Rezervorul are 63 de litri parca, iar dupa ce ti se aprinde becul galben(ai alfa, nu e rosu :lol: ) de la rezervor mai faci linistit 50 de km.
Doar daca merge inafara.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 01 Feb 2013, 19:40 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Astazi am facut rost de mufa de la debitmetru.. si cand m-am dus la un electrician sa-mi cositoreasca firele frumos acolo.. am desfacut noi protectia de cauciuc si cand ne uitam.. firele erau frumoase, intacte.. fara sa para ca ar avea probleme.. asa ca n-am mai schimbat mufa. Am ajuns acasa.. am desfacut debitmetru.. totul curat si frumos. Am desfacut si la clapeta de acceleratie si la fel, curat si frumos. Voi posta si pozele de indata ce telefonul nu mai este posedat..

De unde sa fie problema ? Dimineata daca vreau sa ma chinui sa plec de pe loc, cand motorul este rece.. se aude cum da si rateuri si o accelerez mult prea greu. Mai cunoaste cineva si alte motive pentru aceasta problema ?

In alta ordine de idei.. curios din fire fiind, m-a mancat.. sa nu zic unde, sa scot turometrul sa vad si eu acolo ce si cum si ce bec-uri de iluminare sunt... caci vroiam sa le schimb cu led-uri, sa fie lumina mai puternica.. si vazand ca nu le pot scoate, le-am montat la loc.. si nu au mai mers deloc.. nu se mai aprinde nici un beculet din cele 3.. Ce e de facut ?

Multumesc!


Top
   
PostPosted: 01 Feb 2013, 20:51 
Offline

Joined: 22 Aug 2012, 22:52
Posts: 65
Car: Alfa Romeo 156
Duci masina la un electrician :) . Problema cu rateurile e asta http://www.youtube.com/watch?v=Wx-Bx79eJzs" onclick="window.open(this.href);return false; daca bine intuiesc asa iti face si tie ..... din start poti scoate din ecuatie : debimetru , clapeta si ecu ca nu e de la ele (parerea mea e doar ce am schimbat eu la mine pe masina si nu sa intamplat nimic la modul bun ) , am verificat si cureau de distributie nici de acolo nu e . Asa ca habar nu am ce poate sa fie mare lucru sa fie pompa de benzina sau injectoarele ( nu is sigur dau cu presupusul nu te apuca sa le desfaci ), cel putin la a mea e ca bea prea multa benzina pana se incalzeste motorul dupa nu mai scoate rateurile alea doar foarte rar in timpul mersului apas pedala si nimic....Daca ai un atelier in zona unde baietii se ocupa doar de parti electrice cel mai indicat ar fi sa duci masina acolo ....eu la a mea nu am facut nimic inca ca nu prea am timp si e si cam criza de bani :D . Incearca sa nu te mai bagi la partile electrice ca is al naibi de sensibile si numa cheltuiala o sa iti faci dupa modelele astea de 156 din 98 is tare ciudate is varza ca si parte electrica in schimb motorul e muzica pe roti (partea mecanica) :D


Top
   
PostPosted: 01 Feb 2013, 21:43 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Imi da rateuri.. dar parca nici chiar atat de multe.. si dupa ce se incalzeste nu mai da deloc.. Duminica pun testerul pe ea si sa vad ce coduri de eroare apar..
Simt cum ma apuca durerea de cap..

Macar ieri si azi am vazut ca termostatul a functionat corect.. azi temperatura a ajuns si la 90.. chiar si intra 90 si urmatoarea liniuta..
Attachment:
IMG_1086.JPG
IMG_1086.JPG [ 652.17 KiB | Viewed 3237 times ]
Attachment:
IMG_1084.JPG
IMG_1084.JPG [ 555.43 KiB | Viewed 3237 times ]
Attachment:
IMG_1085.JPG
IMG_1085.JPG [ 591.32 KiB | Viewed 3237 times ]
Attachment:
IMG_1088.JPG
IMG_1088.JPG [ 563.79 KiB | Viewed 3237 times ]
Attachment:
IMG_1089.JPG
IMG_1089.JPG [ 527.44 KiB | Viewed 3237 times ]


Top
   
PostPosted: 01 Feb 2013, 23:42 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jan 2010, 09:48
Posts: 742
Car: 156 JTD/ Giulietta
Location: Londra/Iasi
tomi_alfa Quote:
spooky Quote:
Rezervorul are 63 de litri parca, iar dupa ce ti se aprinde becul galben(ai alfa, nu e rosu :lol: ) de la rezervor mai faci linistit 50 de km.
Doar daca merge inafara.
Atunci, eu nu o sa fiu nesimtit si nu zic ca eu fac 100 nu? Bine, nu zic! :lol:

Arata bine batranica. Dar de ce are scris Selespeed scris pe ea daca nu e selespeed?

_________________
Mercedes E250 coupe
ex: Mercedes CLS 320
ex: Giulietta 2.0 JTDM-2
ex: 156 1.9JTD 8v
ex: 156 1.9JTD 16v
ex: 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 01 Feb 2013, 23:58 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Da... am zis ca o sa dau jos scrisul acela.. nu stiu cine l-a pus, fostul propietar.. sau neamtul, cine stie :)) ?
Dar sper sa nu se lase cu urme pe tabla :D


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2013, 03:16 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2012, 13:02
Posts: 684
Car: Alfa 156 1.8 ts
Location: Bucuresti
Salut si bine ai venit printre posesorii alfa si, in special, de 156 :D Si eu am aceeasi motorizare si cam la fel de batranica (07.'98), dar, dupa cum spui si tu, se tine bine de tot. capacitatea rezervorului e de 63 litri, iar rezerva (dupa ce intra pe galben) e de 7 litri. consumul si la mine, calculat la pompa, e in jur de 7 litri /100km, dar depinde de stilul de condus, anotimp, dimens anvelope, etc... gasesti pe aici destule discutii legate de consum. Oricum, benzinarele sunt mai cu personalitate asa... :naughty: (am dat-o elegant :lol: )


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2013, 10:59 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Multumesc pentru urarea de bun-venit :D
Prima oara cand am vazut ca masina este din '97 am mustacit putin.. dar cand m-am uitat mai bine la cum arata.. am trecut peste asta si am luat-o !
Da.. stiu ca benzinarele au personalitate.. mai ales ca inaintea Alfei am avut un v6 care rupea totul.. dar nah, nu ma plang nici de Alfa, desi cred ca din cauza problemei ce o am.. nu beneficiez de toata puterea ei.
Rezervorul are 63l cu tot cu cei 7l de rezerva, right ? Sau rezervorul are 63l + 7l ? :D

Nu conduc chiar atat de agresiv.. schimb vitezele undeva la 2500rpm :D


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2013, 13:50 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jul 2008, 14:41
Posts: 96
Location: Brad, HD
zumedia Quote:
Multumesc pentru urarea de bun-venit :D
Rezervorul are 63l cu tot cu cei 7l de rezerva, right ?
Da. :)

_________________
ex: 2003 - Alfa 156 2.0 JTS facelift 166 cp


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2013, 13:59 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Am inteles. Good to know! :D
Azi dimineata bateria s-a hotarat ca e cam batranica.. asa ca masina nu a vrut sa mai porneasca.. am luat bateria in casa, pusa pe redresor si completat lichidul cu apa distilata :D

Aseara am fost curios si am desfacut mastile la boxele din usi.. si se pare ca pe fata sunt niste Kenwood cu twetere tot Kenwood si pe usile din spate sunt niste Kenwood cu tweter incorporat.. Si am verificat si daca sunt difuzoare pe tavita dinspre portbagaj, dar acolo este loc liber.. hmm :D


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2013, 16:41 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Intrebare : Masina mea este din '97.. se poate pune testerul pe ea, right ? Am desfacut capacul din stanga volanului, de la sigurante si acolo am gasit o mufa cu capac gri. Este mufa pentru tester, right ? :D
Si ce program as putea cauta pe net, pentru tester ? Cel care vine maine, nu mai are programul,asa ca a ramas pe seama mea sa caut un software bun. Ce imi puteti recomanda ?
Multumesc!

Attachment:
IMG_1091.JPG
IMG_1091.JPG [ 531.82 KiB | Viewed 3173 times ]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 155 posts ]  Go to page 1 2 3 4 57 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited