salutare natiune ... dupa cum scrie si titlul topicului se pare ca neprevazutul s-a intamplat , si anume aceasta eroare , simtomele fiind urmatoarele: masina da in nas pe la 3000 de rotatii, si relantiul fluctueaza intre 1000 si 750 de ture aproximativ , ideea e ca acest fapt se intampla doar...cand temperatura a ajuns aproape de 90 de grade (asta e o ultima constatare) dar rar a facut si cand era rece. Intr-o zi saptamana asta , la rece s-a pornit ventilatorul de la radiatorul de racire a masinii.
M-am suparat tare si am desfacut intr-o seara urmatoarele: clape ta de acceleratie am avut-o in mana si am curatat-o bec , am desfacut toate bujiile si "bobinele" respective unde am observat semne de oxidare dar nimic grav , au fost curatae, si bujiile au lucrat impecabil plus ca sunt NGK le-am mai curatat si pe acelea , totul bec , bobinele nu prezentau fisuri sau . Am dat un test inainte de toate fara debitmetru sa vad cum merge dar nu am vazut mare motificare in stilul de mers si am luat decizia sa il desfac si sa.....ii dau cu un spray pentru debitmetre strict. (procesul cu debitmetru a fost inainte sa desfac restul). Am desfacut mufele de la sonde , pe care le-am dat cu spray de contacte .
Totul pus la loc si ii dau cheie....relantiul era mai sus masina mergea mult mai rotund eroare nu era am lasat-o sa se incalzeasca la 90 de grade apoi am turat-o pana in 4000 maxim sa vad ce si cum, apoi pana in 5000 . Totul ok dar pe acul de la turatii observam o mica fluctuatie , dar foarte mica si mi-am spus ca sunt eu dus de acasaca sunt prea pretentios , apoi am mers si am alimentat cu benzina de 98 si i-am dat putin forja . Masina a inceput rar de data asta sa se gatuiasca iar... dar fara nici o eroare ????????
Am mers apoi la un tester super bun in cluj (evident nu in reprezentanta) si mi-a descris urmatoarele:test clapeta de aceleratie si aer fals , ok test injectoare ok test debitmetru ok test bobine -bujii (sau ceva de genul) oke test sonde lamda aici era o chestie ce m-a derutat si pe mine si pe el (testerul nu a dat informatie negativa dar...) valorile la cele doua sonde difera enorm adica sonda 1 are o valoare mult mai mica decat sonda 2 , cea din urma lui i s-a parut ca ceva nu e in ordine, desi repet nu arata testerul eroare .
erori ce au fost sterse memorate de calculator: sistem racire motor , debitmetru (l-am scos si i-am dat cheie) , sonda lamda (le-am curatat mufele dar nu i-am dat cheie )
dupa test i-a dat nustiu ce verificare la toate si a iesit ok apoi i-a dat cu motorul pornit si au iesit toate ok .
am plecat cu masina se gatuia exact lafel, apoi dupa ce am parcurs clujul de la un capat la altul mi s-a aprins din nou eroarea la motor ...acum astept sa merg iar azi la tester deoarece nu am mai desfacut nimic si nu am umblat nicaieri si cred ca asta e eroarea reala ... ce dracu sa fac ca m-am saturat de ea si jur ii dau foc , desi cand ma uit asa la ea parca ii pare rau
ideea e ca sunt pasionat de masina asta foarte tare si are si o valoare foarte mare pentru mine ca simbol deoarece am primit-o de la cele mai dragi persoane mie si anume parintii , asaca m-am ambitionat eu singur sa o fac sa mearga cum am facut-o si pana acum (restul fiind banalitati mecanice )
intrebarea de la concluzie :1 valorile dintre sonde trebuie sa difere atat????!!!!!!
2 cum pot prosti sondele sa le simulezfara ca ele sa existe? astfel sa imi pot face evacuare (stiu
ca se poate face asta )
multumesc pentru ca ati citit tot ce am scris si poate ma ajutati putin cu ceva pareri.