Multumesc pt raspuns, Alfa Romeo 1750...dar e nitel mai complicat decat atat....
Osciloscopul diagnosticheaza forma semnalului de la senzor la ecu(cu alte cuvinte iti spune daca senzorul e bun sau nu...iar eu stiu ca senzorul e bun pt ca l-am luat de pe o un motor care functiona)
Valorile masurate sunt de pe conectorul senzor pozitie volanta(partea din ecu) fara ca ea sa fie conectata la senzor(ci doar ce vine din ecu) si semnalul de referinta de 5v lipseste de pe ecu in cazul senzorului pozitie volanta (.. din cat m-am putut documenta, ecu trimite un semnal de referinta de cca 5v catre fiecare senzor: pozitie volanta,senzor ax came, senzor detonatii...etc si fiecare senzor la randul lui raspunde cu un semnal de cca 1.5v(verificabil osciloscopic) inapoi la ecu in functie de care ecu comanda bujii,injectoare,relanti..etc...problema e ca in loc sa am 5v,1.5v si masa eu am: 1,5v,masa,masa.iar la senzorul ax came: 13v(ca si bateria),5v,masa (senzori responsabili cu timpii de scanteie si injectie)..ceea ce ma face sa ma gandesc ca e ceva ars si pus in scurt sau ca Ecu este defect.
Ok..deci ecu defect DAR ambele ecu(atat cel al masinii cat si cel al masinii donatoare indica aceleasi valori)...deci ori sunt defecte pt ca ceva le-a ars pe amandoua (ciudat,in acelasi loc?).. ori nu sunt defecte si e ceva ars pe traseu.
Daca e Ecu responsabil il schimb, dar nu-l pot schimba fara sa stiu ce le-a ars (daca le-a ars pe celelalte doua)....nu te alta dar un ecu,imobilizator,cip,antena nu-s chiar ieftine...(cca 400 cred) ....si macar de s-ar rezolva.
Am cautat un electrician in zona Galati care sa se bage si toti dau din umeri...(aia care se baga pe parte electrica spun ca nu stiu sa umble la ecu...aia care umbla la ecu ori spun ca nu au soft pt masini asa vechi sau ca nu pot sa-mi spuna decat ce cod de eroare are dar fara sa poata verifica pe traseu problema initiala)
WTF????...pai atunci de ce va numiti electricieni auto?....sa schimbati becuri?
DACA STIE CINEVA UN ELECTRICIAN AUTO IN ZONA GALATI PT PROBLEMA ASTA (unul capabil sa verifice atat ecu cat si partea electrica) VA ROG UN NR DE TELEFON!!
...in alta ordine de idei testul de compresie e irelevant pt ca n-are legatura cu simptomele....motorul fiind privat de scanteie....si comportandu-se de parca n-ar fi fost pusa la punct distributia(ceea ce e exclus, ea fiind pusa pe cale si verificata,supapele si chiuloasa rectificate...etc) ...o compresie,fie ea si f slaba nu face ca motorul sa mearga sporadic si bobinele sa nu dea scanteie.
Stiu ca e postul lung si-mi cer scuze dar am incercat sa dau detalii in speranta ca m-ar putea lamuri cineva sau m-ar putea indruma cumva...sau daca gresesc sa-mi spuna unde.
Va multumesc!
|