Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Novitec MaXXair Intake-System
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=630
Page 1 of 1

Author:  ixulescu [ 14 Aug 2006, 16:58 ]
Post subject:  Novitec MaXXair Intake-System

Salutare tuturor!

as dori sa comand kitul asta de pe Alfisti.net dar, mai intai n-ar strica sa aflu niste pareri avizate... daca l-a instalat cineva pina acum si daca merita banii.

Eu am un 156 1,6 120CP din 2001.

multumiri anticipate!

Author:  XSerban [ 14 Aug 2006, 18:23 ]
Post subject: 

Din cate tin minte, pozitia filtrului este exact langa motor. Cred ca se incalzeste foarte tare, fapt pentru care nu l-as recomanda.

Author:  Alexandrus [ 14 Aug 2006, 18:36 ]
Post subject: 

Exact, nerecomandat.
Daca vrei sa schimbi ceva la admisia de aer, poti face 2 chestii, ambele ieftine si cu efect destul de bun.
Scoti cutia filtrului de aer, si scoti conul ala din ea, trompeta, cum vrei sa-i zici. Si apoi comanzi partea de intrare dinainte de cutie pentru GTA, inlocuiesti cutia aia de rezonanta cu aia de la GTA.
Am vazut asa ceva facut, si efectul era foarte ... de efect. Cel putin ca zgomot, desi proprietarul zicea ca se simte si la acceleratie/raspuns la pedala.
Oricum, te costa sub 50 Euro tot, de fapt sub 30 daca nu ma insel.

Author:  ALXege [ 15 Aug 2006, 13:31 ]
Post subject: 

Alexandrus, sunt interesat, putin mai multe detalii se poate? ca nu prea am inteles.. :?
Astept pareri pro si contra

Author:  Alexandrus [ 15 Aug 2006, 13:39 ]
Post subject: 

Da-mi un PM sa vb. pe mail sau pe Yahoo.
Apropos, te-am vazut ieri pe la academia militara in jos spre eroilor, o cam calcai ;)

Author:  ALXege [ 15 Aug 2006, 14:04 ]
Post subject: 

mm.. nu cred ca o calcam :P

Author:  ixulescu [ 15 Aug 2006, 14:17 ]
Post subject: 

Pornind de la ce mi-ati zis mai sus, l-am pus pe google la treaba.

Concluzia: pentru motoare TS, o varianta de succes (dupa unii) ar fi renuntarea la "trompeta" din cutia filtrului de aer. De altfel, o intreaga discutie pro/cons pe aceasta tema o puteti gasi la :
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... PN=0&TPN=5

Io nu prea am avut rabdare sa citesc toate posturile (cam 22 de pagini) dar ideea generala este ca merita incercat, mai ales ca le poti rezolva usor in numai 15 minute.

In plus, o sa ii urmez sfatul lui Alexandrus si o sa comand rezonatroul pentru gta.

In final, am mai gasit si acest "how-to" la K&N direct pe 156: http://kandn.com/57i/57-0350%202054-433%20.pdf. La asta tre sa te muncesti un pic sa isi ia aerul direct din spoiler.

Author:  aiculedtzu [ 15 Aug 2006, 14:35 ]
Post subject: 

Modificarea de mai sus este cunoscuta sub numele de "V6 mod", adica se inlocuieste trompeta originala care iese din carcasa filtrului cu una de V6 care este mult mai scurta si fara coturi, iar filtrul original din cutie se schimba cu unul "sport" de tip panel filter. Este reativ ieftin si da un usor spor de putere.

Insa decat sa dai bani pe Maxxair mai bine ia un airbox cu carcasa din fibra de carbon gen BMC CDA, Viper, etc. Sunt ceva mai scumpe insa astea chiar dau putere spre deosebire de filtrele conice deschise (gen maxxair) care daca nu le montezi corespunzator pierzi putere.

Spun asta din proprie experienta deoarece am avut un K&N 57i amplasat intr-un loc de unde tragea aer cald si am pierdut nu mai putin de 10 CP (pe dyno) !!!

P.S. Vad ca ai pus si instructiunile de instalare de la K&N 57i. Nu sfatuiesc pe nimeni sa-l monteze acolo :D

Author:  Alexandrus [ 15 Aug 2006, 17:37 ]
Post subject: 

Poti inlocui trompeta, dar te costa in plus aia de V6 si o tii degeaba acolo. La JTS de exemplu nu mai e nici un con/trompeta.

Author:  alexmirica [ 15 Aug 2006, 18:38 ]
Post subject: 

Io vreau sa pun un filtru conic in aripa, in dreapta bateriei cum te uiti din fata. Cooler air => more powah. A, si bineinteles, renunt la porcariile de tubulaturi originale (care nu asigura nici pe departe o izolare termica cat de cat acceptabila - FRIGE inauntru daca pui mana!) cu "articulatiile" alea care nu permit o curgere laminara a aerului cu unele profi din silicon, care asigura de asemenea si o izolare termica excelenta, dat fiind ca tubulatura este foarte aproape de sursa de caldura (motorul).
Am omis sa va spun ca am renuntat demult la porcaria aia de furtun de recirculare a gazelor de carter (aia care iese din motor pe sub capac si intra in furtun, dupa debitmetru). L-am scos si am astupat gaurile. Simplu.
Cand am timp o sa fac un tutorial cum sa faceti si voi la fel.

Author:  Alexandrus [ 15 Aug 2006, 19:03 ]
Post subject: 

Sfatul meu, nu pune filtru de aer deschis. Un BMC CDA costa mai mult, dar e cu totul alta mincare de peste.
Apropos de tubulaturi, de unde iei ceva bun la noi ? Pe net se gasesc, dar la noi n-am vazut nicaieri. Mi-as pune si eu unele rosii :)

Author:  ixulescu [ 15 Aug 2006, 22:10 ]
Post subject: 

cu riscul de a fi offtopic, cam asa sta treaba: acum citeva zile am observat (cu stupoare!) ca acea carcasa de plastic in care se gaseste filtru de aer s-a desprins si sta pur si simplu atirnata doar de furtunul care preia aerul :shock:. M-am tot chinuit sa vad de unde naiba s-a desprins insa nici o sansa, neavind vizibilitate.

Voi aveti idee de ce anume se poate prinde carcasa filtrului de aer ? De contraaripa ? Din acelasi loc de unde se prinde si suportul pentru baterie ? De scut cumva ?

D'aia imi veni ideea de a schimba cu totul admisia de aer.

Author:  wolff [ 15 Aug 2006, 22:27 ]
Post subject: 

Alexandrus Quote:
Sfatul meu, nu pune filtru de aer deschis. Un BMC CDA costa mai mult, dar e cu totul alta mincare de peste.
Apropos de tubulaturi, de unde iei ceva bun la noi ? Pe net se gasesc, dar la noi n-am vazut nicaieri. Mi-as pune si eu unele rosii :)
www.sandtler.com
au kit-uri pt alfa. mai ales pt ts :x

Author:  Alexandrus [ 15 Aug 2006, 23:05 ]
Post subject: 

Pai exact asta e ideea, ca in afara gasesc, la noi pauza.

Author:  wolff [ 16 Aug 2006, 01:12 ]
Post subject: 

Alexandrus Quote:
Pai exact asta e ideea, ca in afara gasesc, la noi pauza.
Siteul este : www.issotoshop.com si are toate preturile. La preturile afisate trebuie adaugat transportul. Imi spuneti ce vreti si eu va spun pretul final.
Puteti sa intrati si pe sandtler.com. De la astia imi vine duminica o comanda, asa ca daca vreti ceva trebuie sa imi spuneti azi sau maine dimineata cel tarziu. La sandtler sunt preturile de catalog +15%( in medie)
Aia 15 la suta sunt transport si spaga. Sa nu ma intrebati pt cine e spaga Evil or Very Mad

Author:  Alexandrus [ 16 Aug 2006, 01:47 ]
Post subject: 

Vrei sa zici www.isottashop.com ;)
Eu unul prefer Momo, de fapt chiar caut pe la noi produse Momo, accesorri mai degraba, vreau cap schimbator viteze, acoperitoare schimbator viteze, cap frina de mina si acoperitoare frina de mina, din piele, stiu exact ce modele vreau, dar nu stiu unde gasesc asa ceva la noi.
Daca nu ai inteles, pe mine ma intereseaza sa cumpar de la noi direct, nu sa astept 3 luni dupa un produs, sau sa imi trimita din greseala altceva. Sunt patit si nu mai vreau.

Author:  ALXege [ 17 Aug 2006, 23:29 ]
Post subject: 

din pacate teoria lui Alexandrus nu se verifica si la 147, si a trebuit sa aflu asta pe pielea mea, dupa ce am desfacut cutia filtrului de aer..
Deci, la 147 nu exista "conul" acela.. ceea ce se poate face este ceea ce a propus aicu prin "v6 mod" + filtru panel sport.
Atasez poze sa va lamuriti

Image

Image


Image

PS: rugaminte pt admin, iar am ajuns la limita maxima de upload motiv pt care hostez imaginile pe alt server, se poate face ceva? :oops: multumiri anticipate

Author:  marius [ 17 Aug 2006, 23:41 ]
Post subject: 

Da,la tine e filtru de aer traditional.Sunt interesat si eu de "V6-mod"-ul asta,am tot citit despre el ca fiind o modalitate simpla si relativ ieftina de a spori puterea.

Author:  Alexandrus [ 18 Aug 2006, 01:54 ]
Post subject: 

Pai ala din poza 2 ce e ?
E posibil ca la 1.6TS sa nu fie, din cite vad are cutia filtrului altfel decit 1.8TS si 2.0TS, dar ala din poza 2 pare con toata ziua. Ce nu inteleg eu este cum anume arata la tine cutia filtrului.

Author:  ALXege [ 18 Aug 2006, 10:26 ]
Post subject: 

cutia filtrului se vede daca te uiti atent in prima poza.. este dreptunghiulara si lunga orientata in jos.. Conul din poza 2 face parte din corpul carcasei filtrului, nu se poate inlatura, si oricum nu ar avea nici un efect inlaturarea lui, pt ca nu gatuie in nici un fel debitul aerului, are aproape acelasi diametru cu furtunul plus ca directioneaza aerul din carcasa catre furtun..
Anyway, nu e vb de tipul motorului (1.6, 1.8, 2.0), adimisa difera la 147 fata de 156 la oricare dintre motoare.

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/