Multumesc baieti, ma bucur ca sunteti langa mine si ma ajuta in pasiunea mea. Chiar imi ridica mult moralul(vedeti voi mai jos).
Da, stiu ca trebuie sa schimb jantele, nu imi plac de nici o culoare, as vrea orice inafara de astea...dar deocamdata am probleme mai importante cu ea decat jantele, dar deja am facut rost de un "set" de 3 jante pe 16, mai tb sa o gasesc pe a 4-a, poate am sa o iau chiar noua. Ce parere aveti?
Si acum sa incepem cu buba, am sa o iau de la inceput cu tot tacamul (va avertizez ca nu este prea scurt, aveti nevoie de cateva minute bune):
Dupa ce am dat 156 luat in urma cu 3 luni impreuna cu prietena mea, am facut 50-50, urmand ca fiecare din noi sa isi ia masina lui. Eu eram sigur ca vreau GTV(dinainte de 156), ea nu stia daca sa isi ia sau nu tot GTV, pentru ca voia un motor mic, economic, o masina nu asa joasa, una mai inalta ca pentru o incepatoare (in final a ajuns sa nu is ia GTV, dar si-a luat Spider 2.0 TS...spre admiratia si fericirea mea !!! ). Zis si facut.
Cu greu am ajuns la 3800 E (toti banii). Am inceput cautarea, cautare care a tinut o luna, timp in care am vazut chiar numai epave de GTV-uri in care ma urcam si nu stiam cum sa sar (nu stiu daca ati urcat vre-o data in o Alfa cu tot bordul aprins, si nu ma refer la lumini sau alte chestii...TOT...toate erorile posibile, airbag, injector, lumini, nici nu le stiu pe toate), ambreaj puscat de nu puteam sa o bag in viteza, cutii de viteze puscate.
In final dau de Goanga mea, frumoasa, nelovita(decat foarte putin de usile altor masini), intretinuta, dar din pacate avea o singura eroare in bord - din cand in cand se aprindea semnalul luminos de la injector. Asta m-a facut sa ma gandesc ca este infundat, sau ca poate bujia nu da scanteie. Stiind ca pentru a curata un injector ma costa o suma nesemnificativa, am mai tras 200 E din pret si am ajuns la 3800 E.
Am luat-o. Simteam ca nu trage bine, dar credeam ca este injectorul de vina, si de aceea am cautat disperat 2 saptamani dupa un service unde sa aiba banc special de testat si curatat injectoare. Aflu ca injectorul nu are nimic, in prima faza ma bucur si spun "pfiuuuu am scapat", dupa imi pica fata si ma gandesc."de ce nu a fost el???"
Tin sa precizez ca in tot timpul asta impreuna cu un bun prieten alfist (coleg de echipa din Armenia) am desfacut cand bujiile, cand toata partea electrica, masurat, testat, totul era ok.
Nu mai stiam ce sa fac, ce are? Am fost ajutat si de Firestarter cu idei si posibile cauze, si pana la urma o iau frumos si merg la service-ul Alfa (niste prostani care imi cer dublu pt orice reparatie pt ca nu sunt ceh si cred ca ei is mai destepti...mama lor....) o pornesc si ii las sa o asculte. Cica nici nu mai trebuie sa o desfaca pentru a afla problema, pentru ca sigur e ceva problema cu supapele,nu se inchid sau sunt blocate. Imi spun ca pentru a-mi desface motor si schimba 4 supape ma costacam 800 E din care supapele costau 150 E...restul era manopera.
Am inceput sa caut dupa un service sa imi masoare presiunea in cilindrii si aflu cu stupoate ca doar pe un cilindru e presiunea ok (unul mort de tot, unul aproape mort si unul aproape bun). Cand aud imi pica fata...simt ace prin mine...nu mai stiam ce sa spun...de la o bujie am ajuns la 3 cilindrii care pierd presiune din care unul total mort. Nu aveam alta varianta decat sa o desfaca sa vada cate supape sunt duse.
Imi propusesem sa le schimb pe toate, dar a 2-a zi cand ma duc la service, imi arata ca era doar o suspapa mancata calumea(asta ca sa nu spun rupta), poate am sa fac o poza daca nu au aruntcat-o.
In final am decis ca o schimb doar pe aia si in rest celelalte care nu se inchideau perfect si pierdeau presiune sa le dau la curatat la nu stiu ce masinarie cu diamant.
Am decis sa schimb si curelele si rolele cu ocazia asta + pompa de apa, lichide si filtre, deci in final:
schimbat o supapa
curatat tot inauntru indreptat scaun supape
schimbat curele + role transmisie
garnitura de chiuloasa
pompa apa
ulei + filtre
bujii noi (astea erau pe duca)
lichid de racire
= 1000 - 1300 E (azi sau maine aflu)
trebuia sa schimb si variatorul de turatie pt ca face zgomot de diesel si in timp ce sta la relanti nu doar la pornire dar nu am mai avut de unde sa scot 200 E pt el din pacate...si asa trebuie sa platesc un an de nu mai am bani de benzina si suc
...dar macar e Goanga sanatoasa
In rest, ma gandeam sa il dau in judecata pe vanzator, care o tine sus si tare ca masina esate ok...e stricat ceva senzor si din cauza asta imi palpaie ledul la injector. Sau macar sa il sperii. Nu stiu ce sanse am in fata lui aici (el ceh, eu strain si mai rau roman
).
Sper sa am si eu masinuta maine
Nu uitati de impresiile despre jante. An sa le fac o poza pe masina sa vedeti cum stau.
Salve. Calin
_________________
Alfa Romeo Spider 2.0 TS Mk2
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTD
Ex: Alfa Romeo 166 2.0 TS
Ex: Alfa Romeo GTV 2.0 TS Mk1
Ex: Alfa Romeo Spider 2.0 TS Mk1
Ex: Alfa Romeo 156 1.8 TS