Salutare,
Am si eu o mare problema, care ma roade de ceva zile.
Am dus masina la reprezentanta pentru cateva chestii in legatura cu care mecanicii pe care ii folosesc de obicei si-au declinat priceperea. In fine, duc masina acolo, o tin aia cateva ore si ma suna:
- Dom'le, e defecta turbina!
- Cum dracu' e defecta?
- Pai fluiera. O desfacem sa vedem ce are?
- Bine.
Evident ca mi s-au inecat toate corabiile. Dupa inca doua ore, ma suna:
- Dom'le, turbina matale are palele indoite.
- Pai de unde?
- Nu stim.
- Bine, ce recomandati?
- Pai, schimbare... ca daca se rup palele in mers e nasol.
- Bun, cat face?
- 1100 euro + manopera.
Mi-a scapat telefonul din mana. La figurat, evident. Zic:
- Bine, montati-o la loc si lasati-o asa cum e.
- Dom'le, da' stii, ca daca se rup palele in mers e nasol.
- Da, bine, las-o asa pana ma gandesc.
Ma duc sa iau masina, nea mecanicu' de reprezentanta imi spune, in timp ce imi prezenta voios factura (pe care era inclusiv un senzor de parcare pe care le spusesem sa nu-l schimbe - 100 euro), ca turbina mea nu mai are zile multe. Am mers la un test drive cu el, masina mergea fara nicio greata, tragea, totul OK. Dupa test drive a sucit-o, a zis ca e foarte probabil sa crape in 10-20.000 km (masina avind 147.000 la momentul vorbirii). Am zis ca de 1100 euro imi asum riscul.
Intre timp, am gasit turbo (Garrett GT2256V) nou-nout la 750 euro, la o firma care numai cu turbine se ocupa (diagnostic, reconditionare, inlocuire) - sau o reconditionare la vreo 300 euro.
Intrebarea mea este: cineva cu mai multa experienta si un pic de bunavointa care sa asculte fisierul de mai jos (click pe butonul mic cu Download) se gaseste?
http://www.file-upload.net/download-203 ... m.wav.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Conditii de test: acul de temperatura arata cam 60 de grade (dupa un drum mix de 15 km si un stat in parcare vreo juma' de ora). Primul fluierat (sunt trei) e la accelerare brusca la 3000 rpm, al doilea cu accelerare brusca la 4000 rpm, al treilea cu accelerare treptata la 3000 rpm.
Fluieratul se aude mai tare cand motorul e rece, in special in jur de 1800-2000 rpm. Masina nu mananca ulei, nu scapa ulei, nu scoate fum alb sau gri, scoate fum negru doar daca o calc subit, trage ca o locomotiva.
Intrebarea finala e: ar fi cazul de schimbare imediata au ba? Daca nu e cazul de schimbare imediata, cam cat ar mai tine (estimativ, de ordinul zecilor de mii de km)?
Foarte multumesc tuturor celor care avura rabdarea sa citeasca toata povestea - si multumesc si mai mult tuturor celor care-si vor exprima o parere.
PS: in cazul in care nu era deja evident, e primul meu diesel, de-asta n-am nici cea mai vaga idee despre cum ar trebui sa sune (si sunt victima sigura pentru mecanici rauvoitori).