It is currently 13 Apr 2025, 07:54

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 02 Feb 2009, 21:17 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Me got a problem:

Am descoperit-o acum 2 saptamani cand ma intorceam de la un examen. Eram in localitate, in Orastie, voia sa ma faca unu pe banda 1, am calcat-o si eu si cand am apasat pedala de frana a clipit martorul de ASR, pedala de frana s-a intarit si frana kanci. Am apasat inca odata frana si a prins ok.
Azi, cruising aiurea prin Sebes am observat ca daca o calc pe la 3500 rpm in a 2-a, a 3-a, tot asa imi clipeste martorul de la ASR si pedala se intareste si daca vreau sa opresc, de-abia la a doua pedala se opreste ca lumea. M-am cam crizat (putin spus) si furat de gandul sa vin repede acasa si sa scriu pe forum simptomele, am uitat sa dezactivez ASR-ul sa vad cum se manifesta.
Ar fi de adaugat ca soseaua era perfect uscata, pe fata am pneuri noi de vara, discuri schimbate acum 5000 km, placute schimbate acum 10.000 km! Uleiul de frana (respectiv din circuitul hidraulic de ambreiaj) nu stiu cand/daca a fost schimbat, masina are 141.000 km! Parca de la o vreme incoace ambreiajul imi prinde mai sus, fata de acum 6000 km cand prindea numai jos de tot.
Care e buba la mine? Help me out, nu vreau sa ÅŸifonez iar spoilere de Golf-uri...

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2009, 17:11 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Ok, se pare ca problema mea este putin mai complicata!

Am sa incerc sa descriu in amanunt cum se manifesta, poate cineva ma poate totusi ajuta!

Azi dimineata am fost cu masina la lucru. Ce am observat neobisnuit: cand o calc, in a 2-a, a 3-a si o tin in ture multe, martorul de la ASR clipeste intermintent pentru o perioada scurta de timp, doar atata timp car sunt cu acceleratia la podea. Cand ajung la 90-100 km/h, implicit a 4-a sau a 5-a martorul de la ASR climeste incontinuu. Daca calc frana in acel moment, intra instant ABS-ul si masina franeaza insa nu foarte eficient. La viteza mica, de ex. de mers prin oras, martorul de la ASR nu apare niciodata si frana prinde relativ OK, fara sa intre ABS-ul.
Ce am mai observat si nu mi se pare normal: in mers, cu ASR On, parca aud niste pocnituri (nu stiu exact de unde provin) insa seamana cu cele care se aud cand intra ABS-ul si nici masina nu merge cum ar trebui, parca trepideaza putin. Daca dau ASR Off, masina merge perfect, franele prind relativ ok insa intra ABS-ul prea repede si intra nejustificat, in conditii de carosabil uscat.
Este posibil sa fie ceva in neregula cu senzorii de ABS? Unde se afla acestia pozitionati in ansamblul rotii?
Sau e ceva in neregula cu senzorii de ASR? De asemenea, unde sunt pozitionati acestia in ansamblul rotii? Sau o fi de vina pompa de ABS?
Vreau sa duc masina la mecanicul meu, sa dea jos rotile si sa inspecteze atent toti senzorii aflati acolo, fie ei de ABS sau ASR. De ce anume s-ar putea lovi care sa fie neobisnuit? Senzorii aia se pot murdari/beli/ingheta?

M-am gandit la inca o treaba, acum 2-3 zile am pierdut aerul din roata stanga-spate si nevasta-mea a mers ~ 2 km cu roata desumflata, aproape pe pana. Am pus repede rezerva si am dus roata la vulcanizare! Nu avea pana insa a trebuit schimbata valva. Este posibil ca ciupalacul de acolo sa nu fi pus perfect roata la loc si acesta sa fie motivul pentru care imi intra ASR-ul tot timpul?
Nu mai stiu ce sa mai cred, sunt in pana de idei, mecanic nu sunt si sunt convins ca daca o duc la un service pe plan local o sa zica aia ca totul e de la capacul de delco. Deaia vreau sa o duc la mecanicul MEU insa nu stiu cat habar are el despre senzori de ABS, ASR, pompe de ABS s.a.m.d.

HELP ME PLEASE, macar o idee sa-mi fac, sa stiu de unde sa pornesc investigatia!
Mirica... :samui: ...e bolnava bella mea si sufar si eu alaturi de ea... :alcoholic:

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2009, 19:00 
Offline
User avatar

Joined: 24 Jul 2008, 12:01
Posts: 76
Car: 147
Location: Bucuresti , Targoviste
Din cate stiu eu senzorul de ABS si ASR este acelas.Este normal ca ASR-ul sa intre in momentul in care pleci tare de pe loc si motorul tranzmite o forta prea mare spre roti .Pune-o la un tester .

_________________
Alfa Romeo 147 1.9JTD 2002


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2009, 19:46 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Da, afaik senzorul de ABS e acelasi ce asigura si proba pentru ASR. Si da, e normal ca ASR sa clipeasca cind e asfaltul rece si tu mergi cu gume de vara, la acceleratii bruste.
Insa, lichidul de frina se schimba la maxim 50.000km, sau eu cel putin nu as tine un lichid de frina mai mult de atit.


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2009, 21:03 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
adryian Quote:
Este normal ca ASR-ul sa intre in momentul in care pleci tare de pe loc si motorul tranzmite o forta prea mare spre roti. Pune-o la un tester.
Si ce o sa-mi zica testerul?
Alexandrus Quote:
Si da, e normal ca ASR sa clipeasca cind e asfaltul rece si tu mergi cu gume de vara, la acceleratii bruste.
Nu prea are sens! Acum 3 saptamani cand afara erau -13ºC totul era bine-merci cu aceleasi gume de vara (noi, btw)! Acum e cald man, nu e logic!

O sa incerc sa schimb in prima faza lichidul de frana! Eu personal as fi vrut sa pun mult-mediatizatul OMV DOT5.1 insa mecanicul meu a zis ca el nici nu vrea sa auda asa ceva! A zis ca ala are coeficient de vascozitate mai scazut si ca o sa imi strice toate garniturile din instalatie!

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2009, 21:33 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Logic au ba, poate acum 3 saptamini nu accelerai brusc, nu observai martorul, dunno. Ideea este ca ideala ar fi o verificare tehnica, pe tester cel mai probabil nu iti va spune nimic. Apoi, mai e ciudat ca ai pedala de frina tare, desi e posibil sa fie din cauza ca ASR actioneaza frinele uneori.
Eu tind sa cred ca e de vina lichidul de frina, caz in care Motul RBF600 scrie pe tine ;)


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2009, 22:38 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Am sa fac maine o vizita la un tester in Alba-Iulia, am vorbit azi cu Treger Felix, el e de parere ca s-a bulit un senzor de ABS, eu il banuiesc intr-adevar pe cel dreapta-spate. Am inteles ca testerul "testeaza" (e pleonasm?) fiecare senzor in parte si raporteaza daca e ceva in neregula cu vreunul dintre ei. Tot de la Treger Felix am inteles ca fiecare senzor e montat pe un butuc in spate la discul de frana, la fiecare roata. Eu am avut in trecut ceva probleme cu roata respectiva (dreapta spate) in sensul ca din cand-in-cand (cand avea ea chef) ceva din ansamblul rotii scotea un zgomot metalic, ca si cum ar freca fier pe fier. Disparea, asa ca nu i-am acordat atentie deosebita.
Sper din tot sufletul sa fie doar senzorul de vina, am gasit la Publicitate senzor spate cu 150 lei! Oricum, ca masura suplimentara o sa schimb si uleiul de frana!

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2009, 22:50 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2007, 04:06
Posts: 143
computerul abs... poate?
ala face prostii mari cu asr-ul si altele!

_________________
Sex, Drugs and Rock n'Roll!
.................................................
Alfa Romeo 147 120Hp Albastru
Alfa Romeo 147 120Hp Negru
Alfa Romeo 159 150Hp Negru
ex:
Fiat Punto - 63Hp - Alb
Rover - 140Hp - Green Racing


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2009, 23:04 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
O intrebare: anvelopele tale sunt la fel? :D

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 03 Feb 2009, 23:19 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
alexmirica Quote:
O intrebare: anvelopele tale sunt la fel? :D
NU, dar pana acum asta nu a fost o problema!

Pe fata le am noi si identice, 215/45/17, iar pe spate am un Dunlop si un Pirelli 225/45/17!

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
PostPosted: 04 Feb 2009, 01:29 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Sincer sa fiu, nu cred ca din cauza unui senzor la rotile de pe spate iti poate aparea eroare la ASR.
Dar vezi ce iti zice testerul, poate ma insel, sau poate e cum zice Mirica(de obicei, desi la prima vedere sfaturile lui suna de parca a citit alt topic cu alta problema, cam are dreptate ;)). Daca nu iti rezolva problema testerul, desi nu cred ca nu se va rezolva, macar ne spui ce a raportat si te ajutam cum putem ;)


Top
   
PostPosted: 04 Feb 2009, 01:41 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jul 2006, 12:36
Posts: 1265
Car: 156 1.9 mJTD
Location: Radauti (Bucovina) / Sibiu
Alexandrus Quote:
Sincer sa fiu, nu cred ca din cauza unui senzor la rotile de pe spate iti poate aparea eroare la ASR.
Ba apare eroare de ASR,ABS si toate minunatiile daca se intampla ceva cu un senzor de pe spate, am aflat pe pielea mea cand un "mester" de la service mi-a rupt un senzor de ala.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 mJTD (Bella) Image
Renault Megane2 1.5 DCI (BUG) Image
Renault Clio 1.5 DCI (Barca) Image
Image
ALFA ROMEO dauneaza grav permisului!


Top
   
PostPosted: 04 Feb 2009, 02:30 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Hmm, dat fiind ca ASR nu cred ca actioneaza frinele spate, de aia ziceam ca posibil sa nu fie de acolo. ABS da. Oricum, aflam cind de testerul verdictul.


Top
   
PostPosted: 07 Feb 2009, 20:05 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Well...
Am dus-o la tester in Alba -Iulia, la cel recomandat de Felix...
M-am intors acasa mai confuz decat eram inainte sa merg acolo...
A pus omu' testerul pe ea...a testat fiecare senzor in parte, totul ok!
Am iesit la o tura de centura, măciuci, peste 50km/h ECU intrerupe legatura cu testerul, ca masura de siguranta cica...
A tot rulat el o serie de teste si diagnoze...nimic, fiecare senzor in parte a reiesit ok, mi-a zis sa merg a doua zi sa dea rotile jos sa inspecteze senzorii vizual...

A doua zi n-am avut timp s-o duc, insa numa' bine ca s-a nimerit sa mearga patronul unui service auto local la cabinetul stomatologic unde lucra sotia mea si cum se stiau...( :disgust1: ) l-a rugat sa dea o ocheada la masina. Omul s-a scuzat, a zis ca e superocupat la service, dar incearca totusi! Nu i-am zis nimic de tester!
Seara cand m-am dus dupa masina, nimic nou, indivizii au pus-o si ei la tester, acelasi rezultat! Din lipsa de timp au apucat sa dea jos doar rotile fata/spate/dreapta si m-au invitat si a doua zi sa-mi ia banii si sa verifice si stanga! Oricum, d.p.lor.d.v. 90% "se rezolva"!

Deci pana acum am platit la 2 service-uri un serviciu partial in urma caruia am plecat de acolo mai prost decat venisem!
Saptamana viitoare urmeaza sa duc masina la mecanicul MEU, o punem pe canal si dam amandoi toate rotile jos sa vedem exact cu ce se mananca senzorii astia pe acolo.

Treaba e ca, d.p.meu.d.v. sistemele functioneaza corect, ceva se intampla peste 50km/h, unul dintre senzori sesizeaza si ASR-ul intra cu frana ca sa compenseze. Daca tai ASR masina e ok, dar intra ABS-ul la orice frana de la o viteza > 50km/h. Trebuie doar identificat care senzor raporteaza eronat si daca intr-adevar raporteaza eronat.
Azi am avut un drum de facut, ~ 300km, am mers tot cu ASR off, masina este ok, frana prinde, dar... :hurt:

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
PostPosted: 07 Feb 2009, 23:36 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2147
Car: 156 GTA
Nu exista chestia cu testerul care se intrerupe la 50km/h ca masura de siguranta!
Cel putin eu nu m-am lovit de asta niciodata, si am avut diagnoza legata la ecu si la 240 km/h.
Nu inteleg cum ti-a testat individual senzorii ABS, poti sa detaliezi?
Si apropo, ASR NU franeaza roata, doar taie puterea motorului.Doar VDC poate frana rotile individual.
Ce iti apare in bord, nu este martorul ASR, este martorul pentru sistemele de siguranta pasive ale masinii.EX cand derapeaza masina in curba(actiune VDC), sau la plecare de pe loc (ASR)

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2009, 00:33 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2007, 17:57
Posts: 308
Location: Targoviste
eu nu am asr la masina mea...dar legat de abs..eu am avut o problema invers la cea a ta. la mine intra abs-ul la viteze mai mici de 30 km chiar daca abia atingeam frana.problema a fost un senzor spate ce a trebuit inlocuit, dar acestea nu dadea nici o eroare la inceput.pana la urma a dar eroarea si a fost identificat corect:) ce-i de la service-ul AI din zona prima oara mi-au curatat senzorii cu spray pentru contacte electrice si o perioada a mers.incearca sa ii cureti cu multa solutie:) si vezi daca ai vreun rezultat

_________________
147 negru 1.6 105 cai:D:P


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2009, 15:59 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 11:04
Posts: 472
Location: Alba Iulia
seth Quote:
Nu exista chestia cu testerul care se intrerupe la 50km/h ca masura de siguranta!
Cel putin eu nu m-am lovit de asta niciodata, si am avut diagnoza legata la ecu si la 240 km/h.
Nu inteleg cum ti-a testat individual senzorii ABS, poti sa detaliezi?
Si apropo, ASR NU franeaza roata, doar taie puterea motorului.Doar VDC poate frana rotile individual.
Ce iti apare in bord, nu este martorul ASR, este martorul pentru sistemele de siguranta pasive ale masinii.EX cand derapeaza masina in curba(actiune VDC), sau la plecare de pe loc (ASR)
Te contrazic, incearca sa testezi in timpul mersului sistemele de siguranta ale masinii (nu motor) si o sa vezi ce se intampla. Testerul folosit este Esitronic de la Bosch, softurile cumparate tot de la ei cu licenta, astfel incat te lasa sa testezi fiecare componenta electronica in parte. Intr-adevar cand testezi componentele motorului (legat de mersul acestuia) legatura de comunicatie nu se intrerupe, dar cand testezi sistemele de siguranta separat iti intrerupe legatua. Bogdan nu a avut nici o eroare memorata pe partea de ABS/ASR, iar senzorii se comporta normal. Parerea mea e ca nu e de la senzori, mai degraba o problema legata de roti, cauciucuri, etc, iar ECU-ul sesizeaza o viteza de rotatie diferita la roti si o interpreteaza gresit.

_________________
Saab 9-3SS 2.2TiD
Aprilia SL1000 Falco
ex. Land Rover Freelander TD4
ex. Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v Sportronic Progression
ex. Alfa Romeo 156 2.0TS 16v


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2009, 16:08 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 11:04
Posts: 472
Location: Alba Iulia
ady_xxf Quote:
eu nu am asr la masina mea...dar legat de abs..eu am avut o problema invers la cea a ta. la mine intra abs-ul la viteze mai mici de 30 km chiar daca abia atingeam frana.problema a fost un senzor spate ce a trebuit inlocuit, dar acestea nu dadea nici o eroare la inceput.pana la urma a dar eroarea si a fost identificat corect:) ce-i de la service-ul AI din zona prima oara mi-au curatat senzorii cu spray pentru contacte electrice si o perioada a mers.incearca sa ii cureti cu multa solutie:) si vezi daca ai vreun rezultat
senzorul de ABS este practic o bobina capsulata, prin curatarea ei cu spray nu faci mare lucru, mai degraba exista sansa ca in zimtii inelului atasat de butuc sa intre mizerie, resturi metalice, iar senzorul sa nu mai citeasca corect turatia rotii. Poti foarte simplu sa vezi practic functionarea senzorului, prin masurarea acestuia cu un aparat de masura bun (recomandat osciloscop), cu roata ridicata si "lasata la liber" pui aparatul pe contacte si invarti de roata relativ constant. aparatul trebuie sa citeasca o oscilatie continua cu amplitudine si perioada constanta. sau, pur si simplu dai senzorul jos si masori valoarea rezistentei bobinei, trebuie sa fie identice toate 4 (+- cateva procente), deoarece senzorii ABS sunt de mare precizie.
eu am patit asa la vectra, am lovit un bolovan si mi-a avariat 2 dinti ai rotii zimtate (era din aluminiu). necazul mai mare a fost (si este la orice masina) ca cel putin pe fata inelele se pot inlocui doar daca scoti planetara din butucul rotii.
a doua patanie de genul asta a fost la megane, cand am inlocuit un cap de planetara, l-am luat second cu tot cu roata de la ABS montata. mi-a dat eroare la ABS deoarece masina de pe care a fost demontat avea alta generatie de ABS si nr. de dinti era diferit.

_________________
Saab 9-3SS 2.2TiD
Aprilia SL1000 Falco
ex. Land Rover Freelander TD4
ex. Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v Sportronic Progression
ex. Alfa Romeo 156 2.0TS 16v


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2009, 18:15 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Pai...

Atunci cand am iesit cu ea pe centura, a mers putin cu ea sub 50 km/h si a verificat exact acest aspect, viteza fiecarei roti! Pe spate nu s-au inregistrt diferente notabile iar pe fata au fost diferente de 1-2 km/h max. Posibil sa ai si tu dreptate, nu zic nu, investigatiile continua!
Quote:
senzorul de ABS este practic o bobina capsulata, prin curatarea ei cu spray nu faci mare lucru, mai degraba exista sansa ca in zimtii inelului atasat de butuc sa intre mizerie, resturi metalice, iar senzorul sa nu mai citeasca corect turatia rotii.
Eh, asta n-am stiut-o, o sa fie primul lucru pe care o sa il verificam!

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2009, 19:39 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
pentru a nu se intelege gresit unele lucruri pe forum ma simt nevoit sa fac unele observatii:
intradevar modul de determinare al vitezei este frecventa de oscilatie indusa intro bobina(senzorul de ABS) prin intermediul rotii dintate de pe ansamblul butuc roata. Dar....pentru a determina variatia campului electric de la o bobina ai nevoie de un material feromagnetic(fier, fonta, ferita sau alte aliaje feroase), nicidecum din aluminiu cum s-a spus mai sus. Orice mizerie de pe senzor si/sau "roata dintata" pot determina erori de citire ale computerului ABS, mai ales ca mizeriile depuse sunt de natura feroasa(rugina, pulberi feroase).
Pentru o buna functionare a sistemului ABS trebuie facute verificari si curatiri periodice, functie de mediul in care se circula a senzorilor si a rotii dintate.
cu stima, Marian Melinte

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 10 Feb 2009, 09:32 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 11:04
Posts: 472
Location: Alba Iulia
ai dreptate aici mariane, e nevoie de material feromagnetic, pozibil sa fi fost ceva aliaj metalic, eu l-am "testat" doar optic si in functie de greutate inelul, posibil sa fie din ceva aliaj, in orice caz trebuie sa contina fier, altfel degeaba.

_________________
Saab 9-3SS 2.2TiD
Aprilia SL1000 Falco
ex. Land Rover Freelander TD4
ex. Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v Sportronic Progression
ex. Alfa Romeo 156 2.0TS 16v


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2009, 20:22 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Asadar, ieri am dus masina la service, acolo unde "90%" mi-o rezolvau!

Au dat jos rotile, au verificat senzorii, i-au curatat, au echilibrat rotile, au reglat unghiul de fuga, au dat telefoane in stanga-si-dreapta... :uhuh: nimic!
La sfarsitul zilei s-au lasat pagubasi, m-au chemat si mi-au dat nr. de tel. al unui individ din Sibiu, cică numai ala m-ar putea rezolva!
Am vb. cu quasaru' si mi-a zis ca il cunoaste pe om, ca i-a lucrat si lui la GT insa nu lucra foarte ieftin intrucat stie ca el este the last line of defence, adica daca omul ajunge la el, inseamna ca este disperat!
Am sa o duc saptamana viitoare, macar sa-mi zica unde este buba si eventual daca trebuie ceva schimbat, ce anume!

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2009, 21:41 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
More problems :scratch:

Weekend-ul trecut am avut 2 examene la facultate, in alt oras, la 125 km departare.
Sambata cand m-am intors de la examen am cumparat de la un prieten 2 x Pirelli PZero SH 225/45/17, profil asimetric, ~ 6 mm "carne" pe ele, boboc nu alta!
Am fost la o vulcanizare locala, dat jos roti, schimbat cauciucuri, echilibrat, montat! Pe spate! Bagat aer 2.5 atm. in toate pneurile! Boooon!
Duminica am plecat la examen. Pe drum am observat ca tinuta masinii s-a schimbat putin (in rau din pacate) si anume: la orice denivelare/groapa/canal, masina este "aruncata" (nu stiu daca este cel mai potrivit cuvant pentru a descrie ce se intampla) putin in lateral dar numai de spate, nu pierde aderenta dar se simte ca parca "fandeaza" putin de spate. Senzatia nu e tocmai placuta, mai ales la viteza mare sau in depasiri. Mentionez ca inainte de aceste pneuri, pe spate am avut un Dunlop si un Pirelli, ambele cu profil asimetric, destul de uzate (~ 2-3 mm de profil daca mai aveau), avand aceleasi dimensiuni, 225/45/17, cu care am umblat 1 an de zile fara probleme, le-am schimbat pentru ca erau destul de uzate si am vrut 2 pneuri identice!
Revenind la problema mea, dupa ce am ajuns acasa am cautat in manualul masinii si am constatat ca de fapt, trebuia sa umflu pneurile cu 2.4 FATA si 2.3 SPATE! Le-am desumflat pana la aceste valori si apoi am dat o tura. Senzatia este aceeasi, la treceri peste gropi mai ales, masina marca sare in lateral, dar numai de spate, acuma eu nu stiu daca asta se intampla si in realitate, insa eu simt asta "in scaun"!
De la ce poate fi? Bara stabilizatoare spate? Bucsi spate? Bielete antiruliu spate? Tendoane transversale spate? De la roti?
Nu bate nimic, masina e solida, robusta si inchegata, am schimbat tot ce a fost de schimbat la bucsaraie...

Si btw, inca nu am rezolvat nici problema cu ASR-ul...insa am aflat ca mecanicii care s-au uitat ultima data la ea nici macar nu au dat jos discurile de frana ca sa inspecteze senzorii, asa ca inainte de a ajunge cu ea la "mesterul" din Sibiu, tot o sa fac o vizita la mecanicul meu sa dam jos discurile si sa vedem senzorii, puii mei, nimeni nu a verificat acolo, toti au luat de bun ce le-a raportat tester-ul!

Ceva idei?

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2009, 23:11 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Am avut si eu problema aceasta cu spatele dar s-a rezolvat schimband un brat transversal pentru ca avea o bucsa uzata rau. S-a rezolvat cam pentru un an, acum face iar, probabil din cauza altui brat.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2009, 23:12 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2147
Car: 156 GTA
Ai facut geometria dupa ce ai facut bucsaraia?
Si, legat de asr, cred ca totusi e busit un senzor sau mai multi si nu apar pe tester.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited