Gurule,acesta este este un concept mai vechi,fara nici o legatura cu Brera sau cu planurile de productie ale Alfei.Si nu m-as baza niciodata pe o sursa care scrie "Spyder" cu i grec.
Se numeste Vola si a fost prezentat in 2001 de catre carosierul Fioravanti pentru a prezenta solutia lor ingenioasa de rabatare a acoperisului,solutie care a fost adoptata in cele din urma de Ferrari 575 Super America,deci mai greu de realizat in cazul unui model produs pe scara larga,cum ar fi un roadster din categoria Brerei,chiar daca prototipul original a fost contruit la vremea respectiva pe platforma unui Spider.
Acelasi concept a mai fost expus in 2005 vopsit in culoarea rosie,iar anul ce tocmai s-a incheiat la
Geneva intr-o varianta revizuita complet.
Nu doar acoperisul rotativ in forma de L merita mentionat intr-o discutie despre acest concept.Toate elementele de iluminare realizate in colaborare cu firma Lumileds au fost gandite intr-un mod inedit.Axul de rotire al acoperisului este acelasi cu axul de rabatare a capacului portbagajului.De fapt toata aceasta masinuta,prin multitudinea de detalii originale si interesante isi merita locul in istoria automobilului.
Dupa disparitia Pininfarina ma intreb cum va arata lumea fara acesti mici carosieri talentati din Italia.
Pe internet nu gasesti nicaieri intr-o pagina istoria completa a acestui concept,si merita sa fie descris intr-un articol exhaustiv.
Pentru a vedea trecerea de la 2001 in 2008 puteti arunca un ochi
aici.
De asemenea incarc si o schita care prezinta avantajele acoperisului decapotabil rigid de tip rotativ gandit de Leonardo Fioravanti.
P.S.-am mutat topicul si i-am modificat titlul,sper sa nu te superi.